Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Väčšinou, keď príde na test bicykel, tak mám v tom hneď jasno. Pri tomto kúsku som však vôbec netušil, či je toto cestný bicykel alebo gravel, na ktorý len niekto omylom dal cestné gumy.

Čo ma vlastne zmiatlo? V prvom rade je to nálepka na ráme, kde sa jasne píše, že toto je model aj na off-road použitie a dropy až do výšky 15 cm. Ďalšou vecou je jednoznačne zadný prehadzovač s brzdou, ktorý sa väčšinou na cesťákoch nepoužíva. Nakoniec spomínané cestné gumy, ku ktorým sa ešte dostanem. Avšak Superior rozlišuje svoj modelový rad Xroad na Grand Fondo a Gravel.



Geometria a veľkosti


Geometria je zhodná ako pre Grand Fondo tak aj pre gravel model a tak je posed skôr uvoľnenejší ako pretekársky. Toto mi však vyhovuje a je to presne to, na čo som zvyknutý. Celkom štedrý wheelbase dáva bicyklu stabilitu aj vo vyšších rýchlostiach. Pri mojich 185 cm som dostal na test veľkosť L alebo 56 cm sedlovú rúrku a sadol mi ako uliaty.



A teraz čo?


To je dobrá otázka, lebo mňa také to pravé cestné vozenie príliš neberie. Aj keď sa bavíme o slovenských cestách, tak sa to ani cestným veľmi nazvať nedá. No nič, nejako to prežijem a idem teda bicykel poskladať a uvidím.



Výbava na jednotku


Bicykel vyberám z krabice a nestačím sa čudovať, aké samé dobroty sú na ňom „navešané". Jedná sa o top model v ponuke Superior a tak aj výbava je top. Samozrejmosťou je karbónový rám a vidlica. O pohon sa kompletne postaralo Shimano so svojím radom Ultegra 2x11. Pozornému čitateľovi určite neuniklo, že sa jedná o elektrickú sadu. Vpredu máme kľuky s prevodníkmi 50-34T a vzadu potom kazetu 11-34T, čo vyzerá, že si do kopcov celkom „máknem". O zvýšený komfort sa určite postará karbónová sedlovka a riadidlá od ONE1.



Kolesá DT Swiss model ER 1600, ktoré sa samozrejme otáčajú na pevných oskách a sú tubeless ready. Pneumatiky Schwalbe Pro One v šírke 30C už len dopĺňajú celkový balíček, ktorý na váhe ukazuje skoro 8,4 kilogramu. Na gravel bicykel „pecka", avšak ak toto má byť cesťák, tak by som povedal, že už je to na hornej hranici priemeru.



Fotogenický kúsok


Hneď ako ho prvýkrát zbadala moja manželka, tak mi hovorí, že toto je veľmi pekný a decentný kúsok. Niet sa čomu čudovať, na prvý pohľad nezbadáte jeden kábel alebo brzdovú hadicu. Všetko je pekne schované a vedené vnútrom, dokonca aj pri predstavci to vedie okolo hlavového zloženia. Decentnú čiernu farbu dopĺňa len logo na spodnej rámovej rúrke a nápisy na kolesách. Žiadne prekvapenie, že si ho nakoniec chcela aj vyskúšať. Podľa jej slov by si taký vedela predstaviť aj pre seba.



Tubeless na cesťáku?


Niečo som už čítal v článkoch od Cepa, ale ako hovorím, v cestnom svete sa veľmi nevyznám. V krabici som našiel tubeless ventilky a tak to rovno hodím na bezduše. Čo sa môže stať? Nejak som však v tom vytržení zabudol, že na cestu sa predsa len fúka trošku viac. Moje dva bary vzadu si nejak nerozumeli s poriadnym výtlkom na ceste a tak prvá jazda hneď končí fiaskom. Našťastie si to odniesla len guma. Rýchlo objednávam novú a fúkam to na 4 bary a tentokrát už bez problémov.



Že je to bicykel určený primárne na cestu? Vôbec ho nešetrím a jazdím to isté, čo na svojom gravel bicykli. Samozrejme, rozdiel v šírke pneumatík je veľmi cítiť, ale inak sa bicykel správa ako doma. Dovolím si tvrdiť, že keby tam hodím 40C gumy, tak by sa so mnou nikto nehádal, že toto nie je gravel bike.



Elektrické radenie je veľmi návykové a radí rýchlo a presne. Predný prešmykač vždy upraví nastavenie tak, aby nešúchal, nech mám vzadu zaradené čokoľvek. Batériu ukrytú v sedlovke som nabíjal iba pri skladaní bicykla a myslím, že vydrží naozaj veľmi dlhú dobu. Neviem prečo som si myslel, že zadný prehadzovač má funkciu, kedy sa sám nastaví tak, aby nerapkal na kazete. Nie je to tak a treba sa dlhým podržaním tlačidla prepnúť do režimu ladenia. Teraz pomocou páčky môžeme vo veľmi malých krokoch doladiť prehadzovač. Je to niečo podobné, ako keby ste ladili napnutie lanka.



Ako som spomínal, zadná prehadzovačka má spojku a veru som bol rád, že tu je. Myslím, že na našich komunikáciách ju využije aj „čistokrvný" cestný cyklista. Taktiež som si pochvaľoval aj karbónové rajdy a sedlovku, ktoré eliminovali vibrácie a ani po naozaj dlhých výjazdoch som sa necítil ako zbitý pes.



Ako však otestovať cesťák?


Už keď som sa vyblbol v teréne, tak som rozmýšľal, že budem musieť predsa len trošku pojazdiť aj po tej ceste. Mal som v pláne ísť na návštevu vlakom a v tom mi napadlo, že by nebolo od veci dať to na bicykli. Skoro 117 kilometrov prevetrá mňa aj bicykel.



Beriem len úplný základ v podobe náhradnej duše, pumpy a nejaké náradie, aby to zase celé nevážilo 20 kíl. Aj napriek zvýšenej hmotnosti je cítiť ľahkosť, s akou sa bicykel dostáva do rýchlosti. Akceleráciu veľmi podporujú ľahké kolesá aj úzke gumy.



Bicykel „žerie" kilometre a ja zatiaľ necítim žiadnu únavu. Je to naozaj pravda, že tie tenké gumy bez vzoru nekladú žiadny odpor. Aj keď sa to na mape nezdalo, tak nakoniec som nastúpal skoro 600 m. Samozrejme, nejaké aj naklesal a tak som využil aj brzdy Ultegra. Pri porovnaní s mojimi GRX som nezaznamenal skoro žiadny rozdiel v brzdnom účinku alebo sile, a tak jediný rozdiel bude asi len v hmotnosti.



Nakoniec som teda tých 117 kilometrov dal za niečo viac ako 5 hodín aj s prestávkami, čo je na mňa veľmi dobrá hodnota. Celkovo som sa necítil vôbec zle a musím priznať, že niečo na tom cesťáku predsa len bude. Verím tomu, že podobný výjazd na gravel bicykli by bol väčšie utrpenie a trval by dlhšie.



Špecifikácia




Pre koho teda?


Superior X-road je presne taký bicykel, ako chceš mať. Potrebuješ čistokrvný road bicykel, nech sa páči. Chceš ísť trochu viac do terénu, tak tam hodíš širšie gumy a ide sa. Jednoducho bicykel, ktorý nájde využitie po celý rok a budete chcieť na ňom stále jazdiť. Cena tohto krásavca je 4 599 € a viac informácií nájdete na stránke výrobcu.



Otestuj niečo aj ty


Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up24thumb_down comments 22 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Superior X-Road Team Issue – ďalší hltač nudných kilometrov?

Test: Superior X-Road Team Issue – ďalší hltač nudných kilometrov?

Písmenom X sa zvykne označiť niečo neštandardné, extrémne, niečo, čo nás vyvedie z komfortnej zóny. Či sa susedom z Kopřivnice podarilo vytvoriť produkt, ktorý je hodný tohto prívlastku, tak na to som sa snažil prísť uplynulé dva týždne.
Test: CTM KOYUK 3.0 - celoročný gravel parťák

Test: CTM KOYUK 3.0 - celoročný gravel parťák

S klesajúcou teplotou, stúpajúcou vlhkosťou a zrážkami sa pomaly hlási o slovo pravá gravel sezóna. A platí to aj presne opačne, keď prichádza jar.
Test: Kellys Soot 90 – overený gravel tentokrát v karbóne

Test: Kellys Soot 90 – overený gravel tentokrát v karbóne

Kto nepozná Soot? Myslím, že len málokto sa teraz zamyslel nad tým, čo toto slovo vlastne znamená. Samozrejme, tento gravel od Kellysu je na trhu už nejakú chvíľu a robí radosť nejednému z vás. Ako jazdí jeho top prevedenie?
keyboard_arrow_up