Myslíš asi toto
https://youtu.be/-jh-5TYAtJI (
ivan odporúčam inak pustiť si cca čas 7:10 kde hovoria, že na rovine sa zvyčajne jazdí vyššia kadencia a v kopcoch nižšia)
Tu je však týpek, ktorý celkom nesúhlasí s výsledkami GCN
https://youtu.be/L_fR8CNAfrQMyslím, že týpek má hlavne pravdu v tom čo som už spomínala. Schopnosť jazdiť vyššou kadenciou sa nededí ani sa s ňou človek nerodí. Je to niečo čo dokážeme získať tréningom a nácvikom techniky šliapania. Rovnako ako správne dýchanie, správny prejazd zákrut, prejazd strmých dropov, zvládanie dlhotrvajúcej záťaže na hranici ANP. Nič z toho nemáme keď sa začíname serióznejšie učiť jazdiť na bajku, alebo žiletke. A je iba na nás ako dokážeme identifikovať naše slabé stránky a pracovať na nich ak sa chceme na pretekoch posunúť na vyšší level.
Bolo by pre mňa nepochopiteľné prečo by sa väčšina cyklistov a aj bajkerov sama pripravovala o lepší
výkon zbytočne vysokou kadenciou. Napríklad aj taký mohutný bajker ako Jarda Kulhavý jazdí aj na bajku priemernú kadenciu 90.
Opäť - záleží na čo sa ,,špecializuješ,,. Na celkové poradie /viacetapový pretek, seriál pretekov s časovkami/, len na časovky alebo na jednorazové preteky. Vyzerá, že v prvom prípade sa viac oplatí rozvíjať absolútne watty na úkor relatívnych - samozrejme do určitej miery - do minimálne takej, aby bolo možné v kopcoch udržať sa s pretekármi ktorí majú horšiu časovku - zameriavajú sa viac na kopce.
Ale začína tu byť trocha guľáš - bajky, cesta, roviny, kopce, časovky, etapáky.