Test: Lezyne ebike Macro Drive 1000 -  a bolo svetlo

Každé svetlo, ktoré som doteraz vyskúšal, malo jednu veľkú nevýhodu, a to životnosť batérie. Prečo však nevyužiť batériu ebiku a mať poruke možnosť svietiť si na trail pokojne aj celú noc?

Presne také je Macro Drive svetlo od Lezyne. Na prvý pohľad sa v ničom neodlišuje od už v magazíne testovaného Multi Drive. No teda až na jednu maličkosť, a tou je, že nie je k nemu pribalená žiadna batéria.


Montáž radšej zverte servisu

Hneď ako svetlo prišlo, pustil som sa do inštalácie, a tak som logicky v balení hľadal nejaký návod. Z návodu som sa však dozvedel jedine to, že žltý je pozitívny a čierny negatívny kontakt. Ako sa neskôr ukázalo, k montáži mi viac ani nebolo treba.


Svetlo je kompatibilné so všetkými 6-12 V systémami, a tak pokryje všetky bicykle s motormi Shimano, Bosch, ale aj Yamaha. Ja som mal v pláne namontovať svetlo na môj Rock Machine eBlizzard s motorom E7000. Začalo teda postupné rozoberanie krytov motora, kde som hľadal nejaké terminály, na ktoré by sa svetlo dalo pripojiť. Nakoniec to bolo veľmi jednoduché a ľahko prístupné. Svetlo som mal zapojené. Určite však dbajte na bezpečnosť a radšej pri montáži odpojte batériu alebo ešte lepšie zverte celú montáž do rúk servisu, ktorý vám určite rád pomôže a budete si istí, že je to zapojené správne.


Nasleduje sklamanie

Samozrejme, hneď po montáži som svetlo šiel skúšať, a tak stláčam jediné tlačidlo na svetle, avšak nič sa nedeje. Zapínam ebike a stále nič. Kontrolujem kontakty, ale všetko vyzerá byť zapojené správne. Skúšam menu bicykla. Tu ma nechce pustiť do sekcie „light“, a tak pripájam mobil k jednotke pomocou modrého zubu a konečne som zistil, prečo svetlo nesvieti. Totižto výstupný terminál treba aktivovať, aby doňho pustil ebike šťavu. Heuréka, svetlo svieti.


Uchytenie svetla som vyriešil pomocou dodávaného kitu na predstavec, a tak je svetlo v úplne ideálnej polohe. Káblik som pretiahol rámom, a tak svetlo vyzerá veľmi uhladeným dojmom. Dĺžka kábla je 140 cm, čiže nebude problém ani pri väčších veľkostiach bicyklov. V balení je priložený aj držiak na vidlicu, ktorý využijete skôr na trekovom bicykli.


Ponúkané režimy a výkon

Svetlo sa dá prepnúť do 6 režimov, ten najsilnejší dosahuje až 1 000 lm (Blast) a najslabší 300 lm (Economy). Dve možnosti blikania oceníte hlavne v premávke, ponúkajú buď 500 alebo 600 lm.


Poslednou možnosťou je režim ADD (Automatic Daytime Dimming), ktorý by mal cez deň svetlo tlmiť, avšak reálne som tam veľký rozdiel nevidel a radšej som si výkon reguloval sám.


Skúsenosti z jazdenia

Kde najlepšie vyskúšate svetlo? No predsa v lese a v noci. Nabíjam teda ebike naplno a vyrážame s kamošom objavovať krásy noci a zrucaného hradu Biely Kameň.


Svetlo sa zapína spolu s ebikom, a tak je vždy pripravené. Tým, že môj ebike nedisponuje dedikovaným tlačidlom na svetlo, jediná možnosť, ako svetlo vypnúť, je cez menu elektrobicykla. Je to síce len pár klikov, ale aj tak by bolo pohodlnejšie mať to na dosah palca. Avšak toto je skôr výčitka systému Shimano.


Výkon svetla je ďaleko za všetkým, čo som mal možnosť doteraz vyskúšať. Svetlo má porovnateľné svetelné výsledky ako to najlepšie, čo môžete na trhu momentálne nájsť. Po asi troch hodinách svietenia v najsilnejšom režime je svetlo na dotyk iba teplé a je vidieť, že vstavaný chladič funguje na jednotku.


Svetlo je vybavené šošovkou MOR (Maximum Optical Reflection), čo inými slovami znamená, že vyžarované svetlo zaplaví cestu a trail okolo vás. Mal som pocit, akoby som sedel v aute a vôbec som si neuvedomoval, aká tma naozaj vonku je. Teda až do momentu, keď svetlo zhasnete a zrazu si nevidíš ani na konček nosa.


Spotreba svetla sa pohybuje pri plnom výkone na úrovni 9 W. Ak teda máme k dispozícii výkon batérie 500 Wh, tak môžeme tvrdiť, že svetlo by malo teoreticky vydržať 55 hodín. Samozrejme, to by sme museli používať batériu iba na svetlo a nie na motor. Reálne však svetlo vydrží vždy svietiť tak dlho, ako bude schopný jazdiť na jednu batériu ebike. Hlavnou výhodou je, že môžem svietiť stále naplno a nekontrolovať, koľko batérie mám v svetle a či dôjdem domov.


Na traile poskytuje svetlo veľmi dobré pokrytie a počas testu som ani raz nemal pocit, že by som jazdil v noci. Vo vyšších rýchlostiach v zjazde máte stále nad terénom luxusný prehľad. Svetlo sa taktiež v rozbitom teréne ani nepohne, a to sa stále dá polohovať, ak treba.


Kvalita a cena, ktorá poteší

Lezyne ponúka so svojím ebike špecifickým svetlom naozaj prvotriedne spracovanie, kvalitné materiály a excelentný svetelný výkon. Teraz určite čakáte na to, koľko takéto svetlo stojí a v duchu tipujete...

Cena svetla je stanovená na úrovni 79 €, čo je veľmi príjemné prekvapenie na to, čo všetko svetlo ponúka. Ak teda hľadáte výkonné a kvalitné svetlo pre vášho "bleska", tak Lezyne môžem za mňa odporučiť. Viac informácií získate na stránke dovozcu.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Keď ide o elektrobicykel, ktorý má výborné jazdné vlastnosti, neriešite toľko detaily. S batériou o kapacite takmer 1000 Wh totiž najmä celé dni jazdíte.
Test: Lezyne Zecto Drive – hliníkové blikačky aj na denné svietenie

Test: Lezyne Zecto Drive – hliníkové blikačky aj na denné svietenie

Aj blikačky môžu byť z kvalitného materiálu a je dobre, že výrobcovia počítajú s ich použitím na denné svietenie.
Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Vždy som si myslel, že e-bike je pre lenivých ľudí alebo pre tých skôr narodených, čo už toľko nevládzu. Tak prečo som si jeden kúpil?
keyboard_arrow_up