Test: Marin Rift Zone 2 2020 - dostupný trailový špecialista z Ameriky

Test: Marin Rift Zone 2 2020 - dostupný trailový špecialista z Ameriky

Značka Marin sa dostáva do povedomia bikerov už aj v našich zemepisných šírkach. Preto som rád, že som mohol testovať ich model s označením Rift Zone 2 pre rok 2020.

Samotný výrobca označuje tento bicykel ako veľmi univerzálny. To znamená, že sa s ním dokážete pekne pohrať na singletrackoch, no využijete ho aj na „športové" účely. Počas môjho testovania som ho vzal na traily a takisto som si s ním bol zadupať na poľných cestách, zvážniciach a v ľahšom teréne. Ak chcete mať jeden bicykel určený na jazdenie mimo civilizácie, tak AM/Trail model Rift Zone môže byť jednou z možností. Mimochodom k tomuto modelu ste nedávno mohli čítať aj môj unboxing.

Pri charakteristike bicykla sa stretnete aj s pojmom MultiTrac. Je to systém zavesenia zadnej stavby, ktorý je ladený tak, aby bola skombinovaná efektivita šliapania a potrebná aktivita v náročnom teréne. Zároveň pákový pomer zadného odpruženia prináša optimálne tlmenie pri menších nerovnostiach alebo veľkých skokoch a následných dopadoch.



Hliníkový rám ako základ


Rift Zone ponúka vo vyšších modeloch aj karbónový rám. Pri modelovom rade označenom číslovkou 2 tu máme hliník. Ten však nemôžeme považovať za nejaký nedostatok pri tejto cenovej kategórii. Elegantné zvary, vnútrom vedená kabeláž a decentné lakovanie prispievajú k peknému vizuálu. Tento hliníkový rám označuje Marin ako Series 3 a ide o známu zliatinu 6061.

Ak sa pozrieme na čísla, tie vyzerajú nasledovne. Hlavový uhol je na úrovni 65,5 stupňa. Oproti modelu z minulého roka je tento uhol ešte položenejší a  pridáva zjazdové schopnosti tomuto bicyklu. Zadná stavba má 425 milimetrov a nebude teda prekážkou obratnosti v zákrutách.



Geometria tohto bicykla mi sadla hneď pri prvej jazde. Jazdím s radosťou, užívam si to a hore spomínané krivky a čísla mali presne toto za cieľ. Inak, zadná stavba nesie vo svojom názve „Made for Fun“ a narátate tam 4 čapy.



Čo je na ráme osadené?


„Dvojka“ za názvom bicykla predznamenáva, že tento bicykel nie je základnou verziou. Nad „dvojkou“ ešte stojí Marin Rift Zone 3 a ďalšie 2 verzie s karbónovým rámom. Nachádzame sa teda v nižšej strednej triede a tomu zodpovedajú aj komponenty. No nemusíte sa báť. Pri tejto cenovke a vybavení už nepôjde o nijaké extrémne kompromisy z vašej strany.

RockShox nájdete na prednej vidlici a aj zadnom tlmiči. Vzadu je to základná verzia Deluxe R DebonAir. Na ňom si môžete nastavovať iba odskok, uzamknúť ho nie je možné. Tento bicykel je primárne AM model, a preto uzamknutie zadného tlmiča tu nie je úplnou prioritou. Vpredu je Recon RL, má zdvih 130 mm a uzamknúť pruženie je možné priamo na vidlici. Ľahšie či stredne ťažké traily teda so svojím zdvihom zvládne v pohode.



Pohon zabezpečuje sada SRAM SX Eagle. Kalifornská značka stavila pri pohone na svojich rodákov zo Severnej Ameriky. Rift Zone 2 má základnú a cenovo prijateľnú sadu, ktorú predstavili minulý rok. Je to tzv. lowcost sortiment, ale ja som s ním doteraz nemal problémy. Radil bezproblémovo a navyše drží cenu bicykla nižšie, ako keby sme tam mali inú sadu. K pozitívam patrí to, že disponuje 12 rýchlosťami. Vpredu narátate 32 zubov, zadná kazeta má rozsah 11 až 50 zubov.



Brzdíte vďaka hydraulickým brzdám Shimano BR-MT201. Je to jedna z lacnejších verzií bŕzd na trhu. Ich základnou funkciou by malo byť brdzenie. A to zvládajú. Ale nie, teraz vážne. Mal som z nich v drvivej väčšine dobrý pocit.

Niekedy prišli situácie vo vysokých rýchlostiach dolu kopcom, kedy som začal brzdiť neskoro a nespomalil som na tú rýchlosť, v akej by som chcel zákrutu prejsť. No či mám viniť z tejto veci brzdy? Po pár jazdách sme si na seba zvykli a bolo to. Môj názor je, že sa nemáte čoho báť, aj keď siahnete po tejto verzii bŕzd.



Gumy nesú na sebe názov Vee Tire Co. Nie je to nijako známa značka, no odsúdiť by som ich hneď na začiatku nemal. Za suchých podmienok držali dobre, na asfalte sa odvaľovali solídne a celkový pocit z nich je v celku OK. Sú obuté na ráfikoch od Marinu a celé sa to točí na pevných oskách. Náboje si značka Marin dodala sama. Kolesá zodpovedajú svojou kvalitou celkovej cene bicykla.



Teleskopická sedlovka TranzX fungovala počas každej jazdy dobre. K nej nemám výhrady. Po stlačení páčky na rajdoch šla dole, potom zase hore. To čo má plniť, plní. Uvidíme časom, ale zdá sa byť v „dobrej kondícii“. Jej výška zdvihu je na 150 milimetroch. Na záver pripojím už len hmotnosť. Je to 15,5 kg. Zabudol som vám prezradiť veľkosť bicykla. Jazdím „eMko“.



Moje dojmy


Pri rozbaľovaní a následnom skladaní bicykla som sa najviac bál toho, že kým sa dostanem k nejakej poľnej ceste, trailu či do lesa, tak sa na asfalte ušliapem k smrti. K tomu som si predstavil, ako sa pohupujem a začal som byť nervózny. No ani športovo ladení jazdci sa nemusia báť.

Jazda po ceste bola fajn, nepohupoval som sa a moje obavy boli preč. A potom prišla zábava. Cestičky hore-dole, spustiť sa trailom, pomaličky si to vyšliapať naspäť a stále dookola. Pri týchto dňoch som si Marin Rift Zone 2 skutočne užíval.



Prišli dni, kedy som si chcel zamakať a v lesoch natočiť aj nejaké kilometre. Ani to nebol žiaden problém. S týmto modelom asi nevyhráte nejaký XC maratón, no to ani nie je jeho cieľom. Mne ako človeku, ktorý má problémy s platničkami, prináša zadné odpruženie dostatok pohodlia, aby som v sedle bicykla strávil hodiny.

A to aj v náročnejšom teréne. K tomu prispievajú aj 29-palcové kolesá a správne tlaky v nich. Predtým to bolo na hardtaili oveľa bolestivejšie a ťažšie. Teraz si jazdu užívam. A pokojne na ňom našliapem aj väčšiu porciu kilometrov.



Komponenty plne zodpovedajú cenovke. V rámci nej tam máte teleskopickú sedlovku, sadu, ktorá mi nerobila žiadne problémy a brzdy, ktoré brzdia. Samozrejme, ak by som mal niečo meniť na tomto bicykli, tak asi by to boli práve brzdy. Ale STK by ste spravili ľavou zadnou. Tak, ako mi bicykel prišiel nastavený, tak som na ňom jazdil a doteraz jazdím. Komponenty fungujú a ja si užívam bezstarostnú jazdu.

Plusy:

  • všestrannosť v teréne
  • dobre zvolená geometria
  • teleskopická sedlovka

Mínusy:

  • slabšia verzia bŕzd




Odporučil by som vám ho?


Ak by ste hľadali hravý bicykel, s ktorým si chcete užiť jazdenie v priľahlých lesoch a nepotrebujete za každú cenu naháňať sekundy – tak áno. Určite by som vám ho odporučil. Za cenu 1 980 € dostanete spoľahlivé komponenty, kvalitný rám a hravú geometriu. Vidíme sa na trailoch.

Viac info o testovanom modeli ako aj kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze a bicykel nájdete aj v našom eshope.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up19thumb_down comments 13 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Enduro momentálne patrí medzi veľmi populárne kategórie a slovenské CTM pripravilo pre nástrahy technického terénu model Scroll. Ako sa na ňom jazdí?
Test: Marin San Quentin 1 – hravý hardtail do 900 €

Test: Marin San Quentin 1 – hravý hardtail do 900 €

Pri možnosti testovať bicykel San Quentin od značky Marin som ani chvíľu neváhal, nakoľko je to hravý bicykel s 27.5 kolesami určený (nielen) na trailové jazdenie.
Test: Norco Fluid FS 1 – dokáže viac, ako by si človek myslel

Test: Norco Fluid FS 1 – dokáže viac, ako by si človek myslel

Norco Fluid je trailový bicykel, od ktorého som spočiatku nemal veľké očakávania. Po teste však môžem povedať, že ma milo prekvapil a dokáže naozaj viac, ako som si pôvodne myslel.
keyboard_arrow_up