Test: Plášte Vittoria Agarro - univerzálna zábava

Test: Plášte Vittoria Agarro - univerzálna zábava

1624 komentárov

cepooo 23.05.2020 30 fotografií   Jazdenie Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Test Plaste

Ak vám ide na biku o zábavu nielen smerom dole z kopca a zároveň hľadáte odolné obutie, tak zbystrite pozornosť.

 

Talianska značka Vittoria patrí k tradičným výrobcom plášťov a galusiek a široké portfólio má nielen pre cestu ale aj pre MTB. Od roku 1953 sa vyvinula na globálneho hráča s ročnou produkciou vyše 7 miliónov. Výroba a aj vývoj prebieha v jej továrni v Thajsku, kde napríklad prvýkrát použili grafén, špecialne vyvinutú zmes na výrobu obutia. Na úvod takéto historické okienko, aby si našinec nemyslel, že “svetové” obutie vyrábajú len 3 značky, ktoré sa najčastejšie objavujú v našich končinách.



Kam plášť zaradiť


Dnes sa zameriame na časť portfólia patriaceho do lesov a konkrétne na ich kevlarový plášť s celým názvom Vittoria Agarro 29x2,35", Trail, 4C, G2.0. Pred tým, ako sa pozrieme na to, čo sa skrýva za jednotlivými skratkami, si povieme, kde v ponuke patrí tento model. Vittoria má kategóriu plášťov zvlášť pre XC a pre enduro a trail. Agarro je zaradené už do tej druhej, ale svojím charakterom patrí niekde na pomedzie medzi tieto dve kategórie. V podstate je v rovnakej kategórii ako univerzálne biky patriace do sveta all mountain, to znamená, že už sa očakáva vyššia odolnosť a grip ako pri XC, ale stále sa počíta so zastúpením šliapania a plášte by sa mali aj pekne odvaľovať.



Vlastnosti


V úvode som spomínal špeciálny materiál grafén, tak dnes značka používa už druhú generáciu s názvom Graphene 2.0. Oproti predchodcovi by mal byť ešte odolnejší a s lepším nájazdom a gripom. Na plášť boli použité 4 rôzne zmesi gumy, preto 4C. Plášť má 120 TPI, zosilnené bočnice a kevlarovú pätku, ktorá je ešte zosilnená vložkou proti prerezaniu plášťa pri nej.



Takto namiešaný kokteil by mal vyhovovať na suchý a zmiešaný podklad a stratiť by sa nemal ani za mokra.



Agarro je dostupný v 4 veľkostiach.



Ako som spomínal v úvode, plášť už značka zaraďuje aj podľa názvu do sveta trailov a počíta sa s jeho robustnosťou. To sa podpísalo aj na číslici na váhe, keď som tam ešte novučký plášť položil. Je to asi o 200 g viacej, ako som mal obuté doteraz, ale tento údaj ma necháva kľudným a naopak, ak je toto jediná daň za to, že nebudem musieť riešiť opravy defektov, alebo niečo horšie, tak to prijímam. Nejde mi o gramy, nejdem s mojím AM fullom atakovať pódiá XC maratónov a chcem sa hlavne bezstarostne voziť.



Nahadzovanie


Plášť sa hodí na bezdušové používanie a to bol ďalší krok, ktorý predchádzal tomu, že na Agarre vyrazím do lesa. Niektoré plášte vedia pri nahadzovaní potrápiť, tu všetko prebehlo bez problémov, zvládne to aj menej šikovný jedinec a bez pomoci .



Ešte kým som nahodil aj druhý plášť, tak som si porovnal vzor starého s novým, nech viem, do čoho idem. Podľa hustejšieho vzoru očakávam, že sa Agarra budú pekne odvaľovať, nebudú ma aj napriek vyššej hmotnosti spomaľovať na rovine alebo do kopca. Starý má asi lepšie samočistiace vlastnosti na blate, ale keďže som fajnový a blatu v lese sa vyhýbam, tak ma to netrápi .



Všetko je pripravené, šedá bočnica mi bude ladiť ešte aj s bikom, môžem vyraziť .



Jazda


Prvá jazda viedla smerom z Hlohovca na Piešťany, plán bol zakončiť ju na miestnom traile Striebornica, ktorý mi ukázal kolega a lokálny znalec Švaco. Začiatok je po hrádzi, asfalt, betón, poľná cesta, viac menej po rovine. Keďže je to rovina, hmotnostný handicap sa zatiaľ neprejavil a hustejší vzor pekne na tvrdom a suchom povrchu odvaľuje.



Keď sa už nachádzame v lese, najprv si musíme vystúpať na hrebeň, takže striedam jazdu v sedle a aj zo sedla. Tým, že takáto kategória biku má sama o sebe vyššiu hmotnosť, bike 14 kg a ja mám tiež poctivých 85 kg, tak tých 2 x 200 g navyše necítim ani v stúpaní. Asi by sa to prejavilo, ak by som niekde skúšal nejaké segmenty, ale išlo by v tomto prípade o zanedbateľné sekundy.

Na výjazde som s kamošmi a poradie na vrchu sa nezmenilo len kvôli plášťom . Jednu vec ale cítiť výrazne, plášť mi v lese na suchom podklade pri jazde zo sedla drží lepšie, ako predchádzajúce plášte. Kde už som čakal, že v nejakej stojke zadok už prešmykne, guma stále držala. Dôkaz toho bol aj úsek vysoko cez 20 %, kde síce za cenu viacerých pokusov a narazenej ruky kamoša, jediný vychádzam až hore.


Keď už sme sa dostali na Striebornicu, plášť pekne drží v klopenkách, mám ho mierne podfúknutý, tak skúšam koľko sa mi na ňom podarí “zhúpnuť”. Ak doteraz na rovine a do kopca plášť pekne valil, tak teraz sa prejavil ako slušné náradie aj na singláče.



Záver


Zatiaľ som počas niekoľkých výjazdov nemusel riešiť žiadne defekty a knoty zostali odložené nedotknuté. Takže, či ten materiál navyše, čo teraz s novými plášťami vozím, má pozitívny vplyv aj na toto, by bolo predčasné tvrdenie. Rovnako až čas ukáže pravdivosť o deklarovanom vyššom nájazde. Čo sa však ukázalo ako pravdivé tvrdenie výrobcu je, že na plášťoch Vittoria Agarro si užijete radosť z jazdy dole kopcom, ale aj po rovine a vo výjazdoch v prudkých pasážach zo sedla. A to je presne to, čo chutí mne - aj si zamakať a aj sa zabaviť v zjazde na singláči.



Považský Inovec je príjemné miesto na bikovanie a na nových plášťoch obzvlášť. Nechajte sa inšpirovať.



MOC je 49,95 € a všetky informácie sa dozviete na stránkach výrobcu na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

vlastoch 23.05.2020 (19:43)

10


to si vazne pri ziadnom teste neviete odpustit tie marketingove nezmysly ?
"tých 2 x 200 g navyše necítim ani v stúpaní. "
+26% priamej rotacnej hmoty, fyziku neoklames ani ked si/nám budes nahovarat ze nic necitis

 
cepooo vlastoch 24.05.2020 (09:13)

0


Bud som necitlivy, alebo som to jednoducho pri mojej hmotnosti 85kg necitil. Alebo tie plaste, co spomalili vyssou hmotnostou, vykompenzovali lepsim odvalovanim...

 
vlastoch cepooo 24.05.2020 (14:37)

1


nemam rad "testy" ci závery vyvodzované len na základe dojmov ...
zober wattmeter a vylez nejaky kopec 2x na rovnakych wattoch: raz s 950g plastami, druhykrat so 750g plastami ... a hod sem casy ...
potom uvidime, nakolko su tvoje dojmy relevantne ...

 
cepooo vlastoch 24.05.2020 (14:55)

0


Mas pravdu, vzdy sa da robit nieco viac a ist este hlbsie. Len my nerobime len testy a pri tych vsetkych aktivitach je toto ta hlbka testov, aby sme to este vsetko stihali. Ale skusim si vypytat sluzobny wattak, kedze svoj na MTB nemam

 
stopjak vlastoch 25.05.2020 (22:00)

-1


Fyziku neoklames a 400g rotacnej hmotnosti je pri konstantnej rýchlosti to isté ako akýchkoľvek iných 400g. Jediné kde to nebude to isté je pri akceleráciu a brzdení. Nerozsiruj tu mýty.

 
stopjak stopjak 15.07.2020 (08:45)

0


Pre tych co veria v mytus o rotacnej hmotnosti:
https://www.youtube.com/watch?v=0QDnUkUaQfk

 
branomelis 23.05.2020 (17:46)

1


Určite môžem potvrdiť, že toto je ozaj super plášť. V šírke 2,35 je trocha úzky. Ja som skúsil zobrať jeden 2,35 a jeden 2,6 a používam to na XC hardtail. Obával som sa, že to bude na asfaltovom presune do lesa celkom brzda, ale Vittoria naozaj vie robiť plášte, ktoré majú nízky valivý odpor a zároveň veľmi slušne držia v teréne. Čiže kľudne sa nebáť kúpiť aj tú 2,6ku. Jedinou daňou je vyššia hmotnosť, zvlášť keď sa občas musí niesť bike na chrbte, tak už to cítiť, ale to nie je chyba plášťou, ale neschopnosť majiteľa bicykla

 
tomasspura branomelis 23.05.2020 (22:44)

2


potvrdzujem pre verziu 27.5 x 2.35.
Zatial mam na nich najazdenych 406 km v MK a neviem si ich vynachvalit.
Aspon pre mna naozaj super vydareny plast.
Sirka na rafku (vnutorna) 30mm je 58.87
Tiez som mal pred tym Schwalbe NN, o 100g lahsie, a tiez tych 100g + neriesim.

 
tomasspura tomasspura 24.05.2020 (06:55)

2


este dodam, ze v mojom pripade (napriek tomu, ze sa povazujem za sikovneho jedinca) ja som s plastami bojoval, nahodenie na rafik bolo super lahke, ale sadnut si pneu nechcela ani za svet. Uz som mal na bezdusiach Miniony, WTB trailboss, aj NN, ale Vittoria nechcela a nechcela .
Nakoniec sa podarilo na cerpacej stanici.

 
tomasspura tomasspura 24.05.2020 (21:08)

2


tak dnes z Race cez les na Kolibu, Blue Trail dole, Cerova full na Maly Slavin, a potom BK, Okrajovou ci ako sa to vola na pumptrack a zltou naspat do race. Bolo konecne trochu viac mokro, sem tam blato ale nic strasne, zase musim povedat, som z tejto pneu nadseny.

 
MAREK-TT 23.05.2020 (18:45)

1


Ten prudký úsek na videu je asi jedna z najťažších pasáží smerom z Havrana do HC. Ešte jeden úsek je dosť nepríjemný, kde som musel potlačiť, a to smerom z Humníšť na Svrbickú plešinu. Je to tiahlejšie stúpanie so sklonom cca 20%.

 
cepooo MAREK-TT 24.05.2020 (09:15)

1


Min. tyzden sme dali TN-PN a zrazu mi pride HC-PN uplna pohodicka

 
matobubak cepooo 25.05.2020 (08:38)

1


presne

 
boldi 28.05.2020 (23:20)

1


To video z toho trailu + ta muzika uplne skvele spravene. Super

 
cabastefan 23.05.2020 (19:01)

0


Ahoj, koľko je reálna šírka plášťa? Plášte Vittoria čo som mal(Peyotte, Barzo, Mezcal)boli vždy dosť úzke) napr. Barzo 29x2.35 na 29mm ráfku má 55mm pri tlaku 2bar čo je dosť sklamaním pre mňa

 
branomelis cabastefan 23.05.2020 (19:46)

1


Reálna šírka je taká akú si nameral. Tiež ich mám viacero a je to 55-57mm podľa ráfiku, tlaku. Reálne podľa výrobcu má mať 57mm. Čiže to nie je úplne sklamanie, ale udávaná realita. Jediný problém je ak to vyberáš podľa čísla v palcoch. To absolútne nesedí a plášte majú reálne 2,25 palca, čiže super konkurencia všetkých bežných XC plášťov. Práve preto som AGARRO na skúšku kúpil aj v šírke 2,6palca a tam je reálna šírka 62mm na 23mm ráfiku (približne 2,5palca). Výrobca udáva šírku 65mm, čo by na tvojich 29mm ráfikoch a extra vysokom tlaku 2bary mohlo plus mínus sedieť.

 
Mirex branomelis 23.05.2020 (22:20)

0


Dať 2,6" (aj keby reálne len 2,5") široký plášť na 23 mm ráfik nemôže byť dobrý nápad. Dobre držať to môže jedine ak nahustíš na vyšší tlak, ale to nemá význam, lebo prídeš o to podstatné - poriadny grip. Ak neveríš, skús nafúkať na menej ako 1,5 baru a uvidíš... Vlastne, radšej to ani neskúšaj, mohlo by to zle dopadnúť.

 
branomelis Mirex 23.05.2020 (23:30)

0


Jazdievam maximálny tlak 1,5. Ak vyslovene viem, že pôjdem nejaký asfaltový úsek a chcem ísť na čas, tak 2,0max. Ale hneď ako idem do lesa, tak spúšťam tesne pod 1,5. Neviem o aký grip by som mal prísť? Jazdievam ale väčšinou Vittorie 2,35, ale na druhej sade kolies mám na predku AGGARO 2,6 a na zimu možno pôjde MEZCAL,alebo BARZO 2,6 aj na zadné koleso.
Tá pomerne vysoká váha Vittorií súvisí s dosť pevnými bočnicami. Takže spoľahlivo fungujú aj pri nízkych tlakoch a nemajú tendenciu sa vyzuť ani z úzkeho ráfu. Vyskúšaj Vittorie - uvidíš

 
cabastefan branomelis 24.05.2020 (08:51)

0


Ahoj, 57mm by ešte bolo možno prijateľných 54-55mm je sklamanie, napr Ikon 2.35 udáva 60 a na tom istom tlaku, ráfku mal 60mm. 2.6 Barzo má cez 850g, mezcal 2.6 ma skoro 900g t.j. na XC dosť veľa. Bočnice môžu byť hrubšie ale s Mezcalom som chytil dva defekty na 4 výjazdoch že mi tmel striekal po chrbte(diery zalepil)ale nepríjemné. Nahodenie na raf je po conti plášťoch(x-king, crossking, trail king) 2.najtahsie zatiaľ

 
cepooo cabastefan 24.05.2020 (09:17)

0


59mm cerstvo premerane

 
cabastefan cepooo 24.05.2020 (21:27)

0


Ďakujem

 
Gusto0 23.05.2020 (20:32)

0


cepooo odveci ale - poprosil by som ta o gpx z toho vyjazdu

 
cepooo Gusto0 24.05.2020 (09:21)

0


 
flasa3 24.05.2020 (22:20)

0


Ach skoda..zaujala ma reportaz kedze plaste su celkovo tema pre mna plastoveho uchylaka...ale ta cena je proste moc...50 euro to je vela za jeden aj ked to je 4C.obutie na bajk je typ padom za jeden par 100 euro a to uz je na povazenie ozaj..za okolo tych 30 max do 35 za kus by som do toho isiel ak je verzia 2,3 al 2,35 aj na 27,5 palcove kolesa

 
Pridaj komentár