Takto to funguje v zahraničí: " Ide o povinnosť vodičov pri výraznom spomalení alebo zastavení premávky na diaľniciach a rýchlostných komunikáciách vytvoriť v strede minimálne tri metre široký voľný jazdný pruh slúžiaci na prejazd záchranných zložiek. Nie je pritom podstatné, čo je vzniku príčinou kolóny. Vodiči v dlhej zápche nemajú šancu odhadnúť, čo sa pred nimi nachádza, za každých okolností sú povinní voľný pruh vytvoriť a udržiavať ho otvorený aj po prejazde záchranárov či hasičov." (https://autobild.pluska.sk/clanok/211189/pozor-na-nudzovy-jazdny-pruh-v-cudzine/).
No a kľudne si viem predstaviť pri tých množstvách nezmysloch, ktoré sa bežne dostávajú do našich zákonoch, že by to dopadlo presne tak ako píšeš a ako som to myslel, že by museli vodiči uhýbať kade-tade na krajnicu a cyklochodníky aby vytvorili uličku. Našťastie to tentokrát pokazili média a nie zákonodarci. :-)

A inak pre zaujímavosť - k cyklocestám súbežným s cestou vyšla nedávno zaujímavá štúdia (https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0001457518309990) podľa ktorej takéto pruhy paradoxne spôsobili zmenšenie vzdialenosti akou vodiči obiehali cyklistov. Takže neplatí, že takto jednoducho riešené cyklotrasy sú aj automaticky bezpečnejšie. Každopádne ten výskum sa uskutočnil v Austrálií a z vyše 18000 obiehaní bolo zaznamenaných len 6% vo vzdialenosti menšej ako 1 meter a medián bol 173 cm! O tom môžeme na Slovensku akurát tak snívať. :-)
22.06.2019 - 20:12:05
00
Tak ja som dnes šiel v Holandsku na bicykli, to je celkom iné ako som zvyknutý. Vždy keď počujem za sebou auto na úzkej ceste stisne mi riť a psychicky sa pripravujem na pád, tu v NL takisto, akurát to auto ma nepredbieha ale sa vlečie za mnou, kým sa cesta nerozšíri... Och... Až mi bolo trápne

K tým záchranným uličkám. Je úplne normálne, že keď je štau napr na diaľnici sa autá v pravom aj ľavom pruhu tisnú na kraj cesty aby medzi nimi ostalo miesto pre sanitku, fízlou, hasičov, odťahovku...

#Cokupit - samozrejme, že mám bicykel vybavený podľa vyhlášky, každý jeden, na to si potrpím (teda až na 2 veterány, majú iba zadnú brzdu torpédo)
22.06.2019 - 22:40:51
00
Co vy na to? https://kosicednes.sk/udalosti/zrusenie-povinneho-nosenia-prilby-ma-pozitivne-vplyvat-na-rozvoj-cyklodopravy/
11.07.2019 - 08:42:23
02
O polienko menej pod nohy prirodzeneho vyberu.... Komu bude zalezat na bezpeci svojom bude nosit prilbu nadalej.
11.07.2019 - 09:29:23
05
Rovno ju treba zakazat aj na pretekoch :D
11.07.2019 - 09:40:47
00
pri dnesnom rozmachu E-pohonu mi to pride postavene na hlavu. ludia s E-pohonom su rychlejsi, maju dlhsiu brzdnu drahu, ale zrusime povinnost prilieb.
11.07.2019 - 11:37:07
00
...„Hlavným faktorom bezpečnosti cyklistov je ich počet - čím viac ľudí jazdí na bicykli, tým nižšia je nehodovosť, čo dokazujú štúdie z mnohých krajín sveta,“...

:facepalm:
cely clanok mi pripada nejak pozliepany a autor si ho po seba asi neprecital ...
11.07.2019 - 14:31:41
00
Na traumatológii sa veru nepotešia. Pre mňa je to ako keby zrušili povinnosť používať bezpečnostné pásy v aute. Kto má rozum, bude prilbu nosiť aj naďalej ;)
11.07.2019 - 21:27:23
05
Zbytočne to riešite. V lese ani dnes nie je povinná prilba a vari to znamená, že všetci sa zúčastňujete nebezpečnej aktivity, lebo nemáte prikázanú prilbu zákonom? Vždy treba zvážiť mieru rizika a tomu prispôsobiť vybavenie. A vybaveniu štýl jazdy. Aj na stavbe sa nosia bežne prilby ale pri bežnej chôdzi po meste nie, hoci by to mohlo eliminovať nepatrné riziko, že mi napríklad padne niečo na hlavu alebo že sa šmyknem na ľade.
11.07.2019 - 22:00:39
03
KinDo napísal:
:facepalm:
cely clanok mi pripada nejak pozliepany a autor si ho po seba asi neprecital ...


Bolo to v zmysle: Cim viac ludi bude jazdit na bicykli, tym bude vacsi tlak na budovanie pre cyklistov dedikovanej infrastruktury, co moze znizit riziko vzniku kolizii (s autami, chodcami..).

Lenze ako to byva na Slovensku zvykom, Slovensko nie je ako zvysok sveta. Tu ked sa otvori nova cyklotrasa,
hned nejaky expert na aute sa ju pokusa vyuzivat ako obchadzku zapch, ...a netreba zabudat na korculiarov, bezcov, psickarov, kocikujucich, ...
11.07.2019 - 22:13:08
02
Bade napísal:

Je to choré a celé zle :n:
Nikoho dnes nenapadne zrušiť povinnosť používania bezpečnostných pásov v autách. Každý to považuje za samozrejmosť.
Cyklista je súčasť premávky a je po chodcoch najzraniteľnejší. Čudujem sa, že cyklokoalícia na niečo také čo i len pomyslela.
„Presadzujeme skutočné riešenia pre bezpečnosť, ktorými sú upokojovanie dopravy a kvalitná infraštruktúra. Tými je možné kolíziám predchádzať, nie len redukovať ich dôsledky s otáznym efektom,“ povedal Dan Kollár z Cyklokoalície.
Z tohto vyjadrenia sa mi zdá že Dan Kollár nesedel nikdy na idúcom bicykli.
12.07.2019 - 08:26:30
00
Tiez mi to pride take zvlastne. Prilby a reflexne prvky zrusia ale povinnost vodicov dodrziavat 1.5m odstup od cyklistov neschvalia.
12.07.2019 - 09:15:27
00
Príloha:
30-1.jpg
30-1.jpg 59.57 KiB thumb_up1thumb_down

12.07.2019 - 09:30:15
01
Mne je zrusenie povinnosti prilieb ukradnute. Pride mi vsak hlupe prikazovat ludom kazdu prkotinu, ako keby boli vsetci mentalne zaostali a potrebujeme smernicu pomaly aj na velku potrebu.
Mam pocit, ze povacsinou nenosia prilbu rekreacni cyklisti, ktori jazdia po meste a v lesoch, kde ju ani do teraz nemali prikazanu. Osobne mimo obce stretavam neporovnatelne menej cyklistov a len zriedka nejakych bez prilby. Za to v lese a meste je ich teraz v lete neurekom ...
16.07.2019 - 11:53:11
02
Mne to pride logicke, stat ma pravo urcovat podmiemky na vsetko co plati z penazi danovych poplatnikov (v pripade prilieb ide teda o minimalizaciu potencialnych skod na zdravi, a teda nakladov na zdravotnictvo, policia, sudy)
16.07.2019 - 12:13:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up