Reportáž: AUTOGLYM cez Iľovnícky hrebeň alebo všade samé blato

Reportáž: AUTOGLYM cez Iľovnícky hrebeň alebo všade samé blato

V nedeľu 5. mája sa konal MTB maratón Iľovníckym hrebeňom v obci Lackovce na východnom Slovensku a zároveň bol aj úvodným kolom Východ MTB ligy. A rozhodne sa neprášilo...

Trate


Na výber bolo z troch tratí, krátka 23,5 km (370 m), stredná 33 km (600 m) - mne tachometer s GPS zaznamenal 770 m a dlhá trať 65 km (1 320 m), konali sa aj detské preteky.

Príchod na preteky


Budíček na 5:30, raňajky, pobaliť sa a zhruba za hodinku vyraziť. Z Kežmarku a blízkeho okolia vyrážame 2 autami 6 bikeri, ktorých neodradí ani daždivé počasie. Za Kapušanmi ešte dávame pauzu na kávu a niečo pred 10:00 prichádzame do obce Lackovce.

Zázemie pretekov bolo orientované v blízkosti futbalového ihriska v obci, umývanie bicyklov zabezpečoval jeden z organizátorov. Sprchy boli tiež k dispozícii. Prezentácia prebiehala celkom rýchlo, keďže nás dokopy na všetky 3 trate prišlo 135. Účasť by bola určite aj o stovku vyššia, nebyť toho počasia.



Čo na seba


Lackovce sú pomerne nízko položené a tak aj napriek nedeľnému ochladeniu (v Tatrách snežilo) je teplota okolo 10 stupňov. Čo na seba som sa už viac menej rozhodol doma a tak ani veľmi nešpekulujem. Dole krátke cyklonohavice a na ne vodeodolné MTB kraťasy od Loffleru. Hore dávam Merino tričko s dlhým rukávom, na to krátky dres a bundu do dažďa.

Úvodné kilometre - trochu vody na začiatok


Štart pretekov je hromadný o 11. hodine (nakoniec štartujeme o cca 2 minúty skôr). Ako na všetkých takýchto maratónoch, úvod cez dedinu za sprievodným vozidlom. Mohlo ísť o trochu rýchlejšie a nie 20 km/h a aspoň by sa to natiahlo. Po odpojení sprievodného vozidla pokračujeme ešte trochu po asfalte za obcou. Prvé zhruba 3 minúty sme ako tak čistí a akonáhle skončil asfalt a prišla štrková cesta, tak fŕkance z každej strany. No každému bolo jasné, že blata si ešte užije dosť a toto je len začiatok. Prvé km sú ešte pomerne rýchle po šotolinových zvážniciach.

Poriadna dávka blata prišla odhadom asi na nejakom 7. km, na tachometer som máločo pozeral, aj tak som tam pre blato dokopy nič nevidel. Blato sa na kolesá nalepilo po pár šliapnutiach, no ako tak to šlo. Najhoršie úseky prechádzame po malom kúsku trávy na konci poľa. Občas na bicykli, občas vedľa a v tretrách mi už žblnkoce voda. Na konci poľa bola mláka pripomínajúca skôr brod a vodu som mal po kolená. Čakal som, že po prejazde poľom sa to trochu zlepší ale to sa nestalo. Po vstupe do lesa je krátky singel, nenáročný, no v tom blate len čakám, kedy spadnem a v strmšom závere schádzam z bicykla... behom je to rýchlejšie.

Prechádzame obcou Rovné, konečne asfalt kde aspoň trochu odletí blato z kolies. Za obcou stúpame po lúke k vysielaču, zvážnica cez lúku samozrejme nezjazdná. Po tráve sa šlo oveľa lepšie, občas podšmykne zadné, trocha potlačím, znovu nasadnem. Po absolvovaní stúpania po chvíli prichádzam na prvú občerstvovačku, na ktorej ale nestojím - vody mám dosť svojej a hlad necítim. Onedlho opäť tlačenie okolo zvážnice plnej blata, organizátori obchádzku po tráve pekne vysekali. Tu sa asi najviac trápim, nechýbalo ani nosenie - bicykel mám ľahký, no s nalepeným blatom mal určite o minimálne 2 kilá viac. Tlačí sa aj následné stúpanie lesom.



Druhá polovica trate


Zhruba od 20. kilometra je to už viac jazditeľné, z bicykla som zišiel už len asi raz. Dôvodom bolo, že to už šlo viac po lúkach a mokrá tráva (ak nerátam asfalt a šotolinu) bol asi najistejší povrch. Aj to pekne čistilo kolesá. Nechýbajú hlbšie kaluže vody, cez väčšinu z nich prechádzam, v tretrách mám mokro od začiatku a tak mi je jedno, aké sú hlboké.

Zhruba 8 km pred cieľom druhá občerstvovačka na lúke, tú už využívam, chcel som sa konečne napiť aj čistej vody a nie z tej zablatenej fľaše, čo som mal. Posledné kilometre sa mi šli najlepšie, ešte sa snažím zrýchliť čo to dá a ešte sa v závere trochu ponaháňam.



Konečne cieľ


Nakoniec s časom 2:35:19 končím na piatom mieste vo svojej kategórii, strata na bedňu 18 minút, to by som zrejme nedohnal, aj keď záverečné km som išiel vo vyššom tempe ako úvodné. Najrýchlejší čas na strednej trati bol 2 hod. 2 min. Pre mňa bol ale víťaz každý, kto to prešiel pričom nedokončilo 39 bikerov. Kompletné výsledky nájdete na tomto odkaze.



Vyhodnotenie a hodnotenie


Vyhodnotenie kategórií prebiehalo postupne, aby sa kratšie trate toľko nenačakali, pričom rozdiely na dlhej trati boli aj polhodinové. Po dojazde do cieľa dávam pár foto, pokecám s organizátorom, bicykel odnášam na umytie, pričom to bolo super zabezpečené. K čistým veciam sa ale nedostanem, keďže kľúč od auta mal parťák, ktorý došiel po mne o dosť neskôr. Ďakujem organizátorovi, ktorý ma odviezol na obecný úrad a vybavil ma plášťom na zohriatie.

Hneď som si dal 2 porcie super gulášu, potom neskôr ešte jednu. Preteky hodnotím výborne a určite sa sem oplatí prísť. Počasie si človek nevyberie, za sucha by to bola pomerne rýchla trať. Ja sa na takéto akcie prihlasujem dopredu a počasie veľmi neriešim. Značenie kvalitné, poblúdiť sa nedalo. Guláš výborný a tak si prišli na svoje aj hladoši ako ja...
report_problem Našiel si v texte chybu?

AUTOGLYM cez Iľovnicky hrebeň

calendar_today 05.05.2019
format_list_numbered 1. kolo - Východ MTB Liga
label MTB - maratón
place Lackovce (Slovensko)

Páči sa ti tento článok? thumb_up35thumb_down comments 24 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Majstrovstvá sveta v MTB maratóne Masters - hľadanie motivácie

Majstrovstvá sveta v MTB maratóne Masters - hľadanie motivácie

To fakt je majstrák sveta v bike maratóne „starých chrenov“? A kde to bude? Tieto otázky som položil Tomášovi Hauserovi na maratóne v Raji, keď sa ma pýtal, či sa chcem zúčastniť.
Reportáž: Kaktus Bike Bratislavský MTB Maratón - soľ nad zlato

Reportáž: Kaktus Bike Bratislavský MTB Maratón - soľ nad zlato

Perfektné počasie, kvalitná konkurencia a najmä ja, Moravák a Janka Keseg Števková, taký bol môj záver sezóny v Bratislave.
Reportáž: ŠKODA Horal MTB maratón – 80 km konečne pod 4 hodiny

Reportáž: ŠKODA Horal MTB maratón – 80 km konečne pod 4 hodiny

Horal a opäť bez trate "Krejzi", teda bez Kráľovej hole? Ok, veď rok ešte počkáme... a čo tak si dať konečne trať "Lejzi" pod 4 hod? Dobrý nápad.
keyboard_arrow_up