Zdroj: archív autora

Momentálne vrcholí bikepackingová akcia Slovakia Divide, ktorej trasa meria 660 km naprieč divokou slovenskou prírodou. Prinášame výber bikov niektorých jazdcov aj s popisom výbavy.

O zážitkoch z minulého ročníka nám v dvoch častiach svojej pútavej reportáže porozprával Lukáš (1. časť, 2. časť).

Jazdci a ich biky

Marek Nemeček, vek 38, Trnava

• Bike: KONA Unit X 2022 so Shimano Deore 10-51t 12spd, vymenil som akurát pedále, sedlovku (Wittkop Gel), vidlicu (Axon 32 Boost/100 mm), nakoľko predná vidlica nebola odpružená. Plášte som dal tiež „užšie", keďže pôvodný bike mal 29x2.6, dal som dopredu Swalbe Racing Ray 29x2.25 a dozadu KoFA XC13TR 29x2.25, oba tubeless prevedenie.
  • Brašny: používam od značky Acepak - Harness System. Vpredu aj vzadu 8 l. Na riadidlách mám ešte 2x big bottle bag. Rámovú brašňu mám plne vodotesnú Riverside s objemom 5 l. Posledná brašňa je od firmy Apidura - Top Tube bag s objemom 1 l a takisto je plne vodotesná ..páči sa mi na nej, že je pripevnená na rám so skrutkami a nie klasika suchým zipsom . Na spodok som ešte umiestnil Cage, aby som si mohol bez problémov za jazdy kúpiť 2 l fľašu s nápojom, poprípade niečo iné. K tomu všetkému som si ešte dokúpil extra popruhy... Pre istotu.
  • Ako navigáciu som vybral starý Garmin Oregon 650t na baterky.

Peter Bujňák, vek 39, Košice

„Toto je môj bicykel. Existuje veľa takých, ale tento je môj. Bez bicykla neznamenám nič. Bezo mňa môj bicykel neznamená nič.“

• Bike: Jazdím On One 456 Evo, oceľová 26-ka. Sada SLX 1x11 a vidla so 120 mm zdvihom. Tento bike už prežil všetko možné, ale stále ťahá ďalej.
  • Brašny: nie sú nič výnimočné ale fungujú celkom slušne. Nemám preferenciu na žiadne značky, ale momentálne používam kombináciu Orgoň, Zefal, Blackburn. Celkový objem je cca 25 litrov ale na Slovakia Divide budú brašny poloprázdne, naplnené prevažne Horalkami a plechovkami sardiniek či pašték a jedno - dve merino tričká naviac, ako aj bunda do dažďa a výbava na spanie.
  • Vychytávky: Čo sa týka vychytávok, tak na biku budú skryté aspoň dva-tri nože, lebo ich nikdy nemôžeš mat priveľa. Jeden multitool, jeden malý zatvárací na jedlo a ďalší na „survival“

Stanislav Hvizdoš, vek 43, Jakubova Voľa

• Bike: Cannondale Flash F29, hardtail, rám hliník, pohon 2×10, prevodníky 36 a 24. Kazeta 11-34. Vidlica Magura TS6 100 mm. Plášte Mitas Zefyros 2.25, vpredu aj vzadu.
  • Brašny: všetky sú od Acepacu. Vpredu je Bar Roll, objem 16 l. V ňom mám spacák, karimatku a bundu do dažďa. Ďalej mám na ráme Roll Fuel bag, objem 0.8 l, v ňom budem mať veci, ktoré chcem mať poruke. Potom ešte na ráme je Zip Frame bag, veľkosť M a Tube bag, objem 0.7 l. Ďalej ešte poveziem malý 5 l batoh.
  • Navigáciu beriem Garmin Etrex 10, plus mapy.cz v telefóne.

Jan Schlindenbuch, vek 48, Řevnice CZ

• Bike: hardtail rám MRX
  • Brašny: přední Acepac Bar Harness v kombinaci - spacák v nepromokavém vaku, zadní SportArsenal plus několik malých brašen na rámu, celkově jedu hodně nalehko
  • Vychytávky: kožené sedlo Favorit

Miroslav Zelenka, vek 39, Dolné Orešany

• Bike: oldschool 26" dinosaurus Ibis MOJO + Fox Talas 140/140; prevody 1x11 (keďže staré 2x9 sa totálne utopili na Slovakia Divide 2021); brzdy Magura Louise; kolesá vypletené DT Swiss + HOPE na bezdušiach.
  • Brašny: Predná brašňa 12 l vak RESTRAP na nosiči Acepac (hamak, tarp, karimatka, spacák), zadná brašňa TOPEAK Backloader 6 l s nadstavcom na teleskop (oblečenie); TT bag Acepac 1,2 l (elektronika); lacná brašnička so servisom v ráme; 2x brašny na riadidlách na občerstvenie; + batoh s vodou, lekárnička a „serepetičky"
  • Vychytávky: 1. Čo si si zabudol, to nepotrebuješ. 2. Zachovajme kultúru a vždy pribaľ lopatku!

Tamáš Bohuš, vek 30, Žilina

• Bike: On-one Big Dog crmo rám, Rock Shox Pike 160 mm, kolesá 27.5” flow ex/vpredu Schwalbe Hans Dampf, vzadu Rocket Ron, pohon: Deore 1x10, brzdy Deore a XT 180 mm, Rock Shox Reverb sedlovka
  • Brašny: Saddle bag - na oblečenie, nepremokavá bunda a gate, mikina a páperka Mountain Equipment.
  • Framebag: gély, snacks, baterky, servis. Pitie a spanie v obyčajnom drybagu na riadidlách.
  • Vychytávky: navigácia eTrex 30, kúpená zo zberu odpadov za 15 €

Matúš Ďurica, vek 30, Kriváň

• Bike: Canyon Neuron 2021 CF, Zdvih - Rock Shox: vpredu 140/vzadu 130, pohon -  SRAM GX Eagle 1x12, brzdy Shimano Deore, plášte - 29x2,35 Schwalbe Nobby Nic (vzadu) a Hans Dampf (vpredu), sedlo - WTB Vigo, gripy - Ergon GA3
  • Brašny: Zadná - Giant H2PRO 17L + Topeak držiak na 2 fľaše, ktorý zároveň fixuje tú brašňu, aby nelietala na strany, predná - Zajo Pump Drybag 25 l, na hornej rámovej rúrke - Acepac Fuel bag M a 2x Btwin brašňa na riadidlá

Jaroslav Lepieš, vek 44, Detva

• Bike: „celopierko" Focus hliníkový rám, kolieska 27,5, prevod 1 x 11, rok výroby 2016
  • Brašny: podsedlová brašňa o objeme 0 až 17 litrov s oblečením. Na ráme je dvojkapsička na mobil a drobnosti, ktoré treba mať poruke. Do rámu som vtisol malú podsedlovú kapsičku s „vercajchom" a dušou. Na ráme nosím na ozdobu protimedvediu sadu - sprej na pošteklenie ňufáka a rolnička na prilákanie. Na volante letný spacák vo vodoodolnom vaku. Pod volantom nafukovacia karimatka a vodičky mám tak na jeden deň a pálenky na hodinku.

Šimon Marinov, vek 22, Praha

• Bike: Bike je Canyon Lux Trail, s karbonovýma kolama a s kazetou Garbaruk. Je to docela rychlá raketa a odpružení pomůže zadku si odpočinout. Na řídítkách mám rohy, který doporučuju. Díky tomu, že jsou rohy namontovány u brzd, člověk muže brzdit, když je drží.
  • Brašny: Brašny jsou z „dekače", výhodou brašen je, že jsou opravdu nepromokavé. Člověk pak nemusí cpát věci do sáčku. Vpředu je spaní a vzadu oblečení.
  • Vychytávky: Dobrej výmysl ke každodennímu ježdění je malá brašnička ruční výroby, která se zásouvá do vidlice. Je vyrobena z víka od deodorantu, igelitky a elektrykářský pasky. Vejde se do ni celkem dost, já v ni normálně vozím věci na opravu defektů a olej. Další vychytávka je, že jsem si na místo, jak jsou gripy na řídítkách, namotal elektrikářskou pásku asi tak 6 vrstev podélně jak je dlaň. Gripy jsou pak víc ergonomicky a lip držej na místě.

David Šimoník, vek 31, Praha

• Bike: Mondraker Chrono... Zůstal jen rám, vidlice (RS Judy) a kliky (SRAM NX 32T). Dále sada GX Eagle (10-50), DT XM401 (Maxxis Ardent Race + Ikon), brzdy XT, sedlo Brooks.
  • Brašny: podsedlovka Apidura Expedition 14 l, rámová Sport Arsenal 2,5 l, na rám Apidura Racing 2 l, pytlíky na řídítka Acepac. Z výbavy snad spacák Sir Joseph Koteka 290 a karimatka Neoair Uberlite. Čelovka Armytek.
  • Vychytávky: Žádné asi nemám. Vezu to, co můžu potřebovat, bo lepší mít a nepoužít, než nemít a potřebovat.

Tohtoročná edícia, na ktorej štatovalo 45 pretekárov, má po dnešnej noci už aj svojich víťazov - Martin Novák a David Šimoník preťali cieľovú čiaru s výsledným časom 63 hod 25 min. Gratulujeme! Ďalší vývoj pretekov možes sledovať na Facebooku.

Zdroj fotografií: archív účastníkov Slovakia Divide 2022

[Foto na úvode: archív autora]