Okolo Slovenska: Maroš Kováč a Roman Broniš zhodne: "Okolo" sú top preteky

Okolo Slovenska: Maroš Kováč a Roman Broniš zhodne: "Okolo" sú top preteky

Na výsledkoch posledných dvoch etáp jubilejného 60. ročníka medzinárodných cyklistických pretekov Okolo Slovenska bolo paradoxné, že pozíciu najlepšieho slovenského jazdca v nich si vybojovali skúsení harcovníci.

V 4. etape zo Zuberca do Bojníc (183,7 km) bol zo Slovákov najlepší 39-ročný Roman Broniš v drese českého klubu CK Přibram, v záverečnej 5. etape z Bojníc do Piešťan (121,9 km) si túto poctu zaslúžil rovnako starý Maroš Kováč, člen Dukly Banská Bystrica.

"Byť najlepší zo všetkých Slovákov a obsadiť 23. miesto, to je výsledok, ktorý ma vôbec neuspokojuje. Pre mňa - v mojom veku a s mojimi skúsenosťami - sú zaujímavé a cenné iba etapové triumfy alebo celkové víťazstva. Možno ešte ´pódium´ je dobrou vizitkou mojej športovej formy. Mňa pozícia za 20. priečkou neuspokojuje," tvrdil skúsený pretekár v službách Dukly Banská Bystrica, ktorý si práve v prológu 60. ročníka Okolo Slovenska v uliciach rodného mesta vybojoval cenné tretie miesto. Ako jediný jazdec zo Slovenska sa v tohoročnej edícii týchto významných medzinárodných pretekov tešil na stupni pre troch najlepších jazdcov.

Krátky zostrih z prológu 60. ročníka Okolo Slovenska


"Jediné, čo ma na tomto ročníku Okolo Slovenska potešilo, je fakt, že tieto preteky sme ako tím dokončili všetci. Do cieľa v Piešťanoch sme prišli v plnej zostave, čo sa tento rok veľa tímom nepodarilo (zo 144 účastníkov dokončilo 117, pozn.). To je tiež dôkazom toho, že sme na tieto preteky ako družstvo prišli dobre pripravení. Na trati sme odovzdali všetko, čo sme mohli, ale v tejto silnej medzinárodnej konkurencii sme na viac nemali nárok," otvorene priznal odchovanec banskobystrickej cyklistiky, ktorý vojakov ťahal spolu s Patrikom Tyborom.

"Spolu s Patrikom (Tyborom) sme sa snažili bojovať na horských prémiách, ja som bol určený najmä na špurty v cieli. Ale zostalo iba pri našich zámeroch. Tento rok sa na slovenských cestách predstavilo niekoľko špičkových zahraničných družstiev, ktoré si pozície v popredí výsledkovej listiny prakticky od druhej etapy z Banskej Bystrice na Štrbské Pleso veľmi bezpečne udržali. Dokázali si ustrážiť všetkých rivalov, vedeli, kedy zaútočiť, kedy zvýšiť tempo, kedy nechať odísť jazdcov, ktorí ich nemohli ohroziť. Najmä družstvo Unieuro, v ktorom jazdili celkový víťaz 60. ročníka Mauro Finetto a Matteo Malucelli, bolo kvalitné. Práve kvalita niekoľkých zahraničných účastníkov veľmi pomohla zdvihnúť úroveň týchto pretekov," konštatoval Maroš Kováč a pokračoval: "Už niekoľko rokov patria preteky Okolo Slovenska k top podujatiam, ktoré by malo mať o stupeň vyššiu kategóriu UCI. Za tie roky, čo sa venujem cyklistike, som preskákal už veľmi veľa. Viem, o čom hovorím. A môžem tiež porovnávať." Maroš Kováč v súvislosti s bohatou jazdeckou praxou pridal niekoľko postrehov z pozície aktívneho účastníka Okolo Slovenska. "My stále a na každom kroku tvrdíme, že naše cesty sú v dezolátnom stave, že sa po nich vôbec nedá bezpečne jazdiť. Doprial by som ľuďom, čo toto šíria, zažiť cesty, po akých súťažíme v zahraničí. Hneď by si opravili názor na naše zlé a katastrofálne cesty. často je to na zahraničných akciách teda naozaj poriadna divočina."

Podľa Kováča organizátori Okolo Slovenska v posledných rokoch urobili obrovský kus práce, aby preteky úrovňou posunuli ďalej. "Tento rok všetko fungovalo ako dobre nastavený stroj. Nemôžeme sa na nič sťažovať. Som rád, že máme za sebou opäť vydarený ročník Okolo Slovenska. Je to fakt dobrá reklama pre celé Slovensko, ktorá okamžite ide do sveta," tvrdil Maroš Kováč v piešťanskom cieli.

Roman Broniš, rodák z Bánoviec nad Bebravou, ktorý v polovici októbra bude mať 40 rokov, môže tak ako Maroš Kováč porovnávať podmienky na "Okolo" pred desiatimi - pätnástimi rokmi so súčasnosťou. "Okolo Slovenska mám veľmi rád. Pre mňa sú to už dlhé roky najkrajšie preteky. Je to podujatie, ktoré je tradičným vrchom mojej sezóny. Môžem to smelo povedať, pretože na ´Okolo´ som štartoval už 20-krát. Neviem, či podobný rekordér na týchto pretekoch doteraz bol. Od roku 1996 som na ´Okolo´ chýbal iba raz. Za tie roky všetko išlo rapídne hore. Služby, ubytovanie, strava, starostlivosť, konkurencia, bezpečnosť," tvrdil Broniš.

Pád v Piešťanoch


"V minulosti sme bývali po internátoch, teraz bývame v špičkových hoteloch. Strava je tiež na vysokej úrovni, starostlivosť a servis pre jazdcov tiež. Polícia každý rok odvádza špičkovú robotu, aby sme sa na trati mohli počas celých pretekov cítiť naozaj bezpečne. Darmo, tieto preteky z roka na rok organizačne rastú. A podľa mňa by už mohli byť o kategóriu vyššie, než momentálne sú. Dôkazom ich vysokej úrovne boli elitní jazdci z piatich - šiestich družstiev, ktorí by sa nestratili ani v oveľa významnejších pretekoch. Práve oni určovali dianie na trati, oni patrili k lídrom tohoročných pretekov Okolo Slovenska," hovoril skúsený jazdec CK Přibram.

"Neviem, či k tým dvadsiatim účastiam ešte nejakú pridám, veď v októbri budem mať 40 rokov, ale vďaka starostlivosti o jazdcov, budem mať na tieto preteky tie najkrajšie spomienky. Veľmi rád na ne niekedy prídem iba ako divák, ako nestranný pozorovateľ. A verím, že vtedy budú mať v hierarchii etapových pretekov pod hlavičkou UCI ešte dôstojnejšie postavenie. Ľudia, ktorí ich robia, by si to určite zaslúžili. Preteky Okolo Slovenska svoju súčasnú kategóriu už dávno prerástli, čo je veľmi dobrá reklama pre celé Slovensko, nie iba pre slovenskú cyklistiku," zdôraznil dlhoročný slovenský reprezentant a dvojnásobný účastník OH (2000 v Sydney a 2008 v Pekingu).

Peter Privara hodnotí 60. ročník Okolo Slovenska

report_problem Našiel si v texte chybu?
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Okolo slovenských regiónov: Novohrad – západní vítr je krutý...

Okolo slovenských regiónov: Novohrad – západní vítr je krutý...

Novohrad. Človek očakáva rovinu a dostane kopce. Hoci som išiel do tohto regiónu so všakovakými očakávaniami, napokon bolo všetko akosi inak. Veď posúďte sami.
Tip na výlet: Strážovské vrchy a okolie na žiletke

Tip na výlet: Strážovské vrchy a okolie na žiletke

Pred pár rokmi som sa priženil do regiónu Horná Nitra, kde som viac-menej automaticky začal preskúmavať miestne „lokálky”.
Európsky týždeň mobility – koľko CO2 ušetríš ty?

Európsky týždeň mobility – koľko CO2 ušetríš ty?

MHD je na prepravu mestom takmer ideálna. Čo však skúsiť bicykel a niečo vyhrať?
keyboard_arrow_up