Test: Lezyne Super PRO GPS – cyklopočítač so slušnou výdržou

Test: Lezyne Super PRO GPS – cyklopočítač so slušnou výdržou

Jedna z prvých vecí, ktorú som si hľadal do výbavy, keď som s cyklistikou začínal, bol cyklopočítač. Veď všetci chceme poznať údaje z jazdy, prejdený počet kilometrov a podobne. Lezyne Super PRO GPS však toho ponúka ďaleko viac.

Pri výbere GPS zariadenia sa v posledných rokoch nemusíme upierať k jednej či dvom značkám. Trh sa v tomto segmente značne rozšíril a my jazdci z toho môžeme profitovať. Vyššia konkurencia prináša do tejto oblasti viac inovácií a tiež ceny sú na iných hodnotách, ako tomu bolo v minulosti. Lezyne má vo svojej ponuke mnohé modely GPS zariadení a mne do testu prišla verzia Super PRO GPS. Pozrime sa na ňu bližšie.



V krabici žiadne prekvapenie


Po otvorení krabičky v nej nájdete USB nabíjací kábel, držiak na predstavec a 4 gumičky na uchytenie spomínaného držiaka. No a samozrejme tu je samotné GPS zariadenie. Mnohým možno nebude vyhovovať umiestnenie cyklopočítača na oblasť predstavca. Tu však nie je žiaden problém a doobjednať si je možné aj držiak, ktorý vám GPS „vysunie“ pred riadidlá. Mne osobne to však sedí, do oblasti predstavca mi aj vizuálne zapadol, takže ja ostávam pri tomto variante. Ako to poznáte pri konkurencii, tak cyklopočítač je potrebné do tohto úchytu zatlačiť a potom mierne pootočiť. To isté platí aj pri jeho vyťahovaní. Uchytenie pomocou gumičiek je praktické, neposúva sa mi to, drží to na svojom mieste, takže bez problémov.



Prvotné nastavenie a zoznamovanie sa


Úvodné nastavenie cyklopočítača je možné buď priamo pomocou bočných tlačidiel, alebo cez aplikáciu. V dnešnej dobe, keď už máme appky skoro na všetko, som siahol po druhej možnosti, nainštaloval som si do Androidu aplikáciu, spároval zariadenie s mobilným telefónom a začal s úvodným nastavením. V tomto bode sa ešte trochu zdržíme. Cez aplikáciu je totiž možné nastavovať všetko, čo potrebujete, je to rýchlejšie, efektívnejšie a omnoho ľahšie. V nej si sťahujete mapové podklady, plánujete trasu, môžete si ju uložiť, pozrieť si môžete svoje výjazdy – no všetko, na čo len pomyslíte.



V zariadení mám vytvorený jeden profil, ktorý mi meria moje trasy prejdené na cesťáku. Na MTB používam skôr GPS hodinky. Takto budem mať na konci sezóny aj čiastkové štatistiky, ktoré budú hovoriť len o mojich cestných výjazdoch.



Pri zobrazení aktuálnych údajov o jazde rozhodujete vy, čo tam budete mať. Obrazovku si môžete otočiť horizontálne, ale aj vertikálne. No čo je dôležitejšie, tak na obrazovke bude to, čo si nastavíte. Ja nerád preklikávam počas jazdy displej, rád sa venujem riadeniu a užívaniu jazdy. Preto som si všetky dostupné údaje nahádzal na jednu „obrazovku.“

Samozrejme, ak využívate hrudný pás alebo wattmeter, tak si vytvoríte viacero zobrazení s údajmi, ktoré chcete vidieť. Kreativite sa v tomto smere medze nekladú. Na zobrazenie informácií z wattmetra mám ešte čas, s cyklistikou to myslím vážne posledný rok a pol, zbieram skúsenosti a moje napredovanie je pozvoľné a prirodzené. Najbližší update bude pre mňa hrudný pás.



Displej


Obrazovka má rozmery 3,3 x 4 cm. Nie je veľmi na mieste písať, ktorý z údajov je výška a šírka. Zariadenie zobrazuje údaje tak na šírku ako aj na „dĺžku“. Displej nie je dotykový, všetky nastavenia na zariadení prebiehajú prostredníctvom štyroch tlačidiel na stranách a cez spomínanú aplikáciu. Podsvietenie displeja som prakticky nevyužíval. Niekedy v podvečerných hodinách som si posvietil, no po úplnej tme aj tak nejazdím. Ale pre potreby testu som si to vyskúšal a v podvečerných výjazdoch je dobre čitateľný, má modrú farbu a nepôsobí rušivo.



Funkcií je tu požehnane


Prívlastok Super Pro v názve nie je zvolený len tak. Čo sa týka funkcií, tak je tu toho veľmi veľa. Zariadenie samo o sebe meria nadmorskú výšku, nastúpané kilometre, vašu rýchlosť, priemernú rýchlosť a všetky tieto hodnoty. Po doplnení vašej výbavy wattmetrom či pulzmetrom, budete mať čerstvé info aj z týchto meračov.

Navigácia je plnohodnotná a pre potreby jazdy na bicykli dostačujúca. Stiahnete si mapové podklady, zadáte cieľ a môžete vyraziť. Niekedy vás to ťahá primárne na cyklochodník, no po prejdení danej časti sa trasa prepočíta a vy si idete ďalej to svoje. Ak do zariadenia nahráte gpx súbor, alebo si trasu nastavíte v aplikácii, tak sa nemusíte báť a navigácia vám neodpustí žiadne minutie cieľa či prechodného bodu. Vtedy je toto zariadenie prísnym dozorcom, ktorý stráži vami nastavenú trasu.



Navigovanie prebieha buď formou vyskakovania okienok, ktoré vám hovoria, kedy odbočiť. Poprípade si na úvodnú obrazovku nastavíte zobrazenie mapy a vidíte svoju „štreku.“ Všetky zmeny či odbočenia sú aj signalizované pípnutím pred odbočením. Všetko je fajn, ale ten „tamagoči“ zvuk by mohli trochu zmodernizovať. Nastavenie navigácie, stiahnutie offline mapových podkladov, naplánovanie trasy a všetky ostatné možnosti sú dostupné v aplikácii.

Navigácia po stiahnutí mapových podkladov funguje bez potreby internetu, no telefón musí ostať so zariadením spárovaný. To mi však vyhovuje, keďže si počas jazdy môžem aj prečítať notifikácie z facebook-u či upozornenia na nové sms-ky a emaily. Tie sa mi zobrazujú na displeji navigácie. Ak vidím, že správa je dôležitá, tak zastavím, vytiahnem mobil a odpíšem.



Batéria


Výdrž batérie je pri zapnutej navigácii približne jeden deň. Tým myslím niečo viac ako 24 hodín. Takéto výjazdy samozrejme nerobím, ale pre vás som spravil malý test výdrže. Navigáciu som ráno zapol, dal do vrecka a mal ju pri sebe celý deň. To isté aj na druhý. Po dvoch dňoch, po cca 2x12 hodinách bola batéria takmer vybitá a žiadala si nabiť. No ale teraz poďme naspäť do reality. Zariadenie nabíjam raz v mesiaci. Na cesťáku trávim 6-7 hodín do týždňa. Výdrž je veľmi slušná a je to jedna z predností navigácií od Lezyne.



A tak ďalej...


Ak by som mal opisovať ďalšie funkcie, tak by tu pribudlo ešte mnoho riadkov. No do malého zhrnutia na záver by som ešte spomenul sledovanie live segmentov na Strave, ak máte prémium účet na tejto „sociálnej“ sieti. Môžete si taktiež nastaviť online sledovanie vašej polohy. V mojom prípade napríklad manželke hneď po začatí výjazdu príde mail, ktorý má v sebe „link“, vďaka ktorému vidí moju aktuálnu polohu. Flákať sa s kamošmi v krčme nikdy nebolo ťažšie. Niektorých možno zaskočila tá nemčina na fotografiách. Som vyštudovaný nemčinár, mám štátnice z tohto jazyka, a preto táto blízkosť k nemčine. Ale nebojte sa, nájdete tam aj ostatné svetové jazyky.

Plusy:

  • Dlhá výdrž batérie
  • Množstvo funkcií
  • Navigácia
  • Odolnosť
  • Ľahké nastavovanie a prehľadnosť v aplikácii

Mínusy:

  • „Staromódne“ zvukové signály



Lezyne Super Pro GPS je zaradenie, ktoré vám poskytuje plnohodnotný GPS cyklopočítač. Oceňujem jeho nastavovanie prostredníctvom aplikácie, výdrž a odolnosť. A cenovka v tomto prípade je oproti konkurencii viac než priaznivá. Tá sa pohybuje okolo 150 €.

Viac sa dozviete na stránke distribútora Sloger.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up24thumb_down comments 38 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Lezyne Pressure Over Drive - pumpa, ktorú už nevymeníte

Test: Lezyne Pressure Over Drive - pumpa, ktorú už nevymeníte

Tento nástroj od nepamäti patrí k výbave každého cyklistu. Lenže nie je pumpa ako pumpa! O tej z dnešného článku by sa však dalo pokojne povedať, že je to Rolls-Royce medzi pumpami.
Test: Rukavice Roeckl BI-FUSION® – nová dimenzia pohodlia pre cyklistov?

Test: Rukavice Roeckl BI-FUSION® – nová dimenzia pohodlia pre cyklistov?

Zaslúži si aj hobby cyklistika špičkové rukavice s najnovšími technológiami? V čom je iná technológia BI-FUSION® od bežných gélových rukavíc?
Test: Lezyne MACRO EASY GPS - dostupný a plný funkcií

Test: Lezyne MACRO EASY GPS - dostupný a plný funkcií

Dnes sa už bez záznamu na Strave výjazd ani nepočíta, no cyklocomputer môžu byť stále pre niekoho príliš drahý “špás”.
keyboard_arrow_up