Odporucam aj aspon raz do tyzdna prevratit bike na noc na riadidla, potom sa olej preleje ku tym molitanom a tie nasiaknu nanovo, a potom hned citit rozdiel.
https://www.mtbiker.sk/video/9060/video-zakladna-starostlivost-o-vidlicu-a-tlmic.html
08.10.2017 - 12:18:01
01
dobre video robil aj Henrich
https://www.youtube.com/watch?v=L-GlRXdd720
mňa zaujima či ten olej bude nahradzať vazelinu ktorá tam bola pôvodne , s tym otačanim biku som to už tiež niekde videl aj keď mne sa na starom biku stalo že pri otočeni sa mi zavzdušnili brzdy ( vraj )
08.10.2017 - 12:25:37
00
mireq1 napísal:
Ak mas najazdene 2500km a nema za sebou zakladny servis tak moze byt s reklamaciou problem koli nedostatocnej udrzbe, zakladny servis (vybratie spodnych noh, vycistenie, premazanie a vymena mazacieho oleja) sa robi kazdych 50 hodin a komplet kazdych 100hodin. Skus skor napisat kolko hodin mas odjazdene pri tych 2500km. Ak by bolo toto dodrzane tak ti to gufero neviskoci a zaroven by si ten molitan nemal suchy a spinavy.

Tak všetci výrobcovia si to nejak poisťujú, no nemyslím si, že by tam mal byť s reklamáciou problém. Reba ma s týmto zjavne dosť problémy, musela tam byť nejaká výrobna chyba, toto nie je normálne. Bolo ich tu už dosť aj pri výjazde som videl ako sa toto isté stalo jednému bikerovi. Foxu som dával na komplet servis po troch rokoch a to bola úplne v pohode. Keby sa mám riadiť tým servisným intervalom, tak sa nedoplatím a sám si servis pruženia nerobím.
08.10.2017 - 12:29:37
00
Hlavne je dobre aj úplne novú vidlu otvoriť a pozrieť,či tam je mazací olej-už som to písal niekolkokrát,po otvorení novej vidlice tam bolo len pár kvapiek,molitany sú bežne úplne suché-a ešte jedna dôležitá vec,pri systéme solo air-teda nové modely Reba,Sid,Pike a pod. je vzduchový piest jemne potretý vazelínou-to nestačí,dávam zhora vez ventil 2 - 3 ml hustého oleja,pomôže to zjemniť odtrh-chod vidlice a zároveň utesniť tiahlo vzduchového piestu.
Ďalšia dôležitá vec ako zabrániť vyskočeniu gufera,tiahla pred zaskrutkovaním treba stlačiť cca do polovice zdvihu,aby nebol vo vonkajších nohách tlak,toto by malo stačiť na bezproblémové fungovanie dlhú dobu.
08.10.2017 - 12:34:54
07
Nehovorim ze to nemoze byt vyrobna vada, jasne ze moze byt osadenie gufera nepresne, alebo nepresne gufero, ale ak vidla nieje dostatocne mazana tak vznika medzi guferom a vnutornimy nohami väcsie trenie + nejako vznikne v nohach tlak a potom logicky vytiahne to gufero z nohy, ved osobne davno som tiez nedodrziaval tych 50 hodin a bolo citit ze vidla ide tuhsie, ale tych 100hodin bez udrzby je podla mna uz dost. A zaklad je vymena oleja a vazelina, a pri 1l baleni ti vystaci na 50 zakladnych servisov, a pravidelny servis ide ruka v ruke aj s vydrzou gufier atd.
08.10.2017 - 12:38:43
00
A to plati aj ked tie hodiny jazdis napr po rovinkach a nie v lesnom terene?
08.10.2017 - 12:42:57
00
S tým olejom mi to spomínal aj vyriešil kamoš :). Hovoril aspoň teda čo sa týka značky RS takže tam od výroby dávajú málo oleja, čo som videl keď otvoril moju Piku, tak tam fakt bolo len pár kvapiek. Neviem či to dávajú len kvôli čo najnižšej hmotnosti, či kvôli tomu aby to bolo treba čo najskôr servisovať :)
08.10.2017 - 12:45:06
00
už keď sa to tu rozobera ako je to s tlmičom ? aj ten treba nejak rozoberať čistiť ? nikdy som take veci neriešil kedže je to môj prvy full a ak sa zamyslim tak stále sa rieši len vidlica
08.10.2017 - 12:45:27
00
dobré by bol pozrieť asi túto tému https://www.mtbiker.sk/forum/servis-opravy/servis-vidlic-tlmicov-fox-t22187.html?view=unread#unread osobne sa bežne o to starám čistením a silikonovým olejom a teraz už budem aspoň raz ročne dávať na servis :)
08.10.2017 - 12:50:15
00
scarinko napísal:
A to plati aj ked tie hodiny jazdis napr po rovinkach a nie v lesnom terene?

podla mna tak na 50% , lebo cast oleja v molitanoch stecie dole, v terene aspon ten olej zo spodku spiecha na nohy.
08.10.2017 - 12:50:46
00
MecoTrance napísal:
už keď sa to tu rozobera ako je to s tlmičom ? aj ten treba nejak rozoberať čistiť ? nikdy som take veci neriešil kedže je to môj prvy full a ak sa zamyslim tak stále sa rieši len vidlica


Inac fox na svojich strankach pise zakladny servis na vydlach kazdych 30hod, tak toto je podla mna kus prehnane.
http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/service_intervals.htm

Prílohy:

Service Intervals 2017.JPG
Service Intervals 2017.JPG 141.71 KiB thumb_up0thumb_down

08.10.2017 - 12:59:46
00
A ja si dovolim upozornit na jednu malinkatu vecicku v tomto obrazku a sice pre brzdy "lever a caliper service as needed". To je pre tych, co sa im po case zacne Avid/SRAM brzda zavdusnovat a zacnu nadavat na Avid/SRAM brzdy, namiesto toho aby vymenili tesnenia :) .. je to DOTka, je to casto nutne 2, alebo 3 roky to vydrzi, potom je problem. Aj ked brzda nie je pouzivana, sa to stane. /samozrejme vynimky typu prva verzia Exliri CR, alebo legenradna packa Guide je ina vec/. Vyhoda mineralneho oleja je, ze s tym taky problem nie je a hlavne to zaroven aj maze.
08.10.2017 - 13:14:46
02
Tuto tému nesledujem a asi to tu už aj bolo riešené, ale tak snáď sa nájde niekto kto poradí, prípadne zopakuje :) . Zaujímalo by ma, či každoročne meníte na vidlách guferá a všetky tesnenia, aj keď im zjavne nič nie je, prípadne leň vymeníte olej? Mám RS Pike, pravidelne čistím nohy a guferá a mažem silikonovým olejom. Keď bola nová tak tam bol hneď menený, respektíve pridaný olej. Neviem či toto riešiť preventívne aj keď je prakticky všetko ok. Vďaka za názory :)
08.10.2017 - 14:06:24
00
tak záleží od podmienok jazdy..ja aspoň dva krát do roka stiahnem vonkajšie nohy, vyčistím ich, skontrolujem guferá, nový mazací olej...inak vymieňam veci až keď odídu..
08.10.2017 - 14:20:44
01
Tiež som teraz menil guferá až keď začali prepúšťať olej von.
08.10.2017 - 14:28:45
00
keyboard_arrow_up