Pozvánka: Považský MTB Špeciál 2024 – raketové XC preteky

Minulý rok sa nám podarilo nakopnúť túto mini sériu XC pretekov v Jasenici a vo Sverepci, kde štartovalo spolu bezmála 500 dospelých a detí.

Prečo práve Považský MTB špeciál? Lebo nikdy nevieš, čo od neho môžeš čakať. Nevieš, kde sa bude konať, a nevieš ani to, aká bude trať. Nevieš, aké sme si pripravili prekvapenie. Minulý rok sa jazdilo cez kamión, ale tento rok to kamión nebude. Pripravili sme úplne iné prekvapenia, ktoré na vás budú čakať v Považskej Bystrici.

Snažíme sa robiť naše podujatie tak, aby bolo zaujímavé pre všetkých – či už pre rekreačných aj výkonnostne zameraných jazdcov, ale samozrejme aj pre deti a rodiny. Naším cieľom je, aby ste si užili krásny deň v znamení cyklistiky a stretli sa s ľuďmi, ktorí zdieľajú rovnakú vášeň ako vy.

Novinky

Activeprocess už v druhej polovici minulého roka začal bližšie spolupracovať s mestom Považská Bystrica, či už v rámci detských cyklopretekov mesta Považská Bystrica alebo pri časovke do vrchu Považsko-Slezský blesk. V rámci cezhraničnej spolupráce mesta Považská Bystrica a Mikroregiónu Slezská Harta sme nadviazali spoluprácu aj s tamojšími cyklistickými nadšencami, ktorí organizujú tento rok už 13. ročník bike maratónu.

Výsledkom našej spolupráce s mestom je, že tento rok štartujeme 25. mája v mestskej časti Považskej Bystrice Šebešťanová a o mesiac neskôr 22. júna v centrálnej mestskej zóne v Považskej Bystrici. Pretekári majú na výber z dvoch tratí – LIGHT a HARD. Medzi traťami HARD v Šebeštanovej a Považskej Bystrici bude rozdiel. Trať v Šebešťanovej bude trochu pripomínať cross country a trať v Považskej Bystrici skôr maratón.

Jedno z prekvapení tohto ročníka máme aj pre ebikerov. Na základe veľkého záujmu sme sa rozhodli aj pre kategóriu EBIKE, ktorá bude štartovať na tratiach HARD.

1. kolo – Mestská časť Šebešťanová

Trať LIGHT, čo aj z názvu vyplýva, je určená pre menej zdatných rekreačných cyklistov, prípadne pre začínajúcich pretekárov. Alebo aj pre tých, ktorí nemajú až tak natrénované. Dĺžka trate je necelých 17 km s porciou 590 výškových metrov.

Pre tých náročnejších a zdatnejších je určená trasa HARD, ktorá meria cca 33 km s prevýšením necelých 1200 metrov. V skutočnosti je trať HARD zložená z dvoch okruhov trate LIGHT. Tá vedie južnou časťou pohoria Javorníky, okolo vrchu Klapy s výhľadmi na Nosickú priehradu a Javorníky. Ak ste štartovali minulý rok v Jasenici, časť trate budete poznať z minuloročného Považského MTB špeciálu.

Považský MTB Špeciál

2. kolo – Považská Bystrica (finále)

Trať LIGHT s dĺžkou 18 km a s prevýšením 590 m je podobná ako pri Šebešťanovej, čiže tiež je určená pre rovnakú skupinu štartujúcich. Zaujímavosťou tejto trate je prejazd najužším kaňonom na Slovensku – Manínskou tiesňavou.

Trať HARD pre zdatnejších a výkonnostne orientovaných cyklistov meria cca 35 km s prevýšením 1300 metrov. Trate vedú pohorím Súľovské vrchy okolo najvyššieho vrchu Veľký a Malý Manín. Tým, ktorým nejde až tak o výsledok, si budú môcť vychutnať či už najväčší klenot Považia, spomínanú Manínsku tiesňavu, alebo sa pokochať krásnymi výhľadmi na Kostoleckú tiesňavu a skalné bralo Bosmany, okolo ktorých bude trať prechádzať.

xc pretekyPovažský MTB Špeciál 2024

Prihlásenie

Pri registrácii na prvé kolo (Šebešťanová) je každému zaslaný zľavový voucher, na základe ktorého je zvýhodnené štartovné na 2. kolo (Považská Bystrica). Pre prvých 100 prihlásených online sme pripravili pamätné účastnícke medaily pre obe kolá.

Pre tých najlepších v každej kategórii sú samozrejmosťou krásne trofeje, medaily a vecné ceny. Každé kolo je vyhodnocované zvlášť ako osobitné preteky. Naviac vo finále v Považskej Bystrici sú pre prvých troch pretekárov z trate HARD, po sčítaní bodov za oboje preteky, nachystané vecné ceny a prize money.

Považský MTB Špeciál 2024xc preteky

Absolútny víťaz v kategórii muži aj ženy si odnáša putovný pohár. Prvými víťazmi putovného pohára sa minulý rok stali Jaroslav Štvrtecký a Vierka Solíková. Uvidíme, či sa im podarí obhájiť prvenstvo aj tento rok a pohár bude naďalej dominovať medzi ich trofejami, alebo bude práve u vás doma.

Program

Po odjazdení bude v poobedňajších hodinách nasledovať vyhlásenie výsledkov a odovzdávanie cien. Následne na rad prídu deti, pri ktorých si dávame obzvlášť záležať. Každé dieťa má v cene občerstvenie, nápoj a účastnícku medailu. Najdôležitejšia informácia pri deťoch je, že zvlášť vyhodnocujeme deti s licenciou a bez licencie, aby sme motivovali aj menej športovo zdatné deti a aby mali radosť zo športu ako takého. Pre prvých troch v každej kategórii sú pripravené medaily a vecné ceny.

Zázemie

V zázemí bude počas celého dňa sprievodný program. Tešiť sa môžete na hudobné vystúpenie, bike show v podaní skúseného borca Mareka Danižíka a prezentáciu našich partnerov. Pre deti sme pripravili skákacie hrady, maľovanie na tvár a iné prekvapenia.

Ak teda ešte nie ste rozhodnutí, ako budete tráviť čas 25. mája a 22. júna, tak príďte vyskúšať Považský MTB špeciál. U nás si príde na svoje naozaj každý. Viac informácií nájdete v propozíciach pre Šebešťanovú a Považskú Bystricu samostatne. Tešíme sa na Vás, tím ACTIVEPROCESS.