Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón - traily, blato a finiš na krv

Chcete si spraviť maximálku v rámci tepovej frekvencie a okrem toho ešte pojazdiť technické singletraily v divočine Kysuckej vrchoviny? Tak potom prídite niekedy do Snežnice.

Pamätám si ešte pár rokov dozadu na prvé ročníky tohto maratónu. Ten úplne prvý som tuším vynechal a hlavne si myslel, že maratón v Snežnici bude nejaká naháňačka po zvážnici okolo dediny a „hnoja“ . Och, ako som sa len mýlil...Za tie roky sa z neho stalo moje obľúbené podujatie a nehovorím to len z dôvodu, že je v podstate „cez kopec" u mňa doma. V prvom rade trať, ktorú môžem náročnosťou kľudne prirovnať k obľúbenému Donovalskému drapáku. Prostredie nie je síce také „panoramatické“ a nejde sa cez krásne národné parky, no kamene, singeltraily, korene a hlavne strmé kopce tvoria skutočne náročnú trať. Rovnako vás poteší aj pohľad na hrebeň Krivánskej Malej Fatry, pričom aj parametre v porovnaní s Drapákom sú takmer na chlp rovnaké. Teda 52 km a cca 1800 m prevýšenia, ktoré vedia pri kombinácii s blatom pekne ťahať za nohy.

Čo ale potrebuje podujatie, aby sa „vrylo“ do pamäte jazdcov, je niečo špeciálne, originálne. No a v Snežnici je tým miestom finiš, ktorým je v podstate Mur de Huy, resp. Mur de Snežnica . Jednoducho asfaltová, cca 300 m dlhá stojka so sklonom aj k hranici 26 %, do ktorej naletíte samozrejme pekne „prešitý" z celej trate....a ideálne, ak sa s niekým ešte naháňate. Ľudia, spíker a celkovo atmosféra okolo vás prinútia vydať zo seba maximum, podradiť na ťažší a šprintovať o život...a ešte ak si pri tom všimnete trefný nápis na asfalte: „milujem cyklistiku“ . Rozhodne odporúčam zažiť a takmer každý rok si tu spravím svoje HR max v rámci pretekov.

Čo sa mi rovnako páči, stále badať zlepšenia, chalani prečisťujú single v „divočine“ Kysuckej vrchoviny a snažia sa trať posúvať a robiť ju zábavnou pre jazdcov. Celkové zabezpečenie, či značenie je na úrovni, o čom svedčí pravidelne vysoká účasť aj borcov z Bratislavy a iných kútov nášho Slovenska . Nech to skrátim, Snežnicu si vždy chodím vychutnať a v posledných rokoch bez reportovania a kamerovania...dať si „len“ dobre do tela s kamošmi.

Teraz mám podobné plány vsunúť sa „anonymne“ do štartového poľa, no Mišo (organizátor) mi píše, či predsa len nevezmem kameru a že by boli veľmi radi. Chvíľu rozmýšľam...dopekla, veď má pravdu. Básnim o atmosfére a ako inak ju lepšie zachytiť než obrazom a zvukom. Navyše je jasné, že čistý rozhodne nebudeme, pretože dažde uplynulých dní vytvorili na trati v podstate 2 extrémy – sucho a poriadne blato. Nakoniec myslím, že sa oplatilo, resp. to už musíte posúdiť vy .

Výsledky v rámci všetkých kategórií nájdete na tomto odkaze a záznam v aplikácii Strava tu.

Čo ma osobne teší, tak môj výkon na pretekoch sa mi stále darí zvyšovať a som zvedavý, kam sa mi ešte podarí túto sezónu posunúť. Tých možností už veľa nebude a potom si spravíme aj nejaké „zhodnotenie“ pre tých, ktorých tréning a veci okolo zaujímajú.

Verím, že videjko motivuje pár ďalších, nech prídu niekedy pojazdiť na maratón do Snežnice a hlavne žiadny strach. Ten záver si naplno užijú aj jazdci na kratšej, 21 km dlhej trati . Užívajte ešte záver sezóny...

Zdroj fotografií: Lukáš Hodoň

Istrofinal Snežnický MTB maratón

calendar_today 04.09.2021
place Snežnica - Kysucká vrchovina (Slovensko)