Test: Turner Flux 4.0 - trailový klenot

Keď sa povie dream bike, každý si hneď predstaví ten svoj vysnívaný bicykel, o ktorom vie, že si ho asi nikdy nebude môcť dopriať, ale za jednu jazdu by dal čokoľvek. Presne tak nejak som sa cítil, keď som videl Turner Flux.

Dovolil som si dať tomuto bicyklu prívlastok custom, a to z jediného dôvodu, že takýto si od výrobcu kúpiť nemôžete. Je to bicykel postavený na mieru, ale nie konkrétnemu zákazníkovi, ale testerom, ktorí takto môžu vidieť skoro všetko na jednom biku od daného dovozcu/predajcu. Palec hore Protocycles. Pravdu vám poviem, takáto prezentácia je omnoho účinnejšia ako bežné katalógy.


Základom je skvelý rám

Ako už je z názvu jasné, ide tu o bicykel postavený na celokarbónovom ráme Turner Flux, ktorý používa DW-link na zadnej stavbe podobne ako napríklad Ibis. Pred prvým výjazdom som si prečítal niečo o tomto systéme odpruženia a samozrejme na papieri to vyzeralo veľmi dobre. Lenže, ako sa hovorí, papier toho znesie, tak to radšej vyskúšam na vlastnej koži. Vykladám teda bike na auto s blbým pocitom, že na streche veziem viac ako je hodnota mojej milovanej Hondy . Dúfam, že to niekde nenapálim alebo mi to niekto neukradne. Čo vám budem hovoriť, testovať biky je rizikový job. Nakoniec všetko dobre dopadlo a dostal som sa k trailu. Tak poďme teda pozrieť ten DW-link. Hneď na prvé zošliapnutie je jasné, že tu sa nebude konať žiadny flex a flux je veľmi pevný bicykel. Pri stúpaní som sa musel párkrát presvedčiť, že nemám zamknutý tlmič, nakoľko zadná stavba sa ani nepohla. Napomáhal tomu aj výborný tlmič FOX Float s piestnicou v úprave Kashima so zdvihom 120 mm. Bicykel som samozrejme zobral na trail Biely kríž, kde som zistil, že síce daný level zvládne, ale nie je to preň úplne to orechové. Predsa len, toto je skôr trailová raketa, čomu napovedá aj hmotnosť 12 kg bez pedálov.


Späť ku koreňom

Také to pravé trailové jazdenie som si už neužil celkom dlhú dobu z dôvodu pracovnej vyváženosti a taktiež voziť sa po lesných cestičkách ma v poslednú dobu moc nebralo. Flux však mal nato iný názor a prinútil ma ísť na dlhý výjazd a len tak sa motať po lese a naberať kilometre a výškové metre. Mimochodom, vidlica FOX 34 Factory, ako inak s povrchovou vrstvou Kashima pre hladký chod, je to najlepšie na trailový bike, čo si môže biker priať. Patróna FIT4 je pripravená znášať veľké skoky, ale aj krásne držať oporu pri stúpaní. Nastaviť sa dá do troch polôh, pričom pozíciu open môžete ďalej prispôsobiť nastavením kompresie. O pohon sa stará asi tá najlepšia 11-rýchlostná sada na trhu vôbec v kategórií cena/výkon, a to GX. Tu sa ani netreba ďalej rozpisovať, všetko funguje a cvaká na povel jazdca, či už hore alebo dolu bez jediného zaváhania. Tento bicykel je však osadený kľukami PraxisWorks Cadet. Ide o celo-hliníkový model s hmotnosťou 625 g a neuveriteľnou pevnosťou vďaka tomu, že sú kované. Taktiež 32-zubový prevodník je od Praxisu a je vybavený technológiou narrow wide. Za posledné dva roky mi padla reťaz na jednoprevodníkoch dohromady 3-krát, bohužiaľ všetky boli na tomto bicykli. Nešlo mi to do hlavy, tak som pátral, kde môže byť pes zakopaný a našiel som príčinu v otočenej rýchlo-spojke, ktorá spôsobovala padanie reťaze. Zapletené kolesa PraxisWorks AL24 na nábojoch DT SWISS 370 sú jedna báseň. Tieto kolesá sú veľmi ľahké (1 660 g) a zároveň pevné ako skala. Protocycles ako dovozca Praxis do našich končín veru vie ako vyskladať bicykel.


Brzdy jedna báseň

Mať takto krásne vyskladaný bicykel, samé premium komponenty a karbónom sa nešetrilo nikde, tak trochu zamrzí, že pneumatiky sú len v základnej zmesi. Prémiový bicykel musí mať prémiové pneumatiky a bodka. Z ďalších vecí, ktoré stoja za zmienku, je krásny karbónový kokpit Thomson. Čerešničkou na torte potom budú už len brzdy Guide RS, ktoré síce sú už bežným úkazom aj na trailových bicykloch, ale radšej viac ako menej, takže určite chválim. Čo však tak často nevidieť, sú kotúče značky Galfer, ktorá je síce viac známa vo svete motoriek, ale verte mi, lepšie kotúče som na bicykli ešte nejazdil. Prenos sily je úplne iný level ako SRAM alebo Shimano. Taktiež vädnutie bŕzd pri dlhom brzdení nieje vôbec bádateľné, a to boli na bicykli sériové platničky. Sedlovka 9point8 Fall Line nepotrebuje komentár, nakoľko patrí k tomu najlepšiemu na trhu. Podobne sedlo a gripy Chromag netreba zvlášť predstavovať. Tento bicykel bol špeciálne farebne zladený a všetky polepy boli vyrobené na mieru, aby sa farebne hodili.


Stojí za tie prachy?

Tak, ako to teda celé spolu hrá? Kto tipoval, že veľmi dobre, tak sa mýli. Ono je to ešte lepšie. Na bicykli je radosť jazdiť. Kilometre na trailoch ubiehajú ako nič, a to všetko v absolútnej tichosti. Bicykel nevydáva žiadne pazvuky, a tak si môžete užívať traily v ich plnej kráse. Celý bicykel je až extrémne pevný do všetkých strán, a tak vaše povely majú okamžitú odozvu. Vidlica a tlmič FOX sú krásne zladené a pri stúpaní držia bicykel bez pohupovania. Naopak, smerom dolu sa môžete riadne do toho oprieť a aj keď má tlmič len 120 mm zdvih, vie toho popapať viac než dosť. Vidlica so svojim zdvihom 140 mm už nemá problém s ničím, čo vás v Malých Karpatoch môže stretnúť. Stred je síce trochu nízko, čo je trend, ktorého nie som veľký fanúšik, ale dá sa nato zvyknúť. A po pár kilometroch sme už zohraná dvojka. Keby som si tento bicykel kúpil pre seba, tak určite porozmýšľam nad ochranou rámu na spodnej rámovej trubke, ktorá nie je vôbec chránená a jeden pekne mierený kameň môže zamraziť úsmev na tvári. Taktiež zadná stavba, obzvlášť miesta, kde sa dotýkajú bowdeny, je na pravej strane už značne prešúchaná a je len otázka času, kedy toto miesto bude nutné opraviť. Možno by nebolo na škodu, keby na takéto veci myslel už výrobca samotný a biker si tak mohol užívať len bezstarostnú jazdu.


Plusy:

  • hmotnosť
  • pevnosť rámu
  • kotúče Galfer

Mínusy:

  • tvrdé gumy
  • prešúchané miesta na ráme

Celkovo však ide o bicykel, ktorý stoji za pozornosť a verte mi, tej pozornosti si na trailoch s ním užijete. Koho zaujal tento bicykel, tak vám v Protocycles vedia postaviť Flux aj na oveľa dostupnejších komponentoch za cenu od 4 000 € s rovnoko skvelým rámom a DW-Linkom, ktorý nájtete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Test: CTM Skaut 4.0 - neočakávaná jazda

Test: CTM Skaut 4.0 - neočakávaná jazda

Nebudem chodiť okolo „horúcej kaše“ a rovno napíšem, že tento slovenský celoodpružený bike ma prekvapil. A nie iba raz. Pozitívne? Negatívne? To sa dozviete v teste.
Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Vždy som si myslel, že e-bike je pre lenivých ľudí alebo pre tých skôr narodených, čo už toľko nevládzu. Tak prečo som si jeden kúpil?
keyboard_arrow_up