Test: Fenix HM70R - nabíjateľná čelovka

Test: Fenix HM70R - nabíjateľná čelovka

Už dlho som sa obzeral po kvalitnej čelovke, ktorá by bola vhodná aj na nočné výjazdy...

Jazdenie na bicykli mimo sezóny v blate a snehu ma baví, no na to, že pôjdem na bike ešte ráno pred robotou a za svetla, môžem zabudnúť. Skúšal som a nie je to nič pre mňa. Preto mi nezostáva nič iné, ako jazdiť po robote a potme. Pred dvoma rokmi som si práve preto kúpil výkonné svetlo s externou batériou, ktoré vozím na riadítkach. Rýchlo som ale zistil, že to nie je úplne ono a niečo tomu chýba.

Svetlo je síce výkonné, ale čo z toho, keď pri prejazde zákrutou do nej nevidím? Preto som sa obzeral po nejakom doplnkovom svetle na helmu. Kamarát si kúpil čelovku od Fenixu a bola to paráda. Rozhodol som sa teda aj ja pokukávať po čelovkách, prišla jar, začala sezóna a na nočné jazdenie som zabudol.

Sezóna ušla ako voda a je tu opäť tma a rovnaká dilema. Začal som jazdiť s mojím starým set-upom, plus podarilo sa mi od kolegu dostať na test túto čelovku Fenix HM70R.



Funkcie


Čelovka s dvoma reflektormi hneď na prvý pohľad pôsobí robustne a kvalitne. Telo je z ľahkého hliníka, takže sa rýchlo chladí a zároveň je aj vodoodolné do hĺbky dvoch metrov. Na pravej strane je gumové tlačidlo, ktorým sa čelovka zapína a obsahuje aj indikátor nabitia. Ak ho budete chcieť odskrutkovať, odhalí sa USB-C port na nabíjanie.



Na ľavej strane nie je nič, no keď odskrutkujte aj tú, dostanete sa k batérii. Tá má kapacitu 5000 mAh, takže svietiť dokáže dosť dlho. Podľa výrobcu je výdrž batérie pri maximálnom výkone 2 hodiny. Mne sa zatiaľ nestalo, že by sa mi vybila, ale bude to aj tým, že ju vždy po príchode domov dám pre istotu na nabíjačku. Výhodou je, že svetlo vám nezhasne z ničoho nič, ale postupne, ako sa batéria vybíja, tak sa aj prepínajú módy na slabšie. Keď sa prepne na najnižší režim, začne indikátor blikať na červeno a svetlo bude svietiť až do úplného vybitia. Toto sa mi tiež zatiaľ nestalo, takže z toho usudzujem, že výdrž je naozaj dostačujúca. Tiež je pravda, že maximálny výkon používam iba pri zjazdoch a pri výšľapoch sa snažím energiu šetriť. Výjazdy trvajú v priemere 2 až 3 hodiny. Pri takomto používaní stačí svetlo hodiť na nabíjačku na 15-20 minút a som opäť v „zelenom" a pripravený. Ak už nenabíjate po každom výjazde, odporúčam v zime pred ďalším batériu aspoň „oživiť".
Značka Fenix má v ponuke aj náhradné akumulátory a mnoho iného príslušenstva.



Režimy


Hlavný reflektor sa zapne krátkym podržaním tlačidla a sekundárny dvoma rýchlymi stlačeniami. Funkcií má naozaj dostatok a využiteľné sú všetky. Hlavný reflektor je vlastne ako také diaľkové na aute. Lúč má väčší dosvit a nie je ani veľmi úzky a ani veľmi široký. Na použitie pre trailové jazdenie používam maximálny výkon 1 600 lúmenov a dosvit necelých 200 metrov, čo bohato postačuje.

Vedel by som si predstaviť jazdu aj len s touto čelovkou, bez prídavného svetla na rajdoch. Nebolo by to úplne ono, ale dalo by sa. Ostatné módy sú využiteľné pri presune po ceste, kedy vás autá budú dostatočne vidieť a zároveň ich nebudete oslepovať. Výhodou je, že v akom režime čelovku vypnete, v takom ju aj zapnete. Nevýhodou je vyššia hmotnosť cca 200 gramov. Neznie to možno ako veľa, ale na helme to cítiť a ťahá ju trochu dopredu. Ďalšia možnosť je držiak nalepiť na vrch prilby, vtedy bude hmotnosť lepšie rozložená. Ja sa toho ale dosť bojím, keďže som vyšší a svoju výšku nepotrebujem už o nič zväčšovať. Už teraz sa musím zohýbať a dávať si pozor, aby ma nezachytili konáre. Záleží to aj od toho, kde jazdíte. U nás máme jeden úsek medzi hustými kríkmi a tam je to naozaj problém.



Široký reflektor robí presne to, čo má v názve a musím povedať, že je to paráda. Používam ho častejšie, ako by som myslel. Má k dispozícii červené tlmené svetlo, ktoré si viem predstaviť, že budem používať cez leto v kempe v stane, aby som toľko netrápil oči. Má silu 5 lúmenov a aj funkciu blikania. Blikanie je asi jediný režim, ktorý využívať nebudem.



Sezóna ušla ako voda a je tu opäť tma a rovnaká dilema.
Ďalší mód je veľmi široký lúč svetla, ktorý doslova zaplaví priestor pred vami. Používam ho hlavne pri príchode z výjazdov, keď hľadám kľúče vo vrecku a snažím sa otvoriť garáž, alebo pri prácach doma, keď si potrebujem prisvietiť. Výhodou sú dva výkonnostné režimy. Ten slabší používam logicky na kratšiu vzdialenosť a ten silnejší so 400 lúmenmi som použil na nočnej cyklo-opekačke s chalanmi. Zišiel sa pri hľadaní dreva, keď som si svietil pod nohy, no zároveň som videl aj dostatočne do strán. Následne som čelovku zavesil na strechu altánku, kde slúžila ako lampa, takže ostatní si nepotrebovali svietiť pod nohy vlastným svetlom. Taktiež to je dobrý mód, keď si napríklad idete zabehať a nepotrebujete vidieť na 100 metrov pred seba.



Mal som trochu problém s upevnením. Helma, ktorú nosím bežne, má šilt napevno a nedá sa vyklopiť. To bol dosť veľký problém, ktorý som nedomyslel. Čelovka sa pod šilt nezmestila a vyzeralo to, že som dojazdil. Našťastie som vytiahol svoju starú helmu, na ktorej nie len, že je šilt polohovateľný, ale dokonca ho mám aj odtrhnutý. No šilt, no problém, či? Najprv som sa snažil na helmu navliecť aj popruhy, ako to má kamoš na svojej, no keďže na nej šilt nemám, popruhy sa mi skĺzavali dole a svetlo nedržalo dobre pri otrasoch.



Popruhy majú výhodu, že logá Fenix sú reflexné a pekne ich je vidieť. Vyriešil som to nakoniec jednoducho držiakom na prilbu Fenix ALG-03 V2.0, ktorý mi našťastie kolega pridal k testu. Ak chcete držiak použiť, pozrite sa, či máte dostatok miesta a nemáte tam práve vetrací otvor. Mne sa zmestí, takže držiak drží a svetlo svieti. Kolega mi povedal, že držiak nalepil aj cez vetrací otvor tak na 2/3 a drží už tri roky.



Nakoniec som aj šilt pripevnil sťahovacími páskami, pretože bez neho to vyzerá hrozne. Obrovskou výhodou je možnosť si svetlo naklápať po malých kúskoch na presne požadovaný uhol.



Zhrnutie


Ťažko sa mi hľadajú negatíva. Je to perfektná čelovka, ktorú budem určite často používať aj cez leto na turistiku, prespávačky v kempoch, do lesa na opekačky. Často som ju používal doma pri prácach. Vyzerá byť naozaj robustná a keďže je vodotesná, tak sa o ňu nebojím ani v daždi. Jedinou nevýhodou pre nosenie na prilbe môže byť spomínaná hmotnosť, ale nie je to nič hrozné. Ak by predsa niekto chcel ľahšiu, značka Fenix má veľa iných modelov, takže je si z čoho vyberať. Nájsť ich môžete aj u nás na MTBIKER shope.

Cena


Čelovka Fenix HM70R - 99.90 €
Držiak na prilbu ALG-03 - 6.90 €
Príslušenstvo

Otestuj niečo aj ty


Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.

Autor fotografií: Život v lese
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up24thumb_down comments 25 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Výkon, displej, odolnosť – predné svetlo Ravemen PR1600

Test: Výkon, displej, odolnosť – predné svetlo Ravemen PR1600

Aké sú výhody lepšieho predného svetla a na aké detaily sa treba zamerať pri kúpe a používaní? Hodí sa Ravemen PR1600 aj na serióznejšie nočné výpravy?
Predstavenie: Zaujímavé svetlá a blikačky od CTM

Predstavenie: Zaujímavé svetlá a blikačky od CTM

Svetlá a blikačky od slovenskej značky CTM v modernom kabáte a so zaujímavými vlastnosťami.
Svetlá ako priorita pre celoročné jazdenie PR článok

Svetlá ako priorita pre celoročné jazdenie

Radi by ste jazdili celoročne? Vtedy sa zrejme nevyhnete ani jazde v noci, či v zhoršených podmienkach. Preto sme pre vás vybrali 8 svetiel, z ktorých si vyberie naozaj každý.
keyboard_arrow_up