Celoodpružené bicykle Marin - zábava v každom teréne

Prerobený a prestavaný model s modifikovanou geometriou, novými komponentmi či systémom pruženia. Aj to sľubuje tento kalifornský výrobca vo svojej ponuke pre rok 2023.

Väčšina výrobcov bicyklov sa hrdí heslami o prekonávaní sa, špičkových výkonoch alebo „otrepanými“ klišé frázami. Marin má však svoju filozofiu, ktorá pramení z toho, čo všetci na bicykloch milujeme - zábavu. „Made for fun“ je heslo, ktoré tento výrobca aplikuje na svoje bicykle a nájdeme ho aj na rôznych častiach bicykla, aby nám pripomínalo, že najdôležitejšie je sa baviť tým, čo robíme. Jazda, po ktorej sa cítime dobre, nám pomôže psychicky aj fyzicky. Pozrime si spolu ponuku celoodpružených bicyklov.

Rift Zone 27.5” 1

Práve Rift Zone modely prešli modifikáciou spomínanou v úvode článku. Vo všeobecnosti ide o trailové bicykle postavené na hliníkovom ráme. Spoločným znakom je použitie zliatiny označenej výrobcom ako Series 3 Aluminium a vnútorné vedenie kabeláže. Vyrába sa v 27,5” aj v 29” verzii.

Rift Zone 27,5” 1 je vstupnou bránou do sveta celoodpružených trailových bicyklov od značky Marin. Ako je z názvu evidentné, je osadený 27,5” kolesami, obutými do zaujímavých plášťov Vee Tire Co. Crown Gem 27,5 x 2,3” s možnosťou bezdušového použitia. Pohon tohto modelu tvorí 11-rýchlostné radenie a prehadzovačka Shimano Deore, kazeta Sunrace a reťaz KMX. Brzdy sú od rovnakého výrobcu ako radenie, teda Shimano BR-MT200 so 180 mm kotúčmi vpredu aj vzadu. Odpruženie je nastavené vpredu na 140 mm skrz vidlicu X-Fusion Sweep. Zdvih zadnej stavby je 130 mm a spolupracuje s tlmičom X-Fusion O2 Pro R.

Zvyšok komponentového osadenia je v réžii samotného výrobcu Marin. V ponuke je v dvoch farebných vyhotoveniach. Cena je 1 699 € a nájdete ho na stránke výrobcu.

Marin Rift Zone 27,5” 1Marin Rift Zone 27,5” 1

Rift Zone 27.5” 2

„Dvojka” je konštrukciou rovnaká ako „1-tka”. Hlavné zmeny je badať v komponentovej výbave. Napríklad tu už nájdeme 12-rýchlostný systém, rovnako Shimano Deore, kľuky FSA Comet s 32-zubovým prevodníkom, kazetu Sunrace s rozsahom 11 - 51 zubov. Oproti „jednotke” je vo výbave aj teleskopická sedlovka od výrobcu TranzX s rôznymi zdvihmi - podľa veľkosti rámu. Ďalším rozdielom je použitie vidlice Marzocchi Bomber Z2 a tlmiča RockShox Deluxe Select RT. Zdvihy a brzdy ostali rovnaké. „Dvojka” má cenovku 2 599 € a nájdete ju na stránke výrobcu.

Marin Rift Zone 27,5” 2

Rift Zone 27,5” XR

XR znamená Extra Rad, čo si môžeme voľne vysvetliť ako špeciálnu edíciu, určenú pre náročnejších jazdcov a najťažšie traily. Že je to naozaj tak, potvrdzuje osadená legendárna vidlica Marzocchi Bomber Z1, ktorá spolupracuje s tlmičom FOX Float X. Celú „divokosť“ modelu budú krotiť štvorpiestové brzdy Shimano M420 s 203 mm kotúčom vpredu a 180 mm vzadu. Zmena je aj v plášťoch, ktoré podčiarkujú určenie bicykla - Maxxis Assegai 27,5 x 2,5” MaxTerra a v bezdušovom prevedení. Komponenty pohonu sú zmesou komponentov SLX a XT, doplnené Marin výbavou. Cena modelu XR je 2 799 € a nájdete ho na stránke výrobcu.

Marin Rift Zone 27,5” XR

Rift Zone 29” 1, 2 a XR

Modely s väčšími kolesami okrem samotných kolies nevykazujú väčšie zmeny vo výbave oproti 27,5” modelom. Napríklad pri Rift Zone 1 je rozdiel iba vo vidlici, tá je označená X-Fusion Slide Boost RC. „Dvojka” je vernou kópiou modelu s menšími kolesami. Samozrejme, rozdiel je v rozmeroch jednotlivých častí geometrie, keďže je prispôsobená veľkým kolesám. XR-ko uzatvára trojicu 29” modelov a výbavou je na tom rovnako, ako model s menšími kolesami.

Čo je zaujímavé, XR modely boli ocenené „World of MTB - Best of 2023”. Cena, za ktorú si zaobstaráte základný model Rift Zone 1, je 1 659 €. Stredný, lepšie osadený model má cenu 2 599 €. Vo výbave má aj teleskopickú sedlovku a nájdete ho na tomto odkaze. Zeleno-čierny Rift Zone XR si môžete detailne pozrieť na tomto odkaze. Jeho cena je 2 699 €.

Marin Rift Zone 29” 1Marin Rift Zone 29” 2

Marin Rift Zone 29” XR

Rift Zone 29” Carbon

V triede karbónových modelov Rift Zone neprebehli žiadne zmeny oproti minuloročným modelom. Pre pripomenutie, sú označené rovnako, ako ich hliníkoví „súrodenci”, teda 1, 2 a XR. Z uhlíkových vlákien je vyrobený iba predný trojuholník, zadný je zo zliatiny Series 4 Aluminium. Hlavný rozdiel je vo výbave jednotlivých modelov. Kým „jednotka” je vybavená komponentami Shimano Deore/SLX, vidlicou Marzocchi Bomber Z2 a tlmičom FOX Float DPS, na „dvojke” nájdeme viac SLX komponentov, doplnených prehadzovačkou XT.

Zmena je aj v odpružení, a to v podobe FOX 34 Performance Float vidlice a tlmiča Float X. Zdvihy u oboch sú vpredu 130 mm a vzadu 125 mm. XR je tradične najlepšie osadený model. Výbavu tvorí viac komponentov z XT triedy vrátane štvorpiestových bŕzd. K dispozícii je aj vyšší zdvih prednej vidlice FOX 36 Performance Elite - 140 mm. Tlmič je od rovnakého výrobcu ako vidlica, no na rozdiel od ostatných modelov ide o pružinový FOX Factory Series Coil. Ponuku nájdete na stránke výrobcu.

Marin Rift Zone Carbon 1Marin Rift Zone Carbon XR

Alpine Trail a Alpine Trail Carbon

S vyššími zdvihmi a určením do ťažkého terénu alebo na preteky enduro má Marin k dispozícii celoodpružené 29” modely, označené ako Alpine Trail, resp. Carbon pre rámy vyrobené z uhlíkových vlákien.

Hliníkový model je k dispozícii jeden. Označený je ako Alpine Trail 7. V jeho špecifikácii nájdeme odpruženie RockShox v podobe vidlice Yari so zdvihom 160 mm. Zadná stavba má zdvih 150 mm a spolupracuje s tlmičom RockShox Deluxe Select+ RT. Do kopcov pomôže rozsah 1 x 12 od Shimana z radu Deore. Kľuky FSA Comet sú osadené 32-zubovým prevodníkom. Dostatočný brzdný účinok v podobe štvorpiestových bŕzd Shimano BR-MT 420 vás podrží aj v najstrmších pasážach. Samozrejmosťou je teleskopická sedlovka TranzX so zdvihom od 125 mm až po 175 mm - podľa veľkosti rámu. Zvyšné komponenty pochádzajú tradične od samotného výrobcu. Tento bicykel nájdete za 2 799 € na MTBIKER eshope.

Marin Alpine Trail 7
Alpine Trail Carbon 1 a 2 majú rovnakú geometriu aj zdvihy. Model s nižším číslom je okrem samotného karbónového rámu osadený rovnakými komponentami, ako vyššie spomínaný hliníkový Alpine Trail 7. Rozdiel je ešte v obutí, ktoré dodáva pre karbónový model Maxxis, konkrétne ide o bezdušové plášte 29 x 2,5” Assegai. Cenovka Alpine Trail Carbon 1 je 3 349 € a nájdete ho na MTBIKER eshope.

Vyššia výbava označená dvojkou prinesie jazdcovi radenie Shimano SLX s prehadzovačkou XT s 12 prevodmi. Zvyšok komponentov dotvára kazeta SLX a štvorpiestové brzdy z tejto sady. Reťaz je od KMC. Na rozdiel od iných modelov tu nájdeme kokpit Race Face Affect s priemerom 35 mm. Dĺžka riadidiel je 780 mm a predstavec má 50 mm. Teleskopická sedlovka pochádza od dodávateľa X-Fusion a ide o typ Manic so zdvihom 125 mm až 175 mm - podľa veľkosti rámu.

Že ide o stroj do ťažkého terénu, potvrdzuje aj výber plášťov Maxxis Assegai 29 x 2,5”, samozrejme, v bezdušovom prevedení. „Posvietiť“ si na detaily tohto bicykla môžete aj v našom redakčnom unboxingu. Marin Alpine Trail Carbon 2 nájdete za cenu 4 399 € v našom MTBIKER eshope.

Marin Alpine Trail Carbon 1

Rift Zone JR 24” a 26”

Marin nezabúda ani na mladších jazdcov a aj pre nich sú k dispozícii moderné celoodpružené bicykle, ktoré sú pre tento rok predstavené nanovo. Prispôsobená geometria, odpruženie X-Fusion so zdvihmi 130 mm vpredu aj vzadu, 11-rýchlostné radenie Shimano Deore a na výber dva rozmery kolies. To znamená, že váš junior môže s vami pokojne jazdiť na celodenných výletoch v lese a na trailoch v rovnakej pohode ako vy. V prípade, že sa rozhodnete pre 24” model, budete mať výhodu v tom, že ak vaša ratolesť podrastie, stačí vymeniť kolesá za väčšie, keďže rám pojme 24” aj 26”. Cena juniorského modelu je 1 649 €. Verziu 24” nájdete na tomto odkaze, 26“ bicykel na tomto odkaze.

Marin Rift Zone JR 24”
Celú ponuku bicyklov výrobcu Marin si môžete pozrieť na webovej stránke výrobcu. Niektoré modely nájdete aj v našom MTBIKER eshope.

Zdroj fotografií: marinbikes.com

Ghost 2023 - nemecká precíznosť na dvoch kolesách PR článok

Ghost 2023 - nemecká precíznosť na dvoch kolesách

Bicykle Ghost sú už roky zárukou a zrkadlom nemeckej kvality a precíznej práce. Pre sezónu 2023 si prichystali najmä nové „fully“ a dobrodružné gravel bicykle.
E-biky Kellys - do mesta, do kopca aj zábavne smerom nadol PR článok

E-biky Kellys - do mesta, do kopca aj zábavne smerom nadol

E-biky od slovenskej značky Kellys sú na scéne už nejaký ten piatok a pre rok 2023 prišli s mnohými vylepšeniami. Na svoje si prídu jazdci cross-country, zjazdári a aj tí, ktorí uprednostňujú mesto a poľné cesty.
Hardtaily Marin - jednoduchosť, všestrannosť a elegancia PR článok

Hardtaily Marin - jednoduchosť, všestrannosť a elegancia

Ide to aj bez tlmiča. Kto obľubuje jednoduchosť, rád „cibrí“ techniku, hľadá univerzálnosť, či skrátka vidí skôr ekonomické výhody, nemal by preskočiť ponuku hardtailov od výrobcu Marin.