Test: Briko E-ONE LED a REFLECTIVE - nielen na commuting

Test: Briko E-ONE LED a REFLECTIVE - nielen na commuting

Počul si niekedy o téme „commuting“? Pokiaľ nie, v skratke ti to vysvetlím. Jedná sa o druh jazdy na bicykli, pri ktorom sa človek presúva do práce, do školy či do mesta.

Nejedná sa o rýchlu jazdu, pretekanie, lovenie gramov ani drahé bicykle. Preto sú aj tieto dva produkty tomu z veľkej časti prispôsobené. Jedná sa o prilbu a pláštenku od značky Briko.



Značka Briko


Briko je talianska firma, ktorá vznikla takmer pred 40 rokmi v talianskom meste Miláno. Zo začiatku šlo o lyžiarsku značku, ktorá sponzorovala mnoho známych lyžiarov, ale časom jej korene prerástli hlboko do cyklistiky. Ich poslaním je preniesť energiu do svojich výrobkov a spraviť kvalitné produkty, ktoré budú dostatočne bezpečné a výkonné. V svojej ponuke predávajú lyžiarske prilby, okuliare, rôzne lyžiarske doplnky ale taktiež aj cyklistické oblečenie, rukavice, prilby, okuliare a mnoho ďalších vecí.

Bunda Briko Reflective


Začal by som bundou. Na prvý pohľad ničím špeciálna, čierna pláštenka, ale pod touto „vrstvou nenápadnosti“ sa skrýva veľmi zaujímavý a praktický produkt. Výrobca udáva, že bunda je určená na tému commuting. Podľa môjho osobného názoru si myslím, že pláštenka sa dá veľmi dobre využívať aj pri horskej či cestnej cyklistike. Bunda je veľmi ľahká a nebude vám vôbec zavadzať poskladaná v drese. Váži len okolo 150 g.



Dizajn


Ako som spomínal, na prvý pohľad je pláštenka šedo-čierna, avšak keď začne byť mierne šero, uvidíte pravú pointu a farbu produktu. Jej rukávy a široký pásik na chrbte sú totižto potiahnuté vysoko reflexnou vrstvou, ktorú je vidieť z veľkej diaľky. Tento široký pruh doslova žiari všetkými farbami. Túto schopnosť určite ocení každý cyklista, či už pri neskorom návrate z výjazdu, alebo pri ceste domov z práce alebo tréningu. Viditeľnosť a bezpečnosť je predsa to najdôležitejšie.



Na zakončeniach rukávov a na páse je mierne zúžená a obohatená pružnou gumou, aby dobre sedela na svojom mieste a nehýbala sa počas jazdy. Na boku pod rukávmi a na krku je našitá sieťka, aby telo vedelo dobre dýchať. O priedušnosť sa starajú aj 3 otvory na chrbte. Na zadnej strane je menší vačok, v ktorom sa skrýva šikovné vrecko, do ktorého sa dá pláštenka pohodlne zabaliť a zbaliť do dresu.



Materiály a teplota


Jediný použitý materiál na pláštenke je polyester. Bunda je určená do teplotného rozpätia od 10-20 stupňov Celzia. Z osobného testovania by som jej vytkol, že nedokáže vôbec odvádzať pot a to hlavne na rukávoch, kde nemá žiadne otvory. Bunda je určená do dažďa a vetra a nie na bežné nosenie, čiže to, že "nedýcha", je normálne. Otvory sa nachádzajú iba pod pazuchami a na chrbte, tam je to o niečo lepšie, ale taktiež nie najlepšie. Po chvíli šliapania do kopca pri cca. 11°C mi nepríjemne tiekli kvapky potu po rukách, hrudi aj chrbte.



Testovanie


S mojou výškou 190 cm a hmotnosťou okolo 72 kg mi akurát sadla veľkosť L. Osobne som bundu mal na sebe mnohokrát a pri rôznych teplotách. Bunda vie dobre zahriať aj pri teplotách pod 10 stupňov, avšak je potrebné mať pod ňou ešte strednú vrstvu. Výborne pomôže pri chladnejších zjazdoch, aby vám neprefúklo kríže a ostatné zakryté časti. Pri vyšších teplotách, okolo 15°C, sa už nehodí na rovinky a kopce. Bunda vás udrží v suchu aj pri prehánkach, no veľké dažde určite neznesie. V horších podmienkach oceníte vysoko reflexné prvky, pretože tie sú vidieť fakt z obrovskej diaľky a ešte aj bunde dodávajú o 100% viac krásy!



Plusy


  • Hmotnosť (151 g)
  • Dizajn
  • Vysoko reflexné prvky
  • Skladnosť

Mínusy


  • Neodvádza pot
  • Po zložení do vrecka sa pokrčí - ale to je očakávané

Prilba Briko


Prilba Briko E-One LED už výraznejšie reprezentuje tému commuting. Prilba je priam ako stvorená pre tento typ jazdenia. Výrobca ju ponúka v troch farebných prevedeniach a to šedú, čiernu a tmavo modrú. Veľkým mínusom je, že firma Briko nevyrába túto prilbu vo veľkosti S. Mne prišla v kartónovej krabici a v látkovom vrecúšku s veľkým logom Briko prilba vo veľkosti M, v čiernom prevedení a musím povedať, že lepšie by mi sadlo S-ko a to nemám zrovna najmenšiu hlavu. Naopak, veľkým plusom sú LED svetielka na prednej a zadnej strane prilby, vďaka ktorým vás bude dobre vidieť pri horšej viditeľnosti, ale na to sa viac pozrieme neskôr. Je vidieť, že spoločnosť Briko kladie dôraz na bezpečnosť cyklistov. Túto prilbu je možné využiť v meste, na e-bike ale aj na e-kolobežky, čo umožňuje certifikácia NTA 8776.



Dizajn


Prilba je dizajnovaná v masívnom "urban" štýle. Z veľkej časti je matná čierna, no zospodu ju lemuje lesklá čierna. Zo strán sú biele nápisy - označenie prilby a logá Briko. Na prilbe nájdeme 10 vzdušných otvorov a horné štyri sú prekryté sieťkou. Vďaka týmto prieduchom je prilba vzdušná a dobre vetrá hlavu. Na produkte chýbajú diery na cyklistické okuliare, ale to sa dá pri mestskej prilbe čakať. Vnútro prilby zmäkčuje prateľná výstelka. K nastaveniu prilby pomáha zadný ROLLFIT s vertikálnym nastavením v 3 krokoch a nastaviteľné popruhy, ktoré sa zapínajú pod krkom.



LED


Prilbu robí zaujímavou 12 LED svetielok. Tieto integrované LED pásy vo vnútri škrupiny napomáhajú dobrej viditeľnosti cyklistu na ceste. Na čele prilby sú 4 LED svetlá, na zadnej strane je 8 červených LED diód. Majú 3 režimy - permanentné svietenie, blikanie alebo striedavé blikanie. Režimy prepíname jedným tlačidlom na spodnej strane zadnej steny prilby, hneď vedľa dobíjacieho portu. Svetlá sa dobíjajú jednoducho, pomocou MicroUSB.



Test


Ako som spomínal, s obvodom mojej hlavy 55 cm, by mi určite lepšie sadla veľkosť S, ako najmenšia ponúkaná veľkosť M. Okrem tejto maličkosti prilba sedí dobre na hlave, je pohodlná, nikde netlačí a dobre lemuje okolie uší a hlavne spĺňa ten hlavný dôvod na jej nosenie - ochranu. To, či prilba dostatočne ochráni pri páde, som našťastie neotestoval, ale podľa jej spracovania verím, že áno. Hmotnosť prilby je trošku vyššia, konkrétne 339 g, ale to sa dá od prilby z tejto kategórie čakať. Prilba je dokonalou alternatívou, pokiaľ si nechcete brať pri presune do školy, práce alebo na tréning svoju primárnu prilbu na jazdenie či preteky. Po západe slnka oceníte LED svetlá, ktoré síce nie sú dostatočne silné na to, aby vám osvetlili cestu pred vami, ale spĺňajú účel; aby vás bolo dobre vidieť.

Plusy


  • Nastavenie veľkosti
  • LED svetlá
  • Komfort

Mínusy


  • Chýba veľkosť S
  • Hmotnosť (339 g)



Pár slov na záver


S produktami od spoločnosti Briko som veľmi spokojný. Je vidieť, že si dávajú záležať na kvalite a hlavne na bezpečnosti. Nosiť prilbu je potrebné aj pri krátkych výjazdoch, ako je cesta do zamestnania a podobne, pretože nikdy neviete, čo sa môže stať. A presne toto deklaruje téma Commuting. Viac o prilbe sa dozviete na tomto odkaze a bundu si tiež nájdete na stránke výrobcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up11thumb_down comments 1 komentár report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Castelli Premio Black – skutočný high-end pre epické výjazdy

Test: Castelli Premio Black – skutočný high-end pre epické výjazdy

Poznáte spojenie menej je viac? Presne podľa neho sa v Castelli pozreli na všetky aspekty cyklistických nohavíc určených na dlhé hodiny v sedle a horúce dni.
Test: HJC Furion 2.0 - na cestu, no nielen tam

Test: HJC Furion 2.0 - na cestu, no nielen tam

Je to jedna z top pretekárskych prilieb od firmy HJC. Bola vyrobená v spolupráci so svetovými pretekármi a skrýva v sebe všetko dôležité, čo by ste pri prilbe s takouto cenovkou čakali.
Test: Cyklistické oblečenie Tactic - nohavice na hodiny jazdenia

Test: Cyklistické oblečenie Tactic - nohavice na hodiny jazdenia

Podarilo sa španielskej značke z Girony vyrobiť najlepšie nohavice, aké som jazdil? Čo môže byť lepšie na drese, keď stojí o tretinu viacej, ako lacnejší model?
keyboard_arrow_up