Výzva Gerlaching - poďte sa stať Gerlacherom

Výzva Gerlaching - poďte sa stať Gerlacherom

Ako prebiehal prvý pokus Gerlachingu a čo treba spraviť, aby ste sa stali súčasťou novej výzvy, ktorej názov raz zľudovie.

Vďaka Imrovmu úspešnému pokusu o Everesting nemusím v úvode dlho vysvetľovať, čo to je Gerlaching. Rozdiel je v tom, že Everesting je výzva, ktorá už nejaké roky trvá a je rozšírená po celom svete, Gerlaching sme vymysleli ako lokálnu a viacej dostupnú alternatívu. Inak aj na tom, ako sme to s Imrom na začiatku vymysleli, je vidieť, ako sme zladení a ako sa dopĺňame. Keď som mu nápad Gerlachingu poslal, bol zrovna niekoľko dní pred jeho pokusom o Everesting, ale o tom som ja nevedel.



Prečo


Niekto nemusí rozumieť, prečo sa robia takéto výzvy a ono sa to aj ťažko vysvetľuje. Pre niekoho to sú endorfíny po jazde, pre iného radosť zo spálených kalórií, iný sa chce prekonať, dokázať si niečo. Gerlaching nie sú preteky, nejde nám o čo najkratší čas alebo najväčšie watty. Tak keď sa na to odhodláte, hlavne si to užite, spôsob si vyberte podľa seba, stačí myslieť len na pár pravidiel.



Pravidlá


Detailné znenie pravidiel bude uvedené aj na stránke Gerlachingu, tam sa k nim hocikedy viete vrátiť a okrem nich tam bude napríklad aj sieň slávy, vyhlásené doplnkové súťaže a ďalšie veci. Stačí si zapamätať týchto pár vecí, ak nie je niečo jasné, alebo máte otázky, napíšte do komentárov pod článok.

  • cieľom je nastúpať 2 655 výškových metrov
  • ako dôkaz poslúži GPS záznam z cyklopočítača alebo mobilu, pozor na výdrž batérie, musí to byť jedna jazda, ak vám zlyhá technika, smola
  • idete bez pomoci, len s použitím vlastnej energie, výber bicykla je na vás, môže to byť čokoľvek podľa vašej chuti, cesta, gravel, MTB alebo kľudne aj časovkový špeciál
  • prítomnosť kamarátov zakázaná nie je, naopak to pomáha, možno niekomu napadne dať si aj hromadný Gerlaching
  • výzvu robíte na jednej strane stúpania, chodíte stále identickú cestu hore a dole, výber kopca je na vás, môže to byť 1 km dlhé stúpanie v meste, alebo aj najdlhší a najťažší kopec vo vašom okolí
  • nie ste limitovaní len stúpaniami na Slovensku, som zvedavý, kam do sveta sa Gerlaching dostane
  • výzva nie sú preteky, nie je dôležité, koľko vám to zaberie času, povolené nie je jazdu prerušiť spánkom, rozdeliť ju do viacerých dní
  • zastaviť na jedlo, prezlečenie, načerpanie síl môžete podľa svojej chuti, ja som jazdil čistý čas 3:40 hod, ale na mieste som bol 5 hod.



Užitočné tipy


Počas jazdy som čas trávil aj tým, že som pre vás natočil odporúčania, ktoré sa vám budú hodiť pri plánovaní pokusu a počas jazdy. Ako som trpel, mrzol, potil sa, zjazdoval na mokrej ceste 90 km/h, si môžete pozrieť vo videu.



Príprava zásob


Od dĺžky vášho pokusu záleží, koľko času vám zaberie príprava zásob, koľko veľa vecí si budete musieť na miesto so sebou zobrať. Ja som si to vypočítal, že by som na mieste mal stráviť asi 5 hodín, takže som nemusel vyvárať ako Imro. Jedlo som si nachystal ako zvyknem na dlhší tréning, banány, tyčinky, gély, nič špeciálne. Na pitie mám rád kombináciu vody a jonťákov, ako záchranu som pribalil Beta Fuel. Dohodnuté sme mali auto z Red Bullu, takže keby bolo najhoršie, na poslednú jazdu dám energeťák.

Čo na seba


Predpoveď nám moc nepriala, ale nebol hlásený čistý dážď, tak som ostával pozitívny. V pláne som mal krátky komplet, návleky, vestu a fukerku, ale so sebou som zobral aj veci na jarné jazdenie a aj do dažďa. Radšej byť pripravený. Ak budete výzvu robiť v lete a bude horúco, zoberte si aj niečo na prezlečenie, človeka príjemne vzpruží prezlečenie sa do čistého.



Vyrážame na miesto


Veľká Javorina je poctivý kopec a ja som si ju na túto výzvu vybral z rešpektu k nej. Vysoká je skoro 1 000 m, čo nie je pre nás z dolnej zeme málo. Jej výška mala vplyv aj na počasie, ktoré bolo v posledných dňoch a týždňoch premenlivé a aj napriek predpovedi nás to postihlo aj v deň vybraný pre môj pokus. Dole v Starej Turej bolo príjemne teplo a nepršalo, ale keď sme pozreli online web kameru z Holubyho chaty, tak to neveštilo nič dobré.

Hmla, mrholenie a vietor. Niečo cez 500 výškových metrov a úplne iný svet. Z Trnavy išiel autom aj kamoš Ľuboš, rozhovor s ním som písal nedávno a na miesto prišiel aj Paľo, lokálny podporovateľ mládežníckej cyklistiky, ale nakoniec som štartoval sám. Ale to predbieham, dostaneme sa k tomu.



Pôvodne som myslel, že natočíme úvod videa a o desiatej budem ready na jazdu. Ale radar v telefóne a spomínaná web kamera ukazovali nie pekné obrázky. Tak sme išli hore autom a realita bola ešte horšia, ako sme mysleli.

Nebola to len hmla, ale aj nepríjemný dážď a silný vietor. Čas štartu posúvame na poobedie, ideme späť do Turej na obed, kde sa pripája aj Juraj z Red Bullu s jeho štýlovým autom. Slnečník využívame ako dáždnik.



Pod kopcom sme opäť asi o jednej a počasie stále pod psa. Chalanov nechcem zdržiavať, tak ich posielam domov späť do Trnavy a ja ostávam čakať v aute. Volám Imrovi, čo s tým, či mám štartovať za každú cenu a jeho odpoveď som tušil dopredu. Že jasné, že to sú naj zážitky, že si to určite zapamätám. No ďakujem ti pekne . Prezliekam sa do dlhého, nech som pripravený, keby kamera z vrcholu ukázala krajšie obrázky, hneď vyrazím.

Ako som rád, že som zobral aj dlhé veci presne na takéto podmienky, spolieham sa na kolekciu Fiandre a NoRain od Sportfulu. Tesne pred druhou mi píše z vrcholu kameraman Švaco, že mraky odfúklo a že ak mám vyraziť, tak teraz. Idem na to, nie som predsa z cukru, dlho sme to plánovali a toľko ľudí je do toho zapojených, neštartovať by ma veľmi mrzelo.



Prvý vrchol


Prvá polovica kopca pekne schne, ale ako sa dostávam vyššie, je to iný svet. Hmla, opar, vlhko, stekajúce mini riečky po asfalte. Ale základ je, že neprší, bicykel sa umyje, na nohách mám návleky, takže pohoda.

Tempo si kontrolujem, nie som rozjazdený a z vysedávania v aute som ešte pekne tvrdý. Ale ten pocit z prvého vrcholu toto prebíja a ja som šťastný, že som vyrazil a už cítim, že sa to podarí.



Ďalšie výstupy dobre odsýpajú, stretávam bežca, ktorý vie, čo tam stváram a pýta sa, koľko mi ešte ostáva. Príjemná je aj návšteva chalana, ktorý sa ale neprišiel pozrieť na mňa, ale na bicykel. Aspoň bol úprimný. Pred posledným výstupom ma prekvapil telefonátom kamoš Ľubo.

Chcel ísť pôvodne bicyklom do TT, ale otočil to a aspoň na finále sa pripojil. Ako spomínal Imro, ozaj to pomáha, kecáme a ani neviem a som hore. Wahoo ukazuje niečo cez 2 700 m, takže aj po zaokrúhlení Stravou by to malo stačiť, moja kalkulácia na 5 výstupov bola správna.



Prekvapenia rôzneho druhu


Pred jazdou som mal rôzne očakávania. Úprimne poviem, že to bolo ťažšie, ako som si myslel. Hlavne mi energiu zobral chlad a vlhko a aj tá neistota, keď som nevedel, či sa štart vôbec podarí. Keď som stál piatykrát pri vysielači, bol som taký unavený, že by som si nevedel predstaviť, že by som pokračoval Everestingom.



Na druhej strane mi neprišlo vôbec nudné, že jazdím hore dole rovnaký kopec. Naopak, má to svoje čaro, už teraz sa cítim na to, že by som si ešte jeden Gerlaching šupol. Keď bude pekne slniečko, bez natáčania, tak pre seba. Láka ma Bezovec, stúpanie pár km od MTBIKER centra. Dám vedieť, ak by sa chcel niekto pridať.

Čo sa oplatí nepodceniť, je technika. Bicykel som mal pripravený, skontrolovaný, so sebou základné náradie, náhradnú galusku. Super bolo mať prevod 39/32, v mokrom zjazde som žasol nad kotúčovými brzdami. Galusky a kolesá som mal vyskúšané z Tatier, kde sme boli na chate týždeň pred výzvou. Kolesá sa aj pri výške 60 mm dobre odvaľovali aj v strmých úsekoch a v nárazovom vetre, vďaka tej drážke na boku, až tak nehádzali. Maximálka 92 km/h a bez pocitu, že idem do rizika.



Po jazde


Jazdu som po poslednom zjazde uložil a zavesil na Stravu. Tú mám prepojenú aj s našou sekciou výjazdy, takže sa mi tam jazda pekne sama preniesla. Vo videu ste videli, ako sa jazda nahráva, aby vám bol Gerlaching uznaný. Ešte do výjazdov nahrávam nejaké fotky, nech to mám pekne zdokumentované.



Odmeny


Takáto výzva sa nerobí pre ceny alebo darčeky, ide hlavne o dobrý pocit zo seba, zo svojho výkonu. Takže to, že z úspešných pokusov budeme žrebovať tombolu, berte len ako príjemný bonus. Aktuálne máme pripravené ceny za asi 1 000 € a pre úplne prvých Gerlacherov pripravujeme aj tričko, ktoré bude inak nepredajné. A tiež vec prestíže bude označenie "Gerlacher", ktoré sa vám objaví vo vašom profile.

Toto všetko je možné len vďaka tomu, že nakupujete v MTBIKER shope a my to aj takto chceme komunite a cyklistike vracať späť.

Priebežne budeme vyhlasovať aj ďalšie mini súťaže a výzvy, stačí sledovať, odoberať náš Instagram a Youtube a nič nezmeškáte. Ak sa chcete o svoju radosť podeliť, fotky označujte @mtbiker_sk a nezabudnite na #gerlaching. Ako to bolo v tom filme?

"Šťastie je skutočné, len ak je zdieľané."
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up128thumb_down comments 111 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Prečo jazdím (najmä v lete) skoro ráno

Prečo jazdím (najmä v lete) skoro ráno

Máte ráno čas a rozmýšľate, či sa ho oplatí investovať do jazdenia? Je pár dôvodov, pre ktoré to môže byť jedno z tých lepších rozhodnutí a prípadne aj cesta k dobrej kondícii a čistej hlave.
Najkrajšie stúpania – Špania Dolina alebo spojenie cyklistiky a slovenskej histórie

Najkrajšie stúpania – Špania Dolina alebo spojenie cyklistiky a slovenskej histórie

Dať si pekne do tela a hore sa odmeniť nádherným prostredím. Kombinácia, ktorá má svoje jedinečné čaro a nájdete ho aj v tejto banskej lokalite.
Beh a cyklistika - prečo behať a ako začať

Beh a cyklistika - prečo behať a ako začať

Prečo je beh príjemné spestrenie pre cyklistov, aké benefity im prináša a ako sa vystrojiť a začať tak, aby bolo všetko ok.
keyboard_arrow_up