Trailovo ladené hardtaily – pre zábavu aj vycibrenú techniku

V dobe, kedy všetci brázdia traily na celoodpružených bikoch, vie stále dobre poslúžiť aj hardtail. Veď práve na ňom sa najlepšie buduje technika a nevyžaduje ani toľko údržby...

Marin Team Marin 2 29 – 2 299 €

Model Team Marin 2 stavia na overenom hliníkovom ráme s „podkopnutým“ hlavovým uhlom. Nerovnosti žehlí vzduchová vidlica Fox 34 StepCast o zdvihu 120 mm, ktorú dokážeš dodatočne doladiť podľa svojich predstáv. O trailovom určení vypovedá aj teleskopická sedlovka TranzX o zdvihu 150 mm (vo veľkosti S 125 mm). Pohon je mix rôznych výrobcov a sád – od radenia SLX cez „šalter“ XT, až po kľuky FSA. Brzdnú silu dodáva TRP. MOC bicykla je 2 549 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Marin Team Marin 2 29

Ghost Lector Base 29 – 2 569 €

Najtypickejším znakom modelu Lector sú prehnuté sedlové vzpery, ktoré plnia tlmiacu funkciu. Tým pádom nie je určený len na čistokrvné „dupanie“, ale netrpí ani po zábavnej stránke. Ďalším signifikantným znakom je geometria SuperFit®, ktorá mení komponenty bicykla zároveň s jeho veľkosťou. Takto rastie zdvih vidlice Recon Gold či šírka riadidiel. Pohon je ako pri väčšine Lector-ov v réžii amerického SRAM-u. MOC tohto modelu je 2 799 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Ghost Lector Base 29

Rock Machine Blizz CRB 70 29 – 2 249 €

Mottom českého výrobcu je „Fun first“ a ohnivočervený model Blizz je jeho naplnením. Karbónový rám a pohon Shimano SLX ťa s ľahkosťou vynesú na trail a pri ceste nadol bude nerovnosti „zobať“ vidlica RockShox Reba o zdvihu 120 mm. Technické pasáže budú jednoduchšie prejazdné aj vďaka osadenej teleskopickej sedlovke, zdvih ktorej sa pohybuje od 125 do 170 mm v závislosti od veľkosti rámu. MOC tohto stroja je 2 499 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Rock Machine Blizz CRB 70 29

Kellys Gibon 10 29 – 949 €

Model Gibon 10 patrí medzi dostupné trailové biky určené pre začiatočníkov. Ponúka predný zdvih 130 mm v podobe vidlice SR Suntour XCM34. 9-rýchlostný pohon predstavuje nástupcu sád Altus či Alivio – Shimano Cues spolu s reťazou a kazetou Linkglide. Cenu zráža nadol aj množstvo komponentov, ktoré si Kellys vyrába samo – od kolies cez predstavec s riadidlami, až po sedlo a sedlovku či pedále. MOC tohto bicykla je 949 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Kellys Gibon 10 29

Superior XC 899 29 – 989 €

Dostupný hliníkový model XC 899 rovnako osloví začínajúcich cyklistov. I tak však ide s dobou a v spojení s 32-zubovým jednoprevodníkom ponúka 11 prevodov na kazete s rozsahom 11-51 zubov. Okrem komponentov od Shimana tu nájdeme reťaz od KMC. 120 mm zdvih si poradí s jednoduchšími trailami alebo každodenným vozením sa v lese. Plášte, CST Jack Rabbit o šírke 2,25“, s béžovou bočnicou oživia bicykel na pohľad a podržia jazdnú stopu. MOC bicykla je 1 099 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Superior XC 899 29

GT Zaskar LT 29 Expert – 1 349 €

Model Zaskar už na prvý pohľad zaujme netradičným riešením zadných vzpier. Tie sú usporiadané do „trojitého" trojuholníka, ktorý vylepšuje pohodlie pri jazde. O tom, že tento hardtail zvládne aj náročnejšie traily, svedčí obutie – predný plášť Minion DHF o šírke 2,5“ je doplnený zadným Minion DHR o šírke 2,4“. K tomu je pridaná 130 mm vzduchová vidlica RockShox 35 Gold. Celok dopĺňa pohon SRAM a teleskopická sedlovka TranzX. MOC tohto modelu je 1 999 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

GT Zaskar LT 29 Expert

Cannondale Habit HT 3 29 – 1 389 €

Cannondale Habit je na brázdenie trailov prispôsobený už len svojou geometriou. 64° hlavový uhol umožňuje aj strmé úseky zvládnuť s istotou. Tie technické zas budú hračkou vďaka hornej rámovej rúrke s výrazným slopingom. Výrazne pomôže aj teleskopická sedlovka TranzX, ktorá pri zasunutí pridá extra priestor na manévrovanie s bicyklom. Prenos sily z nôh do kolies zabezpečuje perspektívny microSHIFT Advent X. MOC bicykla je 1 389 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Cannondale Habit HT 3 29

CTM ZEPHYR Pro 27.5 – 1 299 €

Model Zephyr Pro zvládne aj technickejšie traily – 27,5“ kolesá sú v porovnaní s 29“ v teréne o niečo obratnejšie. Plášte WTB Trail Boss o šírke 2,4“ dodajú bicyklu trakciu pri zrýchľovaní, prejazdom zákrutami i brzdení. Pohon v podobe sady SRAM SX s rozsahom kazety 11-50 zubov postačí pri výšľape do takmer akéhokoľvek kopca. Pre ešte lepšiu kontrolu nad bicyklom je tu osadená teleskopická sedlovka Exa Form o zdvihu 100 až 150 mm. MOC bicykla je 1 299 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

CTM ZEPHYR Pro 27.5
Ešte viac trailových hardtail bicyklov nájdeš na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: archív redakcie

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily PR článok

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily

Skoky, technické pasáže a členitý terén sú pre teba rajom, ale vieš sa do toho aj oprieť, keď bojuješ o sekundy na rýchlostnej skúške? Tieto bicykle ťa budú zaujímať.
Trailové a all-mountain biky do 2 000 € PR článok

Trailové a all-mountain biky do 2 000 €

Užiť si trail či ťažký terén naplno a „nevysoliť“ za to majland? Tieto modely ti dokážu, že to ide.
Hardtaily okolo 1 000 € – ideál pre začínajúceho cyklistu PR článok

Hardtaily okolo 1 000 € – ideál pre začínajúceho cyklistu

Pri začiatkoch s cyklistikou je výborným riešením kvalitný, ale stále dostupný model. Dnes sa pozrieme na niekoľko „HT-čiek“, ktoré spravia radosť aj nenáročným cyklistom.