www.wilier.com
Nový košický flow trail Davidoff je jednoducho unikátny

scr@tch 28.10.2019   Jazdenie Trail Horska Cyklistika Slovensko Kosice Novinky

Na známosť sa dáva, že trail Davidoff, ktorý je (nielen) v Košiciach prvým svojho druhu, sa stal od predminulého týždňa prístupným pre širokú verejnosť. Pribudol tak ako už trinásty v poradí do rodiny košických trailov.

O aktivitách košického občianskeho združenia, alebo menej formálne povedané, košických bikerov, ktorí chcú okrem jazdenia prispieť aj k tvorbe a udržaniu podmienok pre nefalšované lesné jazdenie, sme si čo-to povedali v rozhovore s KE.CY, ktorý nám ukázal ich budúce smerovanie.

Dnes sa pozrieme na otvorenie a charakteristiku vo svojej podstate špecifického a jedinečného trailu Davidoff, ktorý vznikal za pomoci ľudských, ale aj „strojových“ rúk. Mechanický oddiel zastupovali chalani z ENJOY the RIDE, Oz. Ďakujeme!

Kde?

Ak by sme pre jazdca, ktorý sa v košických lesoch neorientuje príliš dobre, mali opísať, kde sa tento chodník nachádza, stačilo by hádam spomenúť rekreačnú oblasť Bankov. Tento bod je počiatočným miestom pre prístup k takmer všetkým trailom. Výnimkou nie je ani Davidoff, ktorý je situovaný približne jeden kilometer od parkoviska na Hornom Bankove. Miesto štartu je azda identické so štartom už legendárneho trailu SuRAWy.

Čo vás čaká?

Davidoff začína ako väčšina košických trailov úzkou stopou na už udupanom a miestami kamenistom povrchu. V prvej časti môže nováčika prekvapiť dvojica skaliek, prvá hneď v úvode, druhá pred križovaním sa so zvážnicou z Bankova. Obe je však možné obísť. Dĺžkou sa radí k tým „časovo náročnejším“, keďže meria 1 460 metrov. Zo štartu, ktorý je v nadmorskej výške 516 m n.m., sklesáte až do 381 m n.m.. S troškou matematiky zistíme, že priemerný sklon je približne 10 percent.

Je potrebné uviesť aj skutočnosť, že prvá časť trailu (od začiatku a aj po križovaní so zvážnicou z Bankova) je technicky náročnejšia, než novovybudovaný úsek. Preto je na každom z vás, aby zvážil svoje schopnosti.

Slovami samotných "kecystov"

„Davidoff sa člení na 3 charakterovo rozdielne úseky. Prvá časť je skalnatá, využíva zaujímavo členitý terén na vrchu kopca, pričom v ňom nachádza prirodzený flow. Druhá časť pod lesnou zvážnicou je trochu pomalšia a pekne sa kľukatí po technicky náročnejšom teréne s voľnými skalami a koreňmi. Tretia časť je umelo vybudovaná a tvorí ju krásny, bagrom vytvarovaný FLOW trail, ktorý je pekne zasadený do terénu a prekážky ako klopené zákruty, lavice a vlny umožňujú jazdu bez pedálovania s minimom brzdenia.“

Slávnostné otvorenie prebehlo 19. októbra aj za účasti R. Trnku, predsedu Košického samosprávneho kraja. Od tohto dňa je Davidoff oficiálne prístupný každému, kto si chce užiť flow naplno.

Tento trail vznikov vďaka finančnej podpore z dotácií Košického samosprávneho kraja. O podporu sa okrem mesta Košice, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, Bikeparku Červený breh postaral aj pivovar Hostinec, ktorý je jedným z tradičným podporovateľov brigád či akcií. Jednoducho, po kopaní dobre padne jedno vychladené.

Tak teda, neváhajte a poďte vyskúšať košické traily – stavané s láskou bajkerov pre bajkerov. GPS všetkých chodníkov nájdete v aplikácii trailforks či na stránkach www.ke-cy.sk. Mapu košických trailov nájdete tu.

Zdroj fotografií: Michal Gedeon

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)

cistyjebo 28.10.2019 (18:10)

No neviem či toto je pre rodiny s deťmi.

Rovano cistyjebo 28.10.2019 (19:01)

No minimálne jednú rodinu s deťmi ktorá prejde celý Davidoff vrátane vrchnej časti poznám. Ale áno nie je to pre každého. Vrch je technický a ten spodok sa dá naopak poriadne pustiť. Keď sa ten spodný flow nepreženie s rýchlosťou tak by to mal zvládnuť hádam každý.

lacika_dnb cistyjebo 29.10.2019 (08:50)

je to aj pre rodiny s detmi.. len treba ist stupakom od KVP a nie z zvrchu od Bankova.

Sarinator lacika_dnb 29.10.2019 (10:05)

No debata je o tom, ze sa to v tom clanku nepise. Je to na mapach je to na apkach, no malo to tu byt povedane

cassobiker 29.10.2019 (09:44)

Musim tu nechat trocha objektivnej kritiky.

v prvom rade trail je vzdialeny od parkoviska mozno kilometer, ale vzdusnou ciarou. po znacenom cyklochodniku je to viac ako 2km ku krizovatke davidoffu pred vedenim. na skutocny zaciatok suraweho/davidoffu je to este o niekolko stoviek metrov dalej. samozrejme ze sa da ist po neznacenych chodnikoch ale ....

dalsia vec, ktora mi vadi (a to nie len tu, ale hlavne v inych mediach) je, ze sa nedostatocne upozornuje na to ze flowtrail je len cast davidoffu, konkretne spodna cas. horna cast je trail ciernej farby urcite nevhodny pre rekreacnych cyklistov alebo deti... V priebehu vikendu som tam dokonca stretol otca s dcerou, ktori sa vybrali po tomto traile bez prilieb aj napriek tomu ze som ich varoval ze bez ochrany hlavy by tam nemali chodit.. Na trailforks-e som rozdelil trail na dva segmenty. horny - cierny trail a spodny modry flowtrail, aj ked rekreacni cyklisti tuto appku asi nepoznaju

a tym sa pomaly dostavam k poslednemu bodu - obrazok mapy printscreennuty z trailforksov vyzera amatersky az hnusne.

aby to nebolo len o kritike (aj ked, myslim, objektivnej), musim zaverom dodat, ze som velmi rad, ze tu mame kecy a budem ich podporovat ako to len bude mozne. je super, ked si tam mozem po praci vybehnut a vyvetrat hlavu.

Sarinator cassobiker 29.10.2019 (09:52)

Ty ides na Bankov autom a potom Ti vadia 3km ? Mna jedine co mrzi ,ze do teraz to boli prirodne veci teraz je to Lidicke namesite BMX trat. ale to je vec vkusu urobene je to dobre

cassobiker Sarinator 29.10.2019 (09:55)

ja autom nejdem, ja si to slapem pekne z tahanoviec

a prirodne veci su dam doteraz. stale je tam okolo 20 km trailov. bagrovanych je len tychto cca 800m.

lacika_dnb cassobiker 29.10.2019 (09:59)

a tom pristupe na flow trail pre menej skusenych som uz pisal s Kecy, odpoved bola taka, ze maju ist stupacim trailom od KVP, kadial chodil aj bager..

cassobiker lacika_dnb 29.10.2019 (10:00)

ak mi niekto posle GPX-ko, rad to doplnim do trailforks

lacika_dnb cassobiker 29.10.2019 (10:07)

presne GPX nemam
ale som hladal lepsi stupacik.. jeden je tam z trailu po modrej od KVP a druhy je hned popri flow traily..

cassobiker lacika_dnb 29.10.2019 (10:15)

ten stupak popri flowtraili som zaznacil uz. skor som chcel nieco co by ludi vedelo dostat z horneho bankova priamo na zaciatok flowtrailu, aby mohli vynechat tazsiu cast. asi sa tam stavim cez vikend a daco pohladam, lebo po praci uz je tma a uz sa toho vela stihnut neda. okrem toho po tme by sa po trailoch jazdit nemalo, aj priroda si musi odpocinut.

lacika_dnb cassobiker 29.10.2019 (10:23)

da sa ist po cervenej znacke, kt. zacina trosku vyssie, ale je tam jeden klesak/skala, kt. zaciatocnik aj tak neda, aby ho neprehodilo cez rajdy.

Sarinator cassobiker 29.10.2019 (10:00)

Nechapem ten uvod o parkovisku a kilometroch.
Doteraz to stale bolo zo zdrojov co tam boli. No ako som pisal je to vec vkusu nemeni to nic na kvalite prace (aj ked bagrom a Trnkom ) .

Peter6 28.10.2019 (15:17)

Trail je super, clovek si jazdu fakt uzije, uz menej super je, ze vzdy ked ho idem nanom vidim ludi bez prilieb a evidentne potrebnej skusenosti :/ + spravanie typu zastavim v strede trailu alebo na jumpe aby som sa porozpraval s kamaratom atd.

ddrmodes 28.10.2019 (16:46)

Len či to nebude tým, že to je prezentované, ako flow pre rodiny s deťmi. Žena keď to videla v telke v správach, tak mi povedala, že by sme tam mohli ísť. Ona si totiž myslela, že je to pre horského cyklistu necyklistu resp nejaký chodník pre niekoho čo je bicykli po prvý krát.

frantisek.stolar ddrmodes 28.10.2019 (18:23)

ta cast kde naviezli do lesa bagrikom strk je aj pre favoritku tam v pohode, ale zaciatok je skor kazda jama kazdy kamen

chukko ddrmodes 29.10.2019 (04:40)

Zenu tam kludne zober - akurat treba obist tu prvu technicku cast.

maximilianv200 28.10.2019 (14:02)

Ďakujem že ste ma dali hneď na úvodnú fotku 😃

lunto 29.10.2019 (19:48)

Celý Davidoff ma viacero častí, prvá a druhá je čisto prírodná a je určite ťažšia. Na našej mape https://www.ke-cy.sk/asset/uploads/mapa/MapaTrailov.pdf je značená čierno. Spodná modrá Flow časť, je naznačená ako stredne ťažký trail. Ešte sme to nestihli naznačiť, priamo na mieste aby každý vedel o čo ide. Takisto si uvedomuje, že prístup priamo po Davidoffe na Flow časť je náročnejšia a nie vhodná pre neskúsených bajkerov. Budeme sa snažiť naznačiť alternatívu prístupu s možnosťou obchádzky strednej časti Davidoffu, cez už existujúce cyklo chodníky z KVP a Horného Bankova, sčasti to je na našej mape aj vidieť. Uvidíme ako sa bude trail využívať do budúcna a podľa toho spravíme aj následne možnosti prístupu. Po dostavbe každého trailu máme veľa nápadov ako to spraviť inakšie a lepšie dôvody môžu byť rôzne finančné, časové, terén alebo sme to proste tak nevideli. Dôležité je aby sa trail jazdil a to zatiaľ platí na 100 percent, je to nové, má najmenej lístia, počasie super každý je nadržaný a zvedavý, preto je tam pretlak.
Miso KE.CY

Lukas333 28.10.2019 (14:20)

Vyzerá paradne, dobrá robota chalani. Ak pôjdem okolo Ke s bikom určite sa zastavím.

jano_k 28.10.2019 (19:54)

Velmi pekne to tam je , ke.cy su velmi sikovny, rad si tam chodievam zajazdit.
Skoda ze ked pozriem na trailforks tak dalej na vychod uz je toho pomenej, zislo by sa este nieco take pri sirave alebo vinnom. Drzim kecom prsty nech sa dalej rozsiruju 🙂

scr@tch jano_k 29.10.2019 (06:42)

Ale predsa podobné traily sú v Prešove, v Starej Ľubovni, v okolí Vernára, v Snine a pod. Stačí si pozrieť napríklad fórum.

Sarinator 29.10.2019 (06:42)

Kokos zima ide a trnka rastie na novom traile.

jano_k Sarinator 29.10.2019 (08:14)

nehovorim ze na vychode "nic nieje" je kam cestovat. Len na tom juhovychode v okoli siravy, kde si myslim zeby to mohlo mat potencial, sa nic oficialne nenachadza.

Sarinator jano_k 29.10.2019 (08:16)

Tesne vedla

jano_k Sarinator 29.10.2019 (08:41)

to malo byt k prispevku vyssie

marosb 29.10.2019 (14:17)

Nechcem hneď takto na začiatku písať zlé veci na flow trail Davidoff ale nedá mi.
Píšem len svoj vlastný pohľad na vec.
Nech si každý spraví úsudok sám.
Toto je len môj osobný názor.

NIE NIEJE TO PRE RODINY S DETMI ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Ak skúsený jazdec pustí hore brzdy aby si to užil tak nikdy neviete kde a kto ostane stáť priamo na trati a ak niekoho trafí tak to bude masaker. To je jedna vec. Druhá je tá že to nieje postavené pre deti pretože sa tam 80% detí nieje schopných dostať. A ak by tam aj prišli tak ich tam ani nieje kde obehnúť.
Hore musím čakať 7 -10 min kým prejdu deti až dole aby som sa mohol pustiť ja. Deťom ste mali postaviť niečo úplne iné.

Chápem, že ak sa to nazve FLOW ktorý je vhodný pre rodiny s deťmi tak na to asi skôr dostanete peniaze cez projekt. Ale takto sa to proste nerobí.

To že to KECY postavili klobúk dole.
Vážne si to vážim ale nieje to podľa mňa postavené správne. A taká drobnosť že polovica trate je len rovina kde je navozený materiál za koľko? 16000e? Davidoff má teraz koľko? 1 460 metrov?
Len škoda že potenciál časti lesa kde je postavený je úplne v pohode 2500 m a viac.

Každý vedel že sa tam bude jazdiť rýchlo a každý kto ma rozum vie že tam deti nemajú čo hľadať. A keď to už toľko prezentujete že to je aj pre rodiny s deťmi tak to malo byť postavené od cesty ktorá rozdeľuje Davidoff aby tam mal prístup každy.
KECY vážne klobúk dole pre to že sa snažíte ale niekedy treba veci premyslieť lepšie. Radšej by som bol ak by Davidoff zostal taký aký bol pred tým ako ste z neho spravili flow. Bol to jeden z mála trailov ktorý stál za to. Ak ste chceli flow mali ste postaviť len flow na miesto kam sa dostane každý (deti) a menej skúsený.

CENA FLOW?
Niekde som sa dočítal že to stálo 16000e. Ako Vážne?
Koľko sa to stavalo? Zaujímalo by ma čo na tom toľko stálo. Viem koľko stojí bager a doprava materiálu ale 16000e je podľa mňa prestrelené riadne. Šikovný bagrista by mal mať takúto celu trať spravenú za 3 dni a potom už len dokončovačky kde vôbec netreba bager. Je to postavené chvíľu a klopky sú už vyjazdené. Pred nimi vznikajú rolety lebo neskúsený musia brzdiť. Som zvedavý ako na tom bude flow za pár mesiacov. Áno teraz si veľa z vás (hlavne ľudia z KECY) povedia že mám len kopu reči a mal som radšej priložiť ruku k dielu. Áno máte pravdu mal som ale moje časové možnosti mi to tento rok neumožnili. Určite by som polovicu z flow postavil úplne inak. Každopádne sa pokúsim pomôcť s výstavbou trailou budúci rok.

KECY vážne ĎAKUJEM za to že sa snažíte stavať v KE ale veci treba premyslieť o niečo lepšie skôr ako sa niečo začne stavať. A už to prestante prezentovať ako niečo čo ešte nikto nikdy nevidel pretože to je úplne obyčajný flow ktorý (opakujem ešte raz) NIEJE PRE RODINY S DEŤMI !!!!!!

wsk8er marosb 29.10.2019 (14:50)

Ahoj MarošB, trail jazdíme s našimi deťmi a nie málo detí sme tam aj videli jazdiť. A hlavne užívať si to. Ak si "strelec" a jazdíš rýchlejšie ako zvyšok sveta a hlavne deti, tak si hold musíš uvedomiť, že nie si v bikeparku, ale na verejnej cyklo-infraštruktúre, kde môžeš stretnúť hocikoho a aj už spomínané deti. Všetci sme boli deťmi, ale na rozdiel od nás majú tie dnešné k dispozícii Davidoff no nie je to skvelá vec? Z nášho pohľadu je technicky náročnejší prístup trochu aj sitom. Nikde sme neohovorili, že je to pre všetky rodiny s deťmi, ale poznám veľmi veľa rodín s deťmi, ktoré si trail užívajú. Práve o to ide, že ho prejde a užije "malý človek" so základnou zručnosťou a technikou ovládania biku ako aj "veľký človek", ktorý už čo to vie. Jazdiť na biku po lese je nebezpečné a vždy sa to môže zvrtnúť a dopadnúť horšie ako sme očakávali pri odchode z domu. Cieľ je ukázať bicyklujúcej verejnosti s akou takou ambíciou zdokonaliť zručnosť ovládania biku na trailoch, že majú kde a že horská cyklistika vie vyzerať aj inak ako lesnícka zvážnica označená Céčkom.
A ku cene... setsakramentsky sa mýliš vo všetkom čo si napísal. Tá cena bola ešte nízka a bola taká preto, lebo sme chceli postaviť "výkladnú skriňu", vzorku toho čo sa dá a ako to môže vyzerať. Za tri dni by si v lese urobil s bagrom klopku možno dve, ale nie celý trail.
Buď prosím spokojný a ohľaduplný ku ostatným užívateľom či už sa ti páčia, alebo nie, lebo trail je tam a je pre všetkých, ktorí sa odvážia.
Čo sa týka tých rečí ...áno, kritizuje sa ľahko, ale práca je práca. Treba ju urobiť, papiere vybaviť, peniaze zohnať, celé ošéfovať, zorganizovať, kontrolovať, obetovať sa, svoj čas, energiu, čas ktorý môžem a chcem tráviť s mojimi deťmi,...... pre Teba a ostatných ľudí. Máme z toho LEN dobrý pocit, miesto na vozenie sa a uznanie spokojných... Vrele odporúčam zapojiť sa (nie len akože na jednu brigádu a odniesť si ako dôkaz domov tričko - čo tiež treba vybaviť, navrhnúť, potlačiť a priniesť,....) ale myslím tak naozaj...s cieľom niečo zmysluplné za sebou nechať a dotiahnuť do konca. Rád ťa spoznám (ak sa ešte nepoznáme) a uvediem ťa do problematiky, lebo hľadáme ľudí, ktorí budú ochotní a schopní pomôcť...tak naozaj...nie cez klávesnicu. Peace

marosb wsk8er 29.10.2019 (15:37)

Ja nekritizujem. Napísal som len svoj názor.
Poďakoval som že tu budujete. Je super že sa máme kde voziť.
A viem aké náročné je vybaviť tieto veci. Ver mi že viem. Sám som také veci riešil.
Na tričko či dres kašlem. Vôbec som o tomto nehovoril. A sám také veci robím tak viem že to nieje vôbec zložitá záležitosť (hovorím o tričkách).

Ale presne ako si napísal "Z nášho pohľadu je technicky náročnejší prístup trochu aj sitom"

Takže to nieje pre každého. Presne o tomto hovorím. Ja som vďačný za to že je tento trail postavený. Nikde som nenapísal že nie.
Ja mám za sebou už niekoľko rokov odmakaných v lese a bikeparkoch kedy som ručne staval. RUČNE a žiadny bager. Viem čo to je postaviť niečo také. Iné veci som postaval nie jeden flow. Tak mi nehovor že s bagrom spravíš v lese za 3 dni 1 max 2 klopky. POTOM JE NIEČO NAOZAJ ZLÉ a niekde je chyba. Tak mi nechcite nahovoriť že cena je malá pretože nieje.

Áno rád pridám ruku k dielu a pomôžem ako budem vedieť ale nebudem sa tváriť že som postavil neviem čo svetoborné a nebudem vedieť prijať iný názor.

wsk8er marosb 29.10.2019 (15:58)

No daj priklad co si robil. Rad pozriem tvoju pracu a mozno zhidnotim svojim nazorom 😉

marosb wsk8er 29.10.2019 (16:05)

OK. nebudeme sa tu predbiehať kto je viac a podobne.
O toto mi vôbec nejde.
Keby som o tom nič nevedel tak tie veci nepíšem.
Nechajme ľudí spraviť si vlastný názor a hlavne ich nechajme aby ho mohli mať
Flow nech každý užíva a hlavne bezpečne.
Keď sa stretneme osobne (ver že sa stretneme) môžme sa zoznámiť a potom o tom porozprávať. Ale mrzí ma že človek nevie vôbec prijať ani len trochu iný názor na veci ako má on sám.

wsk8er marosb 29.10.2019 (16:15)

Malo citas s porozumenim. Vysvetlil som ti vsetko co som potreboval. Ale zhrnuem este raz:
-trail je pre bicyklujuce rodiny s detmi ale nie pre siroku verejnost.
-cena je uplne v poriadku. Sam hovoris ze si kopal rucne tkze nevieme ake mas skusenosti s pracou v lese s bgrom a ostatnymi potrebnymi strojmi. Urob mi prosim cenovu ponuku a ked to bude ok, dohidneme sa.
-tvoj nazor citam a chapem, ale mam svoje protiargumenty a tie su podla teba odmietnie kritiky.

P.S. Rad sa s tebou stretnem a preberiem osobne v priatelskom duchu vsetko spominane, lebo uz travim viac casu touto vecou nez si zasluzi

Zoran

lacika_dnb wsk8er 30.10.2019 (12:17)

Zoran, neber si tu kritiku az tak k srdcu.. s hateom som sa stretol len na nete, medzi kosickymi bikermi som nikoho nepocul hundrat na novy flow, skor opacne.. vsetci plesaju a su nadseni z neho.

chrinik marosb 29.10.2019 (17:33)

Ahoj, uplne vazne by si nam mal so stavanim pomoct. Nemame tolko skusenosti so stavanim ako by sme radi mali, hlavne ak ide o flowtrail pre kazdeho a navyse s pomocou bagra. pravdepodobne sam vies, ako narocne je zvolit spravne trasovanie trailu, ako tazko je odhadnut polomer zataciek a mysliet aj na to aby nam tam nestala voda, a nemuseli sme rubat ziadne stromy - lebo to teda nechceme... Nemozeme si dovolit najat Rowana Sorrella, no mozno ho budes vediet zastat a urobit to lepsie a lacnejsie. kontaktuj nas!

PetiMTBiker 28.10.2019 (20:42)

Ja tam nič unikátne nevidím

chukko PetiMTBiker 29.10.2019 (04:38)

Kde mas na SK porovnatelny flow trail? Najblizsie Superflow na Rychleboch (aj ked ten je podstatne dlhsi).

bady007 chukko 29.10.2019 (07:44)

Laskomerský má 2,5km

wsk8er bady007 29.10.2019 (11:23)

laskomersky nie je flow (nehovorim ze nema flow) je super a mam ho rad, ale asi vidis rozdiel v tychto dvoch stavbach ze?

katko chukko 29.10.2019 (08:48)

v Bielsku

wsk8er katko 29.10.2019 (11:26)

otazka bola kde na SK.... Bialsko teda neplati aj ked som uz pocul asi milion X ze to tam je pecka (musim ist okostovat)... na podobnom traily sas vies povozit u kamosov z Hornonitrianskych stop a to v Bojniciach - oplati sa vycestovat

katko wsk8er 29.10.2019 (13:56)

no len Thurzov má niečo cez 1km a Twister v B-B takmer 4km...pre mňa zo ZA je B-B jasná voľba č. 1