Komponenty Deore M6000 – kompletne prepracovaná sada na rok 2018

Komponenty Deore M6000 – kompletne prepracovaná sada na rok 2018

O novej komponentovej sade Shimano Deore M6000 sme vás stihli pred pár mesiacmi informovať v rámci článku s pripravovanými novinkami Shimana na sezónu 2018.

V dnešnom článku sa však zameriame na novú sadu Deore, ktorá je dlhodobo dobre známa v oblasti pomeru cena/výkon.



Výrobcami hojne osádzaná a bikermi obľúbená sada Shimano Deore sa dočkala po štyroch rokoch kompletnej medzigeneračnej obmeny a na rok 2018 prichádza v novom šate pod označením M6000. Spoločným menovateľom všetkých komponentov je prevzatie technológií z vyšších sád pri zachovaní omnoho dostupnejšej ceny. Na čo všetko sa môžete tešiť, si podrobne rozoberieme v nasledujúcich odstavcoch.

Prehadzovače


V kategórií prehadzovačov sú dostupné dva kúsky, ktoré sa mierne odlišujú tvarom. Prvý z nich (RD-M6000-GS) je určený pre použitie s jedno- a dvojprevodníkmi v kombinácii s desaťrýchlostnými kazetami s počtom zubov 11-42. Druhý šalter (RD-M6000-SGS) je určený pre troj- a dvojprevodníkové systémy s kazetami 11-36z, disponuje dlhým SGS ramienkom s menším vyosením hornej kladky. Oba prehadzovače majú treciu spojku (tzv. clutch mechanizmus) Shadow plus, ktorý eliminuje spätné rázy od reťaze a udržiava reťaz spoľahlivo napnutú aj v rozbitom teréne, čím zabraňuje padaniu reťaze z prevodníkov.



Radenie Rapidfire plus


Je k dispozícii celkovo v troch vyhotoveniach – a to na objímku s ukazovateľom zaradeného prevodu, na objímku bez ukazovateľa alebo s úchytom i-spec II na páku brzdy. Funkcia Rapidfire plus umožňuje odradzovať ťažší prevod oboma smermi, čiže je jedno, či použijete ukazovák alebo palec, je to len na vašich preferenciách. Novinkou je aj použitie nových laniek s povrchovou úpravou OptiSlick, ktorá znižuje trenie v bowdenoch a uľahčuje chod radenia. Ľavé radenie sa dodáva v univerzálnom vyhotovení fungujúcom rovnako na 2-prevodník, ako aj 3-prevodník.



Kľuky


Kompletného prepracovania sa dočkali aj kľuky, ktorých rukopis nesie jasný dizajn komponentov z vyšších sád SLX a XT. Asymetrický unášač prevodníka a nová profilácia zubov Dyna-Sys posúvajú hladkosť preradzovania opäť o kúsok ďalej. K dispozícii sú varianty dvoj- a trojprevodníkových kombinácií 38/28, 36/26, 34/24 a 40/30/22, v prípade trojplacky. Samozrejmosťou je aj dostupnosť boost verzií kľúk, ktoré používajú trojmilimetrové odsadenie prevodníkov, pre zaistenie optimálnej reťazovej linky.



Kazety a reťaze Dyna-sys


Najzásadnejšou zmenou je dostupnosť kaziet so širokým rozsahom 11-42 zubov, ktoré sú zložené z 9 oceľových pastorkov, ktoré dopĺňa najväčší hliníkový 42-zubový pastorok. Rovnako ako aj u prevodníkov sú zuby kazety profilované technológiou Dyna-Sys. Odstupňovanie kazety je 11-13-15-18-21-24-28-32-37-42 a reálna hmotnosť kazety je +/- 430 g v prevedení 11-42z. V prípade, že by to bolo pre vás príliš, máte okrem nej k dispozícii širokú plejádu kaziet s rozsahmi 11-25T, 11-28T, 11-32T, 11-34T a 12-28T.



Smerová reťaz HG54-HG-X využíva technológie Hyper glide a ponúka rovnako ako drahší súrodenci špeciálne smerové profilovanie nábehových hrán článkov pre tiché a hladké radenie.



Brzdy


Tie sú azda najväčším prekvapením, nakoľko využívajú prakticky identické technológie a dizajn ako brzdy radu SLX, XT a XTR. Oproti predchádzajúcej generácii je brzdová páka vyhotovená v ľahšom a kompaktnejšom prevedení s minimalistickou objímkou a úchytom radenia i-spec II. Ochudobnená je však štandardne o nastavenie free-stroke a externý regulátor nastavenia vzdialenosti páky od riadítok. Túto funkciu budete musieť zvládnuť len pomocou imbusového kľúča. Strmene sú kompatibilné s ICE platničkami a tvarovo sa taktiež ponášajú na zástupcov vyšších sád s drobným rozdielom v absencii banjo-úchytov brzdovej hadice. 



Prešmykače


Prešmykače síce zažívajú miernu existenčnú krízu, no ak je pre vás alfou a omegou rozsah, nič rozumnejšie nevymyslíte. Z modelového radu Deore sú vám k dispozícii prešmykače v 3 rôznych prevedeniach (horné, spodné, swing), pre všetky typy úchytov na ráme (E-type, Direct, objímka). Vítanou zmenou je dostupnosť vyhotovenia typu side-swing, ktorý citeľne uľahčuje radenie na prevodníkoch.



Kotúče


V rámci kotúčov je už štandardne na výber z varianty RT64 pre center-lock a RT66 pre 6-dierový INTL úchyt. Nový dizajn brzdnej plochy prináša 12-gramovú hmotnostnú úsporu v porovnaní s kotúčmi z predchádzajúcej generácie. K dispozícii sú kotúče v priemere 160, 180 a 203 mm.



Náboje


Posledným komponentom tejto sady sú center-lockové náboje, ktoré možno dostať v čiernej a striebornej farbe na 32 alebo 36 dier. Dostupné sú vo verzii na pevné osky a na rýchloupínak.



Ak vás niektorý z vyššie uvedených komponentov zaujal, na záver máme pre vás dobrú správu! Všetky produkty radu Deore M6000 môžete nájsť už v predaji aj na slovenskom trhu.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up17thumb_down comments 29 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Slepé vetvy v histórii MTB: Páky dual control

Slepé vetvy v histórii MTB: Páky dual control

Viaceré inovácie na horských bicykloch inšpirovali aj svet cestnej cyklistiky – spomeňme napríklad kotúčové brzdy alebo bezdušové plášte. Rovnaký princíp samozrejme platí aj naopak, no v prípade dual control pák to až tak dobre nedopadlo.
Test: Shimano Deore - športový základ a predsa prémiový?

Test: Shimano Deore - športový základ a predsa prémiový?

Dvanásť rýchlostí s jednoprevodníkom je niečo na svetelné roky vzdialené od môjho prvého stretnutia so sadou Shimano Deore. Takže o to viac ma teší, že sa môžem dnes tejto najnovšej generácii pozrieť na zúbok.
Shimano predstavilo nové 12 rýchlostné sady Shimano XT a SLX

Shimano predstavilo nové 12 rýchlostné sady Shimano XT a SLX

Kým americký SRAM ponúka dvanásť-rýchlostné sady prakticky vo všetkých cenových kategóriách, Shimano doteraz ponúkalo alternatívu len v podobe top sady XTR. Dnešným dňom je tomu však koniec. S príchodom nového XT a SLX nastáva éra jednoprevodníkov!
keyboard_arrow_up