Test: Pretekársky komplet ALÉ - zhmotnenie výkonu
Pretekársky strih, látka s 3D štruktúrou, materiál, ktorý je extrémne prijemný na dotyk, a k tomu všetkému kompresný fit. Toto je oblečenie z hornej police!
Ide o kúsky z kolekcie R-EV1, ako výrobca označuje oblečenie vhodné na preteky. Celkom odvážne názvy, poviete si. Na um zíde určite aj otázka, ide jazdenie v tomto oblečení „samo"? To nie, ale každý jeden kilometer prejdete s lepším pocitom a v záverečnom špurte...
Aké sú nohavice ALÉ Watt 3.6, pridajú vám výkon?
Už na prvý dojem máte pocit, že ste dostali do ruky prémiový produkt. Nohavice vám prídu zabalené v škatuli. Materiál je na dotyk pevnejší a tuhý. Traky prekrížené a dostatočne odvetrané. Pre ilustráciu trakov som si dovolil použiť oficiálne fotky zo stránky výrobcu, nejaký ten rok som nebol v „posilke", plus-mínus tridsaťpäť . Predná strana je vykrojená a nikde nie je prebytočná látka, ktorá zvykne hriať na bruchu. Minimalizmus v praxi.Už pri pohľade na konštrukciu nohavíc mi bolo jasné, že niekto spravil kvalitnú robotu.Po úvodnom oťukaní prišlo na rad skúšanie. Pri výške 193 centimetrov som nakoniec zvolil veľkosť XL. Nohavice ma prekvapili svojou dĺžkou, siahajú mi skoro ku kolenám a zároveň vynikajú silnou kompresiou. Na malý moment som zvažoval aj XXL, rozdiel nebol nejako extra výrazný, no išli mi lepšie cez bedrá. Ak by som si zobal väčšie, určite by som mal problém s dĺžkou a ani vložka by mi nesedela tak, ako mi sedí pri XL, pekne napasovaná. Pri obliekaní si dávam viac pozor na to, aby som ich neťahal rýchlo. Po nasadení už nič netlačí a cítim sa v nich výborne.
Cyklistické oblečenie by sa, samozrejme, nemalo skúšať len v kabínke. Treba si v ňom sadnúť na bicykel do jazdeckej pozície. Nohavice sa vždy posunú o kúsok vyššie, preto sa netreba obávať dĺžky v civilnom postoji. Práve naopak, po usadení sa kompresia z dôvodu posunutia vyššie ešte zvýrazní. Nohavice takto zlepšujú prekrvenie stehenného svalu. Z vnútornej strany je 3D štruktúra, ktorá výborne mapuje telo športovca a zároveň poskytuje dostatočný odvod vlhkosti od pokožky.
Nohavice sú ukončené bez šitia, strihané laserom. Na spodnej strane je silikón vpletený do látky a počas celej jazdy drží nohavice stabilne na svojom mieste.
Vložka je kompletne prišitá k nohaviciam a na dotyk veľmi jemná. Nesie označenie 8H a ide o najvyšší model vložky od výrobcu ALÉ. Premenlivá gramáž, ktorá sa používa na rôznych miestach, sa v danej kategórii stala už samozrejmosťou.
Logá výrobcu sú prišité na nohaviciach. Určite sa vám nestane, aby po pár praniach popraskali. Navyše ma potešila aj prítomnosť reflexného prvku, čo sa na pretekárskom modeli často nevidí. Nohavice sú vyrobené priamo v Taliansku a ak máte radi marketingové videá, pozrieť si ho môžete na tomto odkaze.
Na produkte z tejto kategórie sa negatíva hľadajú ťažko. Ak trafíte veľkosť, je radosť v nich jazdiť. Keďže sme tento rok mali chladnejšie počasie, potrápila ma jedine nemožnosť jazdiť s návlekmi na kolená alebo celé nohy. Pri kompresii, ktorú nohavice majú, ma tlačili. Nohavice Watt 3.6 nájdete aj u nás na MTBIKER shope za cenu 247 €
A čo dres Sprinter? Skrýva niečo v rukáve?
Už pri pohľade na konštrukciu nohavíc mi bolo jasné, že niekto spravil kvalitnú robotu. Od dizajnu, celkového konceptu až po šitie samotné. Pri konštrukcii dresu je pomyselná latka posunutá ešte o úroveň vyššie.Poďme ale pekne postupne. Pri dresoch je najpodstatnejšia farba, keďže červená nie je v ponuke, siahol som po bordovej. Ak je červená najrýchlejšia, tak bordová nebude výrazne zaostávať. V ponuke sa nájde aj akási strieborná a modrá. Zvolil som veľkosť L. Výroba je rovnako ako pri nohaviciach v Taliansku.
Rukávy dresu sú strihané laserom, bez silikónového ukončenia. Ukončenie sadne na ruku ako druhá koža a boh aerodynamiky bude spokojný. Pri bližšom pohľade na rukáv vidno akúsi jemnú 3D štruktúru.
S pocitom druhej kože sa na vás dokonale stratí.Na prednom paneli je podstatne výraznejšia. Použitá látka je už na dotyk hrubšia a v kombinácii s 3D tvorí príjemnú izoláciu pri jarných výjazdoch, neprefúkne ju tak ľahko. Otestované v domácich podmienkach, priložte ústa k látke a fúkajte . Predný panel má pretekársky strih a zvýšený golier tu nehľadajte, celkovo je zips krátky a nedochádza k vlneniu pri predklone na bicykli. Zároveň výrobca použil ochranu zipsu aj na spodnej časti, čo zabráni odieraniu nohavíc.
Pod pazuchami je látka skoro úplne priehľadná a maximálne odvetraná. Nachádzajú sa tu klasicky tri vrecká a sú pevné. Dres držal bez zaváhania na svojom mieste, aj keď som ich poriadne naplnil. Niektoré dresy majú tendenciu ťahať pod krkom, keď sú naplnené vrecká. Tu som tento efekt nespozoroval.
Práve pod vreckami je široký silikónový lem, ktorý zabezpečuje pevné usadenie na tele. Prekvapila ma prítomnosť vrecka na zips. Praktická drobnosť, ktorú by som, rovnako ako pri nohaviciach, nečakal na pretekársky ladenom drese.
V drese som sa cítil mierne nekomfortne, akonáhle sa vonku oteplilo nad 25 stupňov. Mal som pod ním len tenučký nátelník a pri stúpaní do kopca som mal pocit, že predný panel neventiluje úplne ideálne. Pri vyššej teplote treba viac pracovať so zipsom a do následných zjazdov oceníte jeho izolačné vlastnosti. Pri písaní textu som si pri produkte všimol teplotný rozsah do 26 stupňov. Potešilo ma, že som sa aj pocitovo skoro presne trafil do čísla, ktoré uviedol výrobca. Možno bez nátelníka priamo na telo by dres fungoval lepšie aj v letných teplotách. Dres Sprinter nájdete u nás na MTBIKER shope za cenu 174 €
Zhodnotenie
Testovaný komplet od ALÉ sa okamžite zaradil medzi moje obľúbené kúsky na cestný bicykel. S pocitom druhej kože sa na vás dokonale stratí. Je ľahký, priedušný a pri šliapaní sa môžem spoľahnúť na zvýšenú oporu stehenného svalu. Zároveň ma potešila extra dĺžka nohavíc, pretože sa často stretávam s krátkym strihom a nie je to úplne ideálne.Pri jarných výjazdoch som ocenil aj priestranné vrecká, kde bol dostatok priestoru aj na pláštenku či vestu. S komfortom, ktorý zabezpečujú použité materiály, je jazdenie opäť o niečo príjemnejšie. A o to predsa v prvom rade ide .