www.cyklozitny.cz
Výzva Gerlaching - poďte sa stať Gerlacherom

cepooo 28.06.2020 24 fotografií   Gerlaching Najkrajsie Stupania Youtube Horska Cyklistika Zabava Cestna Cyklistika Trening

Ako prebiehal prvý pokus Gerlachingu a čo treba spraviť, aby ste sa stali súčasťou novej výzvy, ktorej názov raz zľudovie.

Vďaka Imrovmu úspešnému pokusu o Everesting nemusím v úvode dlho vysvetľovať, čo to je Gerlaching. Rozdiel je v tom, že Everesting je výzva, ktorá už nejaké roky trvá a je rozšírená po celom svete, Gerlaching sme vymysleli ako lokálnu a viacej dostupnú alternatívu. Inak aj na tom, ako sme to s Imrom na začiatku vymysleli, je vidieť, ako sme zladení a ako sa dopĺňame. Keď som mu nápad Gerlachingu poslal, bol zrovna niekoľko dní pred jeho pokusom o Everesting, ale o tom som ja nevedel.

Prečo

Niekto nemusí rozumieť, prečo sa robia takéto výzvy a ono sa to aj ťažko vysvetľuje. Pre niekoho to sú endorfíny po jazde, pre iného radosť zo spálených kalórií, iný sa chce prekonať, dokázať si niečo. Gerlaching nie sú preteky, nejde nám o čo najkratší čas alebo najväčšie watty. Tak keď sa na to odhodláte, hlavne si to užite, spôsob si vyberte podľa seba, stačí myslieť len na pár pravidiel.

Pravidlá

Detailné znenie pravidiel bude uvedené aj na stránke Gerlachingu, tam sa k nim hocikedy viete vrátiť a okrem nich tam bude napríklad aj sieň slávy, vyhlásené doplnkové súťaže a ďalšie veci. Stačí si zapamätať týchto pár vecí, ak nie je niečo jasné, alebo máte otázky, napíšte do komentárov pod článok.

• cieľom je nastúpať 2 655 výškových metrov
  • ako dôkaz poslúži GPS záznam z cyklopočítača alebo mobilu, pozor na výdrž batérie, musí to byť jedna jazda, ak vám zlyhá technika, smola
  • idete bez pomoci, len s použitím vlastnej energie, výber bicykla je na vás, môže to byť čokoľvek podľa vašej chuti, cesta, gravel, MTB alebo kľudne aj časovkový špeciál
  • prítomnosť kamarátov zakázaná nie je, naopak to pomáha, možno niekomu napadne dať si aj hromadný Gerlaching
  • výzvu robíte na jednej strane stúpania, chodíte stále identickú cestu hore a dole, výber kopca je na vás, môže to byť 1 km dlhé stúpanie v meste, alebo aj najdlhší a najťažší kopec vo vašom okolí
  • nie ste limitovaní len stúpaniami na Slovensku, som zvedavý, kam do sveta sa Gerlaching dostane
  • výzva nie sú preteky, nie je dôležité, koľko vám to zaberie času, povolené nie je jazdu prerušiť spánkom, rozdeliť ju do viacerých dní
  • zastaviť na jedlo, prezlečenie, načerpanie síl môžete podľa svojej chuti, ja som jazdil čistý čas 3:40 hod, ale na mieste som bol 5 hod.

Užitočné tipy

Počas jazdy som čas trávil aj tým, že som pre vás natočil odporúčania, ktoré sa vám budú hodiť pri plánovaní pokusu a počas jazdy. Ako som trpel, mrzol, potil sa, zjazdoval na mokrej ceste 90 km/h, si môžete pozrieť vo videu.

Príprava zásob

Od dĺžky vášho pokusu záleží, koľko času vám zaberie príprava zásob, koľko veľa vecí si budete musieť na miesto so sebou zobrať. Ja som si to vypočítal, že by som na mieste mal stráviť asi 5 hodín, takže som nemusel vyvárať ako Imro. Jedlo som si nachystal ako zvyknem na dlhší tréning, banány, tyčinky, gély, nič špeciálne. Na pitie mám rád kombináciu vody a jonťákov, ako záchranu som pribalil Beta Fuel. Dohodnuté sme mali auto z Red Bullu, takže keby bolo najhoršie, na poslednú jazdu dám energeťák.

Čo na seba

Predpoveď nám moc nepriala, ale nebol hlásený čistý dážď, tak som ostával pozitívny. V pláne som mal krátky komplet, návleky, vestu a fukerku, ale so sebou som zobral aj veci na jarné jazdenie a aj do dažďa. Radšej byť pripravený. Ak budete výzvu robiť v lete a bude horúco, zoberte si aj niečo na prezlečenie, človeka príjemne vzpruží prezlečenie sa do čistého.

Vyrážame na miesto

Veľká Javorina je poctivý kopec a ja som si ju na túto výzvu vybral z rešpektu k nej. Vysoká je skoro 1 000 m, čo nie je pre nás z dolnej zeme málo. Jej výška mala vplyv aj na počasie, ktoré bolo v posledných dňoch a týždňoch premenlivé a aj napriek predpovedi nás to postihlo aj v deň vybraný pre môj pokus. Dole v Starej Turej bolo príjemne teplo a nepršalo, ale keď sme pozreli online web kameru z Holubyho chaty, tak to neveštilo nič dobré.

Hmla, mrholenie a vietor. Niečo cez 500 výškových metrov a úplne iný svet. Z Trnavy išiel autom aj kamoš Ľuboš, rozhovor s ním som písal nedávno a na miesto prišiel aj Paľo, lokálny podporovateľ mládežníckej cyklistiky, ale nakoniec som štartoval sám. Ale to predbieham, dostaneme sa k tomu.

Pôvodne som myslel, že natočíme úvod videa a o desiatej budem ready na jazdu. Ale radar v telefóne a spomínaná web kamera ukazovali nie pekné obrázky. Tak sme išli hore autom a realita bola ešte horšia, ako sme mysleli.

Nebola to len hmla, ale aj nepríjemný dážď a silný vietor. Čas štartu posúvame na poobedie, ideme späť do Turej na obed, kde sa pripája aj Juraj z Red Bullu s jeho štýlovým autom. Slnečník využívame ako dáždnik.

Pod kopcom sme opäť asi o jednej a počasie stále pod psa. Chalanov nechcem zdržiavať, tak ich posielam domov späť do Trnavy a ja ostávam čakať v aute. Volám Imrovi, čo s tým, či mám štartovať za každú cenu a jeho odpoveď som tušil dopredu. Že jasné, že to sú naj zážitky, že si to určite zapamätám. No ďakujem ti pekne . Prezliekam sa do dlhého, nech som pripravený, keby kamera z vrcholu ukázala krajšie obrázky, hneď vyrazím.

Ako som rád, že som zobral aj dlhé veci presne na takéto podmienky, spolieham sa na kolekciu Fiandre a NoRain od Sportfulu. Tesne pred druhou mi píše z vrcholu kameraman Švaco, že mraky odfúklo a že ak mám vyraziť, tak teraz. Idem na to, nie som predsa z cukru, dlho sme to plánovali a toľko ľudí je do toho zapojených, neštartovať by ma veľmi mrzelo.

Prvý vrchol

Prvá polovica kopca pekne schne, ale ako sa dostávam vyššie, je to iný svet. Hmla, opar, vlhko, stekajúce mini riečky po asfalte. Ale základ je, že neprší, bicykel sa umyje, na nohách mám návleky, takže pohoda.

Tempo si kontrolujem, nie som rozjazdený a z vysedávania v aute som ešte pekne tvrdý. Ale ten pocit z prvého vrcholu toto prebíja a ja som šťastný, že som vyrazil a už cítim, že sa to podarí.

Ďalšie výstupy dobre odsýpajú, stretávam bežca, ktorý vie, čo tam stváram a pýta sa, koľko mi ešte ostáva. Príjemná je aj návšteva chalana, ktorý sa ale neprišiel pozrieť na mňa, ale na bicykel. Aspoň bol úprimný. Pred posledným výstupom ma prekvapil telefonátom kamoš Ľubo.

Chcel ísť pôvodne bicyklom do TT, ale otočil to a aspoň na finále sa pripojil. Ako spomínal Imro, ozaj to pomáha, kecáme a ani neviem a som hore. Wahoo ukazuje niečo cez 2 700 m, takže aj po zaokrúhlení Stravou by to malo stačiť, moja kalkulácia na 5 výstupov bola správna.

Prekvapenia rôzneho druhu

Pred jazdou som mal rôzne očakávania. Úprimne poviem, že to bolo ťažšie, ako som si myslel. Hlavne mi energiu zobral chlad a vlhko a aj tá neistota, keď som nevedel, či sa štart vôbec podarí. Keď som stál piatykrát pri vysielači, bol som taký unavený, že by som si nevedel predstaviť, že by som pokračoval Everestingom.

Na druhej strane mi neprišlo vôbec nudné, že jazdím hore dole rovnaký kopec. Naopak, má to svoje čaro, už teraz sa cítim na to, že by som si ešte jeden Gerlaching šupol. Keď bude pekne slniečko, bez natáčania, tak pre seba. Láka ma Bezovec, stúpanie pár km od MTBIKER centra. Dám vedieť, ak by sa chcel niekto pridať.

Čo sa oplatí nepodceniť, je technika. Bicykel som mal pripravený, skontrolovaný, so sebou základné náradie, náhradnú galusku. Super bolo mať prevod 39/32, v mokrom zjazde som žasol nad kotúčovými brzdami. Galusky a kolesá som mal vyskúšané z Tatier, kde sme boli na chate týždeň pred výzvou. Kolesá sa aj pri výške 60 mm dobre odvaľovali aj v strmých úsekoch a v nárazovom vetre, vďaka tej drážke na boku, až tak nehádzali. Maximálka 92 km/h a bez pocitu, že idem do rizika.

Po jazde

Jazdu som po poslednom zjazde uložil a zavesil na Stravu. Tú mám prepojenú aj s našou sekciou výjazdy, takže sa mi tam jazda pekne sama preniesla. Vo videu ste videli, ako sa jazda nahráva, aby vám bol Gerlaching uznaný. Ešte do výjazdov nahrávam nejaké fotky, nech to mám pekne zdokumentované.

Odmeny

Takáto výzva sa nerobí pre ceny alebo darčeky, ide hlavne o dobrý pocit zo seba, zo svojho výkonu. Takže to, že z úspešných pokusov budeme žrebovať tombolu, berte len ako príjemný bonus. Aktuálne máme pripravené ceny za asi 1 000 € a pre úplne prvých Gerlacherov pripravujeme aj tričko, ktoré bude inak nepredajné. A tiež vec prestíže bude označenie "Gerlacher", ktoré sa vám objaví vo vašom profile.

Toto všetko je možné len vďaka tomu, že nakupujete v MTBIKER shope a my to aj takto chceme komunite a cyklistike vracať späť.

Priebežne budeme vyhlasovať aj ďalšie mini súťaže a výzvy, stačí sledovať, odoberať náš Instagram a Youtube a nič nezmeškáte. Ak sa chcete o svoju radosť podeliť, fotky označujte @mtbiker_sk a nezabudnite na #gerlaching. Ako to bolo v tom filme?

"Šťastie je skutočné, len ak je zdieľané."

Prejsť do shopu (Bicykle)

Zuroo 29.06.2020 (21:09)

nechapem co sa tu riesi .. chalani dali (xkrat zopakovali) pravidla ak sa niekomu nepaci tak nech to nejazdi.. za mna palec hore ze nieco vymysleli, dali motivaciu a urcite idem do toho 👍👌

cepooo Zuroo 30.06.2020 (09:39)

Dakujeme

tpapista 29.06.2020 (10:41)

Skúsim to aj ja teda - na vysielač nad Nemšovou. Tam určite nie je ani meter klesania vo výšľape .... pre mňa sú tam len ťažké úseky a ešte ťažšie úseky. Sám sebe dávam výzvu do konca tejto sezóny - do 30.10.2020.

RANDAL tpapista 29.06.2020 (10:54)

No veru,vysielac mi staci dat raz do roka Ale dobry napad.

Sesulak tpapista 01.07.2020 (09:04)

Noo Vysielac Zavada (Nad Oborou) dat 10x to je teda pekna vyzva 👍

tpapista Sesulak 02.07.2020 (15:23)

No ved aj ja sa uz skrabem za usami, ze co som si to nalozil .... ale tak skusim to, ked som sa uz na to dal

frantisek.stolar 28.06.2020 (13:57)

mne sa na tom celom clanku najvac paci Volovo TP21 je ich malo a je to pekne auto

cepooo frantisek.stolar 28.06.2020 (19:36)

Dobre si spoznal auto. Ze to je Volvo mi az sefer povedal.

frantisek.stolar cepooo 28.06.2020 (21:18)

Nieco podobne sme mali aj v CSSR Tatra 803. Clanok je fajn, len ja tym "internetovym vyzvam" moc nerozumiem, ale Volvo Sugga je krasne

Palo TT frantisek.stolar 29.06.2020 (11:34)

Mne sa paci aj Volvo Duett.
Svedske pasove BV206 a SnowTrac su tiez chutovky.

Stevik221 28.06.2020 (18:21)

Takze trasa T. Polianka - Slieszky dom to istí. 🚵‍♂️💪👌

Radovan75 30.06.2020 (18:53)

Hotovo. Gerlaching odjazdený a nahratý na stránku. Mission completed

Jardo9 28.06.2020 (13:16)

tak asi upustim od endura a dam si to na cestaku

cepooo Jardo9 28.06.2020 (19:35)

Chalani z predajne prave to endurko zvazuju

talian_mato cepooo 28.06.2020 (20:10)

Chalani z predajne to dnes dali na endurku....😄

Jardo9 cepooo 28.06.2020 (21:22)

Na endure by som to povazoval za hriech ist dole po zvacnici Takze som si to dneska buchol na cestaku a parada

pavolbuday94 28.06.2020 (20:37)

Mňa do toho jedno pekne nedeľné ráno namocil 🤣 ze pod ideme sa odviezť jeden kopec. Tak bez váhania som išiel. ☺️ ale bol to perfektný pocit keď som dosiahol co som chcel, ba bracho si musel kopec dat ešte raz a prekonal aj svoj PR. Očividne som ho spomaloval 🤣

motorik 28.06.2020 (22:26)

velky chlap na malom aute. Tomáš paráda. S Lubom to bola určite zabava. V priebehu týždna by som sa chcel pridat do zoznamu.

cepooo motorik 30.06.2020 (09:29)

Luba som tam mal len poslednu jazdu, ale aj to pomohlo. A VW UP! je velke/male auto, sa nezda

Mtnt 29.06.2020 (06:28)

Či tak Homôlka, chcel by som to skúsiť na nej, len v rámci stúpania je tam aj nejakých 30 mínusových metrov.

cepooo Mtnt 30.06.2020 (09:30)

Pohode, Homolka bude OK.

Bartecko44 Mtnt 02.07.2020 (09:33)

Daj len cast od Futbaloveho ihriska po tabule okres. Budes to mat rychlejsie

mslajfercik 29.06.2020 (13:14)

Odkedy platí táto výzva? Akurát včera, keď vyšiel článok som nastúpal 5200 metrov na segmente ťažký stránik

cepooo mslajfercik 30.06.2020 (09:37)

Posli do vyjazdov a mozno ti to schvalia Ak si dodrzal aj ostatne.

Radovan75 29.06.2020 (15:12)

No teda skvelý nápad. Normálne nad tým vážne uvažujem.

motopalic 29.06.2020 (22:32)

Aj ja chcem do mtbiker tímu. Šicke tu jazdia top modely, tuto cepooo ma dogmu f12 disc na ffwd kolach. Imro hneď zopar top kuskov na opáčenie za par mesácov. Zavidim a nehambim sa priznať. Ale buď ktosi frajer a zrob gerlaching na bambusovom bicigli alebo na sobi 20. Dneska už si kde kto može kupiť cajgeľ za 10000€ a tvariť sa nespokojne že ešte to treba vylepšiť 😆

cepooo motopalic 30.06.2020 (09:28)

Dobrych spolupracovnikov stale hladame, tak kludne sa ozvi A Ak to das na sobine, tak ti dame specialnu cenu Nezabudni to natocit, mozes video pouzit pri prijimacom pohovore k nam

PP-Joggy motopalic 03.07.2020 (05:00)

Vylepsujem, pojdem to na drevenom biku.

toygrik 30.06.2020 (10:00)

pre tých, čo to tu spomínajú čo je ľahšie atď, ako je lepšie jazdiť viac kopcov. tak v rámci "prípravy" na everesting som šiel 2700 (137km) a 3100 (160km) výškových metrov na rôznych kopcoch a poviem to tak, že boli omnoho ťažšie, ako tých 9000 na everest.
čiže nie, nie je to ťažšie ten jeden kopec. je to všetko o hlave, aktuálnej situácii atď.

Jardo9 28.06.2020 (11:14)

mozem gerlaching absolvovat stylom ze si kopec vyslapem po zvaznici a zjazdim ho trailom alebo vyslap aj zjad musi ist po tej istej trase ( bolo by to vlastne take koliecko)

lubo.k Jardo9 28.06.2020 (13:03)

Staci citat:

výzvu robíte na jednej strane stúpania, chodíte stále identickú cestu hore a dole...

vily82 Jardo9 28.06.2020 (13:04)

Musis ist hore aj dole po tej istej trase.

cepooo Jardo9 28.06.2020 (13:15)

Ako ti odpovedali, ides tou istou cestou, nie kolecka. Ma to byt aj skuska psychiky

LukeBikerider 28.06.2020 (13:39)

Perfektne tiež by som to chcel ísť na Bezovci... To by bol tandem 2 kusov kamiónov s výškou cez 195cm... Akurát čakám na bike, tak hádam dovtedy bude... A tričko dostane každý kto sa zúčastní do konca augusta?

cepooo LukeBikerider 28.06.2020 (14:26)

Tricka budu pre prvych, tak radsej neodkladat. Pocet este neviem.

loxx 28.06.2020 (13:39)

bude mi uznana aj aktivita z minuleho roka? alebo vyzva Gerlaching plati od dnes?

cepooo loxx 28.06.2020 (14:16)

Od dnes, aspon mas dovod na dalsiu zabavu😆

miroslavjablonicky cepooo 28.06.2020 (18:28)

To je škoda, že až od dnes. Minulý piatok sme do 4 rána gerlachovali. Zbytočne som pobláznený natahoval na svoj účet stravu. 😀

cepooo miroslavjablonicky 30.06.2020 (09:23)

Ved to posli a uvidis. Ludia mi pisu, ze aj z min. roka chcu uznat jazdu, tak preto nejaky system musime drzat

Bartecko44 cepooo 02.07.2020 (09:38)

Ahoj. Jazdu (resp jazdy z dvoch dni )som dal nahrat zo Stravy v utorok vecer a doteraz mi nestiahlo. Aj mi vyhodilo hlasku ze sa nahrava a budem informovany botifikaciou. V com moze byt problem?

hunt9 cepooo 30.06.2020 (09:00)

Skoda, tiez som pripajal Stravu len kvoli tomu.

cepooo hunt9 30.06.2020 (09:22)

Tak to sa ti hodi aj na dalsie vyzvy ked budu. A budu

mikkaeeel 28.06.2020 (13:54)

Ta reklamka na FFWD fakt byt nemusela🙄

cepooo mikkaeeel 28.06.2020 (14:24)

Kolesa su dobre, tak som pochvalil. Rovnake plastove si aj dalsie kupujem🤝 Chcem bezdusaky vyskusat.

patrikde 28.06.2020 (14:15)

Palec hore 👍 Mna by zaujimala bilancia kalorii, vydaj podla computera a prijem cez zaludok 😅 Ci su tie kalorie podla computra +/- realne, dikes

cepooo patrikde 28.06.2020 (14:17)

Co som jedol, som nepocital presne, to zas tak vedecky nerobim. Islo o to, nedostat hladak.

patrikde cepooo 29.06.2020 (12:35)

A prave o to mi islo, jest podla toho, kolko spalenych kalorii ukaze comp. Aby clovek nezjedol vyrazne viac ale ani menej..

cepooo patrikde 30.06.2020 (09:32)

Chapem, ja uz tak na pocit som isiel. Lahsie sa stane, ze dostanes hladak ako to, ze by si to z tyciniek prehnal. Opatrne s energetakmi a podobne, to len na uplne finale.

Sesulak patrikde 28.06.2020 (16:15)

Zalezi ci mas powermeter, alebo nie. Bez powermetra moze byt odchylka aj 40% (takze sa podla toho vobec neda riadit). Ak mas powermeter a mas vyplnenu spravnu hmotnost, tak ta odchylka je iba okolo 5-10%. Rozoberali to aj v GCN.

mikkaeeel Sesulak 28.06.2020 (20:21)

GCN, na ich kanal sa chodim pobavit 😁

boneshake 28.06.2020 (15:22)

Ked uz Gerlaching, tak jedine cca 4x na Sliezsky

cepooo boneshake 28.06.2020 (19:37)

Krasny kopec, len na cestak tak na hrane. Par usekov na gravel skor.

Baho 28.06.2020 (15:44)

Glevo to vyhrá..

simkoma 28.06.2020 (18:03)

Výzva je to lákavá, ba priam neodolateľná, už s tým dlhšie počítam Len kontrolná otázka k výberu stúpania, môže byť cestou hore aj krátke klesanie? Konkrétne mám na mysli stúpanie celé stúpanie na Devínsku Kobylu, kto poznáte, prípadne dám odkaz na konkrétny segment. Vďaka a držím všetkým G záujemcom palce

vlastoch simkoma 28.06.2020 (18:09)

nie, nesmie byt ani meter klesania pocas stupania, nesmies na nastupane metre vyuzivat kineticku energiu z klesania

Lost vlastoch 28.06.2020 (18:42)

podľa starých pravidiel Everestingu, kt. tuším platili ešte počas minulého roku to tak bolo, súčasné pravidlá už nie sú také striktné (povolený je záznam z mobilu, čo predtým nebolo, limit 24h je už tuším tiež zrušený)... tento rok som šiel Everesting na Inovci kde v zjazde "nastúpaš" zrovna 1m, t.j. dokopy 13m za celý výjazd a nebol problém s uznaním... hlavné je orientovať sa podľa prevýšenia segmentu a dať radšej o pár stoviek vmetrov navyše

vlastoch Lost 28.06.2020 (19:28)

rec je o stupani nie o klesani ... a o tom orientovani sa podla udajov segmentu sa spytaj toho chalaniska co mu neuznali everesting, lebo chudak kaslal na svoj barometer v komputeri, a segment na strave ukazoval vyssie prevysenie nez realita (cize si vyratal menej opakovani)

Lost vlastoch 28.06.2020 (21:49)

sedliacky rozum mi hovorí, že keď v zjazde nastúpaš, tak pri výšlape naopak klesáš... dotyčnému to neuznali pravdepodobne preto, lebo mal na hrane vm, mal dať napr. 300 viac, resp. o jeden výstup na viac, rozdiel pár metrov už teraz neriešia pokiaľ nastúpaš dostatočné metre... mne barometer ukazoval každý jeden výstup menej vm lebo v záverečnej stojke mi ho prepínalo kvôli nízkemu tempu do režimu pauzy skrz absenciu senzora rýchlosti

vlastoch Lost 28.06.2020 (22:09)

ty asi nechapes princip everestingu ...
princip je nastupat dané metre vlastnou silou ... ked mam byt extremista: nie spustit sa ako na tobogane a polovicu kopca vyjst zadarmo s energiou zo zjazdu ...
preto musis tou istou cestou dole (s vynimkou ak je kopec jednosmerny), preto nastupane metre v zjazde sa pri kontrole nerataju, preto musi byt suvisly kopec bez klesani, aby si nemal vyhodu kinetickej energie v stupani a v neposlednom rade, aby bolo trivialne odkontrolovat nastupane metre aj ked nemeras barometrom: pocet opakovani x rozdiel výsok kopca (a nespocitavat neviem kolko stupani na jednom kopci)

a dotycny nastupal cca 8900m podla segmentu, ale podal barometra 8500, jednoducho sa spolahol na stravu, ktora udavala o 13m vacsie prevysenie segmentu ako mal realne a tak jeho barometer ukazoval skutocnych o 30 opakovani x13 menej metrov

Lost vlastoch 28.06.2020 (23:43)

myslím, že chápem, pred pokusom som si ich dobre naštudoval ja nikde netvrdím, že metre nastúpané v zjazde máš rátať do celkových, samozrejme že berieš do úvahy len samotný výstup reagujem len na to, že pár metrov získaných v zjazde na danom segmente nevadí, pokiaľ to teda nie je pár desiatok (v konečnom dôsledku pár stoviek), čo už by mohol byť problém... ak mal 8500 na barometri, mal sa riadiť primárne podľa neho, výjsť javorinu ešte raz a nešpekulovať s appkou... mne vyšlo podľa barometra 9088, čo som bral ako relevatnú hodnotu, čisto podľa súčtu vm na segmente to vychádza na 9568, podľa Everesting kalkulačky stačilo dať segment 12x čo by podľa barometra určite nevyšlo, podobne ako dotyčnému... cez Correct elevation po výjazde dokonca vygenerovalo 9800vm, čo už je úplne mimo

edit: v prvom poste som myslel prevýšenie segmentu podľa barometra, nie len z appky podľa GPS

Biker201 Lost 28.06.2020 (20:59)

Aj na Javorine je v jednom mieste kratke klesanie.

RANDAL simkoma 28.06.2020 (19:24)

No to by zaujímalo aj mňa,lebo tu u nás na Vršatec aj na Homôlku,čo sú ideálne kopce,tak na oboch je aj klesanie.

cepooo RANDAL 28.06.2020 (19:48)

Na oboch to uzname

cepooo simkoma 28.06.2020 (19:48)

My berieme tu vyzvu viac pohodovo. Nech na konci sedia celkove metre a nejaky mini zjazd v priebehu kopca sa riesit nebude.

zwARO simkoma 29.06.2020 (10:28)

vlastoch ved si pozri data, kym sa tu hadas, na Kobylu bol Everesting uznany.

Je tam este jeden ale ten je od Dubr. Hlavice, kde to myslim uz neklesa vobec https://everesting.cc/hall-of-fame/#/hill/1612743118

simkoma zwARO 29.06.2020 (18:34)

Vďaka za potvrdenie, presne tento pokus na DK som si pamätal, len som v rýchlosti nenašiel.

pavolbuday94 28.06.2020 (19:25)

Škoda že my sme to už robili pred par týždňami 😱 žiadny edit https://strava.app.link/Apm1xnuUG7

cepooo pavolbuday94 28.06.2020 (19:40)

Gerlaching je navykovy. Ja dam este raz s kamosmi. Sa mi to ako trening pacilo.

Rocky85 28.06.2020 (23:46)

cepooo prosím Ťa, keď si jedol/wc/natáčal - aktivitu v hodinkách/cyklopočítači si PAUZOL alebo NECHAL SPUSTENÚ stále? Vďaka za info, pýtal som sa aj na YT, tam to keď-tak zmažem Mám Fenix 6X Pro, zvládnu ísť aj vkuse, len výsledok bude veľmi skreslený (priemerná rýchlosť) tak ma zaujíma, ako si to robil Ty. Podľa priemerky si asi pauzoval, alebo hodinky/computer pauzovali samé?

cepooo Rocky85 29.06.2020 (06:46)

Mam auto stop nastaveny.

Rocky85 cepooo 29.06.2020 (06:58)

cepooo Vďaka za info

dominiksima 29.06.2020 (07:29)

Zdravím,
ten import zo Stravy je hrozný, chcem si tu natiahnuť len konkrétne výjazdy, no ono mi to tu berie všetko napriek tomu že pri importe som nastavil rozsah dátumu taký že malo zobrať len môj osobný gerlaching

jasik 29.06.2020 (09:20)

Ani som nevedel, ze to spustite prave od vcera, a mam to za sebou v Bachledke

palo14 29.06.2020 (10:06)

Toto fakt nie je je pre mna Naco by som jazdil dookola jeden kopec, monotona praca nudi/zabija.

jafri457 29.06.2020 (10:54)

K výzve sa vyjadrovať nechcem, nič mi to nehovorí. No ten Gerlaching, neznelo by to krajšie po slovensky Gerlachovanie?

cepooo jafri457 30.06.2020 (09:36)

Som sa zlakol, ze sa nikto neozve so slovencinou v prispevkoch. Davam ti "pacik"

desertfremen 30.06.2020 (09:44)

Gerlaching aj Everesting je akási uchylná forma dobrovolneho mučenia. Ale aj ja to určite skúsim.

Julko 01.07.2020 (10:17)

Aktivita v pohode, a čo názov "Gerlacher = Gerlachovec?".

MNemco 01.07.2020 (14:00)

Zdravím, chcel by som sa opýtať či mi bude schválený Gerlaching ktorý som robil po Imrovom videu z everestingu kde túto ideu nahodil. Jazdu som uploadol do výjazdov ešte v nedeľu keď vyšlo video a článok o gerlachingu ale ešte sa nič nestalo tak mi napadlo či ten dátum nie je problém.
Inak je to skvelá idea 👍🏼
Ďakujem

martin_mtb 01.07.2020 (14:52)

Rozhodol som sa pre trasu Strane - delo (Martinske Hole). 7x by som to musel ist. Resp. 6x a potom este pod lankovku.
Noo, som zvedavy

Pravidla su OK, je to predsa vyzva.

michalrusina 02.07.2020 (16:25)

ahojte, nezobrazuje mi tu info o tom ze ide o gerlaching vyjazd, co som si vo videu nevsimol? https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/379341/michalrusina-vyjazd-gerlaching-mtb-sucho-83km-6h-3100m.html

PetiMTBiker 28.06.2020 (22:38)

-12

Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.

lto 28.06.2020 (18:11)

-18

milos21 lto 29.06.2020 (03:06)

V tomto sa dá súhlasiť, tiež budem za zlého. Gerlaching sa dá urobiť na jednom dlhšom výjazde, kde unaví viac samotná dĺžka, o to ľahšie je to na jednom kopci Výzva odšliapaná za 4-5 hodinky po práci Keby aspoň európsky MontBlantic alebo Elbrusing. Ale budiš, nech vám to všetkým odsypáva, možno si ho tiež dám ako útechu v tomto roku Alebo dám so žihadlom zas Okolo Tatier, kde je to v pohode 3000 v. m.

cepooo milos21 29.06.2020 (06:47)

Daj si Everesting, ked ti je malo

milos21 cepooo 29.06.2020 (07:55)

Chcel som, minulý rok mi to prekazila črevná choroba a potom som sa rozbil výletom do BA a okolia. Tento rok som bol mimo mesiac so zlomenou klavikulou. Neviem či tento rok ho ešte dám, len sa začínam pomaly postupne rozjazdievať bez veľkej záťaži rúk Ale raz ho dám, len pravdepodobne si upravím pravidlá aby som si dal 2 nádherné doliny, ešte uvidím...

radekkasik1 milos21 29.06.2020 (08:43)

Záleží na jakém to budeš dělat kopci. Mě čeká výjezd asi 11x nebo 12x a bude to něco přes 130km, takže kolem 7h, protože nemám větší kopec

toygrik radekkasik1 29.06.2020 (13:52)

ale stále môžeš ísť len 1603 metrov a bude označenie snežkár

radekkasik1 toygrik 29.06.2020 (16:25)

1600m není žádná výzva, ani těch 2655m není nic hroznýho, kdybych měl auto tak pojedu na Praděd, ale auto nějak nemám tak si musím vystačit s tím co mám za barákem

vlastoch milos21 29.06.2020 (09:24)

Gerlaching original NIE JE to iste ako 2655m nastupamych pocas bezneho vyjazdu ... prave kvoli tomu ze na beznom vyjazde mnoho vyskovych nastupas "zadarmo" vyuzitim kinetickej energie zo zjazdu

lubo.k lto 29.06.2020 (07:02)

Ze to nieje vyzva pre teba neznamena ze to nieje vyzva pre ostatnych...

double lubo.k 29.06.2020 (09:33)

a hlavne jeho výzvu by som zazit nechcel kazdopadne u mna by tie vyskove neboli problem ale dávat si jeden kopec viac ako dva krat je u mna na morál a pekná nuda. cyklistika by mala byt prevazne o zábave a nie o sledovaní čísal a watov teda len v určitej miere. Neprehanat to

Palo TT double 29.06.2020 (11:55)

"chodíte stále identickú cestu hore a dole"
toto pravidlo sa mi zda zbytocne restriktivne. Z Everestingu ho veru nemuseli prebrat.
Samotna Javorina 4x hore z roznych stran primarne terenom by veru nebola nudna. Zjazdiky Python, zelana do Strani...

double Palo TT 29.06.2020 (12:56)

Hej to by som už ten Gerlaching skúsil Popripadne stelvio ale na Cestaku. Každopadne nieje to moja šaklka tieto výzvy to radsej niekde ponosit

cepooo Palo TT 29.06.2020 (13:19)

Ked zrusis to pravidlo, zostane ti klasicky trening

Palo TT cepooo 29.06.2020 (14:05)

Nie je cielom samotne prevysenie?
Niekto to mozno dava denne v ramci treningu, ale vacsina to asi nejazdi bezne.
Pre MTB by som nechal obmedzenie, ze to musi byt jeden kopec.

Imroman Palo TT 30.06.2020 (07:13)

Z tohto chceme spravit zabavku na dlhsie obdobie, neskor nieco upravime, vytvorime zase nejaku zmenu a pod ....pravidla si mozeme menit ako chceme ale zacali sme originalom

desertfremen cepooo 01.07.2020 (08:57)

Žiadne pravidlá nerušte, takto je to dobré ako to je. To je typicky slovenská vlastnosť, pokúšať sa niečo odrbať alebo obísť. . Kto súhlasí s pravidlami, ten to pôjde a pre ostatných smola, nech si robia čo chcú.

Palo TT desertfremen 02.07.2020 (12:05)

Ja v tom ziadne odrbavanie nevidim. Ono najvacsi odrb voci Everestingu je uz Gerlaching samotny