Test: Giant Reign 2 GE 2019 – dostupné enduro, ktoré zvládne naozaj veľa

Giant Reign je jeden z najobľúbenejších bicyklov v enduro segmente na českom a slovenskom trhu. Vďaka čomu je tento stroj tak populárny?

Reign je určený predovšetkým na enduro preteky a pohľad na špecifikáciu napovedá, že pôjde o malý “zjazďák”, ktorý sa vie vyšplhať aj hore kopcom. V posledných rokoch sa Giant vybral cestou modernej geometrie a od modelového radu 2018 sa bicykel pomaly naťahuje a uhly – predovšetkým však ten hlavový - sa zase zvoľňujú. Poďme sa teda bližšie pozrieť na tento populárny stroj.


Dizajn a konštrukcia

Reign je postavený na 27,5“ kolesách a hliníkovom ráme so zdvihom 160 mm. Giant už roky používa svoj vlastný systém odpruženia známy pod názvom Maestro. V princípe ide o twin link, teda štvorčap s nedelenou zadnou stavbou, ktorá je k rámu pripojená prostredníctvom dvoch vahadiel. Vďaka tomu je odpruženie efektívnejšie, aktívne a pracuje nezávisle na brzdnej sile. Výrobcovi treba pripočítať plusový bod za to, že horné vahadlo je aj pri základnom modeli vyrobené z karbónu.


Rám disponuje kompletne skrytým vedením bowdenov, ISCG úchytom na vodítko, napínakom reťaze a úchytom na 180 mm kotúč vzadu. V prednom rámovom trojuholníku je dostatok miesta na košík s fľašou. Samozrejmosťou sú gumené ochranné prvky spodnej rámovej trubky a ochrana zadnej vzpery pod reťazou.


Geometria a veľkosti

Testovaný bicykel je vo veľkosti L a pri výške 184 cm mi sedí adekvátne. Reign disponoval pomerne modernou geometriou už v predchádzajúcej generácii (2016 - 2017) a súčasný rám trend voľnejších uhlov posunul ešte ďalej. Ako som už spomínal v úvode, bicykel má geometriu „malého zjazďáka“, čo sa prejavilo odvážnymi uhlami a natiahnutím celého biku.


Hlavový uhol je položený na 64,5°; sedlový na 72,5°. Horná hlavová trubka je pomerne natiahnutá s reachom na hodnote 469 mm a bike je aj poriadne dlhý s rázvorom 1 236 mm. Zadná stavba sa so 435 mm dĺžkou radí skôr k tým dlhším. Zaujímavosťou je relatívne nízko položené riadenie. Reign je k dispozícií vo veľkostiach S - XL, pričom uhly a dĺžka zadnej stavby ostávajú pri všetkých veľkostiach zachované.


Komponenty a osadenie

Reign je osadený vidlicou Rock Shox Yari RC Debonair so zdvihom 170 mm a tlmičom Rock Shox Deluxe RT. Pohon a radenie zabezpečil Sram s prehadzovačkou NX Eagle s rozsahom 11-50 a kľukami Truvativ Descendant s 32 zubovým prevodníkom. O brzdnú silu sa starajú nové štvorpiestové brzdy Shimano BR-MT520 s 200 mm predným a 180 mm zadným kotúčom.



Väčšinu ostatných komponentov zabezpečil Giant so svojou radou Contact. Riadítka šírky 800 mm dopĺňa relatívne dlhý 50 mm predstavec. Teleskopická sedlovka poskytuje zdvih 150 mm (pre L a XL), zapletené kolesá sú postavené na ráfikoch s vnútornou šírkou 30 mm. O obutie sa stará Maxxis, a to svojimi plášťami Minion DHF 27.5x2.5 WT vpredu a Minion DHR II 27.5x2.4 WT vzadu, pričom obe v prevedení EXO TR. Zaujímavosťou je, že Giant svoje bicykle expeduje pripravené na bezdušové prevedenie, takže stačí len doliať mlieko a môžete vyraziť, pre mňa rozhodne obrovské plus. Ďalší bonusový bod môžeme prirátať za vodítko reťaze s ochranou stredu, ktoré tiež nebýva u každého výrobcu samozrejmosťou.



Jazdné vlastnosti

Za štyri mesiace som si s Reignom stihol užiť viac ako 1 000 km a rôzne druhy terénu. Okrem štandardných po-pracovných švihov, to boli výjazdy v Malej Fatre, Beskydách, návštevy bike parkov a niekoľko lokálnych pretekov. Ako som už spomenul, veľkostne mi bicykel sedí adekvátne a po pár zoznamovacích jazdách som bol pripravený na ostré testovanie.


Pri geometrii, ktorou bicykel disponuje, som žiadne zázraky pri jazde do kopca nečakal. Pravda je taká, že nie je práve najlepší vrchár. Dojem z jazdy hore zachraňuje hlavne radenie v podobe Sram NX Eagle, vďaka ktorému som vyšiel aj kopce, ktoré zvyknem bežne tlačiť. Radenie je síce oproti vyšším sadám pomalšie a nepatrí medzi najpresnejšie, ale svoju úlohu plní adekvátne. Výbornú podporu pri šliapaní do kopca poskytuje aj Maestro, pri jazde v sedle sa zbytočne nepohupuje, a tak som ho zamykal výlučne pri jazde po asfalte.


Za to pri zjazde je to úplne iná pesnička. Reign je absolútne nekompromisný stroj stavaný na ťažký a prudký terén, a čím rýchlejšie idete, tým lepší pocit z jazdy tento stroj poskytuje. Ide striktne tam, kam ho pošlete a veľa ťažkých situácií rieši za vás. Najlepšie mu sedia ťažké a strmé technické zjazdy, ale prekvapivo sa pri správnom nastavení pruženia nestratil ani na hladších lesných chodníkoch a flowtrailoch. Oproti 29“ bicyklom síce stráca na rýchlych a rovnejších úsekoch, ale svojou obratnosťou to hravo dobehne v technickom teréne. Korene, kamene a rockgardeny sú jeho obľúbené ihrisko.


Reign je síce postavený ekonomicky – na základných komponentoch, ale väčšina fungovala veľmi spoľahlivo. V prvom rade treba vyzdvihnúť nové štvorpiestové brzdy Shimano BR-MT520, ktoré nezradili za žiadnych okolností a skvele dávkovali brzdnú silu. Základné radenie SRAM Eagle NX síce nepatrí medzi najpresnejšie a občas sa treba pohrať s jemným doladením lanka, ale svoj účel v zásade plní dobre.


Nájdu sa žiaľ aj malé negatíva, predovšetkým v podobe základného tlmiča RS Deluxe RT, ktorý mierne zaostáva a nedokáže úplne držať krok s Maestrom. V kratších zjazdoch nemá problém, ale pomerne rýchlo sa prehrieva, čo má negatívny vplyv na chod. Výsledkom je pocit „žuvačkového“ lineárneho tlmenia, párkrát som si dokonca myslel, že idem na defekte. Trvalo mi pomerne dlho, než som tlmič nastavil k spokojnosti a všeobecne na ňom volím radšej pomalšiu rýchlosť odskoku. Napriek tomu si myslím, že po správnom nastavení sa naň dá spoľahnúť. Ak si však bicykel plánujete vylepšiť, tak by som začal práve týmto komponentom. Stále sa však jedná o základný model, takže vždy je možnosť siahnuť po vyššom variante s kvalitnejšími komponentami.


Vyslovené sklamanie mi však pripravil zadný plášť Maxxis Minion DHR II. Napriek tomu, že som na týchto pneumatikách jazdil už predtým bez problémov takmer tri sezóny, DHR osadený na Reigne som prerazil za 4 mesiace asi 4 krát. Neviem či to pripisovať chybnému kusu, náhode, alebo iným okolnostiam, ale moja nasledujúca voľba bude určite verzia s DH casingom.


Záverečné zhodnotenie

Giant Reign 2 GE je univerzálny stroj určený najmä pre gravity jazdcov, ktorí hľadajú bicykel za rozumnú cenu. Či už chcete pretekať v endure, na lokálnych zjazdových pretekoch, preháňať sa po ťažkých technických trailoch, alebo jazdiť v bikeparku, tento bike to všetko s prehľadom zvládne. Nestratí sa ani na flowtrailoch, no čím drsnejší terén, tým väčší pôžitok z jazdy poskytuje, a to aj napriek tomu, že ide o vstupný model v segmente enduro.


Plusy

  • veľa muziky za málo peňazí
  • zjazdová geometria a progresívny rám
  • radenie Eagle
  • spoľahlivé brzdy Shimano
  • bezdušové ventily a napínak reťaze v cene

Mínusy

  • slabší tlmič


Doporučená cena tohto modelu je 2 699 €. Viac informácií, vrátane jeho geometrie a technickej špecifikácie, nájdete na stránke dodávateľa.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Ako vyzerá a jazdí bicykel, ktorý dokáže ponúknuť výhodu v boji s gravitáciou? Alebo keď už výkon nestačí, treba využiť aj moderné technológie a „marginal gains"...
Test: Canyon Spectral 125 CF 7 - menej zdvihu, viac zábavy

Test: Canyon Spectral 125 CF 7 - menej zdvihu, viac zábavy

Poznáte ten pocit, keď si pozeráte na nete nejaký zaujímavý bike a za hodinu vám pípne správa, že či by ste ho nechceli do testu?
keyboard_arrow_up