Test: Lezyne ebike Macro Drive 1000 -  a bolo svetlo

Test: Lezyne ebike Macro Drive 1000 - a bolo svetlo

1022 komentárov

Henry33 12.10.2020 18 fotografií   Sezona 2020 Elektrobicykle Lezyne Ebike Svetlo Horska Cyklistika Noc Test

Každé svetlo, ktoré som doteraz vyskúšal, malo jednu veľkú nevýhodu, a to životnosť batérie. Prečo však nevyužiť batériu ebiku a mať poruke možnosť svietiť si na trail pokojne aj celú noc?

 

Presne také je Macro Drive svetlo od Lezyne. Na prvý pohľad sa v ničom neodlišuje od už v magazíne testovaného Multi Drive. No teda až na jednu maličkosť, a tou je, že nie je k nemu pribalená žiadna batéria.


Montáž radšej zverte servisu


Hneď ako svetlo prišlo, pustil som sa do inštalácie, a tak som logicky v balení hľadal nejaký návod. Z návodu som sa však dozvedel jedine to, že žltý je pozitívny a čierny negatívny kontakt. Ako sa neskôr ukázalo, k montáži mi viac ani nebolo treba.


Svetlo je kompatibilné so všetkými 6-12 V systémami, a tak pokryje všetky bicykle s motormi Shimano, Bosch, ale aj Yamaha. Ja som mal v pláne namontovať svetlo na môj Rock Machine eBlizzard s motorom E7000. Začalo teda postupné rozoberanie krytov motora, kde som hľadal nejaké terminály, na ktoré by sa svetlo dalo pripojiť. Nakoniec to bolo veľmi jednoduché a ľahko prístupné. Svetlo som mal zapojené. Určite však dbajte na bezpečnosť a radšej pri montáži odpojte batériu alebo ešte lepšie zverte celú montáž do rúk servisu, ktorý vám určite rád pomôže a budete si istí, že je to zapojené správne.


Nasleduje sklamanie


Samozrejme, hneď po montáži som svetlo šiel skúšať, a tak stláčam jediné tlačidlo na svetle, avšak nič sa nedeje. Zapínam ebike a stále nič. Kontrolujem kontakty, ale všetko vyzerá byť zapojené správne. Skúšam menu bicykla. Tu ma nechce pustiť do sekcie „light“, a tak pripájam mobil k jednotke pomocou modrého zubu a konečne som zistil, prečo svetlo nesvieti. Totižto výstupný terminál treba aktivovať, aby doňho pustil ebike šťavu. Heuréka, svetlo svieti.


Uchytenie svetla som vyriešil pomocou dodávaného kitu na predstavec, a tak je svetlo v úplne ideálnej polohe. Káblik som pretiahol rámom, a tak svetlo vyzerá veľmi uhladeným dojmom. Dĺžka kábla je 140 cm, čiže nebude problém ani pri väčších veľkostiach bicyklov. V balení je priložený aj držiak na vidlicu, ktorý využijete skôr na trekovom bicykli.


Ponúkané režimy a výkon


Svetlo sa dá prepnúť do 6 režimov, ten najsilnejší dosahuje až 1 000 lm (Blast) a najslabší 300 lm (Economy). Dve možnosti blikania oceníte hlavne v premávke, ponúkajú buď 500 alebo 600 lm.


Poslednou možnosťou je režim ADD (Automatic Daytime Dimming), ktorý by mal cez deň svetlo tlmiť, avšak reálne som tam veľký rozdiel nevidel a radšej som si výkon reguloval sám.


Skúsenosti z jazdenia


Kde najlepšie vyskúšate svetlo? No predsa v lese a v noci. Nabíjam teda ebike naplno a vyrážame s kamošom objavovať krásy noci a zrucaného hradu Biely Kameň.


Svetlo sa zapína spolu s ebikom, a tak je vždy pripravené. Tým, že môj ebike nedisponuje dedikovaným tlačidlom na svetlo, jediná možnosť, ako svetlo vypnúť, je cez menu elektrobicykla. Je to síce len pár klikov, ale aj tak by bolo pohodlnejšie mať to na dosah palca. Avšak toto je skôr výčitka systému Shimano.


Výkon svetla je ďaleko za všetkým, čo som mal možnosť doteraz vyskúšať. Svetlo má porovnateľné svetelné výsledky ako to najlepšie, čo môžete na trhu momentálne nájsť. Po asi troch hodinách svietenia v najsilnejšom režime je svetlo na dotyk iba teplé a je vidieť, že vstavaný chladič funguje na jednotku.


Svetlo je vybavené šošovkou MOR (Maximum Optical Reflection), čo inými slovami znamená, že vyžarované svetlo zaplaví cestu a trail okolo vás. Mal som pocit, akoby som sedel v aute a vôbec som si neuvedomoval, aká tma naozaj vonku je. Teda až do momentu, keď svetlo zhasnete a zrazu si nevidíš ani na konček nosa.


Spotreba svetla sa pohybuje pri plnom výkone na úrovni 9 W. Ak teda máme k dispozícii výkon batérie 500 Wh, tak môžeme tvrdiť, že svetlo by malo teoreticky vydržať 55 hodín. Samozrejme, to by sme museli používať batériu iba na svetlo a nie na motor. Reálne však svetlo vydrží vždy svietiť tak dlho, ako bude schopný jazdiť na jednu batériu ebike. Hlavnou výhodou je, že môžem svietiť stále naplno a nekontrolovať, koľko batérie mám v svetle a či dôjdem domov.


Na traile poskytuje svetlo veľmi dobré pokrytie a počas testu som ani raz nemal pocit, že by som jazdil v noci. Vo vyšších rýchlostiach v zjazde máte stále nad terénom luxusný prehľad. Svetlo sa taktiež v rozbitom teréne ani nepohne, a to sa stále dá polohovať, ak treba.


Kvalita a cena, ktorá poteší


Lezyne ponúka so svojím ebike špecifickým svetlom naozaj prvotriedne spracovanie, kvalitné materiály a excelentný svetelný výkon. Teraz určite čakáte na to, koľko takéto svetlo stojí a v duchu tipujete...

Cena svetla je stanovená na úrovni 79 €, čo je veľmi príjemné prekvapenie na to, čo všetko svetlo ponúka. Ak teda hľadáte výkonné a kvalitné svetlo pre vášho "bleska", tak Lezyne môžem za mňa odporučiť. Viac informácií získate na stránke dovozcu.

Fotogaléria k článku

 

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

blackman 12.10.2020 (12:28)

3


Rozumiem tomu spravne ze ak sa ti vybije bateria v ebajku, tak sice ides domov za vlastne ale bez svetla?

 
JoKo blackman 12.10.2020 (13:27)

0


Tu to je napísané jasne: "Prečo však nevyužiť batériu ebiku a mať poruke možnosť svietiť si na trail pokojne aj celú noc?"
A tu je aj odpoveď: "Samozrejme, to by sme museli používať batériu iba na svetlo a nie na motor."
Rozumieš tomu správne - reklamný kaleráb...

 
FiTo_lv blackman 12.10.2020 (15:18)

1


Cez diagnostiku si vieš nastaviť ako dlho (min.) ti bude svetlo svietiť aj keď sa baterka vybije. Vieš si tam nechať rezervu na svetlo...

 
tomasbockay blackman 14.10.2020 (13:44)

0


Nie, batéria síce dojde a pôjdete za svoje ale svietiť ešte svetlo bude podľa nastavenia rezervy, ktorú má svetlo automaticky vytvorenú. Treba si dať na to pozor. Viď môj koment nižšie...

 
juar 12.10.2020 (16:58)

2


Nemas smartfon, nenastavis svetlo a nezapnes....

 
Henry33 juar 13.10.2020 (12:18)

0


Tak v servise by ti to spravili alebo kamos ak ma smartphone

 
juar Henry33 13.10.2020 (15:33)

0


Vsak to su tie veci... ")

 
Plazzer 12.10.2020 (12:23)

1


Svetelný tok nijako nekolíše aj vďaka tomu, že má k dispozícii obrovskú zásobu šťavy z ebiku... Tak to jo

 
Henry33 Plazzer 13.10.2020 (12:17)

0


To bolo myslene tak ze ked je svetlo so vstavanou bateriou tak ako klesa nabitie baterie tak vacsinou svetlo prepne na nižší vykon.

 
trial 12.10.2020 (13:42)

1


Uz len krok od integrovaneho svetla v ebiku

 
motopalic trial 12.10.2020 (17:03)

0


Tusim som videl bianchi elektro ma vstavane svetlo v rame v predu aj v zadu cervene 2ks.... ale cena .... Asi ako auto 😆

 
trial motopalic 12.10.2020 (18:18)

4


Ach jaj.To uz budu fakt babety z toho

 
Adrum 13.10.2020 (11:02)

0


nechcem rypat, no pred fotenim sisi mohol vycistit tu retaz strasne to taha oci

 
Henry33 Adrum 13.10.2020 (12:18)

0


Haha pravda. No mam teraz doma asi 7 bicyklov tak trosku zanedbavam udrzbu

 
memorex 13.10.2020 (13:12)

0


Nerozumiem tomuto: Výkon svetla je ďaleko za všetkým, čo som mal možnosť doteraz vyskúšať.
Svetlo má 1000lm. Ja jazdím 1200lm, spolujazdci podobne a myslím idú až po 1800lm. Ak sa nebavíme o čínskych šuntoch z aliexpresu, tak to znamená, že buď toto svetlo má ďaleko viac ako 1000lm alebo že tie naše majú ďaleko menej ako deklaruje výrobca..? Predpokladám, že 1000lm je 1000lm pri kvalitných značkách. Je rozdiel nejaký vo výdrži, vo svetelnom kuželi atď. ale určite to nie sú nejaké výrazné rozdiely... porovnával si to aj s niečím či ide len o pocit? Ďakujem.

 
Henry33 memorex 13.10.2020 (13:23)

0


porovnaval som to s tym co som doteraz vyskusal. samozrejme na trhu je vela roznych svetiel ktore su silbejsie.

 
Johnym128 14.10.2020 (07:09)

0


Nuž obdobne svieti aj convoy s2+ sst40 za príjemných 17e... Na 18650 batérie vydrží príjemné dlho a vždy sa dá ďalšia batéria zobrať so sebou

 
Henry33 Johnym128 14.10.2020 (08:06)

0


Pri ebiku vsak toto riesenie od lezyne je bezstarostne a netreba mysliet na nabijanie svetla a podobne len ked potrebujes vies ze mas svetlo vzdy ready

 
Johnym128 Henry33 14.10.2020 (08:10)

0


To máš pravdu.

 
tomasbockay 14.10.2020 (13:36)

0


Mám to svetlo aj ja a je fakt super. Len si treba dať pozor na to, že si softvér cyklopocitaca necháva do rezervy energiu na jeho prevádzku, čiže ak ste boli zvyknutý na určitú výdrž batérie, tak sa vám môže stať, že vám batéria dojde a to aj napriek tomu, že nebude prázdna. Softvérovo sa dá nastaviť koľko má mať % svetlo k dispozícii elektriny po vypnutí motora z dôvodu absencie energie. Dá sa to obísť tým, že sa po vypnutí motora z dôvodu absencie energie dostanete cez appku etube do menu a svetlo softvérovo odpojite. Vtedy zistíte, že vám ešte zostala nejaká energia na dojazd. Ešte malý postreh. Nedávajte si svetlo svietiť moc do diaľky, inak vás oprotiiduci budú preklínať. Radšej ho sklopte nižšie. Je to fakt svetelná sila.

 
petrikmarian 15.10.2020 (09:04)

0


moje riešenie je jednoduchšie a asi aj lepšie. svetlo mám s nabíjateľnou batériou. s ebikom ho jednoducho prepojím cez usb kábel. jeden koniec do svetla a druhý do displeja a je to vyriešené. navyše tak spravím až po vybití batérie.

 
opalka 17.10.2020 (22:15)

0


Ma to svetlo niekto ? Chcel by som vediet ci je take dobre alebo to je iba reklama. A je mi divne ze v baleni uvadzaju drziak na vidlu a na obrazkoch je drziak na predstavec. Aby som nekupil daco co bude zase v sufliku 100 rokov. Diky

 
Pridaj komentár