Kliknutím prejdeš na
www.gtbicycles.sk
Reklama
Novinka: GT s doslova nabitými modelmi Pantera GT-E a Force GT-E

Novinka: GT s doslova nabitými modelmi Pantera GT-E a Force GT-E

7 komentárov

redakcia 11.10.2019   Sezona 2020 Elektrobicykle Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Enduro Gt Novinky

Výrobca bicyklov GT sa vo svojej ponuke pokúsil o spojenie dvoch dominantných kategórií bicyklov – horských a elektrobicyklov. Záver je jednoznačný – rýchle stroje, ktoré sú rovnako svižné v stúpaniach ako aj v zjazdoch.

 

GT sa v priebehu rokov stále dokázalo adekvátne asimilovať k vznikajúcim trendom. Od horských cez cestné až k hybridným modelom. Pre nasledujúcu sezónu si okrem iného prichystalo niečo pre tých, ktorí sa radi vyberú do lesa – či už kvôli nefalšovanému oddychu, alebo aj s trošku športovejšími pohnútkami. Tak či onak, cyklistika je len jedna a zvoliť si môžete podľa vlastnej chuti.



Aby sme aspoň z časti priblížili obe modely v skratke, Pantera si zakladá na jednoduchosti, ktorá sa skrýva pod pevným rámom z hliníkovej zliatiny, určeným pre 29“ kolesá a 100 až 120 mm zdvihu, ktorý je dostatočný na každodenné výlety v lese.



Na druhej strane, Force, ako už dlhoročný model, sa v elektrickej verzii prikláňa k agresívnejšej taktike – predovšetkým z kopca. Dôkazom toho je až 150 mm zdvihu na oboch koncoch, veľké 29“ kolesá a položenejšia geometria.

GT Pantera GT-E


Ako sme si už povedali, Pantera smeruje k cyklistom, ktorí si nechcú nič dokazovať. Jednoducho ich baví jazda v každom prostredí. Podstatným komponentom v troch dostupných vyhotoveniach je motor. Ten zabezpečuje Shimano v ich kolekcii Steps. Samozrejme, jednotlivé varianty sa odlišujú čo do výkonu motora – inými slovami, najmä v točivom momente. Základ je však identický pre všetkých. Hliníkový rám disponuje novým dizajnom Triple Triangle s plávajúcimi zadnými vzperami a taktiež pevnými osami či rozmermi nábojov Boost. K tomu sa pridajú spoľahlivé kotúčové brzdy a rýchle plášte. Jednoducho ideálny univerzál.



Najdostupnejším variantom je Pantera Dash, ktorý sa dodáva s motorom Shimano STEPS E5000 s 250 W. K tomu sa pridáva aj 504 Wh batéria rovnomenného výrobcu. Okrem prednej odpruženej vidlice SR Suntour XCM so 100 mm zdvihu zaujme aj výbava Shimano Altus s 8 prevodmi a kazetou 11-36. Plášte WTB Ranger v šírke 2,25“ sa budú spoľahlivo odvaľovať. Cena je 2 399 €.



Prostredný model Pantera Current je o čosi agresívnejšie ladený. Jasne to dáva na vedomie prítomnosť 120 mm vidlice SR Suntour XCM či plášťov Schwalbe Nobby Nic v šírke 2,35“. Motor je taktiež o čosi výkonnejší. Ide konkrétne o Shimano STEPS E7000 s 504 Wh batériou. Výbava sa zakladá na sade Shimano Alivio s 9-rýchlostnou kazetou 11-36. Cena je 2 699 €.



Posledným a súčasne najnadupanejším je Pantera Bolt s najvýkonnejším motorom od Shimano STEPS a to E8000. K dlhej výdrži prispieva aj batéria s 504 Wh kapacitou. O nárast sa postarala aj sada od Sram v podobe základnej rady SX Eagle, ktorá ponúka až 12 prevodov s rozsahom kazety 11-50. Súčasne sa okrem plášťov Schwalbe Nobby Nic 2,35“ môžete spoľahnúť aj na 120 mm vidlicu RockShox Judy Silver. Cena je 3 199 €.

Force GT-E


Z o čosi iného súdka je druhý modelový rad, Force GT-E. Ten sa kloní k rýchlejšiemu a technicky náročnejšiemu poňatiu horskej cyklistiky. Dôkazom toho sú aj údaje v tabuľke geometrie. Hlavový uhol s hodnotou 65 stupňov sa radí k skutočne zjazdovým parametrom, ktoré sú užitočné predovšetkým v strmých úsekoch. Široké plášte, štvorpiestikové brzdy a 150 mm zdvihu sú veľkým plus.



GT uvádza do predaja dvojicu čiastočne odlišných spracovaní Force GT-E. V dostupnejšom zložení sa predstavil Force Current s druhým najvýkonnejším motorom, Shimano STEPS E7000 a 504 Wh batériou. K tomu sa pridáva aj výbava v podobe Shimano Deore s 10-rýchlostnou kazetou s rozsahom 11-42. Nechýba ani odolné odpruženie v spojení SR Suntour Zeron s 35 mm nohami a 150 mm zdvihu a tlmič RockShox Deluxe Select R. 2,6“ plášte Schwalbe Nobby Nic s možnosťou premeny na bezdušové spravia z tohto bicykla hltač výškových metrov. Cena je 3 799 €.



Druhým a teda vlajkovým variantom je Force AMP. U neho nájdeme všetko, čo má správny enduro bicykle mať. Okrem hliníkového rámu s masívnou spodnou rámovou trubkou, ktorý je medzi iným identickým základom aj Force Current, na ňom nájdeme aj 150 mm vidlicu RockShox 35 Gold RL. Výkonný motor Shimano STEPS E8000 s 504 Wh batériou spolupracuje so sadou Sram SX Eagle s 12 rýchlosťami. Nevyhnutným doplnkom je aj teleskopická sedlovka All Terra. Dostatočný grip zabezpečia mohutné plášte Maxxis Minion DHF a DHR II s rozmerom 2,6“. Cena je 4 999 €.



Pre viac informácii navštívte stránky výrobcu.

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

sorcerer 11.10.2019 (14:06)

som zvedavy kto si "vlajkovu" lod s toto vybavou za 5k kupi

 
mathesius sorcerer 15.10.2019 (13:33)

presne, vybava o nicom

 
dodes 07.11.2019 (12:21)

Značka Cube čo predavame v BB ma za 5000€ úplne inu výbavu (výrazne lepšiu) a rám je dokonca karbónový. Taky ram je použitý u 150/140 fullov uz od 3700€.

 
sorcerer dodes 07.11.2019 (13:06)

karbónový rám pri ebajku nie je nutne výhra, ale súhlasím, že Cube má jeden z najlepších pomerov cena/výkon

 
dodes sorcerer 07.11.2019 (15:50)

použitie karbonu na ráme ebiku je jedno z mala dostupných riešení ako udržať hmotnosť vysokozdvihovej mašiny na prijateľnej úrovni, respektíve uplne vykompenzuje hmotnostny rozdiel 700g medzi bateriou 500 a 625

 
dodes sorcerer 07.11.2019 (15:52)

a všetci top výrobci sveta (cannondale, trek a pod) ani neuvažujú nad použitím hlinníku vo vyššej kategorii ebikov. (7000-12000) Čiže asi zlý materiál to nebude

 
sorcerer dodes 07.11.2019 (16:23)

netvrdím, že karbón je zlý ale myslím, že +/- 1 kg rozdiel na hmotnosti pri emtb nič nerieši. za ten cenový rozdiel už vôbec nie

 
Pridaj komentár