Pozvánka: ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 – pomaly sa treba začať zobúdzať zo spánku

Síce je ešte stále zima, no kalendár na budúcu sezónu už praská vo švíkoch. Pomaly nastáva čas začať sa trochu viac hýbať a potrebnú motiváciu vám možno dodá 3.ročník série ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017, ktorý začína prvým kolom koncom apríla.

Myšlienka série zostáva rovnaká a hlavným cieľom bude opäť priblížiť preteky v prvom rade ľuďom, a to vo všetkých výkonnostných kategóriách. Či už ste nadšený amatér alebo víkendový bojovník, na tom nezáleží, svojho súpera si na trati nájdete. Tomu zodpovedá aj výber podujatí, ktoré ponúknu zaujímavý mix a tento rok tiež jednu novinku.

ŠKODA Svätojurský MTB maratón – 29.4.2017

Celá séria začne tradične otváracím podujatím vo Svätom Jure, ktorý je už známy svojou rýchlou traťou v oblasti Malých Karpát. Prvý pretek nemusí byť hneď najväčší „náklad“ a v prvom rade sa treba dobre rozbehnúť . Na výber je 70, 40 alebo 21 km variant a miestne vinice v úvodnom kopci už čakajú. Čoskoro doplnené propozície nájdete TU.

ŠKODA Dohňany – Púchov Trophy – 3.6.2017

Spomínanou novinkou v sérii je práve druhé kolo, ktorého dejiskom budú Dohnňany, ktoré sú určite veľmi známe všetkým milovníkom cross country (XC) a kde sa konali mimo iné aj Majstrovstvá Európy v tejto disciplíne. Skúsenosti rozhodne nechýbajú a podujatie nás prevedenie po pekných chodníčkoch v okolí Púchova, ktoré sú z časti známe z Maríkovského maratónu. Čoskoro doplnené propozície nájdete TU.

AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly – 24.6.2017

Toto podujatie je v podstate už klasika a profilom, náročnostou a častokrát podmienkami patrí aj medzi najťažšie, takže je dobré sem prísť už trochu „rozcvičený“. Strmé výšľapy, náročný terén, no hlavne krásne prostredie Súľovských skál sú zárukou spokojnosti – hlavne v cieli . Na tratiach sa pracuje, ponúknu zmeny, viac pekných chodníčkov a vraj sa máme na čo tešiť. Samozrejme okrem dlhej kráľovskej nebudú chýbať ani kratšie verzie, takže sa netreba ničoho báť... Čoskoro doplnené propozície nájdete TU.

ŠKODA STUPAVA TROPHY – 29.7.2017

Trochu z iného súdka je ďalšie kolo, ktoré má štart v už tradičnom „bikovom“ meste Stupava, ktoré tiež organizuje aj zimnú verziu. Stupava Trophy nás opäť zavedie do Malých Karpát, ale už v poriadnej porcii 105 km, prípadne si môžete zvoliť 76, 42 alebo 25 km variant. Mieste chodníčky sú poriadne rýchle, takže vám to bude celkom pekne odsýpať. Kto by mal záujem, môže sa ešte v nedeľu doraziť behom v rámci letnej kombinácie . Čoskoro doplnené propozície nájdete TU.

ŠKODA Horal MTB maratón – 12.8.2017

Zrejme najväčšiu výzvu v kalendári ponúka Horal so svojím „Krejzi“. Ono, 134 km s prevýšením cca 4 000 m a výšľapom na Kráľovu Hoľu budete inde zrejme ťažko hľadať. To všetko doplnia (v prípade pekného počasie) pohľady na Vysoké Tatry a Roháče, ktoré trochu zmiernia prípadné utrpenie . Ale opäť je výber široký a môžete skúsiť „ľudskejší“ Lejzi (74 km), Senzi (43 km) alebo Ízi (28 km). Navyše, v nedeľu sa na tratiach Krejzi a Lejzi budú odohrávať Majstrovstvá Európy v maratóne. čo je pozvánka v podstate na celý víkend v Tatrách... Čoskoro doplnené propozície nájdete TU.

ŠKODA Slovenský raj – 2.9.2017

Záver celej série obstará, tak ako po minulé roky, rekreačná oblasť Hrabušice, ktorá tvorí základňu pre maratón Slovenským rajom. Aj keď sa nejedná o úplne typickú oblasť, ktorú si človek hneď spojí s cyklistikou, okolité prostredie vás presvedčí o opaku. Rýchla trať navyše umožní jazdiť bez problémov v podmienkach, ktoré by inak znamenali v podstate bahenné kúpele. Na záver sezóny si môžete dopriať dlhý 96 km variant alebo teda aj menej, konkrétne 46 alebo 15 km ak už sa vám toľko nebude chcieť . Nebude chýbať ani vyhlásenie a tradične veľmi štedrá tombola pre účastníkov série. Čoskoro doplnené propozície nájdete TU.

Ako som písal v úvode, kalendár už postupne praská vo švíkoch, no preteky pod hlavičkou ŠKODY sú zárukou akcie, kde si dobre zajazdíte a hlavne sa aj zabavíte. Minulé roky tomu nebolo inak o čom ste sa mohli na našich stránkach dočítať napr. z minulého, na zážitky skutočne bohatého ročníka: ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2016 – aké máte spomienky na tretí ročník?

Keďže sa jedná o sériu, môžete v nej samozrejme zbierať body do celkového poradia, kde ale treba myslieť na fakt, že najviac bodov prinášajú dlhšie a náročnejšie trate, čo teda opäť môže poslúžiť ako malá motivácia . Presné pravidlá nájdete TU.

Snehu tu máme síce ešte pomerne dosť, takže na spomínané rozhýbanie môžete zatiaľ použiť bežky, lyže, beh a všetko možné, na čo máte chuť, prípadne sa dobre obliecť a vyraziť s bikom na zasnežené chodníčky. Hlavne treba pomaly začať a dúfam, že sa vidíme na štarte ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017...

ŠKODA Svätojurský MTB maratón - 1. kolo

calendar_today 29.04.2017
format_list_numbered 2. kolo - Župný pohár
format_list_numbered 1. kolo - Škoda Bike Open Tour
format_list_numbered 1. kolo - Slovenský pohár XCM
place Svätý Jur (Slovensko)