Peter Sagan tesne druhý v 2. etape, v celkovom poradí štvrtý

Sagana v záverečnom tesnom finiši zdolal iba Nemec André Greipel z tímu Lotto Soudal a to doslova o niekoľko centimetrov. Slovenský cyklista v špurte útočil z tretej pozície, keď sa v záverečnom kilometri najprv pohyboval za zadným kolesom britského favorita Marka Cavendisha, ktorý napokon skončil štvrtý.

"Veľa lídrov dnes zostalo vzadu, no náš Alberto Contador prišiel s nami v prvej skupine a získali sme tak cenné sekundy. Na to, že sme zažili vietor aj dážď, sa mi šlo až veľmi dobre. Etapa vyšla excelentne, ale Tour je ešte dlhá. Začali sme 2. miestom, ale mohlo to byť aj horšie,“ povedal po dojazde do cieľa Peter Sagan podľa portálu pluska.sk.

15 km pred cieľom mal Sagan defekt

Saganov úspech je o to cennejší, že necelých 15 km pred cieľom vypadol pre defekt a výmenu bicykla z čelnej skupiny a musel doháňať približne polminútovú stratu. Zvládol to výborne. "Mal som pomalý defekt a chvíľu trvalo, kým som na to prišiel. Najprv mi menili koleso z rezervného vozu, no potom prišlo auto a vymenili mi celý bicykel,“ pokračoval Peter Sagan.

Finiš

Cavendisha, ktorý začal finišovať príliš skoro, predstihol v cieli aj Švajčiar Fabian Cancellara (Trek Factory), ktorý sa zároveň stal novým lídrom celkovej priebežnej klasifikácie. Nemec Tony Martin na druhom mieste zaostáva o 3 sekundy, Peter Sagan poskočil z devätnástej na štvrtú priečku s odstupom 33 sekúnd za Cancellarom. Dvadsaťpäťročný Žilinčan výrazne dal o sebe vedieť aj v bodovacej súťaži o zelené tričko, v ktorej vďaka siedmemu miestu na rýchlostnej prémii v Rotterdame a druhej pozícii v cieli získal 39 bodov. Celkovo je druhý za lídrom Greipelom s 55 bodmi.

Rozhovor: Sagan po 2. etape

"Som šťastný, že sa mi to dnes podarilo. Bola to veľmi ťažká etapa so silným bočným vetrom. Ďakujem najmä tímovým kolegom Marcelovi Siebergovi a Tonymu Gallopinovi, ktorí odviedli pre mňa dobrú prácu," uviedol André Greipel, ktorý si pripísal siedme etapové prvenstvo na TdF, v prvej reakcii pre Eurosport.

Najrýchlejší jazdci v 2. etape boli súčasťou vedúcej 24-člennej skupiny, ktorá prišla do cieľa s náskokom 1:28 min pred početnejšou zostavou s viacerými favoritmi vrátane Kolumbijčana Naira Quintanu, či obhajcu celkového triumfu Taliana Vincenza Nibaliho. V skupine vpredu figurovali z najväčších favoritov Španiel Alberto Contador (Tinkoff Saxo), Brit Christopher Froome (Team Sky), Kolumbijčan Rigoberto Urán (Etixx QuickStep) či Američan Tejay van Garderen (BMC Racing). V pondelkovej 3. etape z Antverp do Huy (159,5 km) čaká na cyklistov prejazd Belgickom a záverečné kilometre v mestečku Huy s cieľom na kopčeku Mur de Huy, známom z jarnej klasiky Valónsky šíp.

Priebeh 2. etapy

Už úvodné kilometre nedeľňajšej etapy priniesli únik štvorice cyklistov Perrig Quémeneu (Europcar), Jan Bárta (Bora), Stef Clement (IAM) a Armindo Fonseca (Bretagne-Séché). Pretekári si utvorili neveľký, zväčša dvoj až trojminútový náskok. Únik však vydržal až do rýchlostnej prémie v Rotterdame na 80,5 km, ktorú vyhral a 20 bodov do bodovacej súťaže získal Čech Bárta. Hlavné pole, ktoré malo utečencov už na dosah, priviedol na piatom mieste Nemec John Degenkolb.

Peter Sagan si za 7. priečku vyjazdil prvých 9 bodov do súťaže o zelený dres, ktorý mu patril v ostatných troch ročníkoch TdF. Bárta neskôr ešte chvíľu pokračoval v úniku, pridali sa aj Fonseca a Clement, ale 60 km pred cieľom bol ich pokus definitívne minulosťou. Pelotón sa rozdelil na dve väčšie skupiny, v tej vzadu približne 45 sekúnd za tou prvou zostali aj Kolumbijčan Nairo Quintana, Španiel Alejandro Valverde (obaja Movistar), zaujímavé francúzske mená Pierre Rolland a Bryan Coquard (Europcar), Jean-Christophe Péraud (Ag2r La Mondiale), či Holanďania Bauke Mollema (Trek Factory), Wilco Kelderman a Laurens ten Dam (LottoNL-Jumbo), ktorí sa predtým zaplietli do pádu.

Posledných 50 km etapy sa jazdilo v blízkosti morského pobrežia a sprevádzal ich dážď a vietor. Prvá skupina sa niečo vyše 40 km pred métou rozdelila na dve časti. Vpredu zostalo približne 26 jazdcov, medzi ktorými nechýbali ani štyria pretekári Tinkoff-Saxo vrátane Petra Sagana aj Alberta Contadora. Pred skupinou číslo 2, kde jazdil aj v žltom drese oblečený Rohan Dennis, mali najskôr polminútový, ale neskôr aj minútový náskok. Druhá a tretia skupina sa spojili, ale 30 km pred cieľom mali jazdci vpredu stále 1:05 min k dobru.

Sedemnásť kilometrov pred cieľovou koncovkou dostal Daniele Bennati defekt a Tinkoff-Saxo tak vypadol jeden z prvej skupiny. O chvíľu to už neplatilo, lebo necelých 15 km pred koncom menil bicykel aj Peter Sagan a čakala ho stíhacia jazda na čelo pretekov. Zvládol ju pomerne rýchlo a 12 km pred cieľovou métou bol už v prednej skupine. Náskok jazdcov vpredu neustále stúpal a 10 km pred „páskou“ bol už 1:17 min. Bol to znak toho, že víťaz etapy vzíde z čelnej skupiny. V tesnom finiši v silnom vetre na umelom výbežku do otvoreného mora sa napokon presadil Nemec André Greipel tesne pred Petrom Saganom.

Výsledky - cyklistické preteky Tour de France:

2. etapa (Utrecht - Zélande, 166 km): 1. André Greipel (Nem.) Lotto Soudal 3:29:03 h, 2. Peter Sagan (SR) Tinkoff-Saxo, 3. Fabian Cancellara (Švaj.) Trek Factory Racing, 4. Mark Cavendish (V. Brit.) Etixx QuickStep, 5. Daniel Oss (Tal.), 6. Greg van Avermaet (Belg.) obaja BMC Racing, 7: Christopher Froome (V. Brit.) Team Sky, 8. Tom Dumoulin (Hol.) Team Giant Alpecin, 9. Tony Martin (Nem.) Etixx - QuickStep, 10. Warren Barguil (Fr.) Giant Alpecin - všetci v rovnakom čase ako víťaz

Poradie po 2. etape: 1.Fabian Cancellara (Švaj.) Trek Factory 3:44:01 h, 2. Tony Martin (Nem.) Etixx - QuickStep +3, 3. Tom Dumoulin (Hol.) Team Giant Alpecin +6, 4. Peter Sagan (SR) Tinkoff-Saxo +33, 5. Geraint Thomas (V. Brit.) Team Sky +35, 6. Daniel Oss (Tal.) BMC Racing +42, 7. Rigoberto Urán (Kol.) Etixx - QuickStep +42, 8. Tejay van Garderen (Belg.) BMC Racing +44, 9. Greg van Avermaet (Belg.) BMC Racing +48, 10. Christopher Froome (V. Brit.) Team Sky +48

Bodovacia súťaž: 1.André Greipel (Nem.) 55 bodov, 2. Peter Sagan (SR) 39, 3. Fabian Cancellara (Švaj.) 35, 4. Mark Cavendish (V. Brit.) 26, 5. Tony Martin (Nem.) 25, 6. Tom Dumoulin (Hol.) 23

Klasifikácia mladých jazdcov do 25 rokov: 1. Tom Dumoulin (Hol.) 3:44:07 h, 2. Peter Sagan (SR) +27, 3. Michal Kwiatkowski (Poľ.) +1:13
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.