76km/h - dlhy lucny zjazd (teren nie asfalt). Este ked som pouzival velku pilu:)
19.05.2006 - 14:52:09
00
No jasne, dalsi... Ja by som ta chcel za tym autom pri 100-vke vidiet, kamarat... v tej pohode myslim...


OK ... mes pravdu neskusal som to a ani nemam v umysle :)

ale neviem v com by mal byt problem si to tych 100 valit ked ti auto rozrazu vzduch ... ty hej ???

ale to "tukanie do naraznika" mi neda ... preda 2 auta ked sa pri takej rychlosti len troska tuknu tak to vodici asi nezvladnu ... nie to na bajku ktory je konstruovany na dajme tomu max. 60km/h
19.05.2006 - 14:54:07
00
2Slavonav no chcel by som ta vidiet v stovke za autom aj ked ti rozraza vzduch :D stacilo by tvoje malicke zavahanie(alebo defekt, pripadne ine prdnutie materialu) a si minimalne PN, ak uz nebudes mrtvy...
19.05.2006 - 16:06:41
00
.... fakt je ten, ze pretekati jazdia na treningoch pravidelne za autom - je iba na nich kolko sa dohodnu s trenerom - ktory to auto riadi - maju dohodnute znamenia - trenuje sa po rovine prevazne na rovnom useku - ked je aj cesta primerane kvalitna - dnes zial sa o kvalite neda rozpravat - ak bola nahodou diera trener zatrubil - je to dost nebezpecne ale chce to zvyk - ti co jazdia cestu vedia o com to je - rychlost sa da dosiahnut rozna - drahari a spurteri to vedia poriadne roztocit - optimal je tak 60km/hod. max. 65... ale nie je problem sa skusit aj viac (pri spurtoch cez auto) - samoska, ze dole kopcom ovela viac - co sa tyka jazdy za kamionom - neodporucam - resp. ak clovek ide do haku - vie co robi no nepripusta si najhorsie...... pady su hnusne konciace tragicky........
19.05.2006 - 17:12:40
00
teraz neviem comu sa da verit a comu nie chcem vedet kolko sa da asi najviac vytiahnut na ziletke ved ci rychlejsie sa ide tym rychlejsie sa tocia klukya ked na 1 1 na horaku nepojdes asi 40 po rovine tak sa mi tych sto zda byt prehnanych lebo predsa co je tam o par zubov viac ako na mtb uz mozno pri 60 km sa neda stihat slapat toz moja teoria poopravte ma ak sa mylim lebo tych 100 je divnych viem ze rokord na biku bol ovela viac ale chcem len vediet aku rychlost moze vyprodukovat ziletka po rovine v bezvetri aasi tak priblizne :?
19.05.2006 - 19:03:50
00
mliecko ta spominana 100ka bola uvadzana len v suvislosti s jazdou v haku, za autom, dole kopcom ... urcite nikdo vlastnou silou na rovine 100ku nevydupe :wink:
19.05.2006 - 19:07:40
00
Pri najťažšom prevode 53/11 (na cesťáku, na časovkárske kozy sa dáva aj 54 alebo 55 zubová šajba) prejdeš na jedno otočenie kľukami približde 10,1 metra. To znamená, že ak chceš ísť rýchlosťou 100 kmh, musíš otočiť kľukami približne 165 krát za minútu. Ak Armstrongovi zrátali, že pohodovo točí 105-120 otáčok za minútu (doporučované optimum je 90-95 otáčok), tak prečo by sa nedalo točiť 165 otáčok? Niekto dlhšiu dobu, niekto kratšiu, no a niekto možno vôbec nie.
19.05.2006 - 22:09:45
00
Joko tvoje vypocty vyzeraju doveryhodne...ale nechcel si tym povedat, ze je to teda mozne vydupat aj na rovinke, ze nie? :shock:
19.05.2006 - 22:19:08
00
... hm, zamyslam sa nad tym - je jasne, ze uz pri 60 - ke ma clovek co robit na rovine !!!! je to jedine v spurte a to uz maximun ide v sedle kedy sa iba lahucko dotykam prednej casti - pri rozbiehani pouzijes trebars aj najtazsi prevod 53-11 ale presne tak ako je napisane - su ludia co to neroztocia - myslim tym ze sa zvezu sa niekym v haku - trebars ako pri dojazdoch etapakoch.Takze v absolutnom maxime je prevod o nieco lahsi a urcite nie ta 11 - lepsia je 12 alebo 13 - ka samoska je dolezite aky je este ten spurt ci je kratky cca 200-300 m alebo dlhy ked sa musia dvaja traja roztiahnut. Jedinec po rovine tazko bude stapat 60 - kou iba ak sa na nu dostane a potom klesne - tu sa potom ukaze kot na to ma a kot nie - tu taki co daju aj 65 alebo aj viac - ale to su uz vazne maxima. Ak sa to porovna s draharmi - spurtermi tak ti idu okolo 70 a aj nieco viac - na 1 km.Sam mam skusenost ze na treningu sme sli 60 v pohode za kombikom a ak bolo treba aj viac na vykmihanie - ta 100 je uz iba na zvazenie - V haku za autom je priestor v ktorom takmer netocis - ano presne niekto dnes spomenul ze sa ide na naraznik - pamatam sa ako mal trener na zigulaku cely naraznik ozdobeny ciernymi ciarkami od galusiek a na chrome to bolo prefektne vidiet - problem boli take dve zvisle plochy - ak sme sli dvaja vedla seba bolo si treba davat bacha - sam sa pamatam ako si takto klega lizol tu plochu a odhodilo ho na lavu strany rovno do protismeru..........
19.05.2006 - 23:02:01
00
Na dráhe je svetový rekord na 1 km niekde okolo minúty, čiže priemer 60 kmh. Ale pozor - kilometer sa ide s pevným štartom, čiže z nuly, takže sa ide viac ako 60 kmh. V Stuttgarte išli austrálčania v mančaftoch na 4 km svetový rekord - za 3:55. Čiže viac ako 60 kmh a opäť s pevným štartom, z nuly. Na letmú dvojstovku je svetový rekord kúsok nad (alebo pod?) 10 sekúnd. A to je niekde okolo 72 kmh. Teraz na Giro, ale aj na iných pretekoch, sa záverečné kilometre jazdia 50-60 kmh. Ullrich išiel pred dvomi dňami rovinatú časovku na 50 km tesne pod hodinu - a to je rýchlosť 50 kmh. Boli aj zákruty - musel aj pribrzdiť a potom zrýchliť, takže maximálka bola vyššia. Cipoliniho pred pár rokmi chytili na dialnici - polícia mu namerala 96 kmh. Teda nie jemu, ale mikrobusu za ktorým išiel v háku. Dostal pokutu napriek tomu, že sa vyhováral, že tam bola povolená rýchlosť 120 kmh a on určite tak rýchlo nešiel. Nakoniec nedostal pokutu preto, že išiel rýchlo, alebo preto, že nedodržal bezpečnú vzdialenosť od predchádzajúceho vozidla, ale preto, že cyklistom je jazda po autostráde zakázaná!

Ak si dobre pamätám, tak odpor vzduchu rastie kvadraticky so stúpajúcou rýchlosťou. Takže ísť sám 100 kmh je asi nereálne. Ale dá sa za dobrým hákom.
19.05.2006 - 23:25:59
00
presne tak - mne sa podarilo iba raz v zivote prekonat 100 - k u bolo to na treninku za autom dole kopcom a klon bol cca v jednom useku 12% boli oproti bol kopec - ked mi dal trner pokyn aby som odisiel spoza auta nedalo - resp. necakal som taky napor - kedze kombi zigulak je ako skrina za ktorou nefuci -ten dalsi svah hore ma dokonca vystrelilo - iba tak hovorit o 100 je podla mna smiesne - urcite som odvtedy tuto hranicu neprekonal - hmotnost ktoru mam teraz uz nie je cyklisticka a s rozbehom nie je ziaden problem :-) - raz si spominam, ze sme to riskli - na MTB posledne co som zaregistroval bolo 92 - ale bolo to za autobusom do kopcom v Tatrach zo Stareho Smokovca - takze to clovek ani tak nevnimal - je tam rovina na ktorej sa to da roztocit - udajne tam starsi kolegovia sli v haku za autom aj nieco cez 110 - co je dost mozne - ak si niekto predstavuje, ze si tam este aj toci tak je na omyle - skusal som aj 54 a dokonca este doma na steje v garazi je jedna Campa tusim 55 - toto su prevodniky ktore sa fakt hodia niekde iba na roztocenie dole kopcom.................. taktiez si spominam na jednu prihodu kedy sme sli v miernom klesani s vetrom - asi siesti a trener nas trosku potiahol za autom - cize sme mali cca 65 - 70 policajti merali a tesne pred nimi nas nechal samich s tym ze sme okolo nich sli kolotoc - rychlost bola urcite vyssia ako predpisana 60 - ka tusim, ze zastavili trenera a nieco mu dohovarali....... :D :D
19.05.2006 - 23:44:46
00
2saeco_33 & mliecko prosim pouzivajte interpunkciu. aspon obcas, lebo vase prispevky musim citat 3x. dakujem za pochopenie :wink:
20.05.2006 - 09:51:31
00
vcera, lesna cesta(korene, vymyte zlaby), dole kopec: 59,2 km/h
dnes skusim asi tu istu trasu a prekonat 60-tku :D
20.05.2006 - 10:34:03
00
Jedna príhoda zdanlivo off topic:
Ležal som raz v nemocnici s otvorenou zlomeninou predkolenia, tesne po operácii, na nohe vonkajší fixátor(taký obrovský piercing čo trčí z tela), ruka v sádre zlámaná na 2x a zúfal som si aký je život pes. Trochu som zaspal a po prebudení vedľa mňa chlapík. Vyzeral ako keby vyviazol zo zrážky s rušňom. Obe nohy a pravá ruka zlomené, z panvovej kosti mu vysekávali štep do zlomenej krčnej chrbtice. Dosť zlý pohľad bol naňho, samé obväzy, dlahy hadičky a železo. Biker čo šiel prirýchlo dolu kopcom.
A čo som tým chcel povedať? POZOR! Môže to dopadnúť aj takto.
20.05.2006 - 11:21:08
00
Ked sa tu bavyte, ze ste isli 100 dolu kopcom za kamionom, tak ma napadla jedna otazka. Jednalo sa o priamu cestu, alebo cestu so serpentinami. Zda sa mi to dost riskantne valit to 100-kou za plnej premavky za kamionom po serpentinach, pretoze to si do zakrut musi clovek nadbiehat a keby islo oproti auto neviem, neviem. :roll:
20.05.2006 - 12:50:26
00
keyboard_arrow_up