Martin Haring ovládol preteky C2 v Rumunsku, bodoval aj Ulík a Glajzová

Na pretekoch cross-country v rumunskom Cluj-Napoca zaradených do kategórie C2, si fantasticky viedol Haring (Dukla Banská Bystrica), ktorý zvíťazil v konkurencii pretekárov zo siedmich štátov.

Druhý skončil Brit Tom Bell, tretí Poliak Piotr Brzozka. Haring si za prvé miesto na svoje konto pripísal 30 bodov do rebríčku UCI.

Veľmi dobrý výkon podal aj Matej Ulík (OŠK Tatran Liptovská Osada), ktorý si medzi elitnými mužmi vybojoval 6. miesto a s nimi spojených 8 bodov UCI. Medzi elitnými ženami si za 5. miesto zapísala 10 bodov Erika Glajzová (CK Banská Bystrica).

„Martin podal výborný výkon. Nebolo to jednoduché, lebo preteky mali naozaj zaujímavé obsadenie. Veľmi dobre však hodnotím aj ďalších, veď z piatich našich pretekárov až traja bodovali. Z toho Matej Ulík už preteká v kategórii eliťákov, hoci má len 20 rokov, rovnako Erika, takže spokojnosť,“ povedal po návrate Róbert Glajza, reprezentačný tréner MTB.

„Keďže nás nečakali UCI preteky na ceste, využil som možnosť štartu v Rumunsku s reprezentáciou MTB. Minulý víkend som štartoval na prvom MTB podujatí v Turčianskych Tepliciach a nebolo to pravé orechové, no chcem mať nejaké štarty, predsa nás čaká ME vo Svite v auguste. Nemám už toľko bodov, tak som štartoval zo zadnej pozície, no šlo sa mi dobre a o to viac si víťazstva vážim. Mám veľkú radosť,“ podelil sa v cieli s dojmami vlaňajší náhradník na OH Martin Haring.

„Po minulom roku, keď sa Martin podstatnú časť sezóny zameral na vyjazdenie olympiády v MTB, ho túto sezónu naplno využívame v cestnom programe. Určite však nechcem, aby úplne vypadol z MTB podujatí, táto kombinácia pretekov môže byť dobrá na augustové ME v MTB maratóne, ktoré hostí Svit, a na ktorých bude Haring štartovať. Víťazstvo aj mňa prekvapilo, no Martin ma po Okolo Kamerunu a Okolo Maroka dobrú formu a som rád, že ju zúročil,“ skonštatoval jeho klubový tréner Martin Fraňo.