Test: Michelin Rock’R2 Enduro – obutie do drsného terénu

Francúzsky výrobca Michelin patrí medzi popredných producentov na trhu s pneumatikami na rôzne použitie. Rada Rock’R2 Enduro je už podľa názvu určená do suchého a skalného terénu. Ako teda obstála v redakčnom teste?


Testované pneumatiky Rock’R2 Enduro sú nástupcom staršieho modelu Wild Rock‘R2 a výrobca ho zaraďuje do CompetitionLine (pretekársky rad). Michelin deklaruje určenie predovšetkým do tvrdého a suchého terénu, mali by sa teda správať dobre hlavne na skalách a v extrémne suchých podmienkach. Testované plášte boli v rozmere 27.5 x 2.35“ v prevedení Gum-X a Magi-X.

V oboch prípadoch ide o dvojzmesové technológie, Gum-X je namixovaný tak, aby poskytoval adekvátny grip a predĺžil životnosť. Magi-X je taktiež dvojzmes, určená predovšetkým na predné enduro pneumatiky a poskytuje maximálny grip. Obe sú určené aj na bezdušové prevedenie a majú zvýšenú ochranu proti prerazeniu, ktorú výrobca označuje ako GravityShield, pričom sú tkané v hustote 3x33 TPI (Thread Per Inch – označuje hustotu nití na palec). Menšie tkanie znamená, že samotné vlákna sú hrubšie a robustnejšie, a tým pádom odolnejšie proti prerazeniu.


Nasadzovanie a prvý dojem

Zmes Magi-X putovala podľa určenia samozrejme dopredu a Gum-X na zadné koleso, obe samozrejme v prevedení tubeless. Po tom, ako som túto sezónu niekoľkokrát bojoval s prerezanými bočnicami u konkurenčného výrobku, ma už na prvý pohľad príjemne potešil vzhľad pneumatík. Sú robustné a vyzerá, že vydržia naozaj veľa. To sa samozrejme prejavilo aj na hmotnosti – váha ukázala 1 132 g pre predný a 1 119 g pre zadný Rock’R2. To rozhodne nie je málo, ale ak jazdíte v náročnom teréne a nechce sa vám každú chvíľu opravovať defekty, tak treba prižmúriť oči.


Vďaka tvrdosti zmesi bolo nasadzovanie doslova za trest, myslím že som sa v živote pri nahadzovaní netrápil tak veľmi, ako v tomto prípade. Po tom, ako som pneumatiky nasadil na ráfiky a navlhčil pätky, však na moje prekvapenie zaskočili na prvýkrát aj pri použití servisnej pumpy. Rock’R2 má pomerne hustý dezén a pekný oblý prierez, dokonca aj v použití na 30 mm ráfikoch a pôsobí agresívne. Predný plášť v zmesi Magi-X bol ako nový už na dotyk, doslova lepkavý, som teda zvedavý, ako sa bude prejavovať v teréne.


V teréne

Vďaka pomerne suchej jeseni si plášte prišli na svoje prevažne v podmienkach, na ktoré boli určené, no užili si aj pár výjazdov vo vlhkom a mokrom teréne. Prvé dojmy boli podľa očakávania: na asfaltové cesty je to príliš robustná pneumatika a ja mám pocit, že stojím na mieste. Na zvážniciach po rovine to síce ide lepšie, ale oba plášte vyhadzujú množstvo drobných kamienkov, na čo nie som veľmi zvyknutý a na začiatku mi to cinkanie jemného piesku o blatník spôsobovalo nervozitu. Akonáhle som sa ale dostal na trail, bola to už iná pesnička.


Plášte v suchu odvaľujú dobre, za čo môžu predovšetkým ploché výstupky v strede dezénu. Na trailoch sa akýkoľvek pocit z pomalosti vytráca, no aj tak treba povedať, že nejde o najrýchlejšie pneumatiky na trhu. Naproti tomu však poskytujú výborný grip za každých okolností a je možné sa na ne spoľahnúť, takže ide o pomerne znesiteľný kompromis. K výbornej priľnavosti prispievajú aj vysoké bočné výstupky, vďaka čomu sa Rock’R2 cíti výborne hlavne v zatáčkach.


Postupom času som si na testované pneumatiky zvykal čím ďalej, tým viac a vďaka tomu som viackrát skúšal ich limity. Neskôr som sa dostal až za hranicu toho, čo by som normálne odjazdil na svojom štandardnom set-upe a bol som prekvapený, že ma v zatáčkach podržali aj v momentoch, kde by som inak normálne musel vykopnúť nohu pre zníženie ťažiska. Výbornú oporu poskytovali aj počas brzdenia.


Aj keď sú určené ako pneumatiky do sucha, nemal som s nimi problém ani vo vlhkom teréne a jemnom blate, a to ani na mokrých koreňoch a v odklopených pasážach. Bočné výstupky odvádzajú svoju prácu výborne a držia grip, problém môže byť pri veľkom blate, kde sa pomerne hustý stredový dezén skôr zanáša. Za dobu testovania som na nich najazdil zhruba 400 km bez jediného defektu a miera opotrebenia je na oboch takmer nebadateľná.


Celkový dojem

Pri výrobe pneumatík na použitie v gravity disciplínach, zvlášť určených aj na pretekanie, môžeme zaznamenať niekoľko prístupov: buď budú ľahké a rýchle, alebo ťažšie a odolné. V prípade Rock’R2 sa Michelin vybral cestou výbornej priľnavosti a zvýšenej odolnosti. Mohli by sme im vyčítať vyššiu hmotnosť a určenie do suchých podmienok, no všetko je o kompromisoch.


Myslím, že výrobca odviedol skvelú prácu a na trh prináša plášte, ktoré vás podržia za každých okolností a môžete sa na ne spoľahnúť aj v tých najťažších situáciách. Netreba sa nechať odradiť ani určením do suchých podmienok, ak nejazdíte vo vyslovene lepkavom blate, tak Rock’R2 zvládnu naozaj všetko. Cena prevedenia Gum-X sa pohybuje okolo 49 € a Magi-X okolo 55 €.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Vittoria Mazza - klobúk dole, Vittoria

Test: Vittoria Mazza - klobúk dole, Vittoria

Plášte sú pri enduro a gravity disciplínach jedným z najdôležitejších komponentov na bicykli. Ako tieto obstáli skúšku a pretekové nasadenie?
Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Sú softshellové nohavice Virt II skutočne natoľko univerzálne ako vyzerajú? Aký typ cyklistu ich ocení najviac?
keyboard_arrow_up