hlboko sa ospravedlnujem ze tu davam tolko tem no ale nevedel som kde zaradit tuto otazku ::: jake brzdy su lepsie "V" (celustove) alebo disc-ove mechanicke ???
hlboko sa ospravedlnujem ze tu davam tolko tem no ale nevedel som kde zaradit tuto otazku ::: jake brzdy su lepsie "V" (celustove) alebo disc-ove mechanicke ???
no veru mas sa aj zaco ospravedlnovat, za taketo nazvy tem by som daval bann. "brzdy" co tato tema ma komu povedat ?
hlboko sa ospravedlnujem ze tu davam tolko tem no ale nevedel som kde zaradit tuto otazku ::: jake brzdy su lepsie "V" (celustove) alebo disc-ove mechanicke ???
už sa to tu riešilo viackrát, ale dá sa to zhrnúť:
- mechanické diskové brzdy sú tak trochu slepá ulička, neodstraňujú problém zvaný vyťahovanie bovdenov, jedine sa oplatia, ak plánuješ neskôr prejsť na hydry, ale momentálne na ne nemáš - aj to len pri kúpe nového biku. Získaš tým totiž náboje s mountom na disky. Ten je zhodný pre hydrauliky aj mechaniky. Inak by si musel pri prechode na hydry riešiť nové kolesá, minimálne náboje (odhliadnuc od toho, že Včkový ráfik s diskovým nábojom vyzerá trochu divne, ale dohodli sme sa, že chlap nerieši ako čo vyzerá, ale ako čo funguje);
- Včka ti môžu v pohode stačiť, ak jazdíš ortodoxné XC v oblastiach kde nie sú nejaké drsné sklony a prevýšenia - je rozdiel pár desiatok m prevýšenia/pár sto m zjazdu a pás sto m prevýšenia/dlhé km zjazdu, v druhom prípade by som uprednostnil hydry (a aj to so sintrovanými platničkami). Čiže také Malé Karpaty, Považský Inovec, drvivá väčšina Česka - stačí. To je samozrejme hrubo povedané, lebo aj v MK ti nájdem pri troche snahy freeride terén kde to budeš brzdiť padákom a zastaneš v takom khaki igeliťáku na zips... Ušetríš vstupné náklady, hmotnosť a servis je úplne jednoduchý. Inzerovaná nevýhoda v mokrom, bahnistom prostredí, prípadne v mraze je diskutabilná. Pozri si viewtopic.php?f=6&t=16977 a zistíš že v drastických podmienkach nepomohlo nikomu nič. Na druhej strane som x-krát išiel z výjazdu v daždi a nikdy som nemal problémy. Takisto gumičky stoja menej ako platničky a kotúče;
- hydry - sú ľahšie ovládateľné čo sa týka dávkovania ako čokoľvek ostatné, a ak sa nič nepotentuje, sú fakticky bezúdržbové (ak si odmyslíme výmenu platničiek a rotorov). Ak začnú blbnúť - spravidla vďaka zavzdušneniu - tak je riešenie o kus zložitejšie ako nejaké dotiahnutie bovdenu. Aj keď napriek všetkému to nie je nič až také zložité, hlavne pri troche zručnosti a občas sa hodí pár rúk navyše . Samozrejme na veľké sklony, dlhé zjazdy, veľké prevýšenia by som im dal prednosť. Po zjazde z Krížnej, ktorý je hore aj dosť sklonený a celý má VEĽA km, budeš totiž určite meniť zgrilované gumičky...
PS. ešte existujú ráfkové hydraulické brzdy, účinnosť zaujímavá, hmotnosť tiež a hlavne v spojení s vidlou od Magury... dnes je to skôr exotika, ale kedysi som zažil ako tým kamoš rozdrvil ráfik
už sa to tu riešilo viackrát, ale dá sa to zhrnúť:
- mechanické diskové brzdy sú tak trochu slepá ulička, neodstraňujú problém zvaný vyťahovanie bovdenov, jedine sa oplatia, ak plánuješ neskôr prejsť na hydry, ale momentálne na ne nemáš - aj to len pri kúpe nového biku. Získaš tým totiž náboje s mountom na disky. Ten je zhodný pre hydrauliky aj mechaniky. Inak by si musel pri prechode na hydry riešiť nové kolesá, minimálne náboje (odhliadnuc od toho, že Včkový ráfik s diskovým nábojom vyzerá trochu divne, ale dohodli sme sa, že chlap nerieši ako čo vyzerá, ale ako čo funguje);
- Včka ti môžu v pohode stačiť, ak jazdíš ortodoxné XC v oblastiach kde nie sú nejaké drsné sklony a prevýšenia - je rozdiel pár desiatok m prevýšenia/pár sto m zjazdu a pás sto m prevýšenia/dlhé km zjazdu, v druhom prípade by som uprednostnil hydry (a aj to so sintrovanými platničkami). Čiže také Malé Karpaty, Považský Inovec, drvivá väčšina Česka - stačí. To je samozrejme hrubo povedané, lebo aj v MK ti nájdem pri troche snahy freeride terén kde to budeš brzdiť padákom a zastaneš v takom khaki igeliťáku na zips... Ušetríš vstupné náklady, hmotnosť a servis je úplne jednoduchý. Inzerovaná nevýhoda v mokrom, bahnistom prostredí, prípadne v mraze je diskutabilná. Pozri si viewtopic.php?f=6&t=16977 a zistíš že v drastických podmienkach nepomohlo nikomu nič. Na druhej strane som x-krát išiel z výjazdu v daždi a nikdy som nemal problémy. Takisto gumičky stoja menej ako platničky a kotúče;
- hydry - sú ľahšie ovládateľné čo sa týka dávkovania ako čokoľvek ostatné, a ak sa nič nepotentuje, sú fakticky bezúdržbové (ak si odmyslíme výmenu platničiek a rotorov). Ak začnú blbnúť - spravidla vďaka zavzdušneniu - tak je riešenie o kus zložitejšie ako nejaké dotiahnutie bovdenu. Aj keď napriek všetkému to nie je nič až také zložité, hlavne pri troche zručnosti a občas sa hodí pár rúk navyše . Samozrejme na veľké sklony, dlhé zjazdy, veľké prevýšenia by som im dal prednosť. Po zjazde z Krížnej, ktorý je hore aj dosť sklonený a celý má VEĽA km, budeš totiž určite meniť zgrilované gumičky...
isiel si ten zjazd z Kriznej smerom na Kralovu studnu a odtail po zltej do Gaderskej doliny ?
Kamoška to išla a spomínala šťavnato, a to je taká tvrdá žena, že tá keď má šťavnatú spomienku, to MUSELO byť mäso!
Ja som končil v Tureckej, cez Ramžinú, miestami som radšej niesol
Kamoška to išla a spomínala šťavnato, a to je taká tvrdá žena, že tá keď má šťavnatú spomienku, to MUSELO byť mäso!
Ja som končil v Tureckej, cez Ramžinú, miestami som radšej niesol
tiez som sa tam vselijako vyjadroval, no miestami sa to nedalo niekedy ani pesi ! ale hreben stal za to
ja som vacsinou chodil hore aj dole po zelenej z Horneho Harmanca. raz som to ale spustil do Rybovskeho sedla a to je chutovka - kilometer dlhy zjazd s 25% klesanim .
Takze pre autora tohto prispevku - ak jazdis nieco taketo a chces si to vychutnat, tak potrebujes hydraulicke kotuce napr. od Shimana min. XT (myslim ze mne pri mojich skoro 90kg by ani tie nestacili) - tym chcem povedat ze v takomto pripade treba vyssie resp. najvyssie rady hydraulik brzd.
Mechanicke by som nekupoval iba v pripade, ze namas prachy a neskor chces zainvestovat do hydraulik.
Hydraulicke Vecka su urcene skor pre XC pretekarov - maju o dost nizsiu hmotnost ako kotuce, ale zase nizsi brzdny ucinok a su dost drahe.
Takze ak chces usetrit, kup si dobre Vecka napr. SH XT, pokial nechces jazdit trate takeho typu ako som tu spominal.
Len by som sa opovazil doplnit/opravit tulenika,za mechaniky (nove) das +- tolko ako za niektore hydry,za BB5 das 2400.- za par a ak mas stastie tak hydry BR-M485 zozenies za 2100CZK takze asi 2450.-SK
tak tak, v praxi sa to viacmenej scvrkáva na V kontra hydry, zvyšné možnosti sú marginálne
inak ráfkové hydrauliky sa mi páčia (je ťažšie, ale tiež možné, prehriať "kotúč", teda ráf), ale dnes je to už skôr exotina
ale silné je to riadne - kamoš ich mal
Ceny sa daju porovnavat,ale ta cena nie je stala,akurat mozno MOC ale to viacej obchodnikov nedodrziava,okrem par vynimiek,z ktorymi sa da dohodnut (matt...) Este som zabudol doplnit k tym brzdam,ci uz mech. alebo hydry,pri vacsine nie je kotuc,vynimkami su drahsie modely ako AJ5,Hayes HFX-9 apod. Pri BR-M485 ani BB5 nemas kotuce
Ceny sa daju porovnavat,ale ta cena nie je stala,akurat mozno MOC ale to viacej obchodnikov nedodrziava,okrem par vynimiek,z ktorymi sa da dohodnut (matt...) Este som zabudol doplnit k tym brzdam,ci uz mech. alebo hydry,pri vacsine nie je kotuc,vynimkami su drahsie modely ako AJ5,Hayes HFX-9 apod. Pri BR-M485 ani BB5 nemas platnicky :)
To čo si mal zas za výplod? Objasni mi to brouku. Asi Ťa fakt dám vymazať Mužom v čiernom. hehe
Netreba si zvykať ale .ebať ho za tie .ičoviny a mazať, mazať, mazať.
Qua mačka viem, že sa dobre bavíš ale sem tam by si ho mohol trošku usmerniť a vymazať. hehe
Klud chlapci klud...Ospravedlnte moje preklepy tento tyzden zapricinene vysokym natlakom z oblasti skolstva,tzn. vysoke riziko pisomiek,slovnych odpovedi a vstupnych testov...SRY malo tom byt kotuce,platnicky mas samozrejme ku kazdym brzdam...Samozrejme opravim aj v predchadzajucom threade Vazne sorry,musim to po sebe prv precitat nez poslem
S týmito omáčkami na mňa nechoď. Napríklad BB5 sa predáva aj s kotúčom. Naozaj sa nemusíš ospravedlňovať. Stačí iba držať pred počítačom pršteky za chrbtom.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
no veru mas sa aj zaco ospravedlnovat, za taketo nazvy tem by som daval bann. "brzdy" co tato tema ma komu povedat ?
podla tvojich znalosti. Radsej si kup ¨V¨ecka
- mechanické diskové brzdy sú tak trochu slepá ulička, neodstraňujú problém zvaný vyťahovanie bovdenov, jedine sa oplatia, ak plánuješ neskôr prejsť na hydry, ale momentálne na ne nemáš - aj to len pri kúpe nového biku. Získaš tým totiž náboje s mountom na disky. Ten je zhodný pre hydrauliky aj mechaniky. Inak by si musel pri prechode na hydry riešiť nové kolesá, minimálne náboje (odhliadnuc od toho, že Včkový ráfik s diskovým nábojom vyzerá trochu divne, ale dohodli sme sa, že chlap nerieši ako čo vyzerá, ale ako čo funguje);
- Včka ti môžu v pohode stačiť, ak jazdíš ortodoxné XC v oblastiach kde nie sú nejaké drsné sklony a prevýšenia - je rozdiel pár desiatok m prevýšenia/pár sto m zjazdu a pás sto m prevýšenia/dlhé km zjazdu, v druhom prípade by som uprednostnil hydry (a aj to so sintrovanými platničkami). Čiže také Malé Karpaty, Považský Inovec, drvivá väčšina Česka - stačí. To je samozrejme hrubo povedané, lebo aj v MK ti nájdem pri troche snahy freeride terén kde to budeš brzdiť padákom a zastaneš v takom khaki igeliťáku na zips... Ušetríš vstupné náklady, hmotnosť a servis je úplne jednoduchý. Inzerovaná nevýhoda v mokrom, bahnistom prostredí, prípadne v mraze je diskutabilná. Pozri si viewtopic.php?f=6&t=16977 a zistíš že v drastických podmienkach nepomohlo nikomu nič. Na druhej strane som x-krát išiel z výjazdu v daždi a nikdy som nemal problémy. Takisto gumičky stoja menej ako platničky a kotúče;
- hydry - sú ľahšie ovládateľné čo sa týka dávkovania ako čokoľvek ostatné, a ak sa nič nepotentuje, sú fakticky bezúdržbové (ak si odmyslíme výmenu platničiek a rotorov). Ak začnú blbnúť - spravidla vďaka zavzdušneniu - tak je riešenie o kus zložitejšie ako nejaké dotiahnutie bovdenu. Aj keď napriek všetkému to nie je nič až také zložité, hlavne pri troche zručnosti a občas sa hodí pár rúk navyše
PS. ešte existujú ráfkové hydraulické brzdy, účinnosť zaujímavá, hmotnosť tiež a hlavne v spojení s vidlou od Magury... dnes je to skôr exotika, ale kedysi som zažil ako tým kamoš rozdrvil ráfik
- mechanické diskové brzdy sú tak trochu slepá ulička, neodstraňujú problém zvaný vyťahovanie bovdenov, jedine sa oplatia, ak plánuješ neskôr prejsť na hydry, ale momentálne na ne nemáš - aj to len pri kúpe nového biku. Získaš tým totiž náboje s mountom na disky. Ten je zhodný pre hydrauliky aj mechaniky. Inak by si musel pri prechode na hydry riešiť nové kolesá, minimálne náboje (odhliadnuc od toho, že Včkový ráfik s diskovým nábojom vyzerá trochu divne, ale dohodli sme sa, že chlap nerieši ako čo vyzerá, ale ako čo funguje);
- Včka ti môžu v pohode stačiť, ak jazdíš ortodoxné XC v oblastiach kde nie sú nejaké drsné sklony a prevýšenia - je rozdiel pár desiatok m prevýšenia/pár sto m zjazdu a pás sto m prevýšenia/dlhé km zjazdu, v druhom prípade by som uprednostnil hydry (a aj to so sintrovanými platničkami). Čiže také Malé Karpaty, Považský Inovec, drvivá väčšina Česka - stačí. To je samozrejme hrubo povedané, lebo aj v MK ti nájdem pri troche snahy freeride terén kde to budeš brzdiť padákom a zastaneš v takom khaki igeliťáku na zips... Ušetríš vstupné náklady, hmotnosť a servis je úplne jednoduchý. Inzerovaná nevýhoda v mokrom, bahnistom prostredí, prípadne v mraze je diskutabilná. Pozri si viewtopic.php?f=6&t=16977 a zistíš že v drastických podmienkach nepomohlo nikomu nič. Na druhej strane som x-krát išiel z výjazdu v daždi a nikdy som nemal problémy. Takisto gumičky stoja menej ako platničky a kotúče;
- hydry - sú ľahšie ovládateľné čo sa týka dávkovania ako čokoľvek ostatné, a ak sa nič nepotentuje, sú fakticky bezúdržbové (ak si odmyslíme výmenu platničiek a rotorov). Ak začnú blbnúť - spravidla vďaka zavzdušneniu - tak je riešenie o kus zložitejšie ako nejaké dotiahnutie bovdenu. Aj keď napriek všetkému to nie je nič až také zložité, hlavne pri troche zručnosti a občas sa hodí pár rúk navyše
isiel si ten zjazd z Kriznej smerom na Kralovu studnu a odtail po zltej do Gaderskej doliny ?
Ja som tam zapiekol brzdu na tej zltej
Ja som končil v Tureckej, cez Ramžinú, miestami som radšej niesol
Ja som končil v Tureckej, cez Ramžinú, miestami som radšej niesol
tiez som sa tam vselijako vyjadroval, no miestami sa to nedalo niekedy ani pesi ! ale hreben stal za to
Takze pre autora tohto prispevku - ak jazdis nieco taketo a chces si to vychutnat, tak potrebujes hydraulicke kotuce napr. od Shimana min. XT (myslim ze mne pri mojich skoro 90kg by ani tie nestacili) - tym chcem povedat ze v takomto pripade treba vyssie resp. najvyssie rady hydraulik brzd.
Mechanicke by som nekupoval iba v pripade, ze namas prachy a neskor chces zainvestovat do hydraulik.
Hydraulicke Vecka su urcene skor pre XC pretekarov - maju o dost nizsiu hmotnost ako kotuce, ale zase nizsi brzdny ucinok a su dost drahe.
Takze ak chces usetrit, kup si dobre Vecka napr. SH XT, pokial nechces jazdit trate takeho typu ako som tu spominal.
inak ráfkové hydrauliky sa mi páčia (je ťažšie, ale tiež možné, prehriať "kotúč", teda ráf), ale dnes je to už skôr exotina
ale silné je to riadne - kamoš ich mal
To čo si mal zas za výplod? Objasni mi to brouku. Asi Ťa fakt dám vymazať Mužom v čiernom. hehe
Qua mačka viem, že sa dobre bavíš ale sem tam by si ho mohol trošku usmerniť a vymazať. hehe