Test: Bunda, ktorá prekvapí všestrannosťou, malým rozmerom a hmotnosťou iba 50 g

Bikejoring 18.12.2017 5 fotografií   Zima Sportful Test Bundy Horska Cyklistika Cestna Cyklistika

Ľahká bunda by mala byť nedeliteľnou súčasťou výbavy každého bikera. Takou sa pre mňa pred rokom stala bunda Sportful Hot Pack Ultralight, u ktorej ma už pri papierových parameteroch zaujala jej skladnosť a nízka hmotnosť.

Sportful je taliansky výrobca športového oblečenia (bežecké lyžovanie, cyklistika, outdoor). Pri výrobe používa inovatívne technológie a kvalitné materiály. S cieľom dosiahnuť čo najlepšie vlastnosti, spolupracuje firma s profesionálnymi cyklistami už viac ako 60 rokov. Bol jedným z hlavných partnerov cyklistického profi tímu Tinkoff, ktorého dres obliekal aj Peter Sagan. Od roku 2017 oblieka tímy Bahrain Merida Pro Cycling Team a TrekSegafredo.

Použité technológie a vlastnosti

Sportful Hot Pack Ultralight je najmenšia a najľahšia cyklistická bunda na svete, ktorá obsahuje:
  • vetru a vodeodolný materiál Superleggera DWR vpredu aj vzadu
  • laserom strihané otvory na bokoch pre lepšiu priedušnosť
  • celorozopínací zips
  • spevnené stehy
  • elastický pás a manžety na rukávoch pre ochranu pred vetrom
  • reflexný, lepený steh okolo vrecka
  • ľahké zabalenie do vlastného vrecka bundy
  • odporúčané použitie v teplotách: 15 až 20°C
  • váha 50 g
  • Superleggera DWR materiál

Neprefukavá tkanina, ktorá určuje nové štandardy pri výrobe ultraľahkých tkanín. Vyznačuje sa tiež vodoodpudivou úpravou DWR a špeciálnou úpravou zabraňujúcou jej krčeniu. V súčasnosti sa používa pri výrobe doslova ultraľahkých ochranných oblečení.

Moje poznatky z testovania

Ako sľubuje výrobca, bunda je naozaj ľahká a skladná. Dá sa poskladať do vlastného zadného vrecka. Od tohto som však rýchlo upustil a bundu ukladám do samostatného igelitového uzatvárateľného vrecka, pôvodne určeného napr. ako vodeodolná ochrana mobilu na bicykli. Je tu určite rýchlejšia verzia ako sa baviť so skladaním bundy do vrecka a taktiež je chránená voči potu a dažďu - čiže, keď ju potrebujem, tak je suchá. Táto bunda sa stala neoddeliteľnou súčasťou každej mojej jazdy - ako si vždy beriem mobil, doklady a peniaze, jedno vrecko v drese mám vyhradené práve pre túto bundu. Človek nikdy nevie, čo ho čaká na viachodinovom švihu a nie vždy sa dá aktuálnym oblečením pokryť celý rozsah vrtochov počasia. Obzvlášť, keď sa pohybujete najmä v kopcoch ako ja. Najčastejšie si bundu dávam do dlhých zjazdov, kde ma dokonale ochráni voči prefúknutiu. V minulosti som za týmto účelom nosil vestu + návleky na ruky. Jednak táto kombinácia zaberala viac miesta vo vreckách a jednak dlhšie trvalo samotné oblečenie. Navyše, poskytovala oveľa horšiu ochranu voči dažďu, čo je jej ďalšie využitie a zvláda ho naozaj na výbornú. Vďaka dobrému odvetraniu v nej nemáte pocit jazdy ako vo fóliovníku . Ďalšie uplatnenie bundy je pri poklese teploty, kedy už aktuálne oblečenie neposkytuje tepelný komfort a vtedy tiež prichádza na rad Hot Pack. Poslúži ako dobrá prevencia pred prípadným prechladnutím...

Plusy:

• reflexné pásky
  • kvalitné vyhotovenie

Mínus:

• ozdobný pásik s logom sa časom odlepil

Resumé

Bundu určite odporúčam ako nutnú povinnú výbavu. Človek ani nevie, že ju so sebou vezie a veľakrát mu môže zachrániť zdravie - cyklistiku si vďaka nej užijete aj pri nepriazni počasia. Bunda je síce z vyššej cenovej kategórie, ale to je väčšina naozaj funkčných kúskov oblečenia a ja by som ju bez váhania odporúčal. Vyrába sa v dvoch farebných prevedeniach - strieborná a žltá. DMOC je 149 € a viac informácií nájdete na stránke davorin.sk/sportful.

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

MTBIKER shop - relevantné produkty

katko 18.12.2017 (19:14)

uz len sa naucit brzdit jednym prstom

Tomas11 19.12.2017 (08:25)

Pridám aj moje dva centy a trochu skúsim rozvinúť natívny obsah

Túto bundu mám tiež, akurát podstatne starší model, kupoval som ju niekedy roku pána 2010 za akciovú cenu 50,- € a už to sa mi zdalo za takú tenisovú loptičku nenormálne veľa

Musím ale uznať, že je perfektne skladná a na to, aký je to tenučký materiál, až neuveriteľne dobre "hreje" a chráni pred vetrom. S odolnosťou voči vode to už až také ružové nie je, ale ono sa to ani netvári ako bunda do dažďa. Takú slabšiu prehánku zvládne, s čímkoľvek silnejším už má problémy.

Kto na to má a naháňa sa za ušetreným miestom a hmotnosťou, go for it, no na trhu sú viaceré podobné produkty za podstatne nižšiu cenu. Tých 150,- € je už podľa mňa dosť úlet

fedor21 19.12.2017 (13:46)

"mám ju vyše roka, čo je tak cez 600 hodín používania, drvivá väčšina teda len v zadnom vrecku, ale okrem toho že sa odlepilo to logo je ako nová" super test zo zadneho vacku, kvalitna bunda za 150 kde sa odlepuje pasik toto nieje test ale PR

Bikejoring fedor21 19.12.2017 (15:49)

presne takto vznikajú PR články, keď som s niečim po ročnom aktívnom používaní maximálne spokojný a sám z vlastnej iniciatívy ponúknem že to chcem recenzovať. pre tvoju info, bundu som si kúpil ešte v čase keď som s mtbiker nespolupracoval...

misopetrovic Bikejoring 02.01.2018 (19:50)

Bikejoring nerieš ho, tuto fedor má očividne veľký problém sám so sebou a musí si to kompenzovať hore dole po MTbikery

fedor21 misopetrovic 04.01.2018 (10:01)

Kakačik a vsevedko sa prisiel este pod clanocek obhajovat a vyplakavat? Nik ta tu nema rad pre to aky si pokrytec!

fedor21 misopetrovic 04.01.2018 (10:08)

A este dva tyzdne po datume len aby zase mal co napisat, chudik chot tazit kyptomenu a rob geroja tam, uz si aj tak na smiech kazdemu druhemu

misopetrovic fedor21 05.01.2018 (11:34)

Zas pises len aby si napisal a zase uplne od veci jak s tymi telefonmi ja netazim ale sak co by mohol clovek ocakavat od internetoveho trolla

fedor21 misopetrovic 05.01.2018 (11:49)

s telefónmi si sa pekne oje.. ty az tak ze ta hamba fackuje si to priznat, vsade sa miesas, vsetci ti to vravia. Vyznas sa vo vsetkom a pritom v nicom vsevedko. Chod na rohatku na cestaku, potom si zvaz kolesa a hadaj sa s celym forom , potom profilovku vymahaj u pravnika, potom si daj 40gramove polepy dole z kolies, potom pochytaj pokemonov za jazdy a nakoniec predaj vsetky bajky co si mal a rob geroja zo seba dalej . uz si odbornik na kryptomenu tak to aby si siel za prezidenta, a malo smajlikov si dal, na jednu vetu 4 to je take decke a nevyvinute ako len ty mozes byt, si šašo

misopetrovic fedor21 05.01.2018 (22:50)

po prvé, telefóny som ti rozpísal..a na moju poslednú správu kde tvoje tvrdenie vyvraciam si už neodpovedal... prečo asi? lebo sa ukázalo že trepeš

odborník na kryptomenu niesom ani z ďaleka a ani to o sebe netvrdím.. tak mi nedávaj do úst slovká ktoré ja nehovorím

a po tretie... bajky sa predávajú aby sa nakúpily nové

a nakoniec.....pre internetového trola osobne posielam celú kôpku :P nech ťa j roztrhne od nervov

fedor21 misopetrovic 05.01.2018 (23:19)

Konecne sme sa dockali coho v roku 2017 ked uz je od 2015? To bola pointa si šašo, pisalo ti to x ludi ze len trepeš, ani nevies co vasiš nakladaš si sam. Robiš geroja gramarika a stale si to nepochopil, uz nechapeš ani seba. Maj sa a šašo do konca života, len tak pokračuj..

misopetrovic fedor21 06.01.2018 (01:20)

stále sa držíš len týchto tvojich vetičiek ale zmysluplne reagovať na ten môj posledný príspevok v mobiloch na danú tému si už nezvládol pretože som znegoval to čo si tvrdil

PS: dám ti jednu radu do života, ak chceš niekoho urážať alebo o čo sa to vlastne snažíš neopakuj stále tie isté veci dokola začína to byť dosť nuda...

fedor21 misopetrovic 07.01.2018 (10:48)

nic si nevyvratil, ani si nemal co lebo si napisal velku blbost, tak ako uz tisíc krat tu na fore, a tak ako ti to uz tisíc krat x ludi povedalo, len si taky tupy ze si to stale nepriznas a tvaris sa stale ako hero geroj, len si si nakadil a potom nevedel ako vykluckovat a uz si zacal splietat o standardoch a neviem co trapneeee a šaso ustane šašom

peterg misopetrovic 07.01.2018 (11:24)

Čo má toto spoločné s bundou??? Nechcete si vy dvaja založiť vlastnú tému niekde inde, kde sa môžte osočovať do sýtosti?

misopetrovic peterg 07.01.2018 (12:52)

peterg ja ho neosočujem... on len dokola trepe to isté, vôbec tým nieje zaujímavý a nie a nie prestať škoda reči, prestávam naňho reagovať

fedor21 19.12.2017 (18:31)

Takych bund za POLOVICNU cenu su na trhu desiatky a mozno este kvalitnejsich. Mne je jedno kedy si si ju kupil a skym spolupracujes , ale akym stylom je to pisane. A preto je v eshope pri tom produkte odkaz na tuto super recenzku Tolko k mojmu nazoru

Huti 20.12.2017 (13:26)

Bunda sa dost podoba tej co mam z Decathlonu, ultralahka s vetranim zlozitelna do zadneho vrecka, odskusana v zime i na jar. Osobne vrcholne spokojny a to za cenu cca 22€. Cena vykon na 100%. Ta tvoja mozno ma o gram menej a ine sitie z inej super mega latky ale ako aj iny pisali 150€ je za hranicou a hodne daleko. To uz kupim slusny bike pre dceru za to.

init 18.12.2017 (19:06)

Pri vodeodolnosti mi chyba uvedeny vodny stlpec, a to iste pri priedusnosti. Som dost skepticky, ze vydrzi normalny jarny/letny dazd, tj. v obdobi na ktore je urcena. Mozno tak lahku prehanku... Vyzera to ako fajn bunda na dlhe zjazdy, ale pri jazde po rovine a vo vetre, je idealnejsia lahka vesta s neprefukavym a rozopinatelnym predkom a rychloschnucou chrbtovou castou. Mimochodom, tato bunda je teraz na wiggle za 82e (na moj vkus stale dost).

Bade init 18.12.2017 (19:50)

vodeodolnost nie je to iste ako nepremokavost. vodeodolnost vlastne znamena ze mesiu sprsku vody bunda nenasiakne.

Bikejoring init 18.12.2017 (19:57)

pár kvalitných prehánok som s ňou absolvoval, takže tvoj skepticizmus nie je oprávnený.

MichaelG 18.12.2017 (19:58)

Mne chyba v teste hodnotenie ako bunda dýcha a jej odolnosť. Ok že je ľahká a zbalitelna ale to je aj moja sportful fiandre no wind light ktorú tiež dám do zadného vrecka a má neprefukavy prednú stranu a vodeodpudivu zadnú, alebo moja obyčajná cyklo pláštenka za 10€. Ale tak dať 150€ za plastenku ktorú si dávaš do zjazdu mi príde moc. A je irelevantné či má 50 alebo 100g. Neber to že rypem len mi príde vhodné zhonotit tieto vlastnosti.

Bikejoring MichaelG 18.12.2017 (20:05)

skús to ešte raz prečítať napr."Vďaka dobrému odvetraniu v nej nemáte pocit jazdy ako vo fóliovníku "

odolnosť - mám ju vyše roka, čo je tak cez 600 hodín používania, drvivá väčšina teda len v zadnom vrecku, ale okrem toho že sa odlepilo to logo je ako nová.

MichaelG Bikejoring 18.12.2017 (20:20)

Ok ale nejaké sieťované panely nemajú nič spoločné s funkčnosťou materiálu 😀 sieťované panely na odvetranie majú aj plastenky za 10€. To ma zaujíma či je to nejaký fakt super matros ktorý dycha a je hodný tých peňazí lebo ci je to "igelit" ako akákoľvek iná pláštenka ktorého jediná pridaná hodnota je váha 50g.

Bikejoring MichaelG 18.12.2017 (20:34)

povedzme že je to taký lepší igelit, mal so kedysi aj takú 10€, skladnosť a váha bola inde a takisto som sa v nej oveľa viac potil.. treba si uvedomiť, že je to hlavne núdzová bunda - pláštenka, ktorej priorita je v tom, že ju mám vždy pri sebe.. nikdy si ju neobliekam už doma, ale až keď si to situácia vyžaduje - dážď, dlhý zjazd, akonáhle sa podmienky zmenia a začnem cítiť nábeh na potenie sa, tak ide dole, resp. ju rozopnem.

jammin Bikejoring 18.12.2017 (21:07)

sorry ale pri takejto nudzovke je MOC 150 eur naozaj minus (a to dost velke) a to hovorim s tym ze mam doma zopar pekne drahych hluposti. Napr. teraz cez vikend som si kupul takuto nudzovku od Crafta (+ konvertibilnu na vestu - cize naozaj siroke vyuzitie) za 52 eur (a to som este rozmyslal ci to neni vela)...

speedygonzales Bikejoring 21.12.2017 (15:02)

Chlapi, všetci vieme, že je to drahá (ak nie najdrahšia) bunda v kategórii. Zbytočne bijete slamených panákov.

bruno 18.12.2017 (22:57)

...je síce o niečo ťažšia,ja ju mám už dlhšiu dobu Squadru od Castelli a nemôžem na ňu dopustiť,je vodeodolná povrchovou úpravou,priedušná,predĺžený zadný diel,super pláštenka a tiež sa zmestí do zadného vrecka,cena je tretinová. ...

bruno bruno 18.12.2017 (23:00)

...teraz som na ňu pozeral,cena nie je tretinová,ale pätinová,vrelo odporúčam. ...

Davide 20.12.2017 (23:12)

Tiez vozim so sebou Squadru od Castelli a v pripade dazda alebo zjazdu mam pocit, ze mi nic viac nechyba a svoj ucel plni.

peterg 29.12.2017 (23:24)

Okrem verzie Ultralight robi Sportful aj jednoduchsiu verziu Hot Pack (teraz vo verzii 5), ktora je len o 19g tazsia. Podarilo sa mi kupit v Exisporte Hot Pack 4 za 49.90e (vypredaj), co je sice stale dost, ale ovela menej ako 90e za Hot Pack 5 ci nebodaj 150e za Superlight. Dobra skladna bundicka, trvala vybava vo flaske s dusou a naradim. Velmi podobna je vsak aj bundicka z Decathlonu, mozno je nepatrne tazsia a o chlp menej skladna, ale zhruba za polovicu (momentalne vsak nedostupna).