Test: Lezyne MACRO EASY GPS - dostupný a plný funkcií

adam.milo111 12.08.2020 18 fotografií   Cyklopocitac Gravel Lezyne Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika

Dnes sa už bez záznamu na Strave výjazd ani nepočíta, no cyklocomputer môžu byť stále pre niekoho príliš drahý “špás”.

Lezyne preto prišiel s ideálnym pomerom cena a výkon - dal mu názov MACRO EASY GPS a my sa naň pozrieme bližšie v tomto článku.

Unboxing

Po otvorení krabičky na vás vykukne ako prvý šikovný malý prístroj, pod ním sa nájde už len pár dôležitých drobností. Micro USB nabíjací kábel, držiak na predstavec a 4 gumičky na uchytenie držiaka. Montáž na predstavec bola jednoduchá a umiestnenie mi plne vyhovovalo, keďže som mal celý čas na očiach potrebné údaje. Jednoduchá demontáž po výjazde je zabezpečená systémom - zatlačenie a pootočenie v protismere hodinových ručičiek.

Lezyne MACRO EASY GPS som jazdil primárne na gravel biku, takže dostal naozaj otestované aj pri otrasoch. Uchytenie pomocou gumičiek sa neposúvalo ani netočilo. Držalo to pekne na svojom mieste.

Nastavenie a upload trás

MACRO EASY GPS bol vyvinutý pre jednoduché používanie a nastavenie. Je ideálny pre každého jazdca, ktorý si želá len nahrať jazdu a následne zobraziť svoje štatistiky. Žiadne zložité nastavenia, žiadna komunikácia s aplikáciami v telefóne, žiadne špeciálne dáta, ktoré využívajú len špičkoví športovci. Jednoduché riešenie pre cyklistu, ktorý chce jazdiť a vidieť údaje o jazde. Vďaka jednorázovému nastaveniu zariadenia si môžete okamžite vychutnávať jazdu, nie je nutné tráviť čas nad rozsiahlymi postupmi v používateľskej príručke.

Funkcia „Breadcrumb trail“ zobrazí trasu po jednotlivých krokoch, umožňuje spätnú navigáciu na ktorýkoľvek zaznamenaný kľúčový bod. Nahrávanie trasy je možné len cez počítač a USB kábel. Na stránke Lezyne.com sa zaregistrujete a v kolónke GPS root uploadujete záznam z computra. Je možné spárovanie so všetkými používanými aplikáciami.

Oceňujem aj výborný prehľad štatistík svojich jázd, grafy a pod.

Displej

Viditeľnosť displeja je výborná aj na slnku a je možné si nastaviť aj jeho kontrast. Pri jazde sa rozhodnete, aké údaje chcete mať na displeji. Minimálne sú to dva údaje a maximálne osem. V menu si samozrejme nastavíte, aké konkrétne údaje to budú. Zariadenie nahrá kompletný záznam údajov GPS s možnosťou Bluetooth pripojenia k snímačom srdcovej frekvencie a/alebo snímačom rýchlosti či kadencie. To znamená, že mobil ani appku so zariadením nespárujete, snímače však áno. Jediná vec, čo mi chýbala, bol údaj nastúpaných metrov, zaujímavé bolo ale, že údaj aktuálnej nadmorskej výšky tam bol. Po nahratí záznamu mi ale nastúpané metre už ukázalo. Údaje o nadmorskej výške však nie sú z barometrického výškomera. Displej je aj vybavený podsvietením, ktoré využijete najmä v horších svetelných podmienkach a nemusíte sa tak báť o svoje údaje počas jazdy.

Funkcie a výdrž batérie

Pár funkcií som už spomínal vyššie, ale aby sme to mali pekne pokope, tak si to zopakujeme. MACRO EASY GPS zhotovuje záznam jazdy, takže údaje ako prejdené kilometre, rýchlosť, priemerná rýchlosť, aktuálna nadmorská výška, teplota prostredia sú samozrejmosť. Funkcia „Breadcrumb trail“ zobrazí trasu po jednotlivých krokoch, umožňuje spätnú navigáciu na ktorýkoľvek zaznamenaný kľúčový bod. Ak chcete merať kadenciu, tep alebo snímač rýchlosti, je možné ich pripojiť cez Bluetooth. Satelit nájde toto zariadenie pomerne rýchlo (v priebehu minúty), GPS občas vypadáva v lese a prejavuje sa to tým, že rýchlosť nie je v danú chvíľu aktuálna. V trekovaní v appke sa to absolútne nijak neprejavilo. Ak by ste očakávali aj plnohodnotnú navigáciu, tak vás musím sklamať. Ako som písal, tento cyklopočítač je primárne určený na zhotovenie záznamu trasy, poprípade naviguje po jednotlivých krokoch, ktoré si stiahnete pred jazdou z PC.

Za veľké pozitívum hodnotím určite výdrž batérie, je všeobecne známe o Lezyne, že ich zariadenia majú skvelú výdrž. Výrobca udáva až 28 hodín, čo by sa mohlo skvele hodiť pre borcov, ktorí chcú mať istotu v GPS zázname počas plnenia výzvy akou je napríklad náš Gerlaching alebo Everesting.

Plusy

• výdrž batérie
  • cena
  • jednoduché nastavenia
  • odolnosť
  • možnosť pripojenia ďalších meračov
  • pomer cena a výkon

Mínusy

• nie je možnosť spárovať s mobilom cez appku

Lezyne MACRO EASY GPS je cyklocomputer za ľudovú cenu, ktorý vám poskytuje všetky potrebné údaje na vašom výjazde, s ktorými sa neskôr môžete pochváliť na Strave. Je spoľahlivý, odolný a s veľkou výdržou batérie.

Odporučil by som ho každému, komu nevadí, že si záznam bude musieť nahrávať cez PC až doma, no za veľmi priaznivú cenovku cca 80 € dostanete naozaj veľa muziky. Viac sa dozviete na stránke distribútora Sloger.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Kenai 14.08.2020 (13:32)

Kazdopadne ja by som dnes zobral Super GPS verziu za 90E mam ju doma 2 rok a niet co vytknut. https://www.bike24.com/p2195854.html?q=lezyne%20gps

Robio 12.08.2020 (20:49)

to nahravanie dat cez usb kabel zabilo inak slusne zariadenie.

Kenai Robio 13.08.2020 (13:09)

Nesuhlasim, to z toho robi slusne zariadenie.
1. Nepotrebujes na nahranie dat podporu serverov tretich stran. Uzivatelia Garmin by vedeli rozpravat, ako stahuju tiez data kablom pre hacknute garmin servre.
2.Nepotrebujes aktualizovat ziadne apku, nepotrebujes android alebo iphone, spravis to z kazdeho pc s internetom.
3. mas plnu kontrolu nad svojimi datami a mozes ich archivovat v PC pre neskorsie spracovanie v SW ako GoldenCheetah
4. nemusis ich nikomu nikde poskytovat ak nechces.
5. ked pripojis kablom k pc hned mozes nechat zariadenie aj nabit. a pripadne aktualizovat SW, urobit zalohu nastaveni....

Jedine minus, treba na to dve negramblave ruky, aby clovek zvladol zapojit mikrousb. Je to dokonca rychlejsie ako cez BT.

Robio Kenai 14.08.2020 (15:39)

1, To je irelevantny point, pretoze hackutie garminu je vynimocna situacia a lezynu keby padli servery tak tiez ti nepomoze kablik. Navyse je to HW zariadenie, cize sa tiez musi uspesne dokomunikovat s PC, rovnako ako to je v pripade cloudu, takze aj tam moze nastat chyba.(alebo nezavries gumeny poklopec spravne a znicis si zariadenie cez konektor)
2, Telefon ma prakticky kazdy, pc nemusi mat, napr. ked cestujes. A aplikacie sa aktualizuju automaticky, ani o tom neviem. Pripadne ta musi zena/deti k tomu PC pustit
3, Kontrolu mas aj ked su data na cloude, mozes si ich predsa kedykolvek stiahnut a archivovat, pripane nezdielat.
4, To sa nijako nevylucuje s tym ze data prenesies bezdrotovo.
5. Nabijat chcem zariadenie v garazi, kde je nabijacka aj bicykel, prevazne oboje nie moc ciste = nepatri na stol k pc.

Proste pre mna je prenasat data kablikom pravek, nevravim ze to je dokonale, ale ja ked pridem domov z jazdy(99% ich je rekreacno-treningovych) tak nemam chut riestit nejake prenasanie dat. Chcem dat bike do garaze, vysprchovat sa, najest sa a pozriet si v klude data v mobile/pc/tablete bez akeho kolvek dalsieho zasahu. A ten kto to hroti alebo mu velmi zalezi na datach, nebude pouzivat najlacnejsie zariadenie na trhu(-+). Pokial ten prenos niekomu nevadi a vyhovuje cena tak preco nie, je fajn mat aj takuto alternativu na trhu.

Kenai Robio 15.08.2020 (21:25)

Budem strucny lebo vysvetlovat nieco o bezpecnosti dat a ochrane sukromia uziovatelovy iphone alebo android, je ako vysvetlovat levovi prinosy prechodu na vegansku stravu.

1. Server ktory nevlastnim = nebezi na mojom HW a s mojim SW je server ktoreho funkcnost ani bezpecnost neviem ovplyvnit a som odkazany na lubovlu majitla=neakceptovatelne Kabel je vzdy naporovnatelne bezpecnejie a spolahlivejsie spojenie ako BT. Staci si dat do googlu BT conection problems a mozes sa ucitat ma smrt. Skus ale hladat problem s USB spojenim ...

2. Telefon ma skoro kazdy, novy iphone aleob android na os nie starsom 2 roky ma len clovek, ktory musi, alebo nema ponatia, za co v skutocnosti dal tie peniaze a kto z jeho dat ma profit. Lahko sa ti moze stat, ze sa rozhodne prevadzkovatel, ze uz nebude podporovat nejaky OS, alebo nejaku funkciu a si v ..... Na PC sa mi to stat nemoze. Nikot mi nenatlaca aktualizacie nikto ma nenuti pouzivat nejku verziu. Nestane sa to co napr na STRAVA, ze spoplatni polovicu najdolezitejsicvh funkcii, lebo proste moze.

3. Tento bod je naj! LOL Ty si len myslis ze mozes. V podstate sa neudeje nic len to, ze zadas prikaz na zmazanie a TY ich voiac neuvudis. Prevadzkovetel servra ich v roznej podobe preda este 100x
Ked sa rozhodne zredukovat obsah dat na servroch pride ti len hlaska, ze menia podmienky a ze zmazali vsetkuy data starsie pol roka... Proco sa s bezplatnymi cloud rieseniami roztrhlo vrece a ponuka ich skoro kazdy, ale vzdy len pre konkretny typ dat .... ? Ked si chces kupit od seriozneho internetovehpo poskytovatela diskovy prioestor ktory bude chraneny a garantovany naraz su tam ceny uplne inde. Nebud naivny, ze si si to zaplatil v cene zariadenia.... Prozmyslaj cim to tak asi je a co z toho poskytovatel ma.

4. Vsetko co opusti tvoje zariadenie je verejne, ak sa budes drzat tohto pravidla nebudes jedneho dna prekvapeny. Pojem sukromie na cudzom HW nejestvuje!

5. Ja veci zvyknem umybvat a jedno PC mam aj v garazi na diagnostiku vselicoho. Nebudem predsa riasit auto tym istym PC co mam na office pracu.

Ano, ano, ano, lenovost vzdy bola hnacim motorom inovacie, dnes je hnacim motorom manipulacie ludi. Ludia sa pre pohodlie vzdaju sukromia, kontroly a kludne aj funkcionality. Len nech je to jednoduche a nech nikto od nich nic nechce. Ja mam Lezyne hodinky aj super GPS a 99% pripadov pouzivam kabel. Mobily s androidom mam 3 lebo na kazdu pixlovinu treba iny os, ale ani v jednom z nich nie je SIM a ani jedno konto s mojimi datami a vsetky lezia pekne doma vypnute, kym ich nie je treba na nieco s cim sa uz dnes neda nijako vybabrat. Na telefonovanie pouzivam telefon, nie vsetecne videohry. A za ziadnych okolkosti nebudem jazdit s niecim co je schopne v realnom case posielat data o mojej polohe, rychlosti, pulze, teplote, nikomu o kom nic neviem a netusim, ako to pouzije. Kazde zariadenie pripojene na mobil s datami to dokaza a mnohe to aj robia.

Robio Kenai 19.08.2020 (11:55)

Ved ja ti nezakazujem zit v jaskyni s alobalom na hlave, to je tvoja vec a tvoje nevyvratitelne argumenty Este super ze si sa rozpisal o tom ako fungujes, uz sme pochopili tvoje paranoje len ich prosim nepresadzuje druhym.

Kenai Robio 20.08.2020 (14:29)

Ironiou ostava, ze pises, ze zijem v jaskini s alobalom na hlave, ale realita je taka, ze zatial co ti rozhladenijsi uz pochopili, ako nove technologie funguju a snazia sa bojovat za zmenu k lepsiemu, ty si este stale nadseny z ich objavovania. Na kolko som to s tebou este uplne nevzdal. Tu je jeden priklad doslova z pod nosa. Takto to vyzera ked sa niekto rozhodne zmazat cele svoje konto na MTBiker aj zo vsetkymi prispevkami.https://www.mtbiker.sk/forum/post1603904.html#p1603904Zmizne len jeho nick.... Tolko k "su to moje data mozem ich zmazat kedy chcem".

radekkasik1 13.08.2020 (08:25)

Radši si připlatit 20€ za Macro Plus...tohle je až moc osekaná verze

cavalier10 13.08.2020 (08:43)

Výrobca udáva až 28 hodín, (táto časť vety je OK) čo by sa mohlo skvele hodiť pre borcov, ktorí chcú mať istotu v GPS zázname počas plnenia výzvy akou je napríklad náš Gerlaching alebo Everesting. (Druhá časť je "znásilnená" lebo ak nemám prehľad o nastúpaných metroch počas výjazdu, tak tento cyklopočítač nie je vhodný na Gerlaching/Everesting)
Toľko môj názor k recenzii. Cyklopočítač ma však zaujal kvôli cene a čo za svoje € dostanem.

radekkasik1 cavalier10 13.08.2020 (08:47)

Ani údaj o nastoupaných metrech mi moc nepomohl při Gerlachingu podle lezyne 3200m a po exportu do aplikace a Stravy jen 2400m, takže jsem to teoreticky neudělal, znovu to zkoušet nebudu

desertfremen radekkasik1 13.08.2020 (09:43)

To je preto lebo to má istú odchýlku merania pretože to nemá barometer a nadmorskú výšku počíta len z údajov GPS. Vyššie rady, napr LEZYNE micro GPS alebo LEZYNE SUPER GPS už barometer majú. Ale aj tam po nahratí vznikne nejaká spetná korekcia. Udaje o nastupaných metroch a nadmorskej sú iba pre pre približný prehlad počas výjazdu. Presné údaje vzniknú až po nahratí do stravy.

Kenai desertfremen 13.08.2020 (13:21)

A ani tie udaje na strave nie su zrovna presne.... najdu sa cesty kde strava pise stupanie 5% a v skutocnosti ides po rovine a tiez kratke stupania, ktore uplne ignoruje. Najpresnejsie udaje su z dobre klibrovaneho barometra. Everesting preto kontroluje data rucne a nepouziva info zo Stravy.

Kenai cavalier10 13.08.2020 (13:23)

Everesting potrebuje zariadenie s barometrom inak data neuznaju.

jluhovy 13.08.2020 (13:01)

Načo je snímač rýchlosti? To samotné zariadenie nemeria rýchlosť podľa GPS súradníc, ako napr. aplikácie v mobile?

Kenai jluhovy 13.08.2020 (13:17)

Ak chces vediet presnu okamzitu rychlost aj v terene kde nie je 100% signal GPS a nestaci ti preskakujuci udaj napr. 10,14,12,9,18.... bez toho aby si menil rychlost, tak potrebujes snimac na kolesach. GPS vzorkuje iba kazdych nikolko metrov alebo sekund a robi z toho dost nepresnu priemernu rychlost medzi poslednymi dovama bodmi. A to za slabeho signalu moze velmi lietat.

Kenai 13.08.2020 (13:15)

"Výrobca udáva až 28 hodín, čo by sa mohlo skvele hodiť pre borcov, ktorí chcú mať istotu v GPS zázname počas plnenia výzvy akou je napríklad náš Gerlaching alebo Everesting."

Na Everesting je nutne zariadenie s barometrom !

Micequal Kenai 13.08.2020 (14:15)

Podla nového uz netreba zariadenie s barometrom, uznaju cokolvek ak to robis na existujucom segmente, ktrorý si vedia overiť. Tvoj GPS záznam im poskytne len údaj kolkokrát si to súpanie zopakoval...

Kenai Micequal 13.08.2020 (16:19)

To som nevedel dakujem. Ale nie je to potom lahko oklamatelne ? Ved trasu dokazes v pohde vytvorit v akomklovek softe. Kym bolo treba surove data s barometrom, bolo to trocha vierihodnejsie.

desertfremen Kenai 20.08.2020 (14:40)

My sme cyklisti. máme svoju česť. . A Neviem komu by sa chcelo drbať s nejakým softom len pre to aby sa chválil že urobil gerlaching.

Kenai desertfremen 21.08.2020 (14:28)

Gerlaching asi nikomu, ja som pisal o everestingu. Zena mala v robote virtual chalange, ktory tim odbehne viac za mesiac. Su nadnarodny korporat a vyhrali to tajvanci s obrovskym naskokom. Nakoniec sa zistilo, ze dali krorkomer do pracky, na psa, alebo nejak inak to o**babrali. Inak by to totiz nemohli stihnut tolko krokov v casovom limite. Nakoniec sa priznali, ze vraj si viaceri poziciavali krokomery... to bola asi tiez blbost ale aj tak. Pointa, aj pre sutaz bez akejkolvek ceny, ktora je nanutena z vedenia sa najde niekto, kto to o**babre.

desertfremen Kenai 21.08.2020 (14:35)

Ja to beriem z môjho hľadiska. Je to jedno či gerlaching alebo everesting, pre má cenu iba to keď JA viem že som to dokázal, nepotrebujem to niekde publikovať. Čo si myslia ostatní mi je jedno, nepotrebujem sa predvádzať. preto by mi ani nenapadlo falšovať výsledky GPS záznamu. Preto hentakí "falšovači" sú mimo moje chápanie.