Kliknutím prejdeš na
superiorbikes.eu
Reklama
Vyberáme prvý cestný bicykel - 8 vecí, na ktoré sa zamerať

Vyberáme prvý cestný bicykel - 8 vecí, na ktoré sa zamerať

5566 komentárov

cepooo 20.04.2020   Sada Gravel Mtbiker Centrum Cestny Bike Cestna Cyklistika Kolesa Karbon Brzdy Plaste

Týchto 8 vecí je len základ a môže ich byť aj viacej, ale minimálne tieto by mali zaručiť to, že si vyberiete cestný bicykel, ktorý potrebujete a budete s ním spokojný.

 

Pokračujeme s cestnou cyklistikou, teší ma záujem o tieto témy. Už som písal o tom najdôležitejšom, o bezpečnosti na cestách a následne som filozofoval, prečo má čaro cestná cyklistika. Veľký úspech malo aj video o správaní vodičov a cyklistov.



A dnes spolu vyberieme cestný bicykel, ak je to váš prvý, oceníte týchto 8 vecí, na ktoré sa zamerať.



1. Kde kúpiť?


Kým sa vrhneme na parametre, existuje niekoľko spôsobov, ako sa dostať k bicyklu. Klasika je návšteva predajne. Výhoda je tá, že ak natrafíte na predajcu, ktorý sa veci rozumie, máte komfort predajného servisu a znižujete riziko, že zle vyberiete. Ak aj platilo, že na webe sú zásadne lepšie ceny, dnes to toľko už neplatí. Rozdiel sa zmenšil, niekedy sú identické. Výborné je, že na bicykel si môžete sadnúť a vyskúšať napríklad posed, čo je veľmi dôležité. Každá značka si tabuľku veľkostí vysvetľuje podľa seba a nie vždy sa dá na to na 100% spoľahnúť. A nie každý orientáciu v nej aj zvládne.



S týmto súvisí asi najlepšia vec, čo môže človek spraviť pred samotnou kúpou. A to je návšteva testovacieho dňa. Počas testovačky môžete na bicykli vyraziť do blízkeho okolia a venovať väčší priestor a čas na posúdenie konkrétneho modelu. Je rozdiel sa previesť pár metrov pred obchodom, alebo vyraziť na krátky švih. Testovacie dni sú súčasťou aktivít MTBIKER centra v Hrádku a ich zoznam pre aktuálny rok nájdete na tomto odkaze. Aktuálne sú síce pozastavené, ale hneď ako to bude možné, obľúbené akcie obnovíme. Výhoda okolia Hrádku je, že do hodiny nájdete všetko. Rovinu, kopec, nový asfalt, cyklochodník, gravel cestičku...



Alternatíva ku kamennej predajni je eshop, ktorého najsilnejšia stránka je cena. Niekomu môže robiť problém to, že bike príde nezložený v krabici. Tomuto sa vyhnete, ak využijete služby, kedy vám bicykel po objednaní dopredu zložia a domov vám príde nastavený a pripravený na používanie. Viacej o rozvoze bicyklov na tomto odkaze. Medzi nevýhody eshopu patrí to, že ak bicykel nesadne, nie je podľa predstáv, alebo sa cestou poškodí, musíte všetko zase zabaliť a posielať späť. O tento čas zvyčajne dlhšie trvajú aj prípadné reklamácie.



2. Typ “žiletky”


Čo sa v minulosti nemuselo moc riešiť je, aký typ cestného bicykla kúpiť. Cestný bicykel bol len jeden základný typ. Teraz je výber pestrejší. V ponuke sú klasické cestné bicykle alebo aero, vyberať môžeme stroje zamerané na pohodlie a aby toho nebolo málo, pribudol gravel. Tak aký je ten správny typ na začiatok?



Klasiku alebo aero? Ak by sa jednalo o prvý cestný bicykel a jazdec ešte nie je vyprofilovaný, sám esťe nezistil, čo mu sedí a aký štýl jazdy má rád, tak klasická koncepcia rámu bude vhodnejšia. Aero bicykle sú zvyčajne menej pohodlné, agresívnejšiu majú geometriu rámu. Bývajú vyrábané najmä z karbónu, takže vyššia bude aj cena. Pri klasických koncepciách rámu ešte spomeniem tzv. endurance bicykle, alebo inak povedané cesťáky, ktoré sú stavané hlavne na pohodlie. Vzpriamenejší býva posed, niekedy obsahujú aj prvky pruženia. Na začiatok, nech sa cesta nesprotiví, dobrá kategória, kde hľadať svoju prvú cestnú lásku.



Gravel bicykle dnes predstavujú samostatnú kategóriu cyklistiky, ale umožňujú aj zmysluplné využívanie na asfalte, takže ich tu uvádzam. Zmenou obutia (časom riešené kľudne ďalším párom kolies) máte slušný hltač asfaltových kilometrov. Gravel pomôže, aj keď máte na začiatku rešpekt z premávky, alebo vo svojom okolí máte jednoducho vhodné cestičky práve na gravel, kde by zas obyčajný cesťák nestačil. Ponuku čisto gravel strojov nájdete v samostatnej kategórii na našom shope.



3. Materiál


Asi budete vyberať medzi hliníkom a karbónom. Oceľ bola ešte nedávno považovaná za lowcost, ale aj to sa mení. Na zákazku postavený cesťák z Columbus alebo Reynolds rúrok je dnes chuťovka. Alebo taký titánový rám, hmmm. Ale v tomto článku vyberáme prvý cesťák, vraciam sa na zem .



Karbón je drahšia alternatíva, ale ten rozdiel dnes už nie je taký výrazný. Jeho výhoda je, že dokáže byť zároveň tuhý a aj pohodlný a to všetko pri nižšej hmotnosti ako konkurenti. Čo človek zistí až pri nehode je, že karbón sa dá relatívne dobre opravovať. Naopak zvárať hliníkový rám, to aby človek išiel do Výskumného ústavu zváračského . Nedostatkom karbónu môže byť krehkosť, pri špecifickom type nárazu.



Na druhú stranu hliník tu je dlhšie ako karbón, jeho vývoj je dostatočne ďaleko na to, aby začiatočník v porovnaní s karbónom zásadné rozdiely nespozoroval. Výhoda je cena a s tým súvisiaca možnosť ušetrené peniaze investovať do lepšej sady alebo kolies. A kľudne sa môže stať, že za rovnaké peniaze kvalitný hliníkový rám je vo finále lepší, ako nejaký z úplne lacného karbónu.



4. Správna veľkosť


Aby to na bicykli fungovalo a vy ste boli jeho používaním šťastnejším človekom, je podstatné to, aby vám bicykel správne sadol. Dôležité je zvoliť správnu veľkosť rámu a komponentov ako predstavec, sedlo, kľuky… Docieliť sa to dá tak, ako som spomínal hore, že bicykel si pred kúpou vyskúšate, posadíte sa naň za asistencie niekoho, kto sa v tom vyzná. Vyšší level je bikefitting, kedy vás zmeria špecialista. Výstupom je číselne vyjadrená správna veľkosť bicykla s jeho presnými rozmermi. Ideálne je, ak následne prebehne aj nastavenie posedu na novom tátošovi. Viacej o službe sa dozviete na tomto odkaze a v tomto videu sme rozoberali najčastejšie chyby.



5. Správna sada


Dnes je super, že zabehnuté značky ponúkajú slušné sady za prijateľné ceny. Ak to jazdec myslí s cyklistikou vážnejšie, nemal by siahnuť po úplne najlacnejšej. Toto si rozhodnite na začiatku, ak sa to dá, koľko km budete jazdiť a prípadne, či budú čisto tréningové, alebo vybehnete aj na nejaké maratóny a preteky. Tam dostáva materiál zabrať viacej. Pre tú druhú kategóriu by som volil aspoň Shimano 105 alebo alternatívne sady iných výrobcov. Netreba sa báť elektrického radenia, ak to rozpočet dovoľuje, krásne to funguje a údržba nie je náročná. Ak sa rozhodnete časom kúpiť lepšiu sadu, pomôže náš shop.



6. Prevody


Vašu jazdu ovplyvní počet a skladba prevodov. Občas začínajúci jazdec robí chybu, že tam "valí" zbytočne ťažký prevod. Ideál je frekvencia šliapania okolo 90 otáčok za min. Pri výbere môžeme začať počtom a veľkosťou prevodníkov. Ideál budú 2 a vyberajte buď kompakt - 50 zubov, alebo semikompakt - 52 zubov. Je to pomenovanie prevodníkov s nižším počtom zubov a preto je výsledný prevod ľahší. K nim je potom aj adekvátna "malá píla" s 34 resp. 36 zubami. Vzadu na prvý cesťák bude stačiť kazeta s 10 alebo 11 pastorkami. Vzadu to platí opačne, čím väčšie "kolečko" kazety, tým ľahší prevod. Na prvom cesťáku hľadajte najväčšie kolečko s min. počtom zubov 28 a viacej. Ak by ste dodatočne menili kazetu, pozor na to, či vám takúto kazetu zadný šalter zoberie. Možno bude treba prehadzovač s dlhším ramienkom, pri pastorku 30 a viac zubov už radšej preveriť. Tento údaj si nájdete na webe podľa označenia verzie prehadzovačky, alebo vám poradia v predajni. Na našom shope máte vo filtri aj kategóriu cestné kazety s rozsahom prevodov 33 - 42 zubov. To už môžete ísť aj na Stelvio.



7. Kolesá a obutie


Po ráme sú dôležitým komponentom kolesá. Tu je podstatná funkčnosť, tuhosť a hmotnosť. Bicykle nižšej a strednej triedy budú osadené hliníkovými. Preferoval by som tie od zabehnutého výrobcu, pri tých “noname” nie je istota, koľko vydržia a ako budú slúžiť. Časom môžete spraviť upgrade a dokúpiť karbónové, z toho rozdielu budete milo prekvapení. Pri kúpe nových skontrolujte ich limit, špeciálne tie z karbónu vás môžu prekvapiť hranicou nosnosti len 85 kg. Preháňať to netreba ani s výškou ráfika. Tie nad 80 mm super vyzerajú, ale na bežné jazdenie by to chcelo niečo nižšie, nech vás nesfúkne. Ponuku cestných kolies nájdete tiež na našom shope.



Pri obutí sa aj tí nižší a ľahší jazdci nemusia báť šírky 25 mm. Menší rozmer by som ani neriešil. Ak máte radi pohodlie a prípadné cesty, kam plánujete jazdiť, majú aj horšiu kvalitu, tak 28 mm je ideál. Všetko nad 25 mm radšej skontrolujte, či vám vojde do rámu. Uvádza sa to v popise bicykla, alebo na webe výrobcu. Základné cesťáky sú všetko na plášťoch, časom kľudne vyskúšajte galusky, sú pohodlné a v prípade defektu bezpečnejšie. Dopredu sa tlačia aj bezdušáky, uvidíme ako sa uchytia. Aby nebola ponuka shopu priveľká, filtrujte podľa šírky cestných plášťov, napr. 26 - 28 mm.



8. Brzdy


Ak je na vás tých volieb už teraz priveľa, posledné roky musíme riešiť ešte jednu novú. Brzdy klasické alebo kotúčové? Jednu vec rozhodnem za vás, pokiaľ kotúčové, tak len tie hydraulické. Tie lankové sú vhodné pre občasných jazdcov, možno na dochádzanie do práce alebo do mesta. Ak je rozpočet striktnejší, tak voľba z rozumu bude klasika. Pokiaľ však jazdíte aj v daždi, máte viac ako 80 kg, alebo zjazdujete v rámci výletov alpské vrcholy, tak kotúče oceníte a oplatí sa za ne priplatiť. A takýto bicykel aj neskôr lepšie predáte.



Snáď som trafil a dostatočne vysvetlil tie veci, ktoré by vás mohli zaujímať a ktoré by vám mali pomôcť pri výbere prvého cesťáku. Hlavne nech vám nový bicykel prinesie radosť a nové zážitky. Ak som na niečo zabudol, alebo sa chcete na niečo opýtať, tak sa vidíme v diskusii pod článkom .

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)

Komentáre

cistyjebo 20.04.2020 (20:58)

8


Môj prvý cesťák je gravel na Sore s mechanickými kotúčmi a jediné čo ma limituje je moja kondička. ✌️

 
MisoGrno2 cistyjebo 20.04.2020 (21:43)

0


dtto

 
tulino116 21.04.2020 (00:23)

3


Ja vidím najväčsiu výhodu kotučov voči klasike iba v to že keď maš drakšie karbon. Kolesá tak neničíš ráfik brzdením ale potom len vymeníš kotuc a kolesa služia ďalej

 
mseco 21.04.2020 (08:05)

3


Podľa mňa veľmi dobrý článok pre tých, čo sa rozhodujú vyskúšať cesťák. Sám som stál pre pár rokmi pred takýmto rozhodnutím, kúpil som hliníkový Cube na 105 za niečo málo cez 1000€ a čuduj sa svete, jazdilo to a celkom slušne. Dokonca niekoľko mojich osobákov na segmentoch som spravil na tomto biku a nie na novom, karbónovom, na lepších kolesách, s lepšou sadou, ľahšom.
Je každého osobná vec, či mení bike každé 2 roky, ak na to má nech sa páči, nechápem tie negatívne komenty.
Ohľadom kotúčových bŕzd, tiež som skôr zástancom hydrauliky, aj keď výkon môže byť podobný aj pri mechanikách. Z pohľadu budúcnosti sú myslím kotúče jasná voľba, stačí sa pozrieť medziročne ako pribúdajú na nových modeloch.

 
myrech mseco 21.04.2020 (13:41)

0


Na prvom dojme dost zalezi.
Cestak nemam a jazdim na ich len prilezitostne ked si neaky poziciam (dovolenka, pre zmenu ked ma sutre omrzia a pod.) .
Naposledy som mal pozicany hlinik na Sore + bol mi malo kratsi ram(hoci"moja velkost) - na zaklade tej skusenosti by som uz nikdy nerozmyslal o cestaku.
Ale napr. predtym som mal pozicany Cube na 105 tiez hlink este s rafkovymi brzdami , kompakt prevodnik (cena cca 1500e) - dali sme cez 110km & nastupali 3000m zazitok neporovnatelny a zostal chrobak v hlave na kupu aj cestaku.

 
Ondres 20.04.2020 (13:15)

2


Super článok, ešte by som pridal že v kategóriach fitness či gravel bikov sa už etabluje stále častejšie vpredu jednoprevodník.

 
Jano1987 20.04.2020 (18:41)

2


Nechápem tomu, prečo by mechanické kotúče mali byť len pre ľudí, čo to vytiahnu pár krát do roka.

 
cepooo Jano1987 20.04.2020 (20:26)

2


Horsie brzdia...

 
vlastoch cepooo 20.04.2020 (21:23)

0


vazne ? a brzdia horsie aj ako klasicke rafikove ?

 
cepooo vlastoch 21.04.2020 (12:56)

1


V dlhom zjazde urcite.

 
GaliPet cepooo 21.04.2020 (06:21)

0


Mechaniky Sram sú účinnejšie ako základné hydry od Shimano. Mám to odskúšané.

 
SuperMarioCannondale GaliPet 21.04.2020 (18:16)

0


Porovnávaš napr.
trojliter s jednolitrovým motorom.

 
tomasbenc cepooo 21.04.2020 (23:41)

1


ak mas 2 rovnake kotucove brzdy (strmen, brzdove dosticky), tak jedina vec, co robi hydraulicke brzdy lepsimi, je nestlacitelnost brzdovej kvapaliny. Cize nestracas silu brzdnych pacok na piest tym, ze ocelove lanko sa vie natiahnut. Mam tektro spyre mechanicke kotucove brzdy, zjazdoval som na nich zatial len Biely kriz do Race a mozem povedat, ze brzdia rovnako dobre ako hydraulicke.

 
ace_9 Jano1987 20.04.2020 (20:38)

3


"Nechapem to", "nerozumiem tomu".
A moj skromny nazor na mechanicke kotuce je taky, ze to je to rovnake ako so vsetkymi lacnymi komponentami na bicykle. Beznym ludom stacia, resp. sa uskromnia. Ale ludia, ktori utracaju za bicykle a veci s nimi spojene ovela vyssie sumy a polovica ich zivota sa toci okolo bicyklov, jednoducho uz maju posunute hranice akceptovatelnosti komponentov a inych veci a mechanicke kotucovky sa posunu do pasma "nepouzitelny odpad na jazdenie 5-krat rocne max. inak hrozi samovrazda". Realita je ale taka, ze najlepsie je, ak kazdy zisti postupne sam s akym levelom bicyklov a ostatnych veci je spokojny.

 
cepooo ace_9 21.04.2020 (12:46)

0


Ja by som radsej bral klasicke brzdy ako mechaniky. Lahsie, ucinnejsie. Na tusitiku su aj mechaniky ok. Bez dlhych zjazdov ale.

 
Jano1987 Jano1987 20.04.2020 (21:52)

6


V porovnaní s čím horšie brzdia? Ak mechaniky vs hydrauliky, to beriem, brzdia horšie. V porovnaní s klasickými čeľusťovými brzdami brzdia rovnako, či lepšie. Záleží aj od konkrétnych bŕzd zase.

Z článku som mal dojem, že je, či resp. chcel byť skôr určený pre začínajúcich cyklistov. Pokiaľ by som sa mal riadiť článkom, tak ako začínajúci cyklista by som skončil s bikom za 1500+€. Platí, že nie som tak bohatý, aby som si kupoval lacné veci. Na druhú stranu, reálne aj využije ten človek schopnosti toho biku? Z prístupu niektorých ľudí tu mám pocit, že ak nemám bike za aspoň 4000€, tak je to odpad. Kamoš sa tu tiež registroval pred rokom a chcel kúpiť cesťák... Doteraz jazdil na nejakom lacnom MTB tak 20 rokov starom s 3x6 prevodmi, bez pruženia. Keď si zrátal, čo by ho podľa miestnych expertov stál bike, tak sa na to vykašľal, lebo sa dostal niekde na 3500€, lebo bike len karbón, len karbónové kolesá, len plášte 23 nejaký typ galusiek či čo to bolo, treba toto, lebo to je o 3g ľahšie ako hento atď... Nie každý je do toho fanatik a je ochotný vyrážať do toho také peniaze, že keď mu ukradnú auto s bikom, bude hlásiť krádež biku.

 
ace_9 Jano1987 20.04.2020 (21:57)

2


Aj ja mam pocit, ze tu je dost velka populacia cyklosnobov Ale nemam im to za zle. Vzdy si len predstavim, ze oni bicykle pod liter vnimaju ako ja vnimam bicykle vystavene v Tescu - ide ma uchytit ked tam niekedy vidim nejake exkluzivne trubkove rakvy na kolesach . Vela ludi tu zije uz v trochu inom svete a vnimaju veci inak (pre vela z nich je aj bike dolezitejsi ako auto). No myslim, ze na fore alebo aj tu v diskusiach najdes vzdy aj dost beznejsich ludi. Treba si stale zachovavat nejaky ten odstup

 
Jano1987 ace_9 20.04.2020 (22:23)

2


Čo sa týka bŕzd. Čo som pozeral nejaké video na YouTube, chlapík testoval brzdy, klasika ráfky, mechanické a hydraulika. Testoval to za sucha aj za mokra. Výsledok bol taký, že ak to bol šmejd, tak to zle brzdilo a je jedno, čo to bolo za brzdy. Ráfkové strácali za mokra a špinavého terénu (problém bol, kým sa chytili a potom brzdili dobre, keď o tom človek vie, dá sa s tým žiť. Pokiaľ nejazdí za mokra, tak to problém nie je). Inak vo veľkej miere aj mechanické brzdy brzdili lepšie ako špičkové ráfkové brzdy. Tak isto poukázal na to, že väčšina výrobcov používa rovnaké kotúče aj platničky pre mechanické aj hydraulické brzdy. Jediný rozdiel je v prasiatku. Jedinou výhodou hydraulik, ak teda boli rovnaké kotúče aj platničky bolo, že na brzdenie treba menej sily a je to pohodlnejšie. Brzdný účinok bol veľmi podobný, skoro zanedbateľný.

 
MisoGrno2 Jano1987 20.04.2020 (23:30)

0


ja mam jeden mtb s v-brake tektro. nevidim problem s tym jazdit v dazdi ci v blate po velmi strmych tratiach. vazim 72kg. na druhej strane mam vaznu skusenost s diskovymi brzdami z minuleho roka. pri zjazde z polany na sihliansku stranu ma chytila burka. taka, ze od zablesku po hrom bolo menej ako sekundu. zhora neprsalo, tieklo. a ked prislo na brzdenie, tak kotucove brzdy mali mozno tretinovy ucinok. takze teraz z respektom pristupujem aj ku kotucovym brzdam, ktore inak zaberaju perfektne.

 
MisoGrno2 MisoGrno2 20.04.2020 (23:33)

0


"s respektom"

 
cepooo Jano1987 21.04.2020 (12:50)

0


Raz zabrzdit nie je to iste ako opakovane v dlhsom zjazde.

 
SuperMarioCannondale Jano1987 21.04.2020 (18:08)

0


To je teória. A teraz prax. Koľkokrát si minulý rok šiel na tréning na cesťáku že ideš z domu do dažďa ? . Ani raz ! . / ja na pretekoch štartujem aj keď prší / . Koľkokrát si zmokol na tréningu, ale tak seriózne, že ráfkové brzdy nestíhali.? Možno raz. A ak si zmokol šiel si tou istou rýchlosťou ako za sucha. Nie ! ... Takže stačia klasické ráfkové brzdy, kde meníš pravidelne gumičky, odmastíš ich aj ráfik a raz za mesiac prejdeš pilníkom. Veľmi málokedy náhodou občas- sa dostaneš do situácie že ráfkové brzdy nestíhajú *** A preč má stále polovica tímov WT v roku 2019 ráfkové. ???

 
mikkaeeel Jano1987 22.04.2020 (13:00)

0


Pri mechanikach velmi zalezi na vedeni celeho systemu (kvalitne lanka a bezkompresne bowdeny) a takisto na brzdovych dostickach. Urcite je tam pocitovy rozdiel mech/hydr. Samozrejme vo vysledku nemusia byt fatalne rozdiely.

 
weexo Jano1987 20.04.2020 (22:13)

1


Zalezi aj od vahy jazdca a pouzitych kotucov/dosiek, s ktorymi sa da vzdy "carovat". Dalsia vec je, ze ak si zvyknuty na rafkove brzdy alebo mechanicke kotucovky tak ti budu najskor stacit aj nadalej. Mozu mat pozvolnejsi nastup oproti hydraulikam a uz to vnimas ako slabsi vykon celkovo.. a hydry tiez nebrzdia vsetky rovnako dobre.

 
SuperMarioCannondale Jano1987 21.04.2020 (17:55)

-3


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
tomasbenc SuperMarioCannondale 21.04.2020 (23:12)

0


ze vysmech, mam mechaniky tektro spyre a mozem povedat, ze brzdia rovnako dobre ako hydraulicke. Ak tvoje skusenosti s mechanikou su take, ze si sa povozil s nezabehnutym bikom po predajni, tak to brzdi velmi slabo. Akonahle brzdy su zabehnute, brzdia ako drak. Tektro Spyre som vyberal koli tomu, ze su dvojpiestove, jednopiestove mechaniky mi vadia, ze ohybaju kotuc pri brzdeni.

 
SuperMarioCannondale tomasbenc 02.05.2020 (13:21)

-2


*** Milý môj ja som mal horský bike ešte v komunizme 1988 od Milana Jurča a ďalší od Ondra Glajzu, ma nepoučuj o typoch bŕzd a ich účinnosti. *** Kotúčovka mechanická brzdí horšie ako teniska na zadnom kolese. Skús si to. ***

 
mathesius 20.04.2020 (22:49)

2


Najradsej si po clankoch citam komenty... teda ja clanky ani necitam , maz prvy odstavec... a hned idem na komenty paci sa mi polarizacia nazorov

 
the-redsox mathesius 21.04.2020 (10:34)

0


hahaha...podobne rad citam komenty na SME v sekcii Auto....a tie zabavne nazory a polarizacie

 
cepooo mathesius 21.04.2020 (13:00)

0


Niekedy ked pisem clanok uz tusim, co bude v komentoch😆 Vacsina sme tu pohode, tesim sa na plodnu diskusiu👌

 
SuperMarioCannondale mathesius 21.04.2020 (18:19)

0


Je to ako po voľbách do parlamentu.

 
Bartecko44 20.04.2020 (22:10)

1


Celkom fajn sumar k prvemu rozhodovaniu.👌
K tym brzdam....mam prvy cestak v zivote, s mechanickymi kotucovkami, 11mesiacov, najazdenich 7.500 (neviem ci vela alebo malo), jazda za kazdeho pocasia a ziadny problem s tym nebol. Ano, hydraulika je super, ale myslim ze s mechanikou je to tiez pohodka 😉

 
SuperMarioCannondale Bartecko44 21.04.2020 (19:03)

0


Ideš aj hranu v zjazde?

 
cistyjebo SuperMarioCannondale 22.04.2020 (08:10)

0


Musíš mať veľmi zlé skúsenosti s mechanikami. V nedeľu som išiel v zjazde 92 km/h a mechaniky ma v pohode ubrzdili. Ako je to možné?

 
SuperMarioCannondale cistyjebo 02.05.2020 (13:27)

0


*** Na cesťáku? a kde? *** V Haliči na pretekoch jazdíme 95 na cesťáku a ráfkové sú ok. ***

 
zdenosilva1 21.04.2020 (07:39)

1


Dobrý článok výstížný.

 
DurijoDzembe 21.04.2020 (10:01)

1


Caute, ja som si kupil svoj prvy cestak Merida Scultura 400 pred 2 mesiacmi a je to teda super vecicka. Za skvelu cenu mam od lokalneho predajcu pevne osky, komplet 105 sadu aj hydraulicke kotuce. Kilometre nabiehaju a ta rychlost je nakazliva.

 
SuperMarioCannondale DurijoDzembe 21.04.2020 (18:25)

0


To je koľko .1.300? Shimano Tiagra? 50-34 + 11-28?

 
jaro127 21.04.2020 (14:52)

1


Ten kto zažil kritickú situáciu kvôli ráfikovým brzdám, tak uprednostní vždy kotúčové. Nebe a dudy.

 
tomasma 21.04.2020 (15:53)

0


Ach jaj.. fajn zhrnutie.. ale rozumiem, co to je riesit vsetky tie prkotinky.. niekedy vlastne clovek ani nevie, ci sa ma az do absolutnej hlbky ponarat.. sam som si tym presiel.. kupil som si napokon to, na co mi stacil rozpocet a spadali do toho klucove parametre na ktorych som staval.. a zistil, ze mi to bohato staci..
Ak niekoho cyklistika berie, tak nech si sam ujasni kolko na tom asi bude realne moct jazdit.. ake dlhe trasy bude schopny sam zajazdit. Je samozrejme rozdiel poradit napr chlapovi s rodinou alebo mlademu chalanovi / babe, ktory si casu vedia najst asi viac.. Nehovoriac o mozno osobnych ambiciach.. povedzme sutaznych.. prvy rok, dva aj tak bude limitujuca kondicia jedinca.
Napokon, posledna vec, klise, ktore tu chlapci z MTBikera pisu casto.. treba hlavne jazdit, idealne si tu jazdu v zdravi uzit..

 
SuperMarioCannondale 21.04.2020 (17:51)

0


*** Kultúra predaja cesťákov v obchodoch? Takmer žiadna. V predajni otázka od predavača. ˇKoľko meriate" 165 cm, povie baba. Aha tak 52 cm rám. Ani ju nevidí, to poradí cez telefón.... Hlúposť č. 1.... Ďalšia hlúposť č. 2. = prevody. Na hrádzi v BA je veľa cyklistov, 180 cm, 40 rokov, s pupkom, 100 kg. A prevody: 50-34 + 12!!! nie 11 - 28. Pýtam sa ho. "Boli ste aj na Kolbe, Bielom Kríži, na Babe" . Odpoveď, asi 2x minulý rok.... Hlúposť č. 3. Bikefitting ja to volám neslušnejšie. Pre začiatočníka nikdy, nerieši podstatnú vec a to bezpečnosť dole kopcom / Ak chcete názor spýtajte sa myslím Padrnosa, čo bol 4x Tour, Po mesiaci sa vrátil k starému posedu / *** Ako predávam cesťáky ja!. *** č. 1 Zoberiem človeka na bicykel, mám skúšobné 52 cm + 58cm k dispozícii... Na rovinu a do kopcov, mám predstavce od 6 do 14 cm. Skúšame, prehadzujeme... Tak zistím výšku rámu + dĺžku predstavca ..... č. 2, Všímam si či je silový alebo frekvenčný, 50-34 dávam iba tým čo bývajú v Alpe de Huez, väčšina 52-36. A vzadu 11-25 stačí, ak ide často do kopcov, tak 11-28. ...č. 3. Ak kupuje celý cca 2,000 MOC ceny,bike má väčšinou kolesá s hmotnosťou pod 1900 gr, lacáky na úrovni RS 501alebo 100, a Shimano 105 sadu. Pre začiatočníka stačí.. Na tie kolesá mu dám plášte aj 26 mm a také 300 gr. Do Malých Karpát, je pri BA 50 km asfaltiek. A na rakúske roviny mu dám kolesá Campa Zonda, výborný pomer cena/výkon, 1550 gr. , dajú sa za 400 kúpiť, , tam mu dám 11-25 a plášte Schwalbe One. *** A za 2,500 má bike vyriešený *** Ani jedna reklamácia na výšku rámu a vybavenia bicykla nebola. *** Ak chce niekto drahší bike to riešim skladačkou. Samostatné rámy sa dajú kúpiť, len treba hľadať.
. ***

 
mikkaeeel SuperMarioCannondale 22.04.2020 (13:09)

0


Predavas bajky iba jazdcom cat. 4 a vyssie?

 
SuperMarioCannondale mikkaeeel 02.05.2020 (12:27)

0


*** Áno .***

 
LaS SuperMarioCannondale 24.04.2020 (12:47)

0


Zondy mam a som s nimi spokojny. Su lacne a lepsie ani drahsie som nikdy nemal. Akurat ze po 29000 km mi praskol zadny rafik a to vazim okolo 70 kg a prisposobujem rychlost jazdy nekvalite vozovky, t.j. nejdem jak blazen cez hrbolce a diery, snazim sa im vyhnut alebo aspon spomalim. Druhe Zondy mam so sirsim 17 mm rafikom.
Mam kompakt, vzadu som mal 12-25, po vymene kazety mam 12-27 a hoci na cestaku vobec nechodim do kopcov a vobec nepotrebujem vpredu tazsie prevody. Vzadu kolecka 12, 13 a 14 nepouzivam skoro nikdy aj ked idem po vetre, vacsinou idem na 16, 17, 18 zuboch.

 
LaS SuperMarioCannondale 25.04.2020 (10:05)

0


A este k tym plastom Schwalbe G one. Mal som ich z vyroby na fitnesakovi zn. Canyon a horsie smejdovejsie plaste som za vyse 20 rokov nemal. Odporucil by som ich jedine ak uhlavnemu nepriatelovi. Tolko defektov, ako na nich, som na ziadnych plastoch nemal. A strasne tazko sa zhadzuju a nahadzuju. Takze nikdy viac. Teraz mam na fitnesakovi vyse pol roka Continental GP 5000 32 mm siroke priblizne za rovnaku cenu ako G one a zatial ziadny defekt.

 
SuperMarioCannondale LaS 02.05.2020 (13:09)

0


*** Cestné plášte - Schwalbe sú ok, Micheliny som úplne prestal , skúsil som asi 10 výrobcov, Vredenstein 4 seasons ok na jar/jeseň, ale veľký odpor , Conti super, Challenge criterium - to boli bomby ale len za sucha, Maxxis- na cesťák nie, Vittoria sú tam 2 ok desény, české Rubeny na ceste som neskúšal,,Hutchison myslím 5 boli ok, Mavic má 1 plásť dobrý, .....,,,Jazdím 23 + 25 mm na cesťáku , po revolúcii sme jazdili aj 18 -19 mm kto si na to pamätá ,,, *** !, nie som cykloturista s 32 mm . A na CX mám 33 aj keď na Cannondale SuperX môžem dať 40 mm. *** V Čechách na cyklokrose merajú - max 33 . ***

 
ppi 20.04.2020 (15:09)

-9


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Gesker ppi 20.04.2020 (16:19)

-16


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
mjanek007 Gesker 20.04.2020 (18:44)

9


aspon je potom co kupovat na bazosi za zlomok ceny noveho

 
cepooo mjanek007 20.04.2020 (20:27)

0


 
ace_9 Gesker 20.04.2020 (21:37)

1


Suverene tvrdenie, ze bike treba menit kazdy rok dva znie od 27 rocneho cloveka, ktory nema plny profil fotiek zo zavodov a podobne, dost zaujimavo... No v podstate ma do toho nic, takze to ani nemusis nejako komentovat. Ale mozem vediet cisto zo zvedavosti aky mas bike teraz?

 
Gesker ace_9 21.04.2020 (16:27)

1


Ahoj, teraz mam scott genius 960 a kellys arc 30 obe v seriovke az na vymenene brzdy na scotte a spotrebaky v podobe plastov a retazí.

 
ace_9 Gesker 23.04.2020 (11:47)

1


Tak ten Genius 960 vyzera dobre Potom aj chapem argument predaja a kupy noveho, kym este nestrati prilis na hodnote, lebo taketo bikey behom prveho roka nestratia na cene az tak vela, tak teoreticky nie je taka tragedia ho predat, doplatit a kupit novy. Nie je to pre kazdeho, ale nie je to az tak nerozumne. Tiez by som to tak robil, ale na prakticky vsetkom, co som kedy predaval cez bazar som stratil prilis vela, aj ked v skutocnosti niektore veci boli lepsie ako nove Takze sam s takymi vymenami bikeov asi ani nikdy nezacnem.

 
Gesker ace_9 21.04.2020 (17:06)

1


A nukeproof musí byť skvelý HT. Ten by som možno pojazdil aj 2 roky tak snáď niesom až taký psychopat.

 
ace_9 Gesker 23.04.2020 (11:52)

0


Dik Ten nukeproof je moj prvy uz taky seriozny terenny hardtail a zrazu prechadzam bez problemov aj tam, kde som predtym vzdy krcovito brzdil so smrtou v ociach Je to obrovsky rozdiel oproti klasickym XC MTB bikeom.

 
Lost Gesker 21.04.2020 (09:14)

1


tak to aby som môj 9 ročný Giant hodil do šrotu a začal jazdiť autom

 
Gesker Lost 21.04.2020 (16:30)

0


to v ziadnom prípade ale po deviatich rokoch predam bike ktory som kupil za 2400 € za 800 so štastím...po roku až dvoch je 1800 eur realna suma ktorú dostanem späť doložím dalsích 600 a mám zase nový bike ...jazdit za 300 eur za sezonu to ma nemrzí...

 
Srsen ppi 20.04.2020 (20:37)

0


heh si dostal nepáčikov vo väčšine s Tebou súhlasím
ja som si dal urobiť v anglicku oceľový rám na mieru, hodil som tam campu 10kolo kvôli životnosti - u campy to je minimum.
rám je z Reynolds trubiek, super pohlcuje nerovnosti, na takú turistickú jazdu ideál - je pružný
Životnosť karbónu si netrúfnem hodnotiť, ale súčasne karbónové rámy sú rýchle a brutálne tuhé, teda nič pre môj štýl
zlatá pružná, dá sa povedať turistická oceľ !
zavisí od toho čo chceš jazdiť, ale ak chceš byť rýchly tak jedine nepohodlný karbón

 
user_id Srsen 20.04.2020 (21:46)

1


Vyrobca mojho bikeu ma v owners manuale:
"Carbon parts have a limited lifespan. Handlebars, seat posts, stems, cranks and wheels made from carbon should be replaced regularly (e.g. every three years). We recommend to replace ROSE frames and forks made from carbon every six years. " Bud neveria vlastnym vyrobkom, alebo chcu zvysit obrat a mozno su tvrdenia o dlhovekosti karbonovych vyrobkov fakt blbost .
Inak, rychly vies byt aj s Reynolds 953 .

 
bikemartin Srsen 21.04.2020 (09:37)

0


Nevedel som, že Ribble robí rámy na mieru, na webe majú len "custom colour available".

 
Srsen bikemartin 21.04.2020 (14:36)

1


bikemartin
bežne nerobia, ale dohodnúť sa dá

 
ace_9 ppi 20.04.2020 (20:47)

12


Ano, vzdy ked vidim cyklistu na cestaku, tak mi ako prve do oci udrie jeho styl a celkovo cyklokultura, ku ktorej sa radi. A som si isty, ze ludia na ulici obdivujuci cestnych cyklistov taktiez ocenia vytribeny vkus cyklistu a neraz som dokonca na vlastne oci zazil vseobecne pohorsenie z hulvata, ktory sa po ceste prehnal na sofistikovanej japonskej strele obleceny ako nejaky spanielsky frajer na preteku z prelomu minuleho desatrocia. Jednoducho strasny preslap...

Ale teraz vazne. "Styl jazdca akym chce posobit na okolie" ? Wtf. To v akej cykloaristokratickej spolocnosti sa pohybujes?

 
Robio ace_9 21.04.2020 (09:40)

0


To si zrejme este nebol v ba na Bielom krizi, tam s bajkom pod 3tis je zakazane ist.

 
ace_9 Robio 21.04.2020 (14:42)

1


To som veru nebol. Tam to musi byt pekne. Dik za tip. Pridam si to do pamate ako atrakciu na pozretie, ked pojdem najblizsie do toho nasho hlavneho velkomesta

 
mikkaeeel ace_9 22.04.2020 (13:14)

0


Specifikuj prosim tu japonsku strelu 😁

 
ace_9 mikkaeeel 23.04.2020 (15:50)

0


To ja len na margo toho, co pisal ppi: "Odzrkadluje to styl jazca akym chce posobit na okolie - taliansky, nemecky, amerika alebo azia.". Tak som si vymyslel japonsky bike patriaci akoze k tomu azijskemu stylu

 
Pridaj komentár