![7+1 dôvodov, prečo mať cesťák](https://images.mtbiker.sk/clanky/src/dovody_cesta_00_5d2d8167ef739.jpg)
7+1 dôvodov, prečo mať cesťák
Prečo milujem cestu? Čo by som doprial každému, kto to ešte neskúsil? To som sa pokúsil zhrnúť v týchto bodoch.
![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_01.jpg)
Pestrosť
Pre mňa ako človeka, čo sedí v sedle skoro 500 hodín ročne, je dôležitá zmena. Neviem si predstaviť, že by som to odjazdil na jednom bicykli, jednou disciplínou. Preto som hrdý majiteľ cesťáku, časovky a horáku. A aj pri tomto striedaní som na jeseň rád, keď ich všetky odložím a vytiahnem zo skrine “maratónky” . Jasné, každý sme nejaký, a aj porcia času v sedle sa bude líšiť, ale pestrosť a zmena môže byť z času na čas pre každého príjemná.![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_02.jpg)
Dostupnosť
To samozrejme platí, ak sa budeme baviť o kategórii bicyklov mimo pojmov Dura Ace a Record. Slušný cesťák, dajme tomu na 105ke, začína niekde okolo 1 000 €. A je v podstate jedno, či rám bude karbón alebo hliník. Dôležitejšie je, aby bicykel sadol a fungoval. Už takto vybavený model umožňuje užívanie si krás cestnej cyklistiky.![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_03.jpeg)
Jednoduchosť
A to platí vo viacerých ohľadoch. Jednoduchosť v tom, že asfaltky máte naozaj všade. Vhodný povrch na tréning je kdekoľvek. Jednoduchosť v servise. Žiadne zložité systémy, žiadne tlmiče a netreba umývať po každom výjazde. Jednoduchosť ovládania bicykla. Nejde o MTB, kde určitú technickú zručnosť treba zvládať. Kto sa aspoň trochu venoval inej disciplíne ako ceste, tak nebude mať problém začať. Jazda v balíku, preteky a pod. beriem už extra, a to sú témy na samostatný článok.![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_04.jpg)
Dojazd
Vďaka vyššej rýchlosti prejdete ďalej. A to vám sprístupní nové miesta na spoznávanie. A aj tá samotná rýchlosť je niečo návykové, čo ľahko zachutí. Rýchlo sa míňajúca krajina pri rýchlosti 40 km/h s vetrom v chrbte proste človeka baví.![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_05.jpg)
Komunita
Každá vetva cyklistiky má svoje pravidlá, módu a aj špecifických príslušníkov. Je fajn, keď vďaka cesťáku človek spozná nových ľudí, ktorých by inak nestretol. V tomto ohľade je super jazda v balíku, vo dvojičkách. Takto vytvorený čas, hlavne na jar, keď sa jazdí viac objem ako intenzita, sa dá využiť na príjemný pokec. Odporúčam!![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_06.jpg)
TV
Že cesta je kráľovská disciplína a venuje sa jej aj v TV najväčší priestor, je fakt. Garantujem, že po osobných skúsenostiach s cestou sa vám zmení zážitok zo sledovania TDF, či iných pretekov. Zrazu si viete lepšie predstaviť to, čo profíci prežívajú, lepšie chápete, prečo sa deje to, či ono, a hlavne, aký je rozdiel ísť si za svoje, alebo niekomu v háku, čo je to taktika a podobne. Vyšší level je vybrať sa pretekať sám.![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_07.jpg)
Tréning
Ako posledný bod som si nechal niečo, čo jazdci MTB s ambíciami v pretekoch dobre poznajú a pre ostatných, len ako zaujímavosť. Cestný bicykel je nevyhnutná súčasť prípravy bikerov. Hlavne na jar obľubujú tento druh tréningu pre možnosť konštantnej záťaže po dlhší čas. A tiež si dokážem predstaviť, že rozmočený les z jari nie je najchutnejšie prostredie .![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_08.jpg)
Extra
Kávičky, koláčiky a dobroty. To je niečo, čo v lese nájdete ťažšie. Ale pozor! Je to návykové. Časom sa vám ciele tréningov budú riadiť umiestnením dobrých kaviarní .![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/71_dovodov_preco_mat_cestak/dovody_cesta_09.jpg)
Opäť, ak vás napadá niečo, prečo by krásu cesty mali objaviť stúpenci náboženstva MTB, napíšte mi do komentára. Polyteizmus je povolený! .
Komentáre Zobraziť komentáre (107)