Test: CO2 systém JetValve – spoľahlivý a „user friendly“

Test: CO2 systém JetValve – spoľahlivý a „user friendly“

199 komentárov

Imroman 01.07.2018   Weldtite Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Oprava Defekt Servis

Pri použití bombičiek si väčšinou nemôžete dovoliť v teréne metódu pokus/omyl a oplatí sa pozrieť po niečom spoľahlivom, bezpečnom a efektívnom.

 

Defekty nemá zrejme nikto rád, ale sú pevnou súčasťou jazdenia a treba s nimi počítať. Za úplnú istotu sa považuje klasická pumpa, no keďže ľudia chcú všetko hneď a bez námahy, prišli oveľa rýchlejšie riešenia – CO2 bombičky. Samozrejme, žartujem, tento systém má svoje opodstatnenie a pri správnom použití prináša viacero výhod. Len aj tu sa nájdu rozdielne riešenia...

Pri jazdení na maratónoch sa stali bombičky bežnou súčasťou mojej výbavy a už ani neviem ako dlho využívam systém JetValve – teda ten od značky patriacej pod veľkú skupinu Weldtite. Zvolil som systém uchytenia na sedlovku, ktorý mi príde pre moje potreby ideálny a rovnako sa dá ľahko prehadzovať medzi bicyklami. Nájdete aj verziu pod košík, prípadne, väčší komplet aj s montpákami a záplatami vhodný do batohu a na väčšie „akcie“. Systémy a obsahy balenia sú rôzne, ale čo je podstatné je najmä plniaci ventil, ktorý je u všetkých rovnaký.



Konštrukcia a použitie


Práve ventil z veľkej časti rozhoduje o efektívnom použití a musí spĺňať 2 základné požiadavky – byť spoľahlivý a tiež „blbuvzdorný“, pretože veľmi často nemáte so sebou X ďalších náplní a tiež niekedy manipulujete pod stresom. Práve z toho dôvodu je tento systém označený ako Smart. V prípade, že bombičku chcete mať len spoľahlivo a bezpečne uloženú/pripevnenú, stačí ju naskrutkovať na ventil s použitím akejsi plastovej podložky, ktorá slúži ako poistka.



Všetko zároveň pekne drží a môžete jazdiť aj neviem aké rockgardeny. V prípade defektu stačí bombičku vyskrutkovať, odklopiť poistku a naraziť naspäť. Pritom sa netreba báť, že vám okamžite začne prúdiť do kolesa CO2. Všetko funguje až po zatlačení pružiny na ventile a prietok si tak môžete pekne dávkovať. Vďaka tomu nie je problém „odložiť“ zásobu, ktorá zostala na neskôr - to sa hodí najmä pri použití väčších 25 g bombičiek. Prípadne, ak chcete skutočne šetriť sekundy, môžete si ju „naraziť“ už dopredu a nechať na ráme pripravenú .



Aj keď je systém dodávaný s dvomi 16 g bombičkami, pre použitie na MTB a pre 29 plášte, či tie s väčším objemom, odporúčam siahnuť po spomínanej 25 g verzii. Tá do silikónového držiaku pasuje rovnako dobre a drží aj v náročnom teréne. Keďže pre túto väčšiu nie je dostupný ochranný „návlek“, omotal som si ju elektrikárskou páskou pre lepšiu izoláciu. Ak ste ešte nemali s CO2 dočinenie, tak pri prietoku sa celá bombička aj s ventilom rýchlo schladí a vie sa pekne prilepiť k ruke alebo rukavici. Na dlhé maratóny vozím bombičky 2 – jednu 16 g na prípadné dofúkanie, ak tmel stihne zasiahnuť včas a druhú 25 g, ak všetko zlyhá a treba nasadiť dušu.



Dnešné plášte vďaka rôznym ochranným prvkom a v kombinácii s tmelom vydržia naozaj dosť, takže defektov ubúda, čo vidím aj na sebe (rovno si zaklopem). Preto je veľmi často celý systém na sedlovke len pripravený a donekonečna omývaný vodou či blatom. Z času na čas je dobré trochu pohýbať s pružinou a ventilom naprázdno, aby sa tam zbytočne nedržali nečistoty, no systém ma zatiaľ nikdy nesklamal aj pod nánosom bahna, keď bolo potrebné. Tento konkrétny čo mám, používam v podstate už viac ako 2 roky, takže to môžete brať aj ako skutočne dlhodobý pohľad.



Keď chceš viac nábojov


Ako som spomínal, sú rôzne možnosti uchytenia a výhodou JetValve je fakt, že môžete prevážať viacero bombičiek. V prípade úchytu pod košík, alebo na sedlovku sú to až 3 bombičky. To sa hodí hlavne pri rôznych dlhých výletoch a „ultra“ akciách v rámci cestnej cyklistiky. Ja osobne pri jazde v teréne využívam vždy iba jednu a ďalšie si dávam radšej do vrecka, alebo upevním páskou pod predstavec, či na rám. Predsa len sa tým výrazne zvyšuje veľkosť, takže je všetko viac na „rane“, plus vyššia hmotnosť môže spôsobiť tiež nepríjemnosti (napr. postupný posun držiaku). To platí skutočne pre poriadny terén, pri bežných výjazdoch sa nemusíte obávať a môžete tam upevniť aj plný počet.



Pre koho?


Celý tento systém odporúčam jazdcom, ktorí požadujú rýchle, efektívne a bezpečné dofúkanie kolesa bez ohľadu na podmienky. Výhodou je najmä „blbuvzdorné“ riešenie a možnosť dávkovať a odložiť prípadný zvyšok na neskôr. Potešia možnosti uchytenia pomocou držiaka na sedlovku, alebo pod košík - no pre MTB odporúčam viac práve prvú verziu. Rovnako môžete zohnať samostatne iba plniaci ventil kompatibilný so všetkými bežnými typmi bombičiek.

Navyše pri priaznivej cene cca 20.99 € vrátane dvoch 16 g CO2 bombičiek a držiaku sa len ťažko hľadá nejaké mínus. Všetky dostupné systémy JetValve vrátane náhradných bombičiek nájdete na stránke dovozcu Made4bike
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

astro 01.07.2018 (18:53)

3


Ja ju nosím na sedlovke otočený dopredu, nezašpiní sa tak v prípade blatového výjazdu. Akurát neviem, či je to "politically correct" a módna polícia ma nezotrie 😉

 
N/A astro 01.07.2018 (19:10)

1


Tak sme minimálne dvaja, čo to nosíme otočené dopredu. Presne kvôli tomu, aby sa mi to menej špinilo. Druhý dôvod mám ten, že mi veľmi jemne prekážalo pri ovládaní zadného svetla.

 
Imroman astro 01.07.2018 (20:25)

0


Nosim to aj tak, ale mam pocit, ze zablatene to mam stale rovnako

 
GaliPet 01.07.2018 (20:22)

3


Mám ho už druhý rok. (verziu pod košík) Nie je mu čo vytknúť.
Pri pichnutí bezdušáku tento do zalepenia zvykne mierne spustiť tlak. Dofúkané v priebehu pár sekúnd. Koleso pri dofúkavaní mám tak, aby ventil bol v hornej časti.(tmel je vtedy stečený v dolnej časti) Dofúkavam na niekoľko malých dávok. Medzi nimi 2-3 sekundy pauza. To preto, aby sa mi nezgrcol tmel prudkým ochladením. U Caffelatexu to osvedčene funguje.

 
milos21 01.07.2018 (23:43)

1


Našťastie som to ešte v teréne nemusel použiť, zatiaľ som to len testoval doma, aby som na výjazde nebol prekvapený

 
sleeky 02.07.2018 (08:50)

0


je to super, len ja by som to urcite stratil z toho sedla pri zjazde

 
sleeky sleeky 02.07.2018 (09:15)

0


ale je to velka vyhoda ked to mozes jednoducho prehodit z biku na bike..

 
ddrmodes 29.08.2018 (20:17)

0


Pumpa je doma a vyhotovenie hodnotim na jednotku. Predpokladal som, ze 29x2.25 nafukam so 16g na takych 1.5 bar. Mam duse. Pri fukani uniklo zrejme cez dusu 0.5 baru. Bolo pocut ako to sycalo cez dieru na ventil v rafiku. Takze ostalo 1.0 bar. S 25g som nafukal aj po uniku cez dusu 2.1bar. Fukanie s touto pumpou je bezproblemove.

 
weshak 08.06.2020 (16:13)

0


Chcel by som sa spytat, ci dane bombicky je mozne niekde davat doplnat, alebo je treba zakazdym kupovat nove. Dakujem

 
Pridaj komentár