Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Tip na výlet: Hornosúčanská vrchárska koruna

V okolí Hornej Súče sa nachádzajú 4 pekné stúpania. Nedávno mi v hlave skrsol nápad, čo tak ich spojiť do jedného výjazdu? Takto vznikla moja malá Hornosúčanská vrchárska koruna.

Dĺžka výjazdu v mojom prípade činí približne 60 km. Každý si však môže trasu naspäť prispôsobiť podľa seba, pretože existuje mnoho možností, akými sa dá vrátiť späť do Trenčína. Prevýšenie je príjemných 1 100 metrov. Od začiatku vás nadchne príjemná atmosféra Bielych Karpát, v ktorých sa celá trasa nachádza.


Parametre trasy

  • Dĺžka: cca 60 km (je prispôsobiteľná)
  • Prevýšenie: 1 100 m
  • Náročnosť: stredná
  • Povrch: 100 % asfalt
  • Vhodná pre: cestný bicykel, gravel
  • Odkaz na výjazd

Začiatok dnešného výjazdu

Moja trasa začína v meste, z ktorého pochádzam - v Trenčíne. Cez časť Zámostie sa vyberieme na smer Hrabovka, ktorá je vzdialená asi 5 km od Trenčína. Po chvíli nás v dedine Horné Orechové bude čakať prvé strmšie stúpanie, no to ešte nezaraďujeme do vrchárskej koruny. Čaká nás v priemere 14 % kopec do dediny Hrabovka. Tam sa pred nami objaví prvý panoramatický výhľad na celý Trenčín, Považský Inovec a okolité kopce na druhej strane mesta.


Po kochaní sa z výhľadu nasleduje zjazd, ktorý nás dovedie na križovatku medzi Skalkou nad Váhom a Dolnou Súčou. Vyberieme sa doľava - smer Dolná Súča a pokračujeme po novom asfalte po hlavnej ceste mierne naklonenou rovinou hore. Za Dolnou Súčou je malý kopec, no z neho sa rovno vrhneme do 14 % zjazdu na smer Horná Súča. V tomto úseku je krásna okolitá príroda a cesta sa vlní hore-dole. Tu začína aj prvé stúpanie našej vrchárskej koruny - stúpanie na laz Repákovci.


Laz Repákovci, 1/4

Celé stúpanie sa tiahne v duchu úzkej pochmúrnej cesty obklopenej stromami a lesom. Veľa áut tu nestretnete, čiže aj napriek tomu, že cesta je úzka, je to pomerne v poriadku a s prípadným autom sa ľahko obídete. Kopec má dĺžku približne 3 km a celkom príjemný sklon. Pod vrcholom vo výške 432 m n. m. vás čaká krásny drevený smerovník, ktorý ukazuje smer Hornej a Dolnej Súče, českých hraníc, či dokonca Gibraltáru. Odtiaľ sa spustíme zjazdom na smer Horná Súča. V tejto časti je asfalt mierne rozbitý ale nič, čo by sa nedalo v poriadku prejsť. Zjazd nás zavedie priamo do stredu Hornej Súče, odkiaľ sa vydáme na naše druhé stúpanie - výstup na Vlčí Vrch.


Vlčí Vrch, 2/4

Toto stúpanie začína hneď za dedinou Horná Súča. Meria necelé 4 kilometre a má v priemere okolo 7 %. Asfalt je v jednom úseku tiež starší, ale nič hrozné ani neprejazdné. Toto stúpanie mám osobne veľmi rád, pretože sklon je príjemný, v okolí sa nachádza krásna príroda a mnoho výhľadov na okolité lesy. Pred koncom nás čaká dedina Vlčí Vrch a na konci samotného stúpania, ktoré sa končí pri autobusovej zastávke Vlčí Vrch, sa nám pred očami rozprestrie krásny výhľad na Českú republiku.


V týchto úsekoch je dosť vlhko a cesta býva často mokrá.
Vrchol sa totiž nachádza takmer na hraniciach, čiže môžete počítať aj s českým signálom na telefóne. Po prípadnej chvíli oddychu na zastávke sa môžeme vrhnúť na zjazd tou istou cestou, ktorou sme stúpali hore. Zjazd sa dá pekne užiť, pretože na ceste nás nečakajú žiadne nepríjemné zákruty okrem tej poslednej takmer 180-stupňovej. Vrátime sa opäť na križovatku za Hornú Súču pri smetisku, odkiaľ sme začínali stúpanie.


Krásny Dub, 3/4

Keď máme za sebou polovicu kopcov, môžeme sa vrhnúť na ďalšie krásne stúpanie, stúpanie na Krásny Dub. Z križovatky zabočíme doľava na smer Trnávka. V tejto časti zabočíme doprava a čaká nás tretí kopec. Asfalt je spočiatku horší ako na predošlých, vhodný skôr pre gravel, no na cestnom bicykli to tiež v menšej rýchlosti v pohode prejdete. Stúpať budeme približne 4 kilometre. Cesta vedie popod lesy Bielych Karpát, opäť s minimom áut.

lesy Bielych Karpát

...dostanete viac ako 20-percentnú facku
V lete vie veľmi príjemne osviežiť chlad, ktorý sála z okolitých skál a lesov. V týchto úsekoch je dosť vlhko a cesta býva často mokrá. Po pár kilometroch prídeme do časti Krásny Dub, cez ktorú prejdeme až na koniec - autobusovú otočku. Tam sa nachádza monument z konca 2. svetovej vojny, keď tu nemeckí fašisti vypálili 7 rodinných domov. Tam sa otočíme a opäť sa tou istou cestou vrátime naspäť až do Hornej Súče k farme. Zjazd je pekný, no pre zlý asfalt treba zvýšiť opatrnosť.



Dúbrava, 4/4

Ako čerešničku na torte som si nechal „stojku“ na Dúbravu. Kopec je dlhý približne 2,6 km a hneď na začiatku „dostanete viac ako 20-percentnú facku“. Zvyšok je v priemere približne 8 %, no toto stúpanie mi vždy pripadalo najťažšie zo všetkých. Takmer celé vedie popri rodinných domoch. Tu je asfalt výborný a nemusíte sa báť žiadnych dier či nerovností. Náš posledný „climb" končí ľavotočivou zákrutou na konci Dúbravy.


Návrat domov

Odtiaľto je už len na vás, ako sa vrátite späť do Trenčína. Ja som zvolil zjazd na hlavnú cestu, ktorá vedie k českým hraniciam, tam som odbočil doľava na smer Drietoma. Na tejto ceste si treba dávať veľký pozor, pretože tam chodí veľké množstvo áut a hlavne kamiónov. Krajnica je dostatočne široká, ale napriek tomu treba zvýšiť opatrnosť. Ďalej som prešiel cez Drietomu a za čerpacou stanicou som odbočil doľava smer Kostolná - Záriečie. Cez Kostolnú sa dostaneme až na kruhový objazd, kde odbočíme druhým výjazdom na most, ktorý nás dovedie na hlavnú cestu - starú cestu medzi Novým Mestom nad Váhom a Trenčínom. Po nej pôjdeme len chvíľu, pretože po pár stovkách metrov sa odkloníme podchodom na cyklotrasu. Po cyklotrase sa už bezpečne dostaneme až do Trenčína.


Alternatívne trasy návratu

Pre tých, ktorí chcú ísť domov bezpečnejšou a asi aj kratšou cestou, sú tu ďalšie možnosti. Z Dúbravy sa spustíme naspäť do Hornej Súče, no v zjazde treba dávať pozor na zákruty, ktoré dosť vynášajú. V Hornej Súči sa vyberieme smerom na Dolnú Súču a stále po hlavnej ceste,
Vždy je lepšie pokecať, poťahať sa s partiou cyklistov, ako jazdiť sám.
po ktorej sme išli aj sem, pokračujeme až ku križovatke Hrabovka a Skalka nad Váhom. Tu sa môžete rozhodnúť, či vám nestačilo výškových metrov a znovu si vyšliapete kopec na Hrabovku a spustíte sa do Trenčína, alebo budete pokračovať miernym klesaním cez Skalku nad Váhom až na križovatku, kde odbočíte doprava a prídete k Posvätnému miestu. Tam máte možnosť pokračovať buď po ceste a posledným stúpaním a následným zjazdom prísť do obce Zamarovce a následne do Trenčína, alebo pri zrúcanine pútnického miesta odbočíte na cyklotrasu, ktorá vás dovedie priamo do Trenčína.



Budem rád, ak na tejto trase budem stretávať čoraz viac cyklistov, pretože osobne ju jazdím rád a celkom často. Vždy je lepšie pokecať, poťahať sa s partiou cyklistov, ako jazdiť sám. Výjazd som zakončil príchodom do centra Trenčína. Pre takých milovníkov kávy, ako som ja, nemôže takýto krásny výjazd končiť ničím iným ako chutnou kávou v centre Trenčína .
report_problem Našiel si v texte chybu?
andrejturek
andrejturek 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Malý Kaukaz na horskom bicykli (2. časť)
Čo majú spoločné opustený sovietsky rádio-optický teleskop, pamätník venovaný arménskej abecede a horské jazero vo výške 3200 metrov? Všetky tieto miesta sme objavili na našej cykloceste naprieč Arménskom.
Dobrodružstvo na 2 kolesách: ako si partia kamarátov z Anglicka zamilovala Slovensko
Štyria kamaráti, jedna krajina, ktorú nepoznajú, a geniálny nápad prejsť ju na bicykloch. Toto je príbeh ich slovenskej cyklistickej odysey.
Okolo slovenských regiónov: Abov - 70 km na dvoch prevodoch? Prečo nie?
Možno sa po niektorých regiónoch budem opakovať, no Abov pre mňa predstavoval ďalší vrchársky raj a svoje poslanie naplnil do bodky. Hoci, s „drobnými“ technickými problémami...
keyboard_arrow_up