Kliknutím prejdeš na
www.lapierre-bike.sk
Reklama
Test: Lapierre Sensium 600 Disc - charizmatický Francúz

Test: Lapierre Sensium 600 Disc - charizmatický Francúz

155 komentárov

talian_mato 16.05.2020 18 fotografií   Bicykel Test Cestny Bike Cestna Cyklistika Lapierre

Cestná mašinka od francúzskeho výrobcu Lapierre prišla pred začiatkom sezóny a tak mi padla vhod na naberanie kondičky a pálenie zimných kalórií. Aké sú moje pocity z jazdy?

 

Po tomto cesťáčiku som už dlhšie pokukával a fakt, že ho môžem testovať, mi padol skutočne vhod. Na prvý pohľad si ma získal dizajn rámu a kotúčové brzdy. Podľa mňa charizmatická kombinácia. Za mladých čias som jazdil len na žiletke, ale to boli ešte oceľové rámy, a keď mal niekto bike, čo vážil pod pol tony, tak nám padali sánky. No, ale to už je za nami a cestné bicykle v tejto dobe už sú niekde inde. Hmotnosť testovaného bicykla je 8,9 kg vo veľkosti XL.



Trošku si ho obzrime


Sensium 600 Disc má endurance geometriu a Lapierre použil na výrobu rámu štyri odlišné typy vlákien, z ktorých má každé svoje špecifické vlastnosti. Použitie týchto vlákien pomohlo prispôsobeniu tuhosti, ohybu a pevnosti potrebnej pre jednotlivé časti rámu. Posed na bicykli nie je natiahnutý, čo určite bude vyhovovať jazdcom rovnakého typu ako som ja - teda zameranie enduro alebo celkovo začiatočníkom v rámci cestnej cyklistiky.



Bicykel má pohon od Shimano, konkrétne prevedenie Ultegra R8000, ktorý funguje naozaj skvelo, čo znamená rýchlo a presne. A je na ňom pre mňa ideálny pomer prevodov, vpredu kompakt 50-34T a vzadu kazeta 11-34T. Kazeta je ale z radu 105, čo je taká klasika výrobcov, ako málinko znížiť cenu. Každopádne Ultegra má najvyšší rozsah 11-32 a výrobca chcel asi dopriať aj vyšší komfort v stúpaní menej zdatným jazdcom.

Možno si teraz vravíte, že dva zuby je nič, ale v prudkých kopcoch je to naozaj slušne cítiť a keď radi ťaháte ľahšie prevody a väčšiu frekvenciu, tak vám práve táto kombinácia bude vyhovovať. Aby ste túto strelu zastavili aj v tom najprudšom klesaní, určite dobre poslúžia diskové brzdy, rovnako z radu Ultegra.

Lapierre dal kombináciu kotúčov 140/140 mm, aj keď pri mojej veľkosti rámu XL, kde sa predpokladá, že jazdec bude mať hmotnosť 80 kg a viac, by som vpredu uvítal kľudne 160 mm kotúč. Táto kombinácia by pomohla vyrovnaniu brzdnej sily a určite aj lepšiemu chladeniu v dlhých zjazdoch.



Prvé pocity a prvé rozpaky


Keď som Lapierre rozbalil z krabice a zložil, tak sa mi po nasadnutí zdal posed veľmi natiahnutý. Prvé výjazdy som rajdy, mimochodom hliníkové v šírke 44 cm (XL, XXL), držal len navrchu. Ale ak ste sa rozhodli pre cestnú cyklistiku ako doplnok k tej horskej, nemeňte predstavec za kratší hneď na začiatku.



Ja už s tým teraz nemám žiadny problém a možno by mi nevadil ani o 10 mm dlhší. Posed na cestnom bicykli je veľmi odlišný od toho v MTB, a preto si treba na to len zvyknúť a uvidíte, že to bude v poriadku.



Posledné, čo som nespomenul, sú kolesá. Tie dodal DT Swiss a jedná sa o model E1800 Spline DB23 Centerlock a ako je u tejto značky štandardom, sú na priemyselných ložiskách. Ráfik je 23 mm široký a 25 mm plášť Continental Ultra Sport 2 SL má v tomto prípade šírku 28 mm. Povedzme si úprimne. Na slovenských cestách je šírka a ich vlastnosť lepšie absorbovať nárazy celkom veľké plus.

A dokonca sa nemusíte báť ani prejazdu po nejakej prašnej alebo štrkovej ceste. Výrobca DT Swiss dáva do ráfikov od výroby bezdušovú pásku a prikladá aj bezdušové ventilky. Síce plášte na tomto modeli nemajú tubeless ready špecifikáciu, ale aj tak som to riskol a vyskúšal som vytiahnuť duše. Zatiaľ sa mi toto rozhodnutie javí ako správne. Zachránilo mi zatiaľ minimálne jeden defekt a dofukujem cca raz do týždňa jeden bar.



Dlhodobé skúsenosti


Lapierre Sensium 600 Disc je zábavný a hlavne univerzálny cestný bike. Na biku som najazdil už cez 600 km. Ku kotúčovým brzdám by sa mi viac hodili pevné osky, ktoré by dodali bicyklu viac tuhosti, ale s "kotúčovkami" sme si sadli naozaj dobre. Nástup a dávkovanie brzdnej sily je pre mňa prirodzený, keďže jazdím už niekoľko rokov hydrauliky na MTB a uprednostňujem skôr svoj komfort a brzdný účinok, pred pár ušetrenými gramami.

Strihli sme spolu aj jeden 120 km výjazd, na ktorom sa našli aj úseky po šotoline, či nie úplne najlepšom asfalte a bicykel to zvládal absolútne v pohode. Komu by nestačila šírka plášťov 25 mm, do rámu sa vojdu bez problémov aj 28 mm, ktoré už z neho robia taký ľahší gravel. Trošku som sa obával sedla Fizik Aliante R5, lebo ten tvar mi vizuálne moc nepasoval, ale aj po 120 km celkom pohoda. Tak som s ním trošku experimentoval a dal ho aj na endurko. Tam to už vôbec nebolo také veselé.



Plusy:

  • kotúčové brzdy
  • bezdušové ráfiky
  • Shimano Ultegra
  • DT Swiss náboje

Mínusy:

  • žiadne som nenašiel



Určite sa nájdu veci, ktoré by skúsenejším jazdcom na tomto bicykli nevyhovovali ale ako som už písal, pre začiatočníkov alebo ako doplnok k horskej cyklistike je tento bike výborná voľba. Podľa mňa atraktívny dizajn, dobré osadenie komponentami a endurance geometria určite potešia široké spektrum ľudí. Bicykel je super základ aj na ďalšie vylepšenia, ako napríklad karbónové kolesá, sedlovka, rajdy atď., s čím samozrejme pôjde pekne nadol aj hmotnosť. Alebo také elektrické radenie... ale to už je zase na inú debatu.

Cena predstaveného modelu je 2 599 € a viac podrobností nájdete na domovskej stránke značky Lapierre.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

cepooo 18.05.2020 (07:56)

1


Pekne ta vidiet ako si uzivas aj cestacik. parada!

 
talian_mato cepooo 18.05.2020 (10:55)

1


Komplexny cyklista co ti poviem....od bikeparku, endura cez pupmtrack, XC az po cestu...

 
kimlo 18.05.2020 (10:33)

0


pekny bike, pasuje k tebe ... inac to sedlo som mal aj ja na nejakej testovacke, tiez som mal z neho obavy, ale nakoniec to bolo OK

 
talian_mato kimlo 18.05.2020 (10:56)

1


Mna velmi prekvapilo... Dokonca cez vikend 140km a uplne pohoda...aj na druhy den som mohol nan sadnut...

 
Pridaj komentár