Test: Detská sedačka Thule - pohodlne vo dvojici

V dnešnej dobe existuje našťastie už veľa možností, ako skombinovať starostlivosť o deti s cyklistikou. Mne a mojej malej testerke sa najnovšie dostala na skúšku detská sedačka od švédskeho výrobcu Thule.

Na trhu nájdete nespočetné množstvo detských cyklovozíkov a cyklosedačiek, vďaka ktorým môžete so sebou na výjazdy brať aj tie najmenšie deti. My sme konkrétne testovali model Thule RideAlong. Sedačka umožňuje prepravovať deti od 9 mesiacov až do 22 kg ich hmotnosti. Ak k hmotnosti dieťaťa prirátame sedačku s hmotnosťou 5 kg, tak tento nárast už budete veru v kopcoch cítiť. Stále ale máte k dobru minimálne 10 kg, o ktoré je ťažší cyklovozík.

Značka Thule je povestná kvalitou svojich výrobkov, ktoré sú navyše veľmi jednoduché a intuitívne na montáž a používanie. Inak to nie je ani pri sedačke RideAlong. Montáž zvládne aj priemerne zdatný domáci majster. Jediné potrebné náradie je imbusový kľúč, ktorý je súčasťou balenia. Na sedlovú trubku stačí namontovať držiak pomocou 4 skrutiek. V balení sú dve dĺžky skrutiek a výber závisí od priemeru sedlovej trubky. Sedačku je možné v držiaku aj uzamknúť a predísť tak prípadnej krádeži. Jedna z vecí, na ktorú treba pamätať, je zákaz montáže držiaka na karbónové rámy alebo na rámy, kde by mala sedlová trubka štvorcový alebo hranatý prierez. Sedačku v držiaku je možné uzamykať a jej odobratie je vďaka “click systému”.


Jednoduchá manipulácia

Nastavovanie je veľmi jednoduché. Na kovových lyžinách môžete nastaviť predozadnú polohu. Ak je sedačka viac vpredu, tak budete mať ťažisko viac v strede bicykla, vďaka čomu sa zlepšia jazdné vlastnosti, ale dieťa bude viac natlačené na váš chrbát. Ja som zvolil opačnú možnosť. Sedačku som posunul čo možno najviac dozadu. Tu treba dávať pozor, keďže značka ťažiska môže byť maximálne 10 cm za osou zadného kolesa.

Veľmi jednoducho, dá sa povedať jednou rukou, je možné nastavovať aj výšku podpier nôh dieťaťa a výšku hrudných popruhov. Hrudné popruhy je možné rýchlo a jednoducho nastavovať tak, aby čo možno najlepšie istili dieťa v sedačke. Navyše dieťa si ich počas jazdy nevie samé rozopnúť, čo zvyšuje jeho bezpečnosť. Popruhy sa dajú rýchlo a bez použitia náradia aj demontovať a následne môžete odstrániť aj polstrovanie sedačky a obe veci takto jednoduchšie vyčistiť. Polstrovanie je navyše obojstranné, čiže, keď sa vám zašpiní jedna strana, máte stále čistú druhú stranu, prípadne si môžete vybrať, ktorá strana sa vám farebne viac páči. Celkom som sa potešil, keď som zistil, že z druhej strany je polstrovanie oranžové a ladí mi k biku .


Prispôsobenie počas jazdy

Jednoducho je možné meniť aj sklon sedačky. Na výber je 5 polôh a rozdiel medzi krajnými polohami je 20°. Sklon je možné meniť aj za jazdy, čo padne vhod, ak zistíte, že vám dieťa za jazdy zaspí. Vtedy ju jednoducho sklopíte dozadu a dieťa má pri spánku väčšie pohodlie. Samozrejme, pri zadnej polohe sa ťažisko opäť posunie o niečo viac dozadu a bicykel je horšie ovládateľný.

Na moje prekvapenie sa moja dcéra radšej vozila v sedačke sklopenej dopredu. A to som si ja osobne myslel, že bude pre ňu pohodlnejšie, keď bude viac “ležmo”. V prednej polohe je ale viac v závetrí a sedačka sa o niečo menej pohupuje, vďaka menšej páke pôsobiacej na oceľové lyžiny. Vďaka pružným lyžinám, na ktorých je osadená, sme zvládli prejsť bez problémov aj hrboľaté poľné cestičky. Pohodlie samozrejme závisí aj od bicykla, na ktorom je sedačka pripevnená.


Na zadnej strane je okrem červenej odrazky aj samolepiaci držiak na blikačku, ktorú využijete za zníženej viditeľnosti. Ďalším bezpečnostným prvkom na sedačke je bočný výstupok, ktorý zabraňuje prípadnému pomliaždeniu ruky dieťaťa pri nehode, alebo pri opretí bicykla o stenu alebo nejakú prekážku.


Keďže nezvyknem jazdiť s batohom, tak by som na sedačke uvítal nejaký menší odkladací priestor, kde by sa dali odložiť doklady, prípadne nejaká menšia desiata alebo iné drobnosti. Taktiež mi chýba uchytenie na fľašu s vodou pre malého pasažiera.


Mojej dcére sa vozenie veľmi zapáčilo. Keď si má teraz vybrať medzi cyklovozíkom a sedačkou, tak sa rozhodne pre sedačku. Tento jej výber nakoniec celkom oceňujem, keďže ušetrím viac ako 10 kg na hmotnosti a nejaký ten valivý odpor a odpor vzduchu v porovnaní s cyklovozíkom.


Plusy:

  • Jednoduchá montáž.
  • Jednoduché používanie.
  • Kvalitné spracovanie.
  • Bezpečnosť.
  • Tlmenie otrasov na nerovnostiach.

Mínusy:

  • Absencia odkladacieho priestoru.
  • Absencia držiaku na fľašu pre dieťa.


Cena testovanej sedačky je cca 135 € a viac sa dozviete na tomto odkaze.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Cyklosedačka OGK Urban Iki - japonská kvalita s holandským dizajnom

Test: Cyklosedačka OGK Urban Iki - japonská kvalita s holandským dizajnom

O spoločnosti OGK ste pravdepodobne ešte nepočuli, no v Japonsku patrí v rámci segmentu cyklosedačiek a doplnkov na bicykle k lídrom už viac ako 80 rokov.
Vianočné darčeky pre cyklistov a cyklistky: pozrite si naše tipy

Vianočné darčeky pre cyklistov a cyklistky: pozrite si naše tipy

Ani sme sa nenazdali a Vianoce nám opäť klopú na dvere. A každý sa určite teší nielen na chvíľky oddychu, stretnutie s blízkymi a vianočné dobroty, no aj na darčeky.
Novinky vo svete športovej elektroniky - Suunto Race hodinky a Suunto Wing slúchadlá PR článok

Novinky vo svete športovej elektroniky - Suunto Race hodinky a Suunto Wing slúchadlá

Hodinky určené pre tých, ktorých poháňa výkon a chuť pretekať? Nové Suunto Race s nabitými funkciami sú tu aj s prvými slúchadlami pre športovcov z fínskej produkcie.
keyboard_arrow_up