Test: Plášte Vittoria Agarro - univerzálna zábava

Ak vám ide na biku o zábavu nielen smerom dole z kopca a zároveň hľadáte odolné obutie, tak zbystrite pozornosť.

Talianska značka Vittoria patrí k tradičným výrobcom plášťov a galusiek a široké portfólio má nielen pre cestu ale aj pre MTB. Od roku 1953 sa vyvinula na globálneho hráča s ročnou produkciou vyše 7 miliónov. Výroba a aj vývoj prebieha v jej továrni v Thajsku, kde napríklad prvýkrát použili grafén, špecialne vyvinutú zmes na výrobu obutia. Na úvod takéto historické okienko, aby si našinec nemyslel, že “svetové” obutie vyrábajú len 3 značky, ktoré sa najčastejšie objavujú v našich končinách.


Kam plášť zaradiť

Dnes sa zameriame na časť portfólia patriaceho do lesov a konkrétne na ich kevlarový plášť s celým názvom Vittoria Agarro 29x2,35", Trail, 4C, G2.0. Pred tým, ako sa pozrieme na to, čo sa skrýva za jednotlivými skratkami, si povieme, kde v ponuke patrí tento model. Vittoria má kategóriu plášťov zvlášť pre XC a pre enduro a trail. Agarro je zaradené už do tej druhej, ale svojím charakterom patrí niekde na pomedzie medzi tieto dve kategórie. V podstate je v rovnakej kategórii ako univerzálne biky patriace do sveta all mountain, to znamená, že už sa očakáva vyššia odolnosť a grip ako pri XC, ale stále sa počíta so zastúpením šliapania a plášte by sa mali aj pekne odvaľovať.


Vlastnosti

V úvode som spomínal špeciálny materiál grafén, tak dnes značka používa už druhú generáciu s názvom Graphene 2.0. Oproti predchodcovi by mal byť ešte odolnejší a s lepším nájazdom a gripom. Na plášť boli použité 4 rôzne zmesi gumy, preto 4C. Plášť má 120 TPI, zosilnené bočnice a kevlarovú pätku, ktorá je ešte zosilnená vložkou proti prerezaniu plášťa pri nej.


Takto namiešaný kokteil by mal vyhovovať na suchý a zmiešaný podklad a stratiť by sa nemal ani za mokra.


Agarro je dostupný v 4 veľkostiach.


Ako som spomínal v úvode, plášť už značka zaraďuje aj podľa názvu do sveta trailov a počíta sa s jeho robustnosťou. To sa podpísalo aj na číslici na váhe, keď som tam ešte novučký plášť položil. Je to asi o 200 g viacej, ako som mal obuté doteraz, ale tento údaj ma necháva kľudným a naopak, ak je toto jediná daň za to, že nebudem musieť riešiť opravy defektov, alebo niečo horšie, tak to prijímam. Nejde mi o gramy, nejdem s mojím AM fullom atakovať pódiá XC maratónov a chcem sa hlavne bezstarostne voziť.


Nahadzovanie

Plášť sa hodí na bezdušové používanie a to bol ďalší krok, ktorý predchádzal tomu, že na Agarre vyrazím do lesa. Niektoré plášte vedia pri nahadzovaní potrápiť, tu všetko prebehlo bez problémov, zvládne to aj menej šikovný jedinec a bez pomoci .


Ešte kým som nahodil aj druhý plášť, tak som si porovnal vzor starého s novým, nech viem, do čoho idem. Podľa hustejšieho vzoru očakávam, že sa Agarra budú pekne odvaľovať, nebudú ma aj napriek vyššej hmotnosti spomaľovať na rovine alebo do kopca. Starý má asi lepšie samočistiace vlastnosti na blate, ale keďže som fajnový a blatu v lese sa vyhýbam, tak ma to netrápi .


Všetko je pripravené, šedá bočnica mi bude ladiť ešte aj s bikom, môžem vyraziť .


Jazda

Prvá jazda viedla smerom z Hlohovca na Piešťany, plán bol zakončiť ju na miestnom traile Striebornica, ktorý mi ukázal kolega a lokálny znalec Švaco. Začiatok je po hrádzi, asfalt, betón, poľná cesta, viac menej po rovine. Keďže je to rovina, hmotnostný handicap sa zatiaľ neprejavil a hustejší vzor pekne na tvrdom a suchom povrchu odvaľuje.


Keď sa už nachádzame v lese, najprv si musíme vystúpať na hrebeň, takže striedam jazdu v sedle a aj zo sedla. Tým, že takáto kategória biku má sama o sebe vyššiu hmotnosť, bike 14 kg a ja mám tiež poctivých 85 kg, tak tých 2 x 200 g navyše necítim ani v stúpaní. Asi by sa to prejavilo, ak by som niekde skúšal nejaké segmenty, ale išlo by v tomto prípade o zanedbateľné sekundy.

Na výjazde som s kamošmi a poradie na vrchu sa nezmenilo len kvôli plášťom . Jednu vec ale cítiť výrazne, plášť mi v lese na suchom podklade pri jazde zo sedla drží lepšie, ako predchádzajúce plášte. Kde už som čakal, že v nejakej stojke zadok už prešmykne, guma stále držala. Dôkaz toho bol aj úsek vysoko cez 20 %, kde síce za cenu viacerých pokusov a narazenej ruky kamoša, jediný vychádzam až hore.


Keď už sme sa dostali na Striebornicu, plášť pekne drží v klopenkách, mám ho mierne podfúknutý, tak skúšam koľko sa mi na ňom podarí “zhúpnuť”. Ak doteraz na rovine a do kopca plášť pekne valil, tak teraz sa prejavil ako slušné náradie aj na singláče.


Záver

Zatiaľ som počas niekoľkých výjazdov nemusel riešiť žiadne defekty a knoty zostali odložené nedotknuté. Takže, či ten materiál navyše, čo teraz s novými plášťami vozím, má pozitívny vplyv aj na toto, by bolo predčasné tvrdenie. Rovnako až čas ukáže pravdivosť o deklarovanom vyššom nájazde. Čo sa však ukázalo ako pravdivé tvrdenie výrobcu je, že na plášťoch Vittoria Agarro si užijete radosť z jazdy dole kopcom, ale aj po rovine a vo výjazdoch v prudkých pasážach zo sedla. A to je presne to, čo chutí mne - aj si zamakať a aj sa zabaviť v zjazde na singláči.


Považský Inovec je príjemné miesto na bikovanie a na nových plášťoch obzvlášť. Nechajte sa inšpirovať.


MOC je 49,95 € a všetky informácie sa dozviete na stránkach výrobcu na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: Vittoria Martello/Agarro – kvalitný set na všetko
Keď sa naskytla možnosť testovať plášte od talianskeho výrobcu Vittoria, tak som neváhal ani chvíľu. Použité technológie totiž sľubujú veľa.
Test: Plášte Pirelli Scorpion – ako som prišiel na chuť ľahkým plášťom
Trailové plášte sú veľmi široký pojem. Doteraz som veľmi ľahkým plášťom s nízkym dezénom neveril. Až tento test mi viac otvoril oči.
Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily
Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
keyboard_arrow_up