Test: Corratec 10Hz Inside link XTB 175 X, zábavný frírajďák

Test: Corratec 10Hz Inside link XTB 175 X, zábavný frírajďák

Na tento bike som sa špeciálne tešil, lebo som dostal zelenú na týždeň ho poriadne prevetrať v rakúskom bikovom rezorte Saalbach – Hinterglem. Keď mi ale testovací kúsok prišiel, bol v pomerne zabehnutom stave od predchádzajúcich testerov. Telo rámu odreté kvôli sťahovacím páskam a bowdenom, bowden prehadzovačky vytŕčajúci z otvoru rámu predratý... Dal som mu ale šancu a skúsil ho dať do jazdenia schopného stavu, čo sa mi aj našťastie nakoniec podarilo. Veď, ten bike si určite zaslúžil poriadne prevetrať v teréne.

Ako píše Corratec na svojom webe: „Prudké stúpania a rozbité traily nie sú žiadnou prekážkou pre tvoj 10Hz 175. Maximálny anti-squat efekt robí z tohto biku jazdiča vpred a stúpača do vrchov. Pevný, ale ľahký hliníkový rám s Inside link 10Hz technológiou dovoľuje neskutočne rýchle zjazdovanie.“ Už mi to pri enduro bikoch pri každej značke znie ako klišé... Pozrieme sa teda na to ako to s týmto bikom naozaj je.



Rám


Celý tento rám je hotová záhada. Je klasickej hliníkovej zliatiny, nič bližšie som sa na ich stránke nedozvedel. Zdvih rámu je 160 mm vpredu a aj vzadu, ale kvôli ich 10Hz systému vzadu pridáva 15 mm zdvihu naviac. Je to vlastne zaujímavé uloženie tlmiča v niečom, čo má najbližšie ku silent bloku. V oku rámu je stiahnutá gumená časť – elastomer, na ktorej je uchytený tlmič a tá absorbuje nekomfortné vibrácie a pridáva spomínaných 15 mm zdvihu. Elastomer dokáže filtrovať malé nerovnosti, na ktoré zadná stavba nestihne zareagovať. Veľkosti sú označené ako 42-47-52, ale na geometrii zase 39-44-49, takže niekde bude chrobák. Rovnako Corratec pri geometrii uvádza hlavový uhol 71 stupňov, čo nám prišlo pekne uletené číslo, hlavne, keď je rám na prvý pohľad položenejší. Radšej sa teda nebudeme čísiel na oficiálnej stránke držať. Prepákovanie zadnej stavby má názov Inside link a sľubuje, že tlmič už nebudete musieť zamykať a systém automaticky správnym spôsobom reaguje na terén. Ide vlastne o modifikáciu virtuálu, kde bod otáčania je situovaný za reťazovou líniou, hneď nad zadnou reťazovou vzperou. To by malo sľubovať, že odozvy od pedálov nebudú mať efekt na zadnú stavbu. No, uvidíme teda v teréne.

Špecifikácia




Geometria




V teréne


Prvé, čo som si všimol po nasadnutí na neho, bol položenejší hlavový uhol. Pri otočení riadítok sa akoby zamykal, otočenie šlo ťažšie. No uvidíme, ako sa to bude prejavovať pri jazdení v zatáčkach a klopkách. Na Mko (47 cm) sa mi zdal trochu trochu kratší posed. Pruženie po nastavení tlakov dávalo pocit mäkkosti a vyrovnanosti. Vidlica Rockshox PIKE RCT3 s 15 mm oskou funguje bez debát výborne, pri výjazde hore sa zbytočne nepohupuje a smerom dole pohlcuje, čo jej príde do cesty. Vzadu zase prispievala k tuhosti pevná oska 12/142 mm. Tá sa zaťahuje na inbus, čo sme vnímali ako výhodu pri manipulácii a lepšom zatiahnutí. Hm, to všetko dokopy dávalo už na začiatku tušiť, že s týmto bikom bude kopa zábavy hlavne na ceste dolu trailom.



Keďže sme do rakúskeho Saalbachu dorazili neskôr podvečer, prvý výjazd na 10 herzovom Corratecu sme šliapali na kopec vlastným pohonom vcelku výživným stúpaním. Potvrdilo sa mi, čo som od prvého sadnutia na tento bike tušil. Kombinácia pohonu 32-zubového prevodníka a 10-42-zubovej kazety, položeného hlavového a sedlového uhla nie je úplne ideálna kombinácia na stúpania a vcelku to zadýchavalo aj skúsených stúpačov, keď ho skúšali. Aj keď Corratec hovorí na svojom webe inak, použitie páčky locku tlmiča RockShox naozaj prišlo vhod, jeho poddajný chod zadnej stavby bolo aj pri nastavení SAGu na 30-35% nutné trochu skrotiť. A do tretice geometria – kratší posed, položený hlavový uhol a uhol sedlovej trúbky smerom dozadu tomu pripísalo svoje body. Pomyslel som si, ešte že je tu lanovka na každý kopec... Časy, keď som brázdil bikparky sú už síce preč a radšej mám výjazdy v štýle All-Mountain či Endurka, tentokrát si ale užijeme traily o to viac. Okrem toho, tento dravec dáva tušiť, že to s ním smerom dole bude o dosť lepšie.





A začnem hneď prvým príkladom - v zjazde, ktorý som šiel prvýkrát, sa v jednom lesnom úseku zrazu terén nepríjemne naklonil dole a predo mnou len spleť koreňov. „Do kelu!“ Na brzdu bolo neskoro, tak som sa dal čo najviac dozadu a proste to tam pustil. Bike tým proste len bez problémov preletel akože: „A čo ďalej...?“. Poviem vám, na toto sa rýchlo zvykalo . Pustiť sa dolu trailom na tomto divochovi bol veľmi príjemný zážitok. Nútil ma používať páčky bŕzd o čosi neskôr, v podstate som mal chuť ich nepoužívať vôbec, a tak som kamošov často nechával za sebou. Iba priblblý úsmev, keď som na nich čakal, naznačoval vyplavené endorfíny z divokej jazdy.



Ten bike ma púšťal vyššie do klopiek, testovať rýchlosť ako cez ne dokážem preletieť či skočiť na skoku vyššie. Pri skokoch som si vlastne uvedomil, že sa začínam trochu nudiť, a tak som zase začal skúšať triky. Zaujímavé je, že keď sa vrátim k prvému nasadnutiu a pocitu zamykania pri otáčaní riadítok, na traili to akosi zmizlo. Najskôr to je tým, že hlavový uhol je v reáli pri zanorenej vidlici väčší ako keď na biku sedíte stacionárne na rovine...



Teleskopická sedlovka je v tejto kategórii už samozrejmosťou a osvedčený RockShox Reverb Stelth s vnútorným vedením bowdenu nebol výnimkou a plnil si svoju funkciu ako mal. Rovnako aj vedenie bowdenov radenia prehadzovačky a bŕzd je riešené cez vnútro hlavného trojuholníka rámu. Sedlo Corratec pekne farebne ladí s farbami rámu, chromo-molybdénové raily prispievajú k jeho nižšej váhe a nakoniec aj vcelku dobre sedí. Inak, výborné štvorpiestové brzdy Avid Guide, ktorými bol bike osadený boli jednou zo záhad - jedna RSC a druhá RS, takže na jednej sa dalo doštelovať tvrdosť záberu a na druhej nie. Zrejme následkom 10-minútového státia v kabínke lanovky s bikom na zadnom sa stalo, že brzdy zmäkli až tak, že páčky schodili až ku gripom. Prvá pomoc v teréne – kolesá dolu a pár postláčaniami sa piestiky viac vysunuli a brzdy už do konca zaberali dobre a dávkovateľne. Samozrejme, ideálne by bolo čo najskôr brzdy odvzdušniť.



Na tento typ výletu v bikovom rezorte, kde na každý kopec, kam pozriete, vedie kabínka (unlimited v cene ubytovania) som si nemohol predstaviť sedlať lepší bike. Samozrejme, sem tam bolo potrebné čosi aj pošliapať, to už sa dalo prekúsnuť.



Plusy

  • hravá geometria, hotový frírajďák
  • zaujímavé riešenie s tlmičom 10Hz
  • výborne pracujúce brzdy

Mínusy

  • horšie vlastnosti šliapania hore kopcom
  • 32-zubový prevodník so 42-zubovou kazetou nepridáva ku lepším vlastnostiam do výjazdov, možno oceníte vlastný upgrade na 30 alebo 28-zubový prevodník






Pár slov na záver


Corratec 10hz je vskutku výborný bike, s ktorým si užijete rýchle zjazdy či už v bikeparku alebo na lesnom traili. Svedčí o tom aj to, že som ako zmyslov zbavený bežne dýchal na chrbát bikerom s dvojkorunkami. Jednoducho, po pár minútach zoznamovania sa na ňom vás donúti to poriadne pustiť, namieriť si to bez zaváhania do skoku, ktorý ste predtým obchádzali alebo si skúsiť vo vzduchu nový trik. Neskúšajte na ňom ale celodenné šliapanie po veľkých kopcoch, v prvom väčšom stúpaní by ste zrejme zistili, že toto nie je jeho silná stránka. Posledná informácia, ktorú som si zámerne nechal na koniec, je cena tohto biku, ktorá je 4 999 €, avšak, budúci rok by mal byť dostupnejší. Nie som si istý, či je tá cena na hliníkový rám v danej výbave primeraná, ale to už nechám už na vás potencionálnych zákazníkov . Viac informácií nájdete na stránke: procycling.sk/katalog/horske-bicykle/horsky-celoodpruzeny-bicykel-corratec-inside-link-10hz-175-x-2016
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up9thumb_down comments 16 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Giro Ventana - dobrý kompromis na nohách

Test: Giro Ventana - dobrý kompromis na nohách

Pohodlné tretry určené na dlhé enduro výjazdy či trail jazdenie, kedy si na svoje možno prídu aj XC a gravel jazdci. Prečo je tomu tak?
Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

O tom, že Lapierre Spicy vyzerá najmä v červenej farbe naozaj spicy, sa myslím nemusíme baviť. Enduro bike však nemá iba dobre vyzerať, ale hlavne skvelo jazdiť. Tento model má na to všetky predpoklady.
Test: Mondraker Superfoxy Carbon R 2021 – superenduro po španielsky

Test: Mondraker Superfoxy Carbon R 2021 – superenduro po španielsky

Pred pár rokmi bola spoločnosť Mondraker jednou z tých, ktorá posúvala hranice modernej geometrie na poli enduro a all-mountain bicyklov.
keyboard_arrow_up