thumb_up33thumb_down 19 komentárov
wiedrzensky 10.08.2019 Horska Cyklistika Bicykel Enduro Allmountain
V posledných rokoch rastie popularita all-mountain a enduro segmentu obrovským tempom. Čoraz väššie množstvo cyklistov sa pri prechode na tieto disciplíny stretáva s otázkou výberu vhodného stroja. Práve pre nich sú určené nasledujúce riadky.
Ohladne prepakovania uz nejaké clanky na mtbiker boli, pravda je taka, ze som ich mohol aspon nalinkovat. Co sa tyka temy struna vs vzduch, to je pre pokrocilejsich, tento clanok mal skor poskytnut nahlad pre ludi ktorych zaujima prechod z xc/trail na enduro. Kazdopadne dik za tip, hadam sa na tuto temu este hecnem
Mne sa paci ako si to napisal nevaidi mi ze to je tak diplomaticky prave naopak je vidno ze rozumies veci a nexcel si sa hadat. Mne len vadi ze CrMo si nechal tak a HT CrMo nechal tak
Dakujem. S konstruktivnou kritikou samozrejme nemam problem
Zial CrMo dnes jazdi a vyraba malo ludi, zda sa ze je to fakt minoritna cast enduro trhu a nemal som pocit ze to moze niekoho zaujimat. Podobne s HT enduro strojmi, su skor v mensine. Ja osobne ale dufam ze sa mi v buducnosti podari vlastnit nejaky ostrejsi ocelovy pevnak
Za mňa tvrdiť, že 3000€ je obmedzený rozpočet je dosť prehnané... Ja osobne pozerám na YouTube Trailhuntera, má veľmi pekné testy, aj dobré rady čo a ako aj pre začínajúcich ľudí. Testoval už niekoľko bikov za cca 2000€ a bol veľmi spokojný.
Suhlasim s tym ze sa prijatelny bike da zohnat aj za nizsiu cenu, ale ucelom clanku nebolo hladat to najlacnejsie enduro. Trailhunterove testy si obcas pozriem aj ja, ale nie vzdy s nim suhlasim. Kazdopadne ten clanok je skor o osobnej skusenosti ked som prechadzal z XC/maraton na enduro, dufam ze to aspon niekomu pomoze.
Pisal som o sume "do 3k", ja osobne by som pod 2000 za celoodpruzeny enduro stroj nesiel, nizsie uz vobec nie, kedze je jasne ze pod tu sumu sa to bez kompromisov nezaobide. Pri lacnejsich bikoch sa bud setri na komponentoch, pripadne chyba teleskopka co povazujem za samozrejmu vec, alebo si vyberas od neznamych znaciek s biednou zakaznickou podporou. Co sa tyka tych komponentov, neviem ci je na mieste ist cestou extremneho setrenia, ja osobne by som nebol rad keby ma v zjazde zradia brzdy, riaditka alebo nieco ine.
Este k vyberu a tej sume, ja osobne som siel cestou downgrade v pripade sucasneho biku cca 400eur a vobec to nelutujem. Vacsina komponentov je strednej a nizsej kategorii, ale ak mam spravne nastavene pruzenie/tlmenie a brzdy, tak tomu nic nechyba. Ak by som mal ale este nizsi budget, tak idem radsej do hardtailu.
Kazdopadne dik za podnety, pisal som to viac subjektivne, tak ma niektore veci nenapadli.
Za mňa pekný článok, to podstatné tam bolo spomenuté, samozrejme by sa to dalo rozpísať do detailov, prípadne z toho spraviť aj viac na seba nadvezujúcich článkov. No pre tých ktorí chcú s takouto kategóriou bajkov začať má aj takýto článok určite svoju hodnotu. Tak a ten rozpočet, no asi ako písal Jano, viacerí by chceli mať takto obmedzený rozpočet Samozrejme je to vec pohľadu a subjektívny názor. Skutočne vysnívaný bike na top komponentoch si kúpi asi malé % bikerov, no za 3 K sú už bajky na vysokej úrovni
Imro prečítaj si ten článok asi ešte raz. Pre začínajúcich bajkerov je tam veľké množstvo nekonkretnych informácií, z ktorých tak akurát budú mat veľkú hlavu. Vyberám si, chcem dlhé a stabilné enduro s položenou geometriou a hlavovym. A to sú už dnes asi všetky. Ale čo je dlhé a čo je položená? Keby len napísal príklad že dlhé a stabilne je nad 120cm vo veľkosti L alebo položené hlavko je 65 a menej tak by hneď aj začiatočník pochopil.
Alebo keď niekto chce skákať a potrebuje mat obratný bajk a pochopí z článku že pri jeho vysokej výške je 27.5 nestabilne, tak rovno ide do 29. Čistý nezmysel.
99% info v článku je pravdivých, veď autor vie jazdiť a vyzná sa, ale prečo takto politicky písať články keď sa dajú aj vecne a fakticky? Nechápem...
Ono ja sa trailom a enduru a podobným nevenujem, skôr cestné bike (nikdy som nemal odpružený bike, ani prednú vidlu). Keď si ten článok prečítam, tak pre mňa nemá nemá žiadnu hodnotu, keďže netuším o čom hovorí... Takže v tomto smere podľa mňa pre začínajúceho to isto nie je.
Napríklak písal kvalitná vidla. Ale čo to je kvalitná vidla? To neviem. Keby som nepozeral toho Trailhuntera, tak proste neviem, že kvalitná vidla je zvyčajne so vzduchovým odpružením, kde si môžem to pruženie dofuknut, materiál karbón/hliník už záleží od peňaženky, resp. aké ego chcem ukazovať, od toho, ako funguje pruženie, jeho nastavenia, tie odskoky, aj to, aký zdvih by som mal mať, podľa toho na aký terén sa chystám. Niekomu stačí 100mm, niekumu je aj 160mm málo, samozrejme taká vec, že pevná oska je viac vítaná ako rýchloupinák. A dá sa ísť ďalej geometriou rámu, cez výber kolies (stále sú bikeri, čo jazdia na 26 kolesách a sú spokojný, kedysi 26 boli štandard, potom došli 27.5 že móda na ťahanie peňazí, teraz sa skôr razia 29, tiež podľa niektorých ťahanie peňazí. Za mňa či už 26, 27.5 alebo 29 tak rám musí byť prispôsobený na tie kolesá a postavený na ne, aby spolu fungovali ako celok.), geometrie rámu, aké sady a podobne.
Tak nepotrebujem si ho čítať ešte raz máš v niečom pravdu, mohol to rozviesť viac. Je to písané vo všeobecnosti. No na začiatok a rozšírrenie si obzoru niekomu biude stačiť aj toto a keď nie, tak snáď nie je problém sa opýtať aj tu pod článkom Ono by to bolo asi na fakt veľmi dlhý článok keby to mal rozpísať všetko do podrobna a neviem či by to aj niekto dočítal do konca Teda lepšie by to asi bol rozdeliť na viac častí. Aj keď ako sám autor písal, niektoré veci už boli rozpísané v iných článkoch a boli by sa opakovali. Teda asi tie linky mohlo byť pripojené, teda najmä pre tých ktorí to ešte nečítali Inak aspoň ja si cením takúto aktivitu, keď sa niekto dá na písanie takýchto článkov. Nikto nie je bez chyby a občas sa vyskytne niečo čo sa niekomu nebude páčiť, alebo s čím niekto nesúhlasí, ale zas ako niektorí píšu, že to nemá žiadnú výpovednú hodnotu mi tiež príde dosť od veci. Veď nech sa dotyční prejavia a sami nech napíšu niečo podľa nich hodnotnejšie
Za mna stacia tie cenove relacie...to je clanok pre rakusko?
S tou dlzkou biku to nieje vzdy sranda a pri skakani v bikeparkoch je lepsi kratky bike ako aj pri uceni trickov. Ale clanok pekne len by bolo dobre spomenut aj tuto cast endura.
Ja by som sa autora spytal, co si mysli o hlavovom/sedlovych uhloch. Vobec to nespomenul v kapitole geometria. A prave toto budu najdolezitejsie faktory pri vybere mojho dalsieho bajku. Velmi sa mi paci geo tipu POLE a Mondrakej, len keby to bolo za mensi peniaz. Ten POLE v najnovsom bajkeri dokonca zvolil za vytaza v teste enduro bajkov (i ked clanok bol evidencne prebraty a celkom zle prelozeny). jednoducho strma sedlova trubka aby sa dobre slapaloa kratky predstavec aby bola cesta dole zabavna. Kludne sedadlo zarazene co najviac dopredu nech rider "sedi" nad stredovom zlozeni - to sa musi slapat hore briezkom len taky jazz
Uz to bolo okrajovo rozobrate v inych komentaroch, o uhloch som sa sice zmienil, ale pomerne vseobecne a zrejme som mohol pouzit aj konkretne cisla.
Ja osobne preferujem strmsi uhol sedlovej trubky, lepsia reakcia na prenos sily do pedalov a lepsie sa mi slape do kopca. V pripade hlavoveho sa zabavim na hocicom v rozsahu 64,5-66,5 (nepohrdnem ani strmsim), len je to o zvyku. Momentalne som na tom Giante s 64,5 a dole kopcom to ide skvele.
Necital som ten test, tak neviem ktory vyhral test, kazdopadne POLE je znamy tym ze robi extremnu geometriu podobne ako Nicolai, to uz je na hrane so zjazdakmi. Mondraker ma skor dlhe biky a o nieco strmsie uhly.
strmsi uhol sedlovky, dlhy reach, vidlica polozena a bajk ako vino . tak sme na tom podobne.
mňa by zaujímal uhol sedlovej trubky, máte niekto skúsenosti s rôznymi uhlami? Je cítiť reálny rozdiel (hlavne pri šlapaní) napríklad medzi 67° a 74°?
urcite cilit je, lebo pri strmsom uhle si viac nad stredovym zlozenim a preto sa ti bude lahsie slapat - nebudes mat pedale pred sebou v strmom kopci ale pod zadkom. Ja osobne mam ale skusenost, ze vyrobcovia tie uhly udavaju zarovno z virtualnou hornou trubkou, takze ked si vysoky a sedlovku mas vytiahnutu tak ten uhol je uplne iny (vzdy mensi). Tiez prilis kratka zadna stavba je slapanie do strmaka nie dobre.
Škoda toho článku a tej diplomacie v ňom. Taký to malo potenciál 😋. Mohol si tam dať kvantá konkrétnych informácií, ktoré teraz aj tak budú tým záujemcom chýbať.
Prepákovaniu si sa vyhol, ale okrem tých rozhodnutí ktoré si spomenul je celý AM/EN svet aj o struna/nestruna a Trail/Park čo zas rozdeľuje bajky na rôzne kategórie.