Test: Kellys Hacker 90 - slovenský pretekár telom i dušou

Test: Kellys Hacker 90 - slovenský pretekár telom i dušou

20 komentárov

Redecky 15.04.2019 48 fotografií   Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Singletrail Test Kellys Bicykel

Slovenská značka Kellys prekročila už štvrťstoročnicu na trhu a jednou z jej noviniek pre tento rok je tiež kompletne prepracovaný model Hacker.

 

Na našich stránkach ste sa s týmto vydareným modelom mohli zoznámiť už na jeseň minulého roku. Ak si budete chcieť článok pripomenúť, nájdete ho na tomto odkaze. My sme mali to šťastie, že sa nám do testu podarilo dostať najvyšší model Hacker 90.

V tom predošlom článku ste sa dočítali, akými veľkými konštrukčnými zmenami rám prešiel a mne nedá ich aspoň v krátkosti znovu nespomenúť. Úlohou bolo vytvoriť rám, ktorý bude konkurencieschopný na najvyššej XC úrovni a bude ponúkať tuhosť, ovládateľnosť, stabilitu a nízku hmotnosť, to všetko za MOC cenu pod 4 000 €. K čo najlepšiemu prenosu sily prispieva technológia PowerCore so štandardom „Boost". 



Dlhší rámový trojuholník a 69 stupňový uhol hlavovej trubky zaručujú stabilitu a schopnosť zvládnuť technické úseky. Hacker sa môže pýšiť zadnými vzperami, ktoré patria medzi vôbec najkratšie v tejto kategórii. Ich dĺžka sa pre všetky tri rámové veľkosti zastavila na 422,7 mm. Rám je postavený z karbónového materiálu, konkrétne z iCAD Carbon Pro, a jeho súčasťou je aj integrovaný plastový chránič zadnej stavby pod reťazou.


 

Geometria a rámové veľkosti




Hacker-a som si bol prevziať v MTBIKER centre v Hrádku a vďaka výraznému veľmi ľahko viditeľnému nápisu Kellys mi okamžite udrel do očí. Potešil som sa, že bude tento bike aspoň na pár dní môj



Na prvý pohľad upúta zladenosťou lesklej čiernej a červenej farby začínajúc vidlicou, prechádzajúc cez rám a kľuky a končiac zadnou prehadzovačkou. K celkovej čistote dizajnu a elegancii rámu prispievajú vnútrom vedené radiacie lanká (v našom prípade len jedno), lanko pre teleskopickú sedlovku, ako aj brzdová hadica.



Do môjho prvého švihu v lese som sa pustil s veľkou zvedavosťou, hoci priznávam, že aj s určitým rešpektom, keďže sa jedná o top model za celkom slušnú sumu. Samozrejme, MTB švih smeroval na moje obľúbené a mne dôverne známe traily, na ktorých som sa chystal vyskúšať všetky atribúty, ktoré Hacker ponúka. 



Prvé chvíle v teréne som venoval pozornosť brzdeniu, respektíve kombinácii Shimano XTR bŕzd s predným plášťom Schwalbe Racing Ray a zadným Racing Ralph. Ako iste dobre viete, nové brzdy, kotúče i platničky štandardne potrebujú istý čas, kým začnú naplno fungovať.



K brzdám Shimano XTR M9000 môžem z vlastnej skúsenosti dodať, že potrebujú o niečo viac času, potom ale pracujú výborne a ja som sa na ne vôbec nebál spoľahnúť v akejkoľvek situácii. Test prebiehal na začiatku jarného obdobia, vďaka čomu sme mali rôzne typy počasia a ja som mohol vyskúšať plášte hneď na viacerých povrchoch. Oba plášte sú vo verzii TLR (Tubeless Ready) a v šírke 2,25“. Pre mňa je príjemným prekvapením predný plášť Racing Ray, ktorý sa dokáže bez všetkého vyrovnať s vlhkom či suchom a nemal žiaden problém bezpečne udržať stopu tiež pri rýchlych prejazdoch zákrutami. A celkom určite vás nezradí ani v „klopenkách“. Zadný plášť Racing Ralph si síce s vlhkejším povrchom až tak nerozumel, ale v suchom teréne prenášal energiu na povrch skutočne výborne, a to aj pri rýchlej jazde zo sedla či pri šliapaní do kopca. 



Určite sa vám oplatí malá investícia a prerobiť celý systém na bezdušový, vznikne tak väčšia možnosť použiť nižšie tlaky v plášťoch, čím, samozrejme, ušetríte nejakú hmotnosť a predídete defektom. Mne sa počas testu podarili dva.



Jednoprevodníková sada


Použitá sada SRAM X01 Eagle 1x12 farebne vynikajúco ladí so zvyškom a váha sady prispieva k celkovej nízkej hmotnosti biku, ktorá je 10,06 kg vo veľkosti „L“. No hlavne som od sady očakával funkčnosť. Karbónové kľuky sú doň osadené na ložiskách PressFit SRAM DUB, použitý je prevodník s 34 zubami a kazeta s rozsahom 10-50 zubov. 



Kombinácia prevodov mi umožnila vyšliapať také miesta, kam musím môj bike bežne tlačiť. Sada si tu určite zaslúži veľkú pochvalu za funkčnosť, či som radil pri vyššom alebo nižšom tlaku do pedálov, radenie vždy fungovalo so 100 % presnosťou a reťaz prešla na požadovaný pastorok bez najmenšieho zaváhania. To určite vysoko ohodnotíte nielen pri pretekoch a zdolávaní prudkých výjazdov, ale aj pri bežných švihoch. Pri prechode kamenistými trailami oceníte plastové krytky na kľukách, ktoré sú už na biku priamo namontované.



Lišiacky kokpit




Kokpit je postavený na komponentoch Ritchey a konkrétne pri veľkosti rámu „L“ sú použité matné riadidlá RITCHEY WCS FlatBar  v šírke 740 mm. Gripy KLS Silica majú nekĺzavý povrch a sú príjemné na uchytenie v rukaviciach i bez nich. Riadidlá sú o rám a vidlicu uchytené matným 90 mm predstavcom RITCHEY WCS C220 84D a jeho sklon je +/- 6 stupňov. 
 


Kombinácia kratšieho predstavca a širších riadidiel výborne prispieva k ovládaniu bicykla. Ľavá strana riadidiel patrí okrem brzdovej páky diaľkovému ovládaniu uzamykania vidlice a teleskopickej sedlovky.



Na Hacker-i je osadená vidlica z top kolekcie Fox-u, konkrétne FOX 32 Factory SC - Float Evol air/FIT4 damper, vnútorné nohy majú dobre známu zlatistú povrchovú úpravu Kashima. Vidlica ponúka široké spektrum možností nastavenia, ktoré si dokáže každý jazdec prispôsobiť svojmu typu jazdy. Jej uzamknutie/odomknutie je priamo z riadítok pomocou páčky, respektíve palcom ľavej ruky. Vidlica si naozaj veľmi schopne poradí s nerovnosťami, ktorými prechádza doslova ako nôž maslom.



Výrazný zvuk voľnobežky zadného kolesa som si zamiloval už počas toho, ako som bicykel tlačil prvýkrát do auta . Zapletený set kolies MAVIC Crossmax Elite 29 Tubeless Ready, ktorých váha je niečo málo cez 1 650 gramov, uspokojí aj pretekársky ladených cyklistov. Zadné koleso je do rámu uchytené pevnou osou „Boost“ 148 x 12 mm, predné koleso do vidlice taktiež pevnou osou 15 x 110 mm. Ako bolo spomenuté, len pri plášťoch stačí drobná investícia a získate kvalitný bezdušový systém, a v prípade veľkosti rámu „L“ sa s váhou biku dostanete už pod 10 kg. 

Veľmi vydarenou voľbou je použitie teleskopickej sedlovky z dielne KS, presnejšie je to model LEV Integra v dĺžke 392 mm a so zdvihom 125 mm. Páčka pre manipuláciu sedlovky sa nachádza na ľavej strane kokpitu a je ľahko a ergonomicky ovládateľná ľavým palcom. Zdvih sedlovky som počas testu skutočne veľmi často využíval, k funkčnosti sa tak dá povedať jediné... 100 % spokojnosť. 



Ako sa Hacker správa v praxi?


Pri mojej výške 192 cm som mal bike vo veľkosti „L“, ktorý mi od prvého nasadnutia dokonale sadol už dĺžkou posedu. 740 mm šírka kokpitu jeho celkovej stabilite len pridávala. Po prvých stovkách metrov v teréne ma Hacker pohltil svojou dokonalou ovládateľnosťou, nakoľko veľmi schopne reaguje na akýkoľvek impulz vedúci k zmene smeru. Ochota akcelerovať bola citeľná pri každom šliapnutí do pedálov, hlavne pri výjazde zo zákrut, kedy mal chuť priam vyletieť smerom vpred.



Trendom je používanie predstavcov s väčším sklonom, kedy sa bike stáva viac ovládateľným. 90 mm predstavec so sklonom +/-6° je pre tento typ ideálny a mne ho ani raz nenapadlo vymeniť. K ovládateľnosti prispieva značnou mierou aj teleskopická sedlovka, ktorú som ocenil nielen pri vkladaní biku do auta . Pre mňa to boli prvé skúsenosti s „teleskopkou“ a už v prvom zjazde ma očarila. S mojou výškou určite nepatrím k najobratnejším jazdcom, ale „teleskopka“ v kombinácii s geometriou rámu ma posunula o veľký kus vpred. Po stlačení sedlovky do spodnej polohy zrazu vznikol pre mňa nezvyklý priestor v oblasti sedla a bike sa stal oveľa lepšie ovládateľný, čo som ocenil pri rôznych skokoch, v technických pasážach či v zjazdoch vo vyšších rýchlostiach. Prevažne som sa vozil po trailoch, ktoré poznám a kombinácia geometrie rámu s technológiou PowerCore mi ukázali, ako sa aj dobre najazdené technické pasáže dajú prechádzať ešte rýchlejšie. Pochvalu si zaslúži i výber sedla Fizik Antares R7. Jeho dĺžku som dokonale využil v strmých výjazdoch, kedy bolo nutné sa posunúť až na jeho špičku a ja som sa tak bez problémov dokázal udržať na sedle.



Špecifikácia




Plusy


  • geometria rámu 
  • teleskopická sedlovka 
  • vidlica FOX
  • sada SRAM XO1
  • karbónové kľuky
  • Tubeless Ready kolesá a plášte
  • integrovaný chránič zadnej stavby pod reťazou

Mínusy


  • k XTR brzdám by sa hodili už aj rovnaké kotúče




K známemu mottu od Kellys-u „Every bike has a mission" si dovolím povedať, že  mission pre Hacker-a je „to be a racer“. Jeho tuhosť, schopnosť ísť stále vpred, hravosť, ovládateľnosť či akcelerácia vás určite nenechajú sa na ňom iba pohodovo vyvážať. Ťažko hľadať nejaké slabiny, práve naopak, celý bicykel fungoval bezchybne a výber a zladenosť použitých komponentov len podčiarkovali vlastnosti rámu. Úprimne si myslím, že k limitom biku sa mi počas necelých 200 km a pri viac ako 4 500 výškových metroch nepodarilo priblížiť a jeho potenciál je ešte oveľa vyššie... Jediným obmedzením som tak bol v podstate ja sám .

Informácie o cene, ako aj kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

jachmel 15.04.2019 (18:13)

Shimano robi XTR kotuce len v prevedeni centerlock, preto ani nemohli byt pouzite, resp. sa nebudu dat pouzit s tymito kolesami ani v buducnosti.

 
Redecky jachmel 16.04.2019 (07:00)

Vďaka

 
Bartecko44 15.04.2019 (22:29)

Mozem potvrdit, je to fantasticky kusok. Prerobil som aj na bezdusaky. Vsetko funguje ako ma.

 
Xaeroifbb 15.04.2019 (17:14)

ta vaha 10,06 bola aj s pedalmi?

 
Redecky Xaeroifbb 16.04.2019 (07:00)

Ahoj, nie, to je váha bez pedálov

 
Xaeroifbb Redecky 16.04.2019 (08:07)

lebo na to ako je ohadzany tento bike by som tipol aj nizsiu vahu, ci to robi ta teleskopka alebo je ram trochu tazsi neviem

 
Mikee Xaeroifbb 16.04.2019 (08:23)

Skor by som povedal ze ma vahu tak dobru ze tam schoval aj teleskopku. Treba si uvedomit ze toto je vazene Lko. Katalogove vahy su vzdy S cize realne L je na tejto urovni bez teleskopky. Tu to dokazali nabehnut na lahkom rame a dobrej skladbe komponentov ze sa im tam vosla.

 
Mikee Mikee 16.04.2019 (08:24)

A po kupe letia v momente duse von takze zase ides dole

 
jachmel Xaeroifbb 16.04.2019 (08:44)

Ani nie. 1650g kolesa, Schwalbe Performance plaste a teleskopka, velkost, zakladna verzia fizik sedla...

 
Mikee jachmel 16.04.2019 (10:13)

Pravda plaste by tiez vedeli zhodit

 
Noldo 15.04.2019 (17:24)

Pekný test, mohol by som sa spýtať, ke bola fotená fotka 13?https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/test_kellys_hacker90/kls-13.jpg
Vďaka

 
Redecky Noldo 16.04.2019 (07:03)

Ďakujem veľmi pekne, táto foto "13tka" je nad Novým Mestom na Váhom a na Strave je to segment "Besná Kačica"

 
imajoros 15.04.2019 (21:19)

Tu teleskopku si mal vysunutu na max asi ze?

 
Redecky imajoros 16.04.2019 (07:07)

Teleskopu som nemal vysunutú na maximum, ešte tam bola určite rezerva, prepáč ale to bohužiaľ neviem presne koľko cm.

 
1biker 11.05.2019 (22:47)

Mna by zaujimalo,ci by som vedel natlacit teleskopku aj na 2017 hacker 90.....lebo v lese je to niekedy dost o drzku bez nej. Vcelku slusna vychytavka a na HTcku ako je hacker to jazdec aj vyuzije. Konkretne recenzovany hacker sa mi ale nepaci vobec. Ten trend ze clovek nerozozna od seba socku za 690e od biku za 3000+e je vcelku smutny. Aj starucky sabotage xtr z roku 2012 bol krajsi.

 
patrikde 16.04.2019 (13:50)

A co ten hlavovy uhol 69 st.? Hodne polozeny, nepadaju rejdy do stran? Taky nemaju ani niektore fully

 
Xaeroifbb patrikde 16.04.2019 (14:16)

dnes je 69° uplne bezny XC priemer skor sa divim ked vidim viac ako 70° co ma napr Superior

 
Mikee Xaeroifbb 16.04.2019 (14:27)

Dokonca 71°

 
Xaeroifbb Mikee 16.04.2019 (14:46)

ved to som pisal ze viac ako 70

 
1biker patrikde 11.05.2019 (22:35)

Superior ma 71st a mozem potvrdit,ze po presedlani na hacker 90 (27.5-2017 model) s uhlom 69st som nasiel uplne inu hravost a istotu na predok. Nepotrebujem uz fiktivny 140mm zdvih na dtswiss (kedze je to 100vka ale je vysoka),staci aj bezna vyska foxy a iny uhol. Nikam nic nepada ,v ostrych prejazdoch medzi stromami je to velmi presne a citlive ,pri skokoch v ramci slusnosti bezneho bikera je to tiez lepsie ,viac je to sustredene na stred a zadok biku cele tazisko a pri dopade netrpi predok a vidla

 
Pridaj komentár