Test: Detské prilby ABUS - bezpečnosť a kvalita na prvom mieste

Cyklistika je zábava pre celú rodinu, netreba však zabúdať na bezpečnosť tých najmenších. Kvalitná prilba je nevyhnutnosť a žiadne dieťa by sa už nemalo bez nej bicyklovať.

Nič nie je krajšie, ako keď chce dieťa s vami bicyklovať a samo vás zavolá na výlet. Taký príjemný pocit pre rodiča, že predsa len sa niečo z vás na tie deti nalepilo.

Vždy, keď idem na bicykel, nosím prilbu. Či ide len o krátky výjazd do obchodu v dedine alebo poriadne jazdenie po trailoch. A teší ma, že tento istý zvyk sa preniesol aj na Olíviu a Filipa. Zakaždým, keď niekam ideme, tak si sami pýtajú prilby, keďže je to už pre nich úplne prirodzené. Filip dokonca ešte upozorňuje cudzích ľudí, že si zabudli prilbu.

Tak, ako plynie čas, tak samozrejme rastú aj hlavy mojich ratolestí, preto po dvoch rokoch nastal čas na nové prilby. Výber mi uľahčil ABUS, ktorý nám práve pred letom poslal na test detské prilby z novej kolekcie.

Ako je u ABUS zvykom, ide o top nemecké prilby a nerozmýšľam nad tým, ktorý model je bezpečnejší. Dal som deťom vybrať podľa toho, ktorá sa im páčila. Olívia, už ako skúsená testerka, to hneď začala študovať a na rozdiel od minulého výberu ju okrem farby zaujímalo aj to, či sa napríklad dá nastaviť koliesko vzadu, aby sa jej tam vošiel vrkoč. Taktiež požadovala svetielko vzadu a podobné vychytávky. Na druhej strane Filipovi je úplne jedno, aké vychytávky to má, on chce skrátka žltú a hotovo.

ABUS Youn-I 2.0 a Anuky 2.0

Olívia sa teda rozhodla pre model Youn-I 2.0 v krásnej ružovej farbe. Tento model ABUS označuje ako „most" medzi detskými a dospelými prilbami. A keďže my rodičia sme pre deti taký vzorový model, tak sa, samozrejme, výberom vecí chcú k nám priblížiť. Podľa Olívie ide o veľmi štýlový kúsok, ktorý sa hodí na bicykel, ale aj na pennyboard a korčule.

Filip sa nakoniec rozhodol pre Anuky 2.0 a hlavné faktory, ktoré zavážili, boli žltá farba a svetlo vzadu. To je navyše vsadené do ovládacieho kolieska. Keby ste videli tú radosť, keď zistil, že svetielkom sa dá točiť. Ja v tom teda nevidím žiadny pridaný bonus, ale ak to jeho teší... .

Základ oboch tvorí samozrejme EPS pena vstreknutá do škrupiny. To zabezpečuje veľmi pevné a trvácne spojenie oboch materiálov. Tak prilba prežije aj veľmi nešetrné, detské zaobchádzanie. Vpredu je vyformovaný niečo ako vizor, ktorý chráni tvár pri páde. Veľmi dobrý nápad hlavne pre deti. Podobne je vyformovaná zadná časť, ktorá chráni temeno hlavy, a tak prilba ponúka naozaj solídnu ochranu. Kto má deti, vie, že tých pádov bude neúrekom, aj keď to nie sú nejaké veľké „pecky". A je dobré vedieť, že tam majú zvýšenú ochranu.

Integrované svetielka som už jemne načrtol a samozrejme aj Youn obsahuje jedno. Obe majú možnosť blikať alebo svietiť a výhodou je, že si ich deti vedia zapnúť aj sami. Filip s tým jazdí aj cez deň, čo vôbec nie je na škodu, aspoň ho je dobre vidieť. Po dvoch mesiacoch batéria zatiaľ drží. Pre prípad, že sa batéria vybije, sú na prilbe aj pasívne reflexné prvky.

Obe prilby majú nastavovacie koliesko Zoom, ktoré sa ľahko ovláda a ma veľmi jemný chod. Prilba sa dá nastaviť veľmi presne, aby dieťa netlačila, ale aby mu nebola ani voľná. Youn má navyše celý mechanizmus nastavovací a dá sa posúvať naozaj vo veľkej miere. Tu ma Olívia poučila, aká je to obrovská výhoda, keď si chceš tadiaľ prestrčiť vlasy. No čo sa ja na staré kolená všetko naučím.

Samozrejmosťou sú plne nastaviteľné popruhy v tvare Y, ktoré majú pracku chrániacu proti pricviknutiu kože. Páči sa mi, že pracka je dostatočne pevná na to, aby si ju nevedel Filip sám otvoriť, no väčšie deti už nemajú najmenší problém.

Anuky ponúka 9 ventilačných otvorov a Youn dokonca až 16 a tak sa dieťaťu zbytočne neprehrieva hlava. Predné otvory sú okrem toho vybavené sieťkou, čo je obrovské plus. Kto ešte nelovil imaginárnu včelu v prilbe, tak nevie.

Anuky sa ponúka v dvoch veľkostiach od 46-52 cm a od 52-57 cm. Väčšia Youn je dostupnáa vo veľkosti 48-54 cm a 52-57 cm. Anuky si je možné zakúpiť dohromady až v 42 farebných variantoch a zoženiete ju od jednofarebných, ako má Filip, až po rôzne variácie srdiečok, hviezdičiek a zvieratiek. Youn ponúka dokonca až 60 variácií a dá sa zaobstarať aj s technológiou Mips.

Aké teda sú?

Tu prichádza tá ľahšia časť, opísať niečo, čo som nikdy neskúsil a musím sa spoliehať iba na opis od detí. Samozrejme, Olívia v tomto už ma nejakú skúsenosť, preto jej opis je trošku obšírnejší. Od Filipa som na otázku, ako sa mu páči prilba, dostal odpoveď: „Dobre.".

Na druhej strane si Olívia pochvaľuje, že prilba veľmi dobre sadne a ani po celodenných výjazdoch ju nikde nič netlačí. Kompatibilitu s vrkočom som už spomínal a oceňuje aj sieťku, keďže má panický strach z hmyzu uväzneného vo vlasoch. Taktiež sa jej páči dizajn, ktorý sa hodí na všetky športy, ktoré má rada. Dokonca sme ju použili aj na rebríkoch na skalách. Predsa len, lepšia nejaká ochrana ako žiadna.

Prilby sú veľmi dobre odvetrané a deti v nich prežili aj výlety v Chorvátsku v teplotách cez 35 °C v tieni. Navyše, keď sa zašpinia, dajú sa vnútorné vypchávky jednoducho odopnúť a vyprať. To isté platí aj pre popruhy, ktoré hlavne pri malých deťoch nesú škvrny po zmrzline a vlastne po všetkom, čo jedli. Veď to poznáte. Ja tieto veci bežne periem v práčke, aby aspoň chvíľu vyzeral Filip ako človek.

Obe prilby sú veľmi ľahké a deti ich vôbec necítia na hlave. Youn váží vo veľkosti 52-57 cm 255 g, zatiaľ čo Anuky v tej istej veľkosti váži iba 240 g. Už so spomínaným veľmi dobrým usadením na hlave ponúkajú perfektný komfort.

Určite odporúčam

Po dvoch dovolenkách a neskutočne veľa kilometroch v domácom prostredí môžem s pokojným svedomím odporučiť obidve. Ak hľadáte bezpečné a kvalitné prilby, ktoré sa ponúkajú v toľkých farebných variantoch a motívoch, že si určite každé dieťa vyberie, budú výborným tipom. ABUS Youn sa predáva za cenu okolo 60 € a ABUS Anuky za cca 40 € a viac informácií vrátane všetkých variantov nájdete na stránke dovozcu.

Otestuj niečo aj ty

Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.