Unboxing: Lapierre ZESTY TR 3.9 - dostupný univerzál

Unboxing: Lapierre ZESTY TR 3.9 - dostupný univerzál

721 komentárov

redakcia 25.04.2020 30 fotografií   Sezona 2020 Trail Predstavenie Mtbiker Centrum Unboxing Horska Cyklistika Lapierre Full

Kategória univerzálnych fullov naberá na popularite a vďaka vhodnej výbave sa stáva aj dostupnou.

 

All-mountain bicykle vznikli ako kombinácia XC fullbikov pre dupačov a na zábavu viac orientovaných trail alebo až enduro mašín. Z toho vychádza aj DNA takýchto univerzálov. Majú stále umožniť komfortné šliapanie po rovine alebo do kopca, ale na druhú stranu v zjazde, ideálne na nejakom peknom traile, majú byť hravé.

Povinná jazda je teleskopka a geometria rámu, ktorá toho jazdcovi viac odpustí a podporí jeho zručnosť. Plášte bývajú robustnejšie, na gramy a valivý odpor sa tu až tak nehrá, oceňuje sa ich dobrý grip a odolnosť. Spĺňa všetky tieto očakávania dizajnom sympatický Lapierre?

Špecifikácia




Unboxing


Lapierre je značka z Francúzska a patrične to dáva najavo aj nápisom na krabici. Rovnako veľký nápis je aj Made in Turkey, zaujímavá destinácia na skladanie bikov.



Baví nás nachádzať zaujímavé riešenia pri ochrane bicyklov v krabiciach. Veľakrát sú to rovnaké spôsoby, občas sa nájde niečo originálne. Čo hovoríte na túto elegantnú obrubu na kotúči?



Rôzne býva tiež príslušenstvo, ktoré pribalia do krabice. Tu potešia bezdušové ventilky, netradičné sú svetlá na batériu. Keď sa budete rútiť na tomto biku nejakým trailom, na pomalšieho jazdca môžete použiť zvonček.



Skladanie bez nejakých zložitých úkonov. Čím nás tureckí skladači prekvapili je, že riadidlá osadili aj s igelitom, takže sme museli už osadený komponent rozoberať.



Rám je vyrobený z hliníka a dostupný je v 4 veľkostiach. Zaujme jeho položenejší uhol hlavovej rúrky. Tu je vidieť, že sa počíta so zábavou.



Tohtoročné novinky majú často pohon 1x12, tak ako tento bike. Tu bola použitá značka SRAM a ich základná verzia sady 12-tky v prevedení SX. Na prevodníku je osadené aj vodítko.



Opäť častá kombinácia, pohon SRAM a brzdy od Shimana verzia MT401. Kotúče v rozmeroch 180 mm.



Vidlica RockShox RECON RL má zdvih 120 mm a ovládanie na riadidlách.



Tlmič si Lapierre rieši vo svojej réžii, model nazvali AF2 AIR TRUNNION METRIC. Má zdvih 120 mm. Na takúto all-mountain kategóriu mohli trošku pridať na zdvihu.



Náboje sú od Shimana, sú v prevedení boost, ráfiky tubeless ready v šírke 25 mm, obuté už na slušne širokých Maxxis ARDENT 29x2,40 EXO TR a FOREKASTER 29x2,35 EXO TR.



Väčšina ostatných komponentov je s označením Lapierre a sú z hliníka, teleskopka podľa veľkosti 80 mm (S), 100 mm (M), 130 mm (L, XL). Sedlo Selle Royal VIVO.



Lapierre je poriadny kus bicykla a tomu zodpovedá aj hmotnosť. Pri veľkosti L sme navážili ale menej, ako uvádza sám výrobca.



Geometria




Cena a dostupnosť


Cena daného modelu je 2 149 €. Tento bicykel nájdete v našom MTBIKER shope, iné prevedenia modelu na tomto odkaze.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla


V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100% nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Momentálne však vzhľadom na situáciu aj naše MTBIKER centrum funguje s výraznými obmedzeniami, viac informácií o špeciálnom režime nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

tulenik 25.04.2020 (17:04)

12


Zesty 2009 - pod 13 kíl
Zesty 2020 - skoro 16 kíl

 
PatrikL tulenik 25.04.2020 (20:20)

2


Pozrel som, ako začínali ich 29" modely, aby sme boli férovejší. Zesty TR 329 2014 - uvádzaná hmotnosť 13,3 kg. Neviem aká bola presne u nás základná cena, ale predával sa určite aj pod 2000 €, keďže v niektorých zahraničných shopoch ešte sú zobrazené archívne informácie k tomuto modelu.

 
Ondres tulenik 26.04.2020 (08:34)

1


Dobrá evolúcia

 
PatrikL 25.04.2020 (20:00)

3


Keď sa bavíme o hmotnosti, tak sympatické je aspoň to, že ju výrobca uvádza na oficiálnych stránkach.

Inak je to smutné, že bicykle sú drahšie a ťažšie.

Tak uvažujem, ako je možné, že takú hmotnosť dosiahli. Pozerám napríklad na ráfiky, 660 g má jeden podľa výrobcu. A nemá pritom nejaké výnimočné vlastnosti. Tak predpokladám, že ešte sa podobným štýlom nájdu ďalšie stovky zbytočných gramov navyše.

 
1biker PatrikL 26.04.2020 (22:02)

0


A matnejsie,1placky ako s cnc frezky ,lacne prehadzovace,socky brzdy ....ale dizajn a cena ako profi skvost z 2010teho

 
TomasGA 25.04.2020 (23:29)

3


Zase na druhej strane bajk ľahko cez dva litre asi nebude pre gramarov. Aj to tam píšu v článku, ze to je hlavne o zábave. Pravdu povediac neviem koľko váži môj bajk a je mi to viac menej jedno. Kým človek neni profík to znamená, ze si jazdenim zarába na účty si myslím ze to je jedno ci to ma bajk 13kg alebo 15.. A teraz čakám strašné hejty 😀

 
imro1 TomasGA 26.04.2020 (09:00)

3


No 13 a 15 kíl je teda fakt rozdiel. Ak si sedel a skúsil tak vieš, ak nie tak si môžeš domýšlať Teda samozrejme ako píšeš pre bežného jazdca...ale aj tak na dlhšie jazdy a do kopcov ten rozdiel zbadá každý. Takúto hmotnosť by som akceptoval pri poriadnom endure, ktoré musí toho veľa zniešť, nie pri trail biku zo 120 mm.

 
TomasGA imro1 26.04.2020 (10:05)

1


Pozri za mňa 2kila hore dole. To by som si nemohol brat ani 2litrovu hydru ani náhradnú dušu ani pumpu, chranice...Takže tak 🙂 ale proti tvojmu názoru nič v zlom. Každý nech jazdí čo ho bavi...

 
vlastoch TomasGA 26.04.2020 (16:55)

2


vsak to je uplne jedno kolko kil mas na chrbte, aj keby si niesol náklad nosiča zo zbojnickej chaty, tak by bol sakra rozdiel ci ten naklad vezies na 13 alebo 15kg bajku ...

 
TomasGA vlastoch 26.04.2020 (20:30)

0


Nesúhlasím ale beriem tvoj názor.

 
imro1 TomasGA 27.04.2020 (08:38)

0


Nesuhlasis s tym ked ti niekto da normálny argument? 😂😂😂 . Ved to je jasne že na ľahšom biku sa pojde lepsie. Ale tak ďalšie argumenty su asi zbytočne. 😀 maj pekny deň a hlavne jazdi a nech ťa to bavi 🙂

 
johny.kollar imro1 27.04.2020 (10:51)

0


Nechcem velmi rypat ale bol by si velmi prekvapeny, ako velmi zalezi na rozlozeni hmotnosti... Tym mam na mysli take malickosti ako tazisko biku vs tazisko jazdca, priemer kolies + rotacna hmotnost kolies, neodpruzena vs odpruzena hmotnost.

Ono aj 13kilovy bike papierovy trailbike moze byt nemotorny, nestabilny a pocitovo uplne zly ak je hmotnost tam, kde nema byt. Na druhu stranu 16kilovy bike ti nemusi prist vobec neprijemny, teda, kym nemusis slapat pol hodky do kopca No vo vseobecnosti sa da aplikovat motto Colina Chapmana - add lightness. Tym nic neskazis, okrem stavu uctu

 
imro1 johny.kollar 27.04.2020 (19:43)

0


Hej s tým súhlasím, hmotosť isto nie je všetko. Ale pri podobných bikoch, alebo teda keby si zoberieš rovnaký model na základných komponentoch a top model, ktorý bude povedzme o tie 2 kilá ľahší tak isto pôjde lepšie. Ale ako píšeš, je tam viacero faktorov...

 
imro1 25.04.2020 (18:04)

2


To už je slušná kotva a to som myslel, že mám ťažký bike

 
sergejdesign 26.04.2020 (08:44)

2


po prečítaní hmotnosti tohto kvichtu som prestal čítať ostatné. ale na trénovanie kondičky dobré

 
McLoo 25.04.2020 (19:40)

1


Toto je predsa trailova verzia Zesty, ved aj v nazve ma TR, preto 120mm je tu akceptovatelnych. Za to ta vaha je strasna...
All Mountain verzia ma v nazve AM a vyssie zdvihy.

 
motopalic 25.04.2020 (21:23)

1


Chvalabohu že už bajk mám a som šťastný. Lebo keby som mal kúpiť toto.... To radšej rok navyše posetrim .... 🤮

 
fullgas1 27.04.2020 (08:40)

1


Cez dva litre a prehadzovač základný Sram?

 
fradog 25.04.2020 (18:20)

0


To musi byt ina sleha, ked je taky skaredy

 
Kolenko257 fradog 28.04.2020 (22:45)

0


Mne sa zasa paci...no je to vec vkusu

 
1biker 26.04.2020 (21:39)

0


To je asi predpriprava na ebiky ......s tou hmotnostou,ze ?

 
Pridaj komentár