Unboxing: Pinarello Dogma F12 Disk 2020 Limited Edition - topka v dostupnejšom kabáte

Rám schopný vyhrávať TDF v kombinácii s komponentami, ktoré robia túto raketu o niečo dostupnejšou.

Začať môžeme tvrdením, že bicykle Pinarello, a hlavne ich top modely, nie sú masová záležitosť. Kvalita, technológie a emócia, ktorú zákazník spolu s bicyklom dostáva, niečo stoja. Ale netreba zvlášť rozoberať, či je to správne, alebo čo by si mal cyklista kupovať. Niekto je striktne nastavený na pomer cena/výkon, iný potrebuje dizajn a niekto chce Taliana. A to je dobre, aká by to bola nuda, keby sme mali všetci rovnaké bicykle.

V hierarchii ponuky značky Pinarello stojí F12 na vrchole. Jeho predchodca je F10 a výrobca sa zameral na porovnanie s týmto modelom. Vyberáme aspoň základné vlastnosti. F12 má zlepšenú aerodynamiku, šetríte až 8 wattov pri rýchlosti 40 km/h. Pomáha tomu lepšie integrovanie kabeláže, aero komponenty ako riadidlá Most Talon Ultra a samotný tvar rámu. Rám je tiež pohodlnejší a zároveň tuhší a pri hľadaní ideálneho posedu pomáha až dostupných 13 veľkostí. Ďalšie detaily sa dočítate v predstavení modelu v našom magazíne.

Špecifikácia

Keď talianska značka, tak aj popis štýlovo v taliančine.

Unboxing

Dizajn krabice je minimalistický, ale aj laik podľa nápisu tuší, že vo vnútri bude niečo zaujímavé. Značka Pinarello vzbudzuje emócie už len svojím logom.

Po vytiahnutí je samozrejmé, že pri tejto cenovke je všetko stopercentne zabezpečené, zabalené a chránené.

Aj nálepky na ráme majú ešte zdôrazniť tvrdenia značky o tomto modeli. Viac aero, lepší prenos sily a ešte krajší. Všetko rozbalené, poďme skladať.

Ešte si nachystať, rozbaliť príslušenstvo dodávané s novým bicyklom. Košík na fľašu nebýva tak často súčasťou balenia.

Začať môžeme niečím jednoduchým. Tak ako rám, aj sedlovka je z karbónu, a tak začneme protišmykovou pastou. Karbón tu je vysokého štandardu s označením Torayca 1100 1K.

Interné vedenie kabeláže rámom má svoju daň. Pri práci s kabelážou sa človek zapotí. Dobrým riešením sú skladacie podložky, ktoré celý proces o kúsok zjednodušujú.

Predstavec a riadidlá sú vyrobené z hliníka, je to ekonomickejší variant, ktorý však pridá len pár gramov. Takéto riešenie preferujú aj niektorí profíci, v prípade pádu je to bezpečnejšie. Doplnky sú, samozrejme, Most, značka patriaca pod Pinarello.

V balení je omotávka, na dotyk cítiť kvalitu. Pekný je detail s označením Most.

Poďme si predstaviť jednotlivé komponenty. Riadidlá a predstavec nesú označenie Most Aero XA, sedlo nazývajú Most Lynx.

Hliníkové sú aj kolesá, výborne poslúžia na tréningy. Na takýto stroj by sa určite hodili nejaké pekné karbónové. Obutie od nováčika v cyklo biznise Pirelli s označením Pirelli PZero Velo. Rám je pripravený aj na elektronické radenie, v tomto prípade len záslepka, inak by to bolo ovládanie a nabíjanie.

Sadu Ultegra netreba zvlášť predstavovať. Kľuky FC-R8000 50/34T a vzadu 11 pastorkov kazety.

Brzdíme hydraulicky, označenie bŕzd znie Shimano Ultegra BR-R8070. Dôležité je spomenúť oproti predchodcom spevnenú prednú vidlicu, ktorá je stavaná od začiatku na použitie kotúčových bŕzd, nepríjemné cinkanie kotúča by malo zmiznúť. Názov vidlice so zakončením ForkFlap je Onda F12.

A takto vyzerá celok, decentná farba čo sa rýchlo neopozerá, minimum káblov a tak dobre rozpoznateľný tvar rámu Pinarello. Oproti F10 hlásia o 10 % menej "krútenia" rámu a o 10 % vyššiu tuhosť. Máme tu kotúče a hmotnosť tiež ovplyvňujú komponenty z hliníka.

Geometria

Cena a dostupnosť

Cena daného modelu je 8 000 €. Tento bicykel nájdete aj v našom MTBIKER shope.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100% nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Momentálne však vzhľadom na situáciu aj naše MTBIKER centrum funguje s výraznými obmedzeniami, viac informácií o špeciálnom režime nájdete na tomto odkaze.