7+1 dôvodov, prečo mať cesťák

Prečo milujem cestu? Čo by som doprial každému, kto to ešte neskúsil? To som sa pokúsil zhrnúť v týchto bodoch.

Ako som spomínal minule v článku Ako prežiť na slovenských cestách, v sérii článkov sa budem motať okolo cesty. Dnes sa zamyslím, prečo sa oplatí investovať do cestného bicykla.


Pestrosť

Pre mňa ako človeka, čo sedí v sedle skoro 500 hodín ročne, je dôležitá zmena. Neviem si predstaviť, že by som to odjazdil na jednom bicykli, jednou disciplínou. Preto som hrdý majiteľ cesťáku, časovky a horáku. A aj pri tomto striedaní som na jeseň rád, keď ich všetky odložím a vytiahnem zo skrine “maratónky” . Jasné, každý sme nejaký, a aj porcia času v sedle sa bude líšiť, ale pestrosť a zmena môže byť z času na čas pre každého príjemná.


Dostupnosť

To samozrejme platí, ak sa budeme baviť o kategórii bicyklov mimo pojmov Dura Ace a Record. Slušný cesťák, dajme tomu na 105ke, začína niekde okolo 1 000 €. A je v podstate jedno, či rám bude karbón alebo hliník. Dôležitejšie je, aby bicykel sadol a fungoval. Už takto vybavený model umožňuje užívanie si krás cestnej cyklistiky.


Jednoduchosť

A to platí vo viacerých ohľadoch. Jednoduchosť v tom, že asfaltky máte naozaj všade. Vhodný povrch na tréning je kdekoľvek. Jednoduchosť v servise. Žiadne zložité systémy, žiadne tlmiče a netreba umývať po každom výjazde. Jednoduchosť ovládania bicykla. Nejde o MTB, kde určitú technickú zručnosť treba zvládať. Kto sa aspoň trochu venoval inej disciplíne ako ceste, tak nebude mať problém začať. Jazda v balíku, preteky a pod. beriem už extra, a to sú témy na samostatný článok.


Dojazd

Vďaka vyššej rýchlosti prejdete ďalej. A to vám sprístupní nové miesta na spoznávanie. A aj tá samotná rýchlosť je niečo návykové, čo ľahko zachutí. Rýchlo sa míňajúca krajina pri rýchlosti 40 km/h s vetrom v chrbte proste človeka baví.


Komunita

Každá vetva cyklistiky má svoje pravidlá, módu a aj špecifických príslušníkov. Je fajn, keď vďaka cesťáku človek spozná nových ľudí, ktorých by inak nestretol. V tomto ohľade je super jazda v balíku, vo dvojičkách. Takto vytvorený čas, hlavne na jar, keď sa jazdí viac objem ako intenzita, sa dá využiť na príjemný pokec. Odporúčam!


TV

Že cesta je kráľovská disciplína a venuje sa jej aj v TV najväčší priestor, je fakt. Garantujem, že po osobných skúsenostiach s cestou sa vám zmení zážitok zo sledovania TDF, či iných pretekov. Zrazu si viete lepšie predstaviť to, čo profíci prežívajú, lepšie chápete, prečo sa deje to, či ono, a hlavne, aký je rozdiel ísť si za svoje, alebo niekomu v háku, čo je to taktika a podobne. Vyšší level je vybrať sa pretekať sám.


Tréning

Ako posledný bod som si nechal niečo, čo jazdci MTB s ambíciami v pretekoch dobre poznajú a pre ostatných, len ako zaujímavosť. Cestný bicykel je nevyhnutná súčasť prípravy bikerov. Hlavne na jar obľubujú tento druh tréningu pre možnosť konštantnej záťaže po dlhší čas. A tiež si dokážem predstaviť, že rozmočený les z jari nie je najchutnejšie prostredie .


Extra

Kávičky, koláčiky a dobroty. To je niečo, čo v lese nájdete ťažšie. Ale pozor! Je to návykové. Časom sa vám ciele tréningov budú riadiť umiestnením dobrých kaviarní .


Opäť, ak vás napadá niečo, prečo by krásu cesty mali objaviť stúpenci náboženstva MTB, napíšte mi do komentára. Polyteizmus je povolený! .
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Čo nás naučila sezóna 2023? MTB, cesta, gravel a enduro

Čo nás naučila sezóna 2023? MTB, cesta, gravel a enduro

Stretne sa Cepo, Imro a Tomáš… To nie je začiatok vtipu, ale naše ohliadnutie za sezónou 2023.
Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Top model švajčiarskej značky zažil so mnou celú sezónu a tak si trúfnem povedať, aký skutočne je.
Ďalšia sezóna a opäť zlepšenie – toto mi pomohlo

Ďalšia sezóna a opäť zlepšenie – toto mi pomohlo

Na krku mám 41 rokov, ale čísla a výsledky našťastie hovoria, že dole vodou ešte nejdem. V sezóne 2023 som zmenil niekoľko vecí, ktoré mi v tom pomohli.
keyboard_arrow_up