Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Klasické náročné cyklistické preteky Paríž-Roubaix (255 km) vyhral po štvrtý raz 31-ročný Belgičan Tom Boonen časom 5:55:22, ktorý na úvod sezóny je skutočne v skvelej forme. Svoj triumf na jubilejnom 110. ročníku nazývanom aj ,,Peklo severu", si vychutnal po 53-kilometrovom sóle, keď za sebou nechal Francúza Sebastiana Turgota (+1:39 min) a Taliana Alessandra Ballana (BMC Racing Team).

Slovenský cyklista Juraj Sagan z tímu Liquigas-Cannondale prišiel do cieľa po časovom limite, podobne ako takmer ďalších tridsať jazdcov, ba veľké množstvo preteky ani nedokončilo...
,,Preteky sme začali vo veľkej nevýhode, pretože viacerí z nášho tímu boli zranení a chorí, takže sme sa na štarte objavili len štyria: líder Oss, Canuti King a ja. Od vedenia som mal za úlohu dostať sa do nejakého úniku a ďalší dvaja mali pomáhať Ossovi,“ vyslovil sa 23-ročný cyklista Juraj Sagan z tímu Liquigas-Cannondale, ktorý mal v nedeľu premiéru na Paris-Roubaix. ,,Od prvých kilometrov sa išlo nadoraz a rýchlosť bola takmer 50 km/h. Snažil som sa utrhnúť, ale do sedemdesiateho kilometra sa mi to nepodarilo... Neskôr ušla dvanásťčlenná skupinka. Chcel som ju prenasledovať, ale dostal som defekt, takže ma stálo dosť síl, keď som došiel pelotón. Asi pätnásť kilometrov pred nepríjemným úsekom v lesíku Arenberg som sa zamotal do pádu, ktorých bolo v spomínamom lese neúrekom... Našťastie sa mi nič nestalo. Spomínaný brutálny úsek cez lesík pri mestešku Arenberg rozhodol, pretože sa tam zranilo viacero jazdcov pri pádoch a niektorí odstúpili z pretekov. Ja som sa pozviechal, pretože som chcel stoj, čo stoj prísť do cieľa. Stálo ma to síce veľa síl, ale aj keď s veľkou časovou stratou na prvých, ale prišiel som napokon do cieľa. Som rád, že som si mohol vychutnať ten nádherný zážitok na konci pretekov, to záverečné kolečko a čosi na dráhe velodrom,“ dodal slovenský cyklista Juraj Sagan, ktorý sa už v stredu 11. apríla spoločne s bratom Petrom zúčastní pretekov Freccia del Brabante.

Informoval Jozef Korbel, manažér bratov Saganovcov.