Banskobystrický cyklobus oslávi 5. narodeniny

Úspešný projekt - Banskobystrický cyklobus, pre veľký záujem začne svoju jubilejnú piatu sezónu už v sobotu 14. mája, premávať bude do konca septembra cez víkendy a sviatky. Cieľové i cestovné stanice ostanú nezmenené.

Cyklobus verejnosti prináša Oblastná organizácia cestovného ruchu Stredné Slovensko a Mesto Banská Bystrica. „Našim cieľom je sprístupniť cyklistom čo najviac z niekoľkých stoviek kilometrov značených cyklotrás plných nádherných scenérií. Ich jednoduchá dostupnosť priamo z mesta, aj vďaka cyklobusu, je do veľkej miery raritou,“ hovorí Daniela Chrančoková z OOCR Stredné Slovensko. Ku každému cestovnému lístku, cyklisti zdarma dostanú cyklomapu regiónu. Banská Bystrica a okolie sú pre cykloturistiku priam stvorené. Centrum mesta je svojou prístupnosťou pre cyklistov v slovenských podmienkach jedinečné, plánované sú viaceré cyklotrasy vedúce územím mesta.

Koncom roka 2015 bol otvorený prvý úsek rodinnej cestičky medzi Zvolenom a Sliačom v dĺžke 5 km, pokračovať by mala až do Banskej Bystrice v celkovej dĺžke 22 km. Tesne pred otvorením sú BB trails – Laskomerské singletraily. Tie vznikajú na starých lesných chodníkoch a sú prispôsobené pre jazdu na horskom bicykli tak, aby priniesli zmes atraktívneho jazdenia na prírodných singletrailoch doplnených o umelo vytvorené prekážky, ako sú terénne vlny, klopené zákruty, alebo skoky. Už skôr bol prezentovaný novovznikajúci Ebike región, ktorý má ambíciu prepájať ubytovacie zariadenia a atraktivity v regióne cyklotrasami, cyklonabíjačkami, servisnými stanicami a informačnými bodmi.

Viac informácií nielen o cyklobuse, ale aj o pripravovaných podujatiach a novinkách v regióne Stredné Slovensko, nájdete na stránke: http://www.centralslovakia.eu.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.

Vrchy, hrady a iné zákutia regiónu Šariš – 3. časť

Po dlhšej dobe tu máme tretiu časť môjho seriálu, v ktorej sa zameriam na menej navštevované pohorie Bachureň.
Okolo slovenských regiónov: Novohrad – západní vítr je krutý...

Novohrad. Človek očakáva rovinu a dostane kopce. Hoci som išiel do tohto regiónu so všakovakými očakávaniami, napokon bolo všetko akosi inak. Veď posúďte sami.
Tri roky so Slovakia Divide a jeho víťazi

Podarilo sa nám úspešne zorganizovať už tri ročníky nášho cyklistického podujatia. Myšlienka splnila účel: nájsť „neokukanú“ trasu zo západu na východ Slovenska, po čo najväčšej divočine bez civilizácie.