Najnovšie články z kategórie Beskydy

Reportáž: Kopřivnický Drtič - pohodová „vyjížďka” v srdci Beskýd

Rodisko legendárnych tatroviek i štvornásobného olympijského víťaza vo vytrvalostnom behu, Emila Zátopka, hostilo 15. júla 2023 už po dvadsiatyšiesty raz poloorientačný nesúťažný hobby MTB maratón, Kopřivnický Drtič.
Lysá hora na jednu noc - jesenná beskydsko-javornícka extáza

Celodenné šero a hmla. Na horách krásna jeseň, slnečno a letné teploty. Počasie sa snáď úplne zbláznilo a mňa to ťahá von na menší „úlet". Kam? Javorníky, Beskydy - tam musí byť teraz nádherne.
Jesenné Beskydy – doprajte si kopce

Premenlivé počasie, hmla, vietor, do toho padajúce lístie a chlad. Možno by niekto povedal, zostaňte radšej doma a oddychujte. Ale podľa mňa je práve vtedy ideálny čas dopriať si kopce v Beskydách.
Tip na výlet: Beskid Sadecki alebo kvalitná hrebeňovka u susedov

Toto pohorie je známe skôr pre pohraničných bikerov z okolia Starej Ľubovne. A určite mi dá každý za pravdu, že sa tu dá kvalitne zajazdiť.
Video: Traily v Beskydoch - Jazdenie v okolí Javorového

Skaly, korene, poriadne kopce a nevyspytateľné počasie. To je dôvod, prečo patria Beskydy medzi top lokality pre náročných jazdcov s nádychom divočiny.
Tip na výlet: Beskydy - miesto stvorené pre bicykel

Ak chcete zažiť poriadnu bikovačku, tak Beskydy sú ideálne miesto. Je tu veľa možností na poriadne výjazdy, kde si každý meter musíte doslova vybojovať. Tento náš dnešný bol ale na Beskydské pomery pohodička.
Reportáž: Etapák Beskidy MTB Trophy – hrebene, stojky, kamene a búrky

Priemer 70 km a 2 650 výškových metrov na deň počas 4 etáp je len jedna strana rovnice. Tou druhou je náročný terén, kde nič nie je zadarmo a nevyspytateľné počasie. Vitajte v Beskydoch...
Reportáž: Beskyd tour 2017 aj s Jardom Kulhavým

Na svojich stránkach sa tento tradičný český maratón pýši superlatívmi ako najstarší, najtradičnejší, najmalebnejší a najťažší.
Poriadna zimná bikovačka na prašane

Zimné bikovanie na snehu milujem. Príjemne mrazivých -8°C, bezvetrie, celodenné sneženie, my a ticho hôr, čo viac si priať na výšlape zimnou krajinou, prikrytou bielou perinou... Také bolo naše WINTERACTIVE vol. I. Lokalita: Moravsko-slezské Beskydy
Tip na výlet: Po horských chatách v Beskydách

Prudké výšľapy, náročné technické zjazdy, záplava koreňov a kameňov, nekonečné traily, to sú Beskydy. Srdce každého poriadneho bajkera pri výjazdoch v týchto končinách zaplesá. Nečakajte žiadne pohodové vozenie sa, nečakajte veľké rýchlosti do kopca alebo z kopca, čakajte len tuhý boj o každý kilometer a každý výškový meter. Moja trasa mala síce len niečo cez 50 km, ale prevýšenie bolo viac ako 2000 metrov. Profil spolu s náročným terénom spôsobil, že priemerná rýchlosť len zľahka prekročila 10 km/h a to nemôžem povedať, že by som sa na bajku flákal :).
Ako na Beskydy a Javorníky

Hrebeňovka Javorníkov patrí medzi najväčšie klasiky slovenského bajkerského sveta. Tradične sa jazdí po červenej značke z Čadce cez Chotárny kopec až po legendárne chaty Kohútka a Portáš. Pár rokov dozadu sme to mali v pláne absolvovať presne podľa tejto osnovy, ale namiesto chaty Portáš sme skončili v Bytči. Doteraz to radím medzi svoje najväčšie zablúdenia. Bolo to ešte v časoch, keď neboli smartfóny a mapu sme mali 1:100000.
Piotr Brzózka víťazom Beskidy MTB Trophy 2013 PR článok

Piotr Brzózka víťazom Beskidy MTB Trophy 2013

Beskidy MTB Trophy 2013 spoznal v nedeľu svojho víťaza. Etapového MTB preteku sa zúčastnili pretekári z 20 krajín a počas 4 dní súťažili na trasách v okolí poľskej Istebnej. Od prvej etapy pretekárov sprevádzali náročné podmienky a nepriaznivé počasie. Dážď, blato a nízke teploty robili pretek ešte ťažším ako inokedy.