Najideálnejšiu líniu na O2 Jasnej Výzve mal Filip Polc

V Bike Parku Jasná, sa v sobotu zišli dvojpedáloví machri na horských bicykloch z troch krajín na historicky prvom fourcrosse na Slovensku! Domácim fanúšikom ulahodil Filip Polc, keď nenašiel premožiteľa ani v jednej jazde a suverénne zvíťazil.

Polcova cesta za víťazstvom začala už v kvalifikácii, kde nadelil druhému Francúzovi Camellinimu, inak tretiemu na poslednom svetovom pohári v Maribore, takmer 5 sekúnd. Tretí skončil Pavel Čep. Z kvalifikácie do osemfinále postúpilo 32 najrýchlejších a tam sa už išlo ,,bez rukavičiek“. Štyria cyklisti na štarte a jedna ideálna línia za víťazstvom. Súboj na nože. ,,Už na štarte bolo veľmi dôležité vytvoriť si dobrú pozíciu, lebo na strmej trati pod lanovkou bolo už predbiehanie takmer nemožné,“ vysvetlil taktiku Filip Polc. Z Rovnej hole na Záhradky, na 1850 metrovej trati so sklonom 28,4% a prevýšením 463 metrov, čakali pretekárov rôzne úskalia. Hlinené kopčeky, ostré skaly, šmykľavé korene, ďalej štrková cesta cez klopené zákruty a záverečný skok do zákruty. Veď cestu pod lanovkou v Jasnej je problém zísť po vlastných nohách, nieto ešte na bicykli. Mnohým sa pri 180 stupňových zákrutách tajil dych. Niet však divu, staviteľom traťových záludností bol sám Filip Polc už v roku 2004. ,,Tento týždeň sme štart upravili tak, aby mohli štartovať štyria naraz a tiež sme dorobili miesta, aby sa počas trate mohli pretekári predbiehať,“ vysvetlil staviteľ. ,,Najdrsnejšie bolo semifinále. Úplne som pokazil štart a pred treťou zákrutou som bol až tretí. V tomto momente je veľmi dôležitá rýchla reakcia. Zhodnotiť situáciu a rýchlo konať.“ Napokon Filip vyhral aj semifinálovú jazdu a vo finále sa stretla štvorica najväčších favoritov. Majster Európy v zjazde, domáci miláčik Filip Polc, francúzky zjazdár Julien Camellini a dvaja Česi, legenda Michal Mároši a mladý dravec Kamil Tatarkovič. Ani vo finále sa však nenašiel nikto rýchlejší a už v polovici trate si Filip urobil pred trojicou rozhodujúci náskok. No a pred cieľom si v poslednom skoku do zákruty dovolil dokonca aj parádičku pre divákov, keď riadidlá v skoku potočil do pravého uhla. Na druhom mieste došprintoval do cieľa skúsený Michal Mároši a tretí skončil Francúz Julien Camellini. ,,Nejazdím fourcross, takže som si na O2 Jasnú Výzvu prišiel užiť zábavu. No myslím, si že trať bola výborne pripravená a i do budúcnosti má potenciál na veľké medzinárodné fourcrossové podujatia,“ načrtol sľubnú budúcnosť slovenských fourcrossových pretekov Julien. No a napokon posledné slovo patrí hlavnej organizátorke Jane Šeďovej, ktorej sa podarilo usporiadať podujatia na veľmi vysokej úrovni. ,,Som nesmierne spokojná. Perfektne nám vyšlo počasie,“ nadchýnala sa Jana pri vyhlasovaní víťazov. ,,Ľudia sa bavili a vytvorili skvelú atmosféru. Prišlo ich dnes do Jasnej viac ako 1000.“

Výsledky O2 Jasná Výzva 2007:

1. Filip Polc (SVK), 2. Michal Mároši (CZE), 3. Julien Camellini (FRA), 4. Kamil Tatarkovič (CZE), 5. Pavel Čep (CZE).