Kliknutím prejdeš na
www.panaracer.com
Reklama
7+1 dôvodov, prečo mať cesťák

7+1 dôvodov, prečo mať cesťák

102 komentárov

cepooo 24.07.2019   Cesta Cestny Bike Cestna Cyklistika Preteky Trening

Prečo milujem cestu? Čo by som doprial každému, kto to ešte neskúsil? To som sa pokúsil zhrnúť v týchto bodoch.

 

Ako som spomínal minule v článku Ako prežiť na slovenských cestách, v sérii článkov sa budem motať okolo cesty. Dnes sa zamyslím, prečo sa oplatí investovať do cestného bicykla.



Pestrosť


Pre mňa ako človeka, čo sedí v sedle skoro 500 hodín ročne, je dôležitá zmena. Neviem si predstaviť, že by som to odjazdil na jednom bicykli, jednou disciplínou. Preto som hrdý majiteľ cesťáku, časovky a horáku. A aj pri tomto striedaní som na jeseň rád, keď ich všetky odložím a vytiahnem zo skrine “maratónky” . Jasné, každý sme nejaký, a aj porcia času v sedle sa bude líšiť, ale pestrosť a zmena môže byť z času na čas pre každého príjemná.



Dostupnosť


To samozrejme platí, ak sa budeme baviť o kategórii bicyklov mimo pojmov Dura Ace a Record. Slušný cesťák, dajme tomu na 105ke, začína niekde okolo 1 000 €. A je v podstate jedno, či rám bude karbón alebo hliník. Dôležitejšie je, aby bicykel sadol a fungoval. Už takto vybavený model umožňuje užívanie si krás cestnej cyklistiky.



Jednoduchosť


A to platí vo viacerých ohľadoch. Jednoduchosť v tom, že asfaltky máte naozaj všade. Vhodný povrch na tréning je kdekoľvek. Jednoduchosť v servise. Žiadne zložité systémy, žiadne tlmiče a netreba umývať po každom výjazde. Jednoduchosť ovládania bicykla. Nejde o MTB, kde určitú technickú zručnosť treba zvládať. Kto sa aspoň trochu venoval inej disciplíne ako ceste, tak nebude mať problém začať. Jazda v balíku, preteky a pod. beriem už extra, a to sú témy na samostatný článok.



Dojazd


Vďaka vyššej rýchlosti prejdete ďalej. A to vám sprístupní nové miesta na spoznávanie. A aj tá samotná rýchlosť je niečo návykové, čo ľahko zachutí. Rýchlo sa míňajúca krajina pri rýchlosti 40 km/h s vetrom v chrbte proste človeka baví.



Komunita


Každá vetva cyklistiky má svoje pravidlá, módu a aj špecifických príslušníkov. Je fajn, keď vďaka cesťáku človek spozná nových ľudí, ktorých by inak nestretol. V tomto ohľade je super jazda v balíku, vo dvojičkách. Takto vytvorený čas, hlavne na jar, keď sa jazdí viac objem ako intenzita, sa dá využiť na príjemný pokec. Odporúčam!



TV


Že cesta je kráľovská disciplína a venuje sa jej aj v TV najväčší priestor, je fakt. Garantujem, že po osobných skúsenostiach s cestou sa vám zmení zážitok zo sledovania TDF, či iných pretekov. Zrazu si viete lepšie predstaviť to, čo profíci prežívajú, lepšie chápete, prečo sa deje to, či ono, a hlavne, aký je rozdiel ísť si za svoje, alebo niekomu v háku, čo je to taktika a podobne. Vyšší level je vybrať sa pretekať sám.



Tréning


Ako posledný bod som si nechal niečo, čo jazdci MTB s ambíciami v pretekoch dobre poznajú a pre ostatných, len ako zaujímavosť. Cestný bicykel je nevyhnutná súčasť prípravy bikerov. Hlavne na jar obľubujú tento druh tréningu pre možnosť konštantnej záťaže po dlhší čas. A tiež si dokážem predstaviť, že rozmočený les z jari nie je najchutnejšie prostredie .



Extra


Kávičky, koláčiky a dobroty. To je niečo, čo v lese nájdete ťažšie. Ale pozor! Je to návykové. Časom sa vám ciele tréningov budú riadiť umiestnením dobrých kaviarní .



Opäť, ak vás napadá niečo, prečo by krásu cesty mali objaviť stúpenci náboženstva MTB, napíšte mi do komentára. Polyteizmus je povolený! .

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)

Komentáre

Karol-2 24.07.2019 (19:41)

Predajca v obchode (v pred-Saganovsej ere) sa naramne potesil ked som zaujimal o cestak a nie mtb - konecne cyklista.
Zhlasil "rychlost jazdy je hypnoticka" - cumel som nanho co to mele, myslel som ze mu preskocilo. Ale velmi rychlo som pochopil.

S manzelkou to bol pred kupou chvilu boj, ale vykseftoval som.
ked som ho doneisol povedala "no daj nech to opacim". V sandaloch na cestnych pedaloch odfrcala prec. Po 20 min sa vratila vysmiata jak leco so slovami "No teraz uz chapem preco si chcel cestak".

 
PetoPeto21 24.07.2019 (18:23)

Cestak na tréning, MTB na pohodovu jazdu v prírode...

 
Karol-2 PetoPeto21 24.07.2019 (19:32)

Mtb a cesta su pr ema 2 rozdielne veci.
Ak chcem mtb naplno sportovo uzit - musis mat aj dobru techniku - zjazdy/vyslapy - aj ked sa zlepsujem stale som velmi slaby priemer
Ak si chcem poriadne uzit cestu - "staci" hlucho makat - a toto dokazem - samozrejem na mojej urovni.
Oddychnut si viem v lese aj na ceste.
Kellys ma pri cestakoch heslo - Cyklistika je len jedna.

 
andrey 24.07.2019 (18:39)

pekny clanok ale ani jeden z tych dovodov by ma asi nepresvedcil preco mat teda cestak cestaci su makaci to je jasne, ale ja si radsej vyjdem do lesa kde je klud, dobry vzduch a klima.. Na ceste je milion vnemov a rusivych vplyvov - samozrejme ze nie vzdy ale vo vseobecnosti to tak je.. Les je proste les a ten klud tam, myslim ze tam si clovek viac dusevne oddychne, ale jasne ze nie vsetci sme rovnakí a každý ma rád to svoje Asi na kazdy ten bod by sa dalo reagovat ale nerad by som bol aby tento moj prispevok bol brany ako nejaky hejt cestnej cyklistiky, to vobec. Ale co sa tyka toho posledneho bodu, mozem poslat autorovi clanku fotku ake šmaky sa nosia do lesa na bajk ked sa ide na celý deň - nejaký koláčik a kávička sa veru nechytá :P

 
kava andrey 24.07.2019 (18:55)

Ahoj, aj cesťák ťa dovedie na vrcholy hôr a do lesa s minimom áut. Skús Valašsko či Moravskoslezské Beskydy a Kysuce. Nájdeš toľko nádherných asfaltových stúpaní (nekonečne tiahlych, ako aj krátkych výživných stien) lesom že si ich ani všetky pamätať nebudeš

 
Pampuch77 kava 24.07.2019 (20:56)

Dnes som isiel zo Semeteša do Turzovka, takze ked chceš aj dobre vytriast, ideálna cesta

 
marcels Pampuch77 25.07.2019 (14:21)

Tá cesta je tam taká už od socíku Ale daj si výjazd z Makova na Pančavu a potom dole na Bytču, to je pecka. Cez Semeteš sa potom vrátiš

 
winter78 andrey 24.07.2019 (19:10)

1. nie každý si chodí na bicykel oddýchnuť. Ja si chodím zamakať, ja to beriem stále ako šport a často ako skvelú možnosť siahnuť si až na dno fyzických ( a samozrejme aj psychických) síl .
2. na cestnej cyklistike je pekné to že tie fajnotky nemusím so sebou pracne ťahať so sebou v batohu ale idem úplne naľahko a všetky tieto stravovacie potreby mám po ceste .

 
andrey winter78 24.07.2019 (19:55)

Jo jasne, kazdy nech si robi co mu vyhovuje ani ja nechodim na bike oddychovat, ale ci chcem ci nechcem moja mysel pritom oddychuje (nezavisle od toho ako pedalujem)

 
Vuk andrey 24.07.2019 (19:34)

Chapem tych co nechcu cestak kvoli autam. Vacsinou su to ludia z BA, kde je to o smrti. Zas kto byva na dedine co prejdu 2 auta za den, to chapu inak.

 
Zemo Vuk 25.07.2019 (09:05)

No praveze v BA mas v okoli stovky km cyklotras pre cestak, takze ziadne auta. Ci uz v Karpatoch pekne v lese alebo po rovinke hociktorym smerom.

 
Jano1987 Vuk 25.07.2019 (22:28)

Paradox je ten, že skôr vám v BA dá prednosť človek z BA ak ste na biku, ako človek, čo vyrastal mimo BA kde je množstvo cyklistov. Mám rodinu od Dunajskej Stredy, tam vám bežne šofér ak treba zastaví, dá prednosť, keď ju máte, obehne z bezpečnej vzdialenosti. Ale keď sa dostane do BA, tak záhadne zabudne, ako to u nich je s cyklistami. Bratislavčan nezvyknutý na cyklistu mu spraví viac mesta, ako nejaký mimo BA pôvodný BA

 
janovarga andrey 25.07.2019 (09:10)

vzhľadom na to, že SVK lesy sú popretkávané relatívne dobrými asfaltkami, tak ten pocit z lesa si vieš užiť aj na cesťáku. Nehovoriac o rýchlejšom presune k lesu..

 
cepooo andrey 25.07.2019 (20:38)

Posli😆

 
miki5 24.07.2019 (18:36)

Partia (piati) jazdíme s prestávkami spolu od roku 1995 MTB - domáce trasy, Česko, Rakúsko. Pred dvomi rokmi som si zakúpil cesťák a presne zdieľam tvoje pocity, ktoré si opísal v článku. Postupne presviedčam kolegov aj na jazdenie na žiletkách, čo sa mi postupne darí. Striedanie MTB a cesty je paráda.

 
Borso miki5 24.07.2019 (20:10)

Pre mňa sú machri tí na ceste. Držať sa za tie úzke rohy a byť naklonený vpred. Mám strach, ale chcem do budúcna cesťák alebo gravel ako doplnok k MTB.

 
DanielH Borso 25.07.2019 (09:33)

Jazdim vela rokov horu ale presne koli tomuto som si kupil gravel. Vyborna dvojka k horaku. Aspon pre mna.

 
cepooo DanielH 25.07.2019 (20:41)

Gravel je super. Testoval som Orbeu a v ruke mal novy Cann Topstone. Ten by som rad vyskusal v terene. To pruzenie.

 
monikka 25.07.2019 (00:49)

Ja som zažila opačný prechod ako v článku spomínaný... začala som s cestou a po nehode som sa chcela vyhnúť autám a spoznať aj lesné cestičky v okolí a zadovážila si MTB. Keď ich porovnám zo svojho pohľadu, na ceste sa nemusím skoro o nič starať, v podstate len pedálujem (ako chcem, či si chcem naložiť, alebo ležérne pokrútiť) a mám veľký akčný rádius. Po lese treba dávať aj pozor kadiaľ človek ide, pracovať s telom, ovládať techniku (tú mám mizernú, nikdy predtým som nejazdila terén). Po prvých MTB výjazdoch som bola strašne zbitá a prišli mi oveľa fyzicky náročnejšie. Postupom času som na MTB objavila aj faktor zábavy Obe podoby cyklistiky majú svoje čaro a som rada, že mám na výber... podľa chuti, počasia. Akurát rozmýšľam, či nevymeniť HT za full

 
RoboNM monikka 25.07.2019 (08:48)

vymen

 
tomasspura monikka 25.07.2019 (12:39)

taktiez hovorim vymen , komentare typu, da sa to odjazdit aj na HT ignoruj . (S nadsazkou aj na trabante sa da jazdit ale preco ked nemusime

 
martin15 monikka 25.07.2019 (13:06)

Skoda ze je to zredukovane len na ziletka vs klasicke mtb.
akoby to boli len jedine dve bikove kategorie, ktore existuju.
tych je nastastie dostatok ako cesta, draha, xc, enduro, dh, freeride, dirt, street, slopestyle, bmx, trial a neviem co este.
zvycajne byva najpopularnejsia prave ta, ktora je najdostupnejsia a najjednoduchsia (v istom zmysle), presne tak, ako je spomedzi loptovych hier najpopularnejsi futbal.
ano, ta rychlost na cestaku vie byt lahko navykova. vezmes bike a dostavi sa ten instatny pocit aky som zrazu rychly.
ale vezmem do ruky bike z inej kategorie, a ten okamzity pocit nebude taky jednoznacny, pretoze tam si to uz vyzaduje kompexnejsi a viac specificky pohybovy skill. preto su aj taki, ktori ako doplnok volia napr. dirtacik a idu s nim na pumptrack, a dupanie trenuju doma v bezpeci na trenazeri.
ano, kazda kategoria ma urcite nieco do seba, ale z hladiska miery kreativity, ma cesta bavi najmenej. je pre mna ako pochodovanie, kdezto ine mi skor pripominaju tanec plny kreativity.
ved koniec koncov, sagan je popularny prave tym, ako bavi divakov a casto ozivi pretek kuskami, ktore su typicke pre ine kategorie.
btw, ako teenager som sledoval s otcom TDF, obdivoval pantaniho, suboje armstronga/ullricha, ale po prepuknuti vsetkych tych doper-skandalov som na nu zanevrel. samozrejme, nerobim si iluzie o tom, ze inde to tak nemoze byt tiez.
co sa tyka cesty vs mtb, mtbcko dostanem vsade kde cestak, naopak to vsak neplati. kazda kategoria je spojena s nejakym rizikom.
avsak radsej nedoletim nejaky skok, ktory je prirodzenou sucastou danej kategorie, ako by ma malo sundat auto, ktore s cyklistikou nijak priamo nesuvisi a je v nej cudzi nebezpecny element.
ok, trochu som sa opustil a sorry ak to com som napisal vyznieva anticestacky, ale tak to proste mam.


 
Vuk monikka 25.07.2019 (18:51)

Ja full doporucujem. Mam to odskusane. Mal som ht a potom full a mozem rychlo aj skoky a po kamenoch a pohoda. Nemusim byt potom roztraseny ako na trasaku betonu a nebolia tolko zapastia a chrbat.

 
cepooo monikka 25.07.2019 (20:44)

Full ci HT to je ako s ucesom u zien. Ked mas dlhe vlasy, chces kratke a naopak😆 U mna to plati a striedam to.

 
monikka monikka 26.07.2019 (00:31)

Hehe, ďakujem za názory No, presne to by som chcela, pohodlnejšiu a bezpečnejšiu jazdu. Som to brala tak, že fully sú pre hard core terény a jazdcov a pri mojom jazdení by som ho neuživila. Skúsim sa zviezť na nejakej testovačke, že čo to je za zázrak

 
katko 25.07.2019 (08:03)

tento web už by sa nemal volať MTBiker

 
sonakallay katko 25.07.2019 (10:19)

Ja osobne som veľmi rada, že sa zameriavajú aj na cestnú cyklistiku. Každý si tu nájde to svoje

 
DeRikko sonakallay 25.07.2019 (13:07)

sonakallay súhlasím a rovnako dával like aj za tvoj bike

 
DeniDu 24.07.2019 (20:34)

Pre mňa je mtb top aj keď zatiaľ technika nič moc. Musím ale povedať že som hrdý vlastník jedného fullíka, jedného cesťáka a jedného takého za pár eur na cestu do práce. No a od kedy mám cesťák som začala na sebe objavovať svaly o ktorých som netušila že sú (podľa bolesti, nie viditeľnosti). No a v neposlednom rade tá rýchlosť...

 
LukeBikerider 25.07.2019 (08:20)

Tiez som zaryty MTB ale kupou lacneho gravela do prace som sa dostal tak nejak aj na cestu a musim povedat ze je to silno navykove. Clovek prejde vela, vidi vela a moze ist nalahko pretoze sa vacsinou pohybuje v blizkosti civilizacie. Jasne, cesty su prepchate , preto treba zvazit vyber trasy. Stupania idu ako nic, zjazdy su sice ine co do techniky no rovnako narocne ako jazda po trailoch, treba predvidat, spravne pracovat s bikom, zmenil sa len povrch a prekazky. Aj na najlacnejsom cestaku si clovek zajazdi rychlo a s pocitom "pretekara". Ja mam 8 rychlosti a mechanicke kotucovky a nemam potrebu s niecim spekulovat, limit su len moje nohy. Akurat kazetu som dal z 25 na 28 zubovu kvôli stojkam, pretoze radsej slapem vacsiu frekvenciu. Aby som to zhrnul cyklistika je naozaj len jedna a je skoda nevyskusat kazdu jej podobu.

 
Hazard 24.07.2019 (19:10)

Chce to gravel. Vystúpam po lesnej ceste zjazdím po asfalte Osobne by som nedokázal jazdiť veľa "cesty"

 
szlavo Hazard 25.07.2019 (07:58)

Mám gravel, jazdím väčšinou cesty a na tie naše cesty je to ideálne

 
Vuk 24.07.2019 (19:31)

Pre mna ako chrta je cestak lepsi.
Zabudli ste na hmotnost. Aj u lacneho je nizsia ako u najdrahsieho mtb. Jednou rukou ho date nad hlavu a prelozite cez plot, ci vybehnete po schodoch a drzite ho v jednej ruke.

Existuju aj cesty kde prejdu 2-3 auta za hodinu. Oblecte sa zlto neonovo a nejake lepsie svietive lahke blikacky co sa nabijaju.
Pokial je asfalt, len sa veziete. Ak chcete trochu terenu staci hrubsie plaste.
Doporucujem 105ku a karbon vidlu. Ta nieco stlmi. A naslapy. Kto chce tak jednostranne a mozte jazdit aj v klasickych teniskach. Do kopca ich ocenite. Ziadne zlozite odopinanie. Staci patu do boku.
Prevody 105ku mozu byt vpredu 52/36 (50/34) a vzadu 11/28 ci 11/32. Ci chcete vrchara alebo rovinara.
Pre chrta stacia aj rafkove brzdy. Pri dlhych zjazdoch a 80 a viac kg ludi hydraulika. To by som si unavil prsty pri dlhom brzdeni.

Na cyklojazde s kopou deti, islo sa pomaly, isla zena na novom mtb a cely cas pedalovala. Ja na cestaku som 2x zatocil a viezol sa dost dlhu dobu vedla nej. Potom prisiel kopec, ona riadne zabrala a ja som ju bez pedalovania do kopca znovu predbiehal. Sa ma hned spytala: To mate elektricky? 😄😄😄


Jedina nevyhoda, pokial ste dlho jazdili len na 80cm rajdoch, tak prve kilometre mozno nebude prijemne ukazat smer jazdy. Potom si zvyknete a uz budete jazdit bez problemov na mtb aj road.
Ziadny zlozity servis. Bycikel aj do trenazera. Netreba blatniky, z toho "formuloveho" plasta nic neodletuje tak ako do mna a blatnickov striela blato a
kamene na mtb.
Pred strkom treba spomalit viac ako na mtb a aj pred prasklinami.

Ked niekam nestiham vezmem cestak. Na mtb by som sa narobil a prisiel ovela neskor. Takto ak sa neponahlam, po rovine pri bezvetri, skoro ani nemusim pedalovat.
Nazbierajte kondicku na mtb a potom vam cestak bude pripadat ako vychor a trasa ako polovicna.

 
xavo 26.07.2019 (08:16)

Za mňa :
MTB - je ako černoška, exotická tajomná a návyková.
CESTA - je ako blondínka, sexi, príťažlivá ale krutá
GRAVEL - je ako zrzka, vášnivá, maznavá

a keď si nadržaný, buchneš všetky tri

PS: v príspevku nehľadajte nič sexistické (ženy)

 
N/A 24.07.2019 (19:17)

Pridám jeden môj dôvod aj pre nás objemnejších ... schudol som na cesťáku. Viac ako iba na MTB. A ešte jeden postreh, pre mňa menej podstatný: aj na MTB segmentoch som začal častejšie dávať PR-ka a to mám cesťák iba od septembra 2018 ... citeľne mi ide dole váha a rýchlosť hore ... Na MTB ale jazdím stále viac ako na cesťáku.

 
Babco 24.07.2019 (23:07)

Skvelo napisane, plne suhlasim U mna je MTB na prvom mieste, ale ten pocit ked po par dnoch v lese sadnem na cestak...nadhera !!!

 
Strenki 25.07.2019 (08:02)

Som MTB positive telom aj dušou, ale kúpou cesťáku som spravil veľmi dobre. Vždy keď sa horák pokazí, alebo je v lese blato (a cesta obschne raz dva), na rýchly tréning alebo len tak pre zmenu je cesťák paráda.

 
desertfremen 25.07.2019 (09:59)

Aj ja som náboženstvom pravý "silničář".
Jediná moja odbočka od pravdy je Gravel (čo je vlastne tiež upravený cestný bicykel) ked si chcem pojazdiť na lesných cestách v lese a po poliach bez asfaltu.

Ale klasické MTB s rovnými rajdami, a odpružením mi nič nehovorí.

 
winter78 desertfremen 25.07.2019 (17:41)

Úprimne...veľmi často sa mi stalo v predajniach s bicyklami že som si buď prezeral cestné tretry, komponenty alebo cesťáky a keď som sa dal do reči s predavačom tak neraz z neho vyšla podobná poznámka aká tu už kdesi v inom komente bola použitá....že "konečne pravý cyklista" . MTB trendy tiež vôbec nesledujem, nenosím si domov 100-vky fotografií z výjazdu,stačia mi tie 100-vky kilometrov ktoré dám ...

 
LOCHNESS 24.07.2019 (20:20)

Tendenčná téma na koment 👍

 
cepooo LOCHNESS 25.07.2019 (20:46)

Necakal som taku reakciu atesi ma to. Cesta a mtb sa uz pekne toleruju. Ebike to este len caka😆

 
Vuk cepooo 27.07.2019 (09:17)

Skoda ze ludia co vlastnia ebik, nikdy s ebikom nebyvali vysoko v panelaku s uzkym vytahom, nechodia do lesa na rozne vyhliadky, ci jaskyne, kde sa da dostat vylucne peso a zvysok su roviny, ci stupania, co sa daju vyjst aj bez elektriky, alebo nejazdia tam kde su popadane stromy, ze cez ne treba ebik prekladat. Tiez su to 90kg ludia, co maji zdravu chrbticu a vpohode nadvyhnu vrecko cementu. A tak isto ziji v lokalite, kde maji viac nabijaciek a nevadim im zastavit sa v krcme a stracat drahocenny cas, ktory mozem vyuzit na jazdu. Ale budu sa hadat a nasilu mi vnucovat ebik a smiat sa mi.

 
dusan7 24.07.2019 (20:31)

Dobrý článok TT zmrzlinari😀. Takisto mam cestak aj full. Jazdím asi 70/30% v prospech cestaku. Leto to je partia, Slnečné jazerá a cestak. Na horak väčšinou jar a jeseň. I keď v týchto teplotách je super ísť sa previezt do lesa na mtb.

 
Tomas84us 24.07.2019 (20:52)

Ja som sa branil cestaku dake dva roky a s mojim najazdom 500h rocne to nebolo malo. Ale nebavilo ma mtb stale dookola servisovat/umyvat, kedze som potrteboval trenovaj aj po dazdi a v lese bol samozrejme bordel. Teraz poprsi a o hodku dve mozem vyrazit na cestak. Nejak sa mi tazsie zbieraju vyskove metre, na horaku som ich zbieral ovela rychlejsie. Ako spomina autor clanku, je to aj celkom fajn zmena, do toho obcas beh a v zime bezky + mtb sem tam a stereotyp nehrozi. Priemerka u mna mtb vs cestak je rozdielna asi tak o 10%, cakal som viac ale mtb mam 10kilove a cestak entry level tiez 10kilovy tak asi preto

 
janovarga Tomas84us 25.07.2019 (09:07)

z tej priemerky (no rovnakých trasách) som bol pôvodne sklamaný aj ja. Ale potom som si uvedomil, že zatiaľ čo po 2-3 dňoch do práce na MTB som v kútiku duše tajne dúfal, aby pršalo a ja nemusel na bike , tak s cesťákom viem rovnaké trasy jazdiť celotýždenne..a tým pádom si aj viac pridávať..

 
petocervik 24.07.2019 (21:02)

Velmi pekny clanok. Ja kvoli pestrosti a vyjazdom okolo zimy zacinam tuzit po cestaciku alebo gravel biku. Musim vsak oponovat tomu bodu "Dostupnost". Mam dojem, ze tie ceny cestakov zacinaju podstatne vyssie (okolo tych 800 eur) ako ceny mtb (tie sa daju aj za 300).

 
Vuk petocervik 24.07.2019 (21:59)

Mtb za 300€ je nejaky trekingovy hypermarketovy tazky crep. Ked zacnem u cestaku za 800, tak hmotnost pod 9kg.
A mtb za 800 13kg a uz trochu normalne komponenty.

 
petocervik Vuk 24.07.2019 (22:12)

Pochopitelne to mtb za 300 bude v porovnani s entry level cestakom len kopa srotu. Ale niekedy je lepsie vyhodit luftom peniaze za srot a casom vymena za nieco poriadne, ako riskovat, ze bike za 1000 eur posluzi viac ako ozdoba domova nez sportove nacinie.

 
Vuk petocervik 25.07.2019 (18:54)

Za mna ja som presiel z 16kg oceloveho mtb na cestak a dlho som sa dalsiemu mtb branil. Full mam fakt iba do lesa po kamenoch. Ostatne len cestak.

 
Vuk petocervik 27.07.2019 (09:49)

Nebudem vyhadzovat 300€ za srot, ktory potom v bazare predam za 40€, kedze zarabam minimalku. To radsej kvalitu a ked nemam financie, tak bazar aj ked tam je risk. Najlepsie je ked niekto nieco kupi, ma najazdenych 150km, prestane ho to bavit, stoji mu to v garazi, je mu to male, velke, nieje pretekar, ci ma rodinne dovody a toho cloveka aspon trochu poznam. Nie nejaky 100kg clovek, ci zo zahranicia co da fotku z internetu a divnu cenu.

 
LacoR 25.07.2019 (06:59)

po 20tich rokoch jazdenia výhradne mtb mi prišla cesta ako oživenie. Teraz som už piaty rok viac na ceste ako na mtb a užívam si to každú jazdu. Ideálne je ale kombinovať les aj cestu, to je nááádhera!

 
bkotrik 25.07.2019 (08:30)

V 90 rokoch som zacinal na cestaku. Boli sme partia 4-6 ludi a jazdili sme len cestu. Mam na tie doby neskutocne zazitky, bola sranda... V skupine sa na ceste jazdi super, mozes pokecat, niekto potiahne, striedas, najazdis viac, ked mas technicky problem skupina vie pomoct. A balili sme baby, co budem hovorit , ziletkari

Postupne som prisiel aj k MTB, pretoze som to bral ako doplnok, zlepsenie kondicie. Jazdis lahsie prevody, mas vyssiu kadenciu. Po case som presiel cisto na MTB nakolko v okoli bolo vela lesnych ciest a partia z dectva sa zrazu stratila. Ostal som sam a MTB sa mi jazdi lahsie samemu, i ked mam par kamosov co sa z casu na cas pridaju. MTB je o prirode, si v jej absolutnej blizkosti, uzivas si cesty kam sa cestak nema sancu dostat, skratka je to nieco ine.

Ale v poslednych rokoch som zase kupil aj cestak, i ked len na dochadzanie do prace. Na nosenie po schodoch a jazdenie po cyklochodnikoch je to pre mna lepsie. Najma je daleko ryclejsi na dlhych rovnych usekoch. Cesta do prace v pohode za 15-20 minut az do kanclu... Oba biky maju smoje + ale aj -, ich mix mi dava vsetko.

 
Gusto0 24.07.2019 (21:11)

no cestak urcite nechcem - mam taky zlozvyk - aj ked si naplanujem 100% asfaltovy vyjazd vzdy to nakoniec strihnem niekde polnou alebo lesnou cestickou ktora na zaciatku vyzera dobre no neskor ani nie ale gravel by som veru uzivil (rozumej zodral )

 
dxdexter 24.07.2019 (22:53)

Uplne chapem vyhody cestaku, ale zavidim vam tu odvahu jazdit po cestach. U mna je to tak, ze aj ked poskulujem po gravel bajku, neviem si ho celkom obhajit sam pred sebou (toboz nie pred manzelkou). Dlhe roky jazdim na motorkach a fascinacia rychlostou v jednej stope mi nieje cudzia. Ale na cestach, najma tych nasich to byva osemetne a v tomto ohlade sa mi zda cestak ako nebezpecnejsia alternativa. Na bicykli sa cestam preto vyhybam pokial to ide a na polne a lesne cesty, ktore osobne preferujem sa mi zas zda horak lepsia volba ako gravel, pretoze tu nejde ani tak o rychlost ako o priechodnost a filtrovanie nerovnosti. V meste je to podobne, stav nasich ciest je zalostny, cyklotrasy vacsinou na smiech a horak toho v meste zvladne daleko viac ako cestak. Cize ak to zhrniem, aj ked ma cestak, resp. gravel bajk velmi laka, mam pocit, ze v mojom pripade by ma asi viac obmedzoval ako rozsiril obzory. Asi to zavisi aj od individualnej situacie kazdeho sudruha.

 
iron.hide 24.07.2019 (23:05)

ad "Cestný bicykel je nevyhnutná súčasť prípravy bikerov":
toto je asi vseobecne akceptovany fakt, no ja som to posledne roky aj tak nahradil samotnymi MTB vyjazdmi jazdenie celu zimu a uz hned od marca dlhe vyjazdy aj 3 dni za sebou, to je moja priprava

 
iron.hide iron.hide 24.07.2019 (23:09)

na cestaku som tento rok nebol este ani raz

 
Rakineki 25.07.2019 (06:59)

Článok 7+1 prečo mať mtb bajk nebude?

 
cepooo Rakineki 25.07.2019 (20:50)

S tym by som potreboval pomoct ake body tam dat. Aby som na nic nezabudol kedze som vacsinou na ceste🧐

 
DeniDu cepooo 26.07.2019 (06:22)

voľnosť vo voľbe trasy (nemusíš brať ohľad na povrch), adrenalín, zdolávanie nezdolateľného (ťažké technické úseky), nepotrebuješ cesty ale si ich tvoríš (prejdeš kadekoľvek), neustále zlepšuješ svoje servisácke schopnosti a zručnosti, učíš sa vynájsť v každej situácii (oprava v teréne bez potrebných nástrojov), prekonávanie strachu (opäť pri ťažkých úsekoch) a bonus navyše, nádherná príroda všade okolo a tie výhľady na vrcholoch

 
DanielH 25.07.2019 (09:54)

Velmi dobry clanok. Ja jazdim od nepameti horak ale na jar som uz nevydrzal a kupil ako dvojku gravel. Mam ho na Schwalbe G-Onea ked ich napeckujem tak na ceste ide ako strela a ked podhustim tak na sotolinach a napr moju oblubenu tankovku od pivovaru do Valče (Martincania poznaju) je to uplne super. Lebo horak je tam zbytocne predimenzovany a ked dalej pokracujem asfaltom do Mosoviec a s5 po SNP je to vyborna kombinacia. Vazne ako dvojka k MTB je to pre mna najlepsia volba.

 
tommix 25.07.2019 (13:11)

ja som posledne tyzdne riesil cestak, do teraz som jazdil iba HT uz desat-rocia, takze zmena to bola skusal som vsetko mozne, cisty cestak bola pre moj chrbat katastrofa, ta pozicia "plodu hlavou napred" nebola pre mna. Potom som skusil kategoriu endurance, to uz bolo lepsie. Nakoniec vyhral gravel, merida silex, ked som si nan sadol, tak som bol doma na ceste som nezbadal rozdiel medzi endurance (na 32c) a touto meridou (na 35c). Este som sice na nom nebol na dlhej ceste 100km++, ale nepredpokladam problem

 
crymo99 26.07.2019 (07:45)

Minuly rok som si zaobstaral cestak, ako doplnok k Mtb(enduro). Pouzivam ho na rychle vyjazdy - vacsinou do 2 hodin do karpaty, pripadne obcas rakusko a dochadzanie do prace.

Na tie rozbite cesty v karpatoch (napr v okoli zeleznej) a v meste sa mi to ale nezda ako najlepsia volba. Ano ked clovek ide po dobrom asfalte je to parada.

Dochadzanie do prace je rychle, v podstate to trva tolko co na aute (8km trasa). Ak ale udem napr. takou Vajnorskou, tak to je proste rano o zivot. Cyklocesty v Ba na mojej trase prakticky neexistuju (s vynimkou namalovaneho cyklist na ceste na asi 200m useku).
Necitim sa bezpecne ani nahodou, neni dna keby sa nenajde nejaky arogantny vodic.

Mam pocit,ze na moje jazdenie by bol opodstatnenejsi nejaky gravel alebo Ht(k tomu sa prikladam viac).

Momentalne sa este zaujimam o bikepacking, a tam bude to ht ci gravel tiez mat navrch.

Doma viac ako 2 bajky mat nechcem(nemozem), tak je to o kompromiaoch

 
fluider 26.07.2019 (08:43)

Cesťák je dobrý LEN pre:
- tých, ktorí chcú LEN cestu,
- tých, ktoré potrebujú naberať a udržovať veľmý objem základnej vytrvalosti (dá sa nahradiť XC bikom).

Pre tých, ktorí chcú jazdiť ČOKOĽVEK technické je cesťák slušne povedané premárnený čas. Pri dlhodobej cestarine je to smrť. Na cestu sa človek môže dať kedykoľvek v rámci svojho života, ale technické disciplíny zvláda LEN do istého obdobia.

 
Vuk fluider 27.07.2019 (09:41)

Najlepsie mat 3. Aj cestak aj maraton xc aj enduro.

 
crymo99 Vuk 29.07.2019 (22:09)

A presne na toto som prisiel aj ja. Hladal som vselijake kompromisy, gravely a pod... nakoniec po par rokoch som skoncil pri 3 bajkoch

 
janoV. 26.07.2019 (11:22)

Rýchlosť, dojazd, cesty, priesmyky...so všetkým suhlas!

Jednoduchosť!
No na to je naj singel alebo fixka...treba skusiť tiež návykové ...veľmi

 
Tee 26.07.2019 (14:25)

Cesta je atletika cyklistiky. Každopádne “Bicykl je zdrojem zábavy, kde chci, tak tam se zastaví...pák stačí šlápnout na pedál, a hned jsem o kousek dál...”

 
zejdzek72 24.07.2019 (20:02)

Ahojte, zvazujem kupu cestaku, hlavne z dovodu ked nebude uz na jesen zimu resp. este na jar jazdit po nasich nadhernych lesoch, chcem mat takuto moznost (samozrejme aj trening). Doposial som nejazdil na cestaku (chvilôu cyklokros 46/36) a prave preto zvazujem aky model . Mam asi uz vybranu zn. Canyon rozmyslam ci model Endurace alebo Ultimate.. su tam male rozdiely ale vo finale mozu byt vacsie ako si myslim.
Co je vhodnejsie na cesty (nase cesty ) co sa tyka plastov 28 or 25mm ? mam 60kg cca to by asi nemal byt problem tym padom ani na 25. Ultimate ma o 5mm dlhsie kluky o 10mm sirsie rajdy ..
idealne by bolo vyskusat, ale to asi nepojde. Na moju vyskove parametre mi vychadza velkost 2xs v carbone, to som zvedavy na vahu a tu zmenu z 13 kg fulla ..
Trosku zase obavy z toho integrovaneho kokpitu kde su rajdy spolu s predstavcom, ci sa trafia na moje paramtre (ultimate).. Keby bola mozost vyberu niektorych komponentov z tychto dvoch mojich favoritov by bolo super, ale zas len moje keby..
este uzijem leto ale dovod sa tesit na jesen

 
ARWKG zejdzek72 25.07.2019 (06:51)

Hlavný rozdiel je v geometrii... Ultimate je športová a Endurance je endurance (pohodlnejšia nie si až taký skrčený) podľa roho si vyber... lebo rajdy atd... to všetko vymeniť môžes, ale ak ti nebude pasovať rám môžeš sa aj... veľkosti bz som sa nebál tiež som kupoval Canyon a padol mi ako uliaty...

 
Per 24.07.2019 (20:13)

Asfalt aj teren..najviac som dal 215Km,chystam sa tento rok este viac.Cestak mi nechyba.

 
Martis 24.07.2019 (21:08)

V mojom okolí radšej top 10 prečo si kúpiť Gravel. Ú mňa cestak zlyhal, radšej poľné cesty bez áut 😉 a aj tie cesty stoja za hov... Pod 38C nejdem 😂😂😂

 
milancaban 25.07.2019 (00:00)

Z niecim sa suhlasit da no vzdy to zalezi od typu cloveka a prostredia. Ja som chcel cestak aby som si trochu uzil jazdu v kopcoch na roznych vedlajsich cestach ktore mam v okoli domu (okolo BB). Dolu kopcom sa len spustam a to aj na MTB (snazim sa uz nerozflakat). Trenovat sa da na oboch. Cesty su zvacsa suchsie takze clovek tam vyrazi a potom to uz zvadza zobrat cestak a kopec si vyhopkat a nemusiet pocuvat ako tazke plaste hucia pod MTBckom. Kto ma ale Hardtail MTB moze zvolit verziu druhej sady kolies a zalozit na druhe kludne 25mm plaste a efekt sa bude priblizovat cestaku. Pred kupou cestaku som mal 28micky na fulle. Samozrejme riziko na ceste je vyssie pretoze ako jazdia auta sa predvidat neda akokolvek sa clovek snazi. Na MTB resp v terene ked clovek ide opatrne po nejakej zvaznici tak sa mu moc nema co stat ale na ceste ta zmetie hociake auto z vedlajsej cesty. Na cestaku som skoncil v celnom skle auta hned na tretom vyjazde lebo nejaka krava na Fabii proste vbehla do protismeru no a na cestaku sa neda brzdit ako na MTB.

 
Vuk milancaban 25.07.2019 (05:47)

To sa da skoncit na celnom skle aj na mtb.
Hlavne pre toho kto jazdieva na cestaku a je zvyknuty jazdit 25km/h viac alc meste. Ani hydralika nepomoze dostanem sa do smyku aj na 2,4" plastoch. A to som lahky.
Nevyhoda mtb, ze jazdim na cestaku a zrazu ked idem cisto v meste a vravim si preco som radsej nevzal cestak, utocim sa k smrti a aj tak idem pomaly a tazko ako tank.

 
DeniDu Vuk 25.07.2019 (13:17)

"a zrazu ked idem cisto v meste a vravim si preco som radsej nevzal cestak, utocim sa k smrti a aj tak idem pomaly a tazko ako tank" to čo máš fatbike? Ja idem po asfalte na ťažkom (takmer 15kg) fullíku s odomknutou vidlou v pohode tých 28-30 km/h. A v obci aj tak rýchlejšie nejazdím, aby som mala priestor reagovať keď mi niekto vbehne do cesty.

Ešte dodám že nemám ani 60 kg a jazdím v podstate druhý rok

 
Vuk DeniDu 25.07.2019 (19:05)

Ja len porovnavam pocit ziletky a endura. Enduro na asfalte je pomale voci ziletke. Mal som enduro s trojpilou a plaste len 2,25 a tam sa po asfsltke dalo dlhe trasy. Ten moj terajsi je fakt ako fatbike. Jeho plus je ze ma podrzi na hrbolatej zvaznici plnej kamenov a konarov.

 
DeniDu Vuk 26.07.2019 (06:24)

fu tak endurom by som po ceste ani neskúšala ísť to potom chápem tvoje problémy

 
Vuk DeniDu 27.07.2019 (09:36)

Pozeral som tvoj bik v profile. Jeeej ake tenke hladke plaste. A cely nejaky tenky. Nie robustny ako husqvarna. Aj v obchode mi radili, ze to moje nieje na maratony, ale zas sa dostanem pohodlne aj po cestach s kamenim velkym ako tehly.
Na cesty mam cestak. Oba moje maju nevyhody a tvoj univerzal zas neriesi ukrutnu rychlost na ceste, ktoru ja ziadam, ked uz na tej ceste som, aby som co najskor zmizol z cesty z autami a dokazal prebehnut krizovatku este na zelenu a nikoho nebrzdit. A potom neriesi ani drsny teren a ina cesta na presun tam nieje.

Raz som siel s jednym co siel na ht. Na hladkej ceste mi usiel a potom na kamenistej som ho dohnal. On chudak musel pomaly a urcite viac trpel aj on aj bik.

Univerzal neexistuje. Kazdy ma nejake vyhody aj nevyhody. Zalezi, kto co preferuje a ake ma financne, zdravotne, telesne ci bytove a rodinne podmienky.

 
DeniDu Vuk 27.07.2019 (14:50)

Tak ja mám trailový, kupovala som pre jazdu na maratónoch. Na to je uplne ideálny. Na cestu mám tiež cestný a mám ešte jeden na také pracovné jazdy. A som 100℅ spokojná v každom prípade.

 
miso1000 25.07.2019 (09:22)

Aj ja rozmyslam uz dlhsie nad cestakom...len kde skladovat tie bicykle .Uz mam dva v byte...

 
Micequal miso1000 25.07.2019 (10:31)

Dva je mááááááááálo

 
ppi 25.07.2019 (09:39)

Pre tych co sa nevedia rozhodnut najlepsim kompromisom je trekovy mtb - 3-prevodnik a dostatok prevodov na mtb i cestu, neodpruzeny, co najlahsi, pevnejsie kolesa a sirsie plaste 1.5-1.75, mtb riaditka.

 
Vuk ppi 27.07.2019 (19:26)

1,75" su trekove plaste na asfaltku a hladku hlinu. Skoro ako gravel. Minimalne 1,95 az 2,1 ja doporucujem aby to zvladlo aj nejake tie konare, korene a kamenie, ktore sa vyskytnu na lesnej ceste a bolo aj trochu komfortu a lahsieho spracovania nerovnosti.

 
winter78 24.07.2019 (19:02)

MTB je trend, móda. Cesťák je srdcová záležitosť. Cesta nie je pre každého. Treba mať obrovský kus odvahy vyjsť na naše cesty...treba mať skúsenosti... treba predvídať a jednoznačne sa sústrediť na jazdu oveľa viac než kdesi na MTB na lesnej ceste kde mi pri nesústredení sa hrozí akurát tak prejdenie po kravskom lajne... treba byť "nad vecou" , pretože nebezpečné situácie boli, sú a budú....tomu sa jazdou po ceste nikto nevyhne a preto obiehanie autom natesno vo mne zanechá stopu asi tak 2 sekundy a potom to už hádžem za hlavu a idem ďalej. Ja na cestnú cyklistiku nedám dopustiť a tomu kto má odvahu a podmienky , vrelo odporúčam . Je to neskutočne návykové.

 
iron.hide winter78 24.07.2019 (23:07)

mtb nie je ziadna moda a trend, mtb je zivot. Nic sa nevyrovna lesu a horam.

 
patris99 winter78 25.07.2019 (00:35)

ja jazdim obe tak viem porovnat, "mtb je moda, nic sa ti nemoze stat..." asi toho nemas vel najazdene na mtb
na nejakej polnej ceste alebo sotoline sa ti nema vela co stat, ale skus chvilu nedavat pozor na traily a traf koren/strom/hocico a uvidime ako skoncis
a tu modu som tiez velmi nepochopil, na mtb je uplne jedno co mas na sebe lebo aj tak prides domov cely od blata/zapraseny, kdezto pri ceste pomaly musis dodrzovat nejaky kodex lebo ked nemas lycru alebo nedajboze zoberes batoh na nejaky dlhsi vyjazd tak si ostatni len tukaju po cele ako keby si prisiel z marsu
na zaver neviem preco chce kazdy porovnavat neporovnatelne a vyvysovat sa nad tych druhych ze co je viac, kazdy nech jazdi to co ho bavi a ostatne ho nemusis trapit...

 
Michal-DZ patris99 25.07.2019 (12:37)

Na jar som menil bajky. MTB fulík trail na zábavu a k tomu Gravel do hnusného počasia. Na graveli jazdím SPDcka z biku (lenivost menit tretry - ako povedal Ján Kopka - o dôvod menej doma niečo zabudnúť Na výjazdy na Graveli chodím síce v "lycre" ale mám MTB prilbu so šiltom a k tomu MTB tretry a ma chrbte Camelbak... zdravím sa každému bikerovi ale "žiletka" sa odzdraví máloktorá - najprv ma to zamrzelo a až potom som pochopil to čo píšeš - BONTON platí v cestnej cyklistike snáď viac ako na "stužkovej" - som rád, že si to všíma aj niekto iný... Dôležité je jazdiť a nie ako pri tom vyzerám

 
patris99 Michal-DZ 25.07.2019 (13:20)

ako hovoris
tiez jazdim hlavne MTB a ked idem na cestak tak s MTB prilbou/SPD, casto s batohom a MTB oblecenie.
sice som nepozoroval az taky extrem so zdravenim ako spminas ale uskrnov a podpichovaciek sa vzdy najde dost

 
chris792 Michal-DZ 06.09.2019 (08:19)

Haha, presne. Jazdim sice na vcelku dobrom cestnom bicykli ale zvysok vybavy je zatial taky pozliepany - MTB tretry a pedale, dresy nie super aero a pod. - a musim sa az smiat ako sa mi niektori "pravoverni" cestaci snazia dat najavo ze medzi nich nepatrim. Minuly rok jeden typicky bratislavsky ... ked ma obiehal z vedlajsej cesty, tak nesetril uskrnmi, potriasanim hlavou... Ked som ho po par km predbehol ja, tak postojacky prespurtoval okolo, aby mi dal najavo kam patrim. Po par km rovnomernej jazdy som ho zase predbehol a situacia sa zopakoval uz s mensou razanciou a potom este raz. V Prellenkirchene som ho definitivne nechal za sebou... Este ze je Strava Flyby, nejaky Erik Cukrik Zele ci tak nejako

 
johny29 winter78 25.07.2019 (08:02)

Si to chcel dufam opacne napísať. Neviem od kedy MTB riesi ako sa zladit, ci si moze dat batoh a kde sa zastavi na srapucino. Tu tvoju odvahu ist na nase cesty maju aj dochodci na trekoch. Ja uvazujem o cestaku len aby som zvyssil dojazd, ale niekde v kopcovitej oblasti s peknymi vyhladmumi.a nie v BA kde riesis tak vietor.

 
patris99 johny29 25.07.2019 (10:25)

"Si to chcel dufam opacne napísať" - nechcel, na MTB na seba hodis cokolvek a ides na cestaku "musis" riesit vsetko okolo

v BA mas aj karpaty a Rakusko je naskok, na hradzu(aj ked ja tam velmi nechodim) a ked ides v spravnom case tak aj cesty su prazdne, staci si vybrat

 
biker110 winter78 25.07.2019 (08:15)

Po mnohým kolíziách na ceste som prešiel pred rokmi na MTB a vôbec neľutujem. Vôbec mi nechýbajú dymovnice z nákladných áut, tesnotky priblblých autárov, rozbité krajnice a preplnená premávka. Les je les a viem to porovnať po dlhých rokoch jazdenia na ceste. Ale nikomu ju neberiem. Som z Liptova, MTB je tu priam rozprávkové.

 
winter78 biker110 25.07.2019 (17:29)

Paradoxne aj ja som z Liptova, bývame na skok od seba a paradoxne mne učarovala cestná cyklistika. Smerom od LH nahor...Východná,Važec až do Popradu, okolité dedinky, Tatry,Smokovce...ja tú rozprávkovú prírodu zažívam aj z cesťáku . Navyše prázdne cesty, drvivú väčšinu premávky pobrala diaľnica. Ver či never....22 km úsek Svit - Východná v podvečer jazdievam v takej mizernej premávke že autá by som spočítal na prstoch dvoch rúk .

 
Adam230 24.07.2019 (21:41)

Cestný bicykel sa neoplatí kupovať pokial máte horský bicykel pretože horský bike sa dá použiť aj na ceste v podstate to je univerzálny bicykel, ale keď vlastníte cestný bicykel tak do lesa už sním nemôžete ísť to je nevýhoda cestného bicyklu

 
Vuk Adam230 24.07.2019 (21:53)

Jazdil si niekedy na kvalitnom 8kg cestaku? Cestak je oproti mtb na asfalte raketa a bez vydania enormneho vykonu. Blizi sa burka ci je moc teplo, za chvilu som doma. 60km trasa sa zda ako nic.

 
desertfremen Vuk 25.07.2019 (10:01)

toto MTBčkarom nevysvetlíš.
presne viem o čom vravíš

 
winter78 desertfremen 28.07.2019 (13:55)

Jedna z príčin prečo sa cestná cyklistika medzi hobby MTB jazdcami (čiže tu na fóre drvivá väčšina) neuchytila je aj to že na skúšku (či ich to bude baviť) si kúpia lacné cesťáky z bazaru ktoré sú ťažké, neradia spoľahlivo,veľakrát nesadne veľkosť (častý kameň úrazu prečo cesta nezaujme)...v horšom prípade si oprášia starý hrdzavý favorit po dedovi ....no a po pár jazdách na takomto bicykli zákonite neprichádza uspokojenie a "pseudo-cesťák" putuje buď opäť na bazar alebo naspäť na šop pod seno. Osobne poznám z okolia viacero takýchto prípadov , ale chyba nie je v cestnej cyklistike ale v prístupe ...

 
kafe Adam230 25.07.2019 (00:13)

Ja teda mam len mtb a jazdim s nim aj cestu (aj 100+ km) , ale keby som mal moznost, urcite kupim cestak. Ten pocit z jazdy je uplne inde, odporucam vyskusat.

 
patris99 Adam230 25.07.2019 (00:46)

mas pravdu "da sa pouzit" ale to je tak vsetko.
po 100km MTBckom na ceste sa budes citit rovnako ako po 50km cestakom lesom. ak nemas inu moznost tak to ide ale preco sa tyrat?

 
milos21 Adam230 25.07.2019 (13:43)

Na MTB by si dal vyše 1000km za pár dní naprieč Slovenskom. Aktuálne som rád aj za cesťák a 300km túry sú takmer nič

 
Vuk Adam230 25.07.2019 (19:19)

Mam najazdene po vikendoch tento rok vyse 1000km so skoro 16km prevysenim. 3/4 z toho enduro aj 60km trasy lesom s 1300m prevysenim. Ked som vzal cestak na dopravu 5km, tak som bol za 7 a pol minuty doma a pripadalo mi to ako ked som opravil bik a siel na chvilocku vyskusat radenie. Bik do jednej ruky a vobec som sa nestihol spotit. Na cestu do prace je to super. Myslim na taku kde sa ide z mesta do dediny cez dedinu kde za celu dobu nestretnem auto. Iba 500m sa ide po ceste druhej triedy.

 
Raptor22 Adam230 26.07.2019 (10:00)

Vyskusaj cestak a uvidis Odmalicka som jazdil HT MTB - tereny, ale aj vela 100+km cestnych vyletov, ale vtedy som na tie dlhe vylety mal rezervovany cely den. Posledne 2 roky jazdim cestu a na cestaku nemam problem si dat aj po praci 100ku....tam proste tie kilometre naskakuju skoro same. S traktorom sa tiez da jazdit po cestach, ale preco by si to robil ked mozes ist napriklad na osobnom aute, ktore je urcene na pohodlnu a rychlu jazdu po asfalte

 
fradog Adam230 27.07.2019 (20:18)

MTB-cko je veru univerzalnejsie. Po malych upravach je vhodne na akykolvek povrch, alebo sposob vyuzitia (ja som s nim aj tahal drevo v lese). Nepotrebujes mat "outfit", alebo tretry. Staci rifle a botasky
Cestak som nikdy nemal, ale TdF si pozriem rad.

 
Pridaj komentár