Lysá Hora – legenda v Beskydoch s MTBIKER CZ

Imroman 03.08.2020 18 fotografií   Mtbiker.cz Youtube Horska Cyklistika Tip Na Vylet Ceska Republika

To, čím je pre nás Kráľova hoľa, je Lysá hora pre našich susedov. Doslova legendárny kopec, ktorý vás za vynaloženú námahu vždy dobre odmení.

Keď sa povie Beskydy, mnohým cyklistom doslova poskočí srdce. Husté lesy, krásne kopce, strmé stúpania, či náročné hrebeňové úseky, kde panujú veľmi často skaly a korene. Možno vám niečo povie aj poľský etapák Beskidy MTB Trophy, ktorý je synonymom pre náročný terén a ak nie, pozrite report. Len ako zaujímavosť, priemer za 4 etapy tam činil 70 km a 2 650 m výškových metrov, čo hovorí celkom jasne .

U našich západných susedov sú Moravsko-sliezke Beskydy veľmi obľúbenou lokalitou a odo mňa zo Žiliny je to rovnako na skok - teda len ďalší dôkaz, že som sa vážne narodil na dobrom mieste . A symbolom je Lysá Hora, niečo ako pre nás Kráľova Hoľa. Majestátny kopec, ktorý vyčnieva nad všetkým, pričom celkový dojem len umocňuje obrovský vysielač na vrchole. Akurát ten náš je cca o 600 m vyššie...

Možností, ako sa dostať hore, je viacero a jednu z nich vám predstavíme vo videu nižšie. Okrem toho trasa povedie napríklad aj cez Biely Kríž, ďalšie veľmi populárne miesto doslova na hranici medzi Slovenskom a Českom. Takže ideálne kulisy pre spoločný výjazd MTBIKER SK a MTBIKER CZ .

Lysá Hora, Kráľovna Beskýd

Na YT kanáli MTBIKER_CZ nájdete okrem tohto tipu na výlet aj ďalšie videá od naších českých kolegov. Ak pochádzate z Českej republiky alebo sa zaujímate o obsah od našich západných susedov, tak odoberať ich môžete na tomto odkaze.

Spomienky na Lysú Horu

Na tomto kopci som už bol pomerne veľakrát a rovnako mám odtiaľ množstvo spomienok. Napríklad, keď som šiel hore na žiletke, bola ešte zima, všade okolo hmla a malo to správnu „strašidelnú“ atmosféru. Klasická asfaltová cesta hore je ale v dobrom stave (narozdiel od Kráľovej Hole) a bude sa páčiť aj ortodoxným žiletkárom, čo ešte neprepadli kúzlu širokých plášťov a nízkych tlakov. Samotný kopec má potom od hlavnej cesty tiež pekné parametre – dĺžka 8,5 km, prevýšenie 700 m a priemerný sklon na hodnote 8 %.

Alebo si pamätám, ako ma tu stretol zrejme môj najväčší „hlaďák“ na biku. Vtedy som šiel zo Žiliny, chalani začínali prezieravo v Čadci. V stúpaní na Lysú sme sa s Tomášom (Katko) trochu „špičkovali“ a mne tak seklo, že som proste nemohol ani otočiť pedálmi a dostavil sa ten pocit absolútneho prázdna. Stále sa vidím, ako tam visím na rajdoch a plazím sa na gašparovi hore.

Minulý rok bola Lysá Hora jedným z posledných výjazdov, čo sme dali s Lenkou, než sa narodil junior. Ebike bol vtedy skvelý spoločník a hore sme šli „gravel“ verziou od priehrady Šance. Tá sa potom rovnako napojí na asfalt a privedie vás hore.

Ja som vyrážal zo Žiliny a s Lenkou sme mali potom rande v Bílej. Inak tento okruh odporúčam, zvládne ho aj endurance cesťák s odolnejšími plášťami, pričom má cca 80 km s prevýšením 1 800 m. Viac fotiek a mapku trasy nájdete tu.

Som rád, že Luky mi ukázal výjazd na tento kopec aj z opačnej strany, takže opäť som o niečo múdrejší. Rovnako aj ďalšiu vodnú nádrž v okolí, Morávku. Jedná sa tak o veľmi pekný okruh, ktorý poteší aj náročnejších bikerov.

Pretože Lysá Hora je presne trasa, kam môžete chodiť X-krát a nikdy vás ten pocit, keď vyjdete hore a pozriete sa okolo seba, neomrzí...

bimjeam 03.08.2020 (18:58)

Boli sme minulú nedeľu na cesťákoch po vlastnej osi a bol som veru vďačný za kazetu s 32z pastorokom

filipskalican 04.08.2020 (10:18)

Ak by niekto mal zaujem o peknu trasu s vyjazdom na Lysu horu, pripajam aj moj vyjazd. Niekedy to bol aj pretek, starsi poznaju s nazvom Okolo Beskyd. Slusna porcia kilometrov a podobne aj vyskovych metrov. https://www.strava.com/activities/3712027932

mion 03.08.2020 (17:39)

My to chodíme z Klokočova je to veľmi pekná trasa hádam s každým typom povrchu mám to tam tiež veľmi rád👍

helikobakter mion 03.08.2020 (19:52)

Z Klokočova na cestakoch? Časovo ako? Chcem z Bytče na mtb... Dik

marcels helikobakter 04.08.2020 (14:34)

Predpokladám, že z Klokočova myslel MTB cez Biely Kríž (v opačnom smere, ako šli vo videu). Je to pekná trasa

Gusto0 03.08.2020 (19:55)

len treba dodat ze hore byva celkom tlacenica a vrchol je az pri pilieri - na fotku sa stoji v rade
vylet zo Slovenska cez Javorniky ale stoji za to a nemal by som problem si to niekedy zopakovat.

maugli84 03.08.2020 (20:21)

Z čadce sme boli na mtb na lysej,je tam krasne

lacika_dnb 03.08.2020 (23:55)

najpr som myslel, ze tou legendou sa nazval imro

Imroman lacika_dnb 04.08.2020 (08:29)

No ten nadpis troch zvadza k narcizmu, ale tak to nebolo myslene

kuro 04.08.2020 (19:50)

čo sa týka výškových metrov je to 1:1,ale čo sa týka služieb oni tam majú 3 reštaurácie a my tam máme holú riť

Lery741 09.08.2020 (20:54)

Nedávam Vám to za vinu, lebo zhodou okolností som lysú plánoval tesne pred zverejnením článku, ale rozhodne neodporúčam ísť v letnom a najmä takom počasí ako bol tento víkend. Ak plánujete ísť hore po asfaltke, radšej to odložte na október. Po celej trase takmer nie sú stromy a v podstate celý výjazd na Vás v tom upeku praží slnko. Bežne mi takéto kopce nerobia problém ale kombinácia 10 kg batoh a neustále slnko ma neskutočne vyčerpali. Takéto články si prosím nechajte na iné obdobie, treba myslieť aj na takéto detaily. Nič v zlom Maťo 🙂

Lery741 Lery741 09.08.2020 (20:58)

A ku kopcu... Výjazd ako taký nie je ničím zaujímavý (možno okrem výhľadu) je to skôr utrpenie ako zážitok. Jazdenie po lesoch Beskýd je ďaleko zaujímavejšie.