Pozvánka: Festival Hory a Mesto Žilina aj o budovaní trailov v okolí Malej Fatry

2012 komentárov

Imroman 11.10.2019   Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Pozvanka Zilina Cyklotrasy Martinske Hole

Každý biker vie, že okolie Žiliny, kam patria napríklad aj Martinské hole, je doslova raj čo sa týka trailov a technického jazdenia. Pritom tu nie je v podstate nič oficiálne a značené...

Pekne značených trailov a oblastí pre bikerov u nás postupne pribúda – ako príklad môžem uviesť Lechnické traily, Laskomerské traily pri Banskej Bystrici, Hornonitrianske stopy a ďalšie. Lenže na „mekku“ all mountain, alebo aj endura ak chcete, sa stále akosi zabúda. Mám tým na mysli najmä Martinské hole a oblasť Lúčanskej Malej Fatry, ktorá takmer na všetky strany ponúka skvelé jazdenie. Veď sem spadá aj oblasť okolo Kuneradu, kde trénujú naši top jazdci v endure. Lenže problém je, že nič z toho nie je v podstate oficiálne a je to všetko na takom „šedom území“.

Prečo ale nespraviť pre bikerov niečo viac a nevyužiť potenciál naplno? Predsa len klasické cyklocesty (zvážnice) už nejdú tak úplne s moderným trendom jazdenia a veľkú časť bikerov nelákajú... no a o ohrozovaní zvierat a devastovaní okolia sa asi tiež nemusíme baviť, keď v každej doline prebieha poriadna ťažba a gumy bicykla ťažko niečo zničia. Rovnako si myslím, že je tu dosť miesta (a tolerancie) ako pre turistov, tak aj bikerov.

Samozrejme táto téma je zložitejšia a práve to bude úlohou akejsi diskusie, ktorú budem moderovať. Svoj príklad odprezentujú aj zástupcovia vyššie spomínaného združenia Hornonitrianske stopy a rovnako by sa mali zúčastniť aj kompetentní zástupcovia v rámci samosprávy. Cieľom bude trochu to nakopnúť a prípadne zistiť, čo všetko je potrebné, aby sa u nás začalo niečo diať...

Táto diskusia prebehne v sobotu 26. októbra od 20:00 v Novej synagóge, pričom vstup je voľný. Predtým prebehne od 17:30 aj premietanie filmov s „bikovou“ tématikou.

Nielen pre bikerov

Samozrejme okrem toho festival ponúka viacero outdoorových „zážitkov“. Návštevníci festivalu budú mať možnosť vidieť to najlepšie zo svetovej outdoorovej kinematografie. Tematické filmové bloky doplní viacero celovečerných dokumentov. Medzi inými aj doslova dych berúca snímka Dawn Wall o voľnom preleze zdanlivo nezdolateľnej, takmer tisíc metrov vysokej steny v Yosemitoch alebo film Prvá plavba, sledujúci snahu Laury Dekker stať sa najmladšou osobou na svete, ktorá sama obopláva svet.

Hlavnými hosťami festivalu sú český horolezec svetového formátu Marek Holeček a dvojica Jozef Krištoffy a Ondrej Húserka, ktorí sa podelia o zážitky z výstupu na horu Cerro Torre v Patagónii.

Podrobný program nájdete na tomto odkaze. Ak vás táto téma zaujíma, budem rád ak prídete a možno sa dozviete niečo viac, prípadne pomôžete trochu posunúť túto šedú zónu. Veď jazdenie nie je len o zvážniciach a asfaltových cyklochodníkoch...

Hory a mesto Žilina

25.10.2019 - 27.10.2019
Ostatné
Žilina (Slovensko)

Propozície, Pozvánka

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)

motopalic 11.10.2019 (18:21)

Vyrástol som bajkovo aj turisticky aj lesnícky na martinkach. Je to úžasné miesto. Také množstvo cestičiek/chodníkov/trailov, za tých 20 rokov jazdenia a stále objavujem zapadnuté niekedy zabudnuté cestičky po ktorých chodili či vysádzať stromy či si len skracovali cestu do Martina naši starý rodičia a prarodičia. Všetko tam je. Chcelo by to len trochu značenia trás v niektorých prípadoch upozornenie na nebezpečný úsek. Je to o ľuďoch, tolerancii a uvedomenia si, že to tu všetko nieje len pre jednu skupiny ľudí ale pre všetky živé bytosti. Jazdievam tam, behávam, zbierame čučky, sadíme stromy, pozorujeme zver. Zakomplexovaných individualistov čo si myslia že len to čo oni robia je správne, je množstvo. Treba sa nad tým len povzniesť. Zdar horám 🙂

Imroman motopalic 13.10.2019 (06:56)

Ano, presne to je ten pristup, ktory mam na mysli a ako to myslim. Pekne si to vystihol...

9m133 11.10.2019 (16:09)

Yasné, budovaním nových trailov zachrániš pozostatky našich lesov.Všetcidohory.

Imroman 9m133 11.10.2019 (16:56)

Vacina moznosti na jazdenie tam uz davno je...ale ak mas takyto nazor, akekolvek argumenty su pre teba aj tak zbytocne.

9m133 Imroman 11.10.2019 (18:13)

No práve. Lesy sú popretkávané cestami a chodníkmi krížom kr.Vytáča ma práve budovanie tých nových. Mám rád bike aj prírodu, sorry.

Imroman 9m133 13.10.2019 (06:55)

Ale ved budovanie nie je len o kopani novych..kopat tam nic netreba nove. Je to skor o znaceni, precisteni a pod.

Mjaus 9m133 16.10.2019 (09:38)

Vies 9m133, cim viac to bude vyznacene tym menej sa bude robit vselijakych takych cesticiek ako tu opisujes. Kazdy rad pojde len tou jednou - dvoma - troma znacenymi ako bludit kadetade po lese...
Na druhej strane ide aj o bezpecnost. Ked sa rutim dole kopcom po neznacenom ani neviem co ma caka a prekvapi. Ak je to vyznacene som si isty ze tade niekto siel min. den dva predomnou a je to relativne bezpecne.

svacoma 11.10.2019 (20:01)

Imroman poprosim aj video z tej diskusie spravit alebo live stream na youtube ! dakujem

baraya svacoma 11.10.2019 (20:53)

sa tam posadim s kamerkou asi teda

georgo256 14.10.2019 (09:29)

Super nápad....ja tam nebajkujem...teda len po známych turistických - šedých trasách nakoľko nie som odtiaľ, a preto by bolo super keby také niečo vyrástlo aj tam....držím palce a naozaj niekedy stačí málo alebo len chcieť

Plazzer 14.10.2019 (10:48)

Imro, klinec po hlavicke si trafil.

Mjaus 16.10.2019 (09:40)

Imroman (som Ta skoro premenoval na Ironmana ,
Tie treningove Kuneradske su kde? Pozna to niekto? Dik za tip.